• 1 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 2 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 3 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 4 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 5 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
baner

Klasa VIII

biologia – klasa 8

Data

Temat

Realizowane treści

30.03.2020

Materia i energia w ekosystemie

Struktura troficzna ekosystemu. Producenci, konsumenci i destruentów.

8.04.2020

Podsumowanie wiadomości

Populacja – cechy i przykłady.

Antagonistyczne i nieantagonistyczne zależności między gatunkami.

Zależności pokarmowe w przyrodzie.

Struktura troficzna ekosystemu. Producenci, konsumenci i destruentów.

20.04.2020

Sprawdzenie wiadomości

Populacja – cechy i przykłady.

Antagonistyczne i nieantagonistyczne zależności między gatunkami.

Zależności pokarmowe w przyrodzie.

Struktura troficzna ekosystemu. Producenci, konsumenci i destruentów.

27.04.2020

Różnorodność biologiczna

Różnorodność biologiczna – rodzaje i przykłady.

11.05.2020

Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną

Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną.

18.05.2020

Racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody

Odnawialne i nieodnawialne zasobów przyrody. Racjonalne gospodarowanie tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.

 

 

 

chemia klasa  8

 

Nr. lekcji

Data

Temat

Realizowane treści

43.

26.03.2020

Glicerol – alkohol polihydroksylowy

-     poznanie wzorów glicerolu: sumaryczny
i strukturalny

-     wyjaśnienie nazwy systematycznej glicerolu (propano-1,2,3-triol)

-     zapoznanie z właściwościami glicerolu

-     zapisanie równań reakcji spalania glicerolu

-     przykłady zastosowania glicerolu

44.

31.03.2020

Szereg homologiczny kwasów karboksylowych

-       poznanie budowa kwasów karboksylowych

-       poznanie budowy grupy funkcyjnej

-       tworzenie szeregu homologicznego kwasów karboksylowych na podstawie szeregu homologicznego alkanów, zapisywanie wzorów kwasów karboksylowych: sumaryczne, strukturalne, półstrukturalne i grupowe

-       ustalenie wzoru ogólnego kwasów karboksylowych

-       zapoznanie z nazwami zwyczajowymi i systematycznymi kwasów karboksylowych zawierających do pięciu atomów węgla w cząsteczce

45.

02.04.2020

Kwas metanowy

-       utrwalenie umiejętności pisania wzorów: sumarycznego, strukturalnego, półstrukturalnego, grupowego, obliczania masy cząsteczkowej, składu procentowego, stosunku wagowego

-       zapoznanie z właściwościami
i zastosowaniem kwasu metanowego

-       zapisywanie równań reakcji: spalania
i dysocjacji jonowej kwasu metanowego

46.

07.04.2020

Kwas etanowy (część 1)

-       utrwalenie umiejętności pisania wzorów: sumarycznego, strukturalnego, półstrukturalnego, grupowego, obliczania masy cząsteczkowej, składu procentowego, stosunku wagowego

-       oglądanie i analiza doświadczeń umożliwiających zbadanie właściwości kwasu etanowego (odczyn, reakcje
z: zasadami, metalami)

-       zapisywanie równań dysocjacji jonowej kwasu etanowego

-       zapisywanie równań reakcji kwasu etanowego z: zasadami, metalami

 

47.

16.04.2020

Kwas etanowy – ciąg dalszy lekcji (część 2)

-       zapisywanie równań reakcji spalania kwasu etanowego

-       zapoznanie z procesem fermentacji octowej

-       oglądanie i analiza doświadczenia: reakcja kwasu etanowego z tlenkiem miedzi (II)

-       poznanie zastosowania kwasu etanowego

48.

21.04.2020

Wyższe kwasy karboksylowe

-       wyjaśnienie określenia wyższe kwasy karboksylowe

-       wprowadzenie wzorów: sumarycznego, półstrukturalnego,  obliczania masy cząsteczkowej, składu procentowego, stosunku wagowego kwasu palmitynowego, stearynowego, oleinowego

-       oglądanie doświadczenia umożliwiającego zbadanie właściwości wyższych kwasów karboksylowych

-       oglądanie doświadczenia umożliwiającego odróżnienie kwasów nasyconych od kwasów nienasyconych

 

49.

23.04.2020

Wyższe kwasy karboksylowe- ciąg dalszy lekcji

-       oglądanie doświadczenia: Reakcja wyższych kwasów karboksylowych z magnezem
i tlenkiem miedzi (II)

-       oglądanie doświadczenia: Reakcja kwasu stearynowego z zasadą sodową

-       wyjaśnienie pojęcia mydło

-        zapisywanie równań reakcji wyższych kwasów karboksylowych z zasadami

-       zapisuje równania reakcji spalania wyższych kwasów karboksylowych

 

50.

28.04.2020

Porównanie właściwości kwasów karboksylowych

-       wyjaśnienie zależność między długością łańcucha węglowego a stanem skupienia
i aktywnością chemiczną kwasów karboksylowych

-       doskonalenie umiejętności zapisywania równań reakcji spalania i dysocjacji jonowej (elektrolitycznej) oraz reakcji kwasów karboksylowych z: zasadami, metalami
i tlenkami metali

51.

30.04.2020

Estry

-       wyjaśnienie, na czym polega reakcja estryfikacji

-       zapisywanie równania reakcji kwasów karboksylowych z alkoholami monohydroksylowymi

-       wskazywanie grupy funkcyjnej we wzorze estru

-       tworzenie nazwy estrów pochodzące od podanych nazw kwasów i alkoholi

-       zapisywanie wzorów estrów na podstawie
ich nazw

 

52.

05.05.2020

Estry- ćwiczenia

-       oglądanie doświadczenia umożliwiającego otrzymanie estru o podanej nazwie

-       zapoznanie z właściwościami estrów
w aspekcie ich zastosowań

-       zapoznanie z występowaniem estrów
w przyrodzie

53.

07.05.2020

Aminy i aminokwasy

-       zapoznanie z budową i właściwościami amin

-       zapoznanie z budową cząsteczek aminokwasów na przykładzie kwasu aminoetanowego (glicyny)

-       wskazywanie grupy funkcyjnych aminokwasów i podawanie ich nazwy

-       zapisywanie równania reakcji kondensacji dwóch cząsteczek glicyny

-       wyjaśnienie mechanizm powstawania wiązania peptydowego

-       poznanie właściwości fizyczne i chemiczne aminokwasów na przykładzie glicyny

-       wyjaśnienie, czym są peptydy i polipeptydy

54.

12.05.2020

Podsumowanie wiadomości o pochodnych węglowodorów

Utrwalanie wiadomości i umiejętności z działu

55.

14.05.2020

Ćwiczenia utrwalające z działu: Pochodne węglowodorów

Utrwalanie wiadomości i umiejętności z działu

56.

19.05.2020

Sprawdzian wiadomości z działu Pochodne węglowodorów

Sprawdzenie wiadomości i umiejętności uczniów

57.

21.05.2020

Tłuszcze (cześć1)

-       zapoznanie ze składnikami odżywczymi, wskazywanie miejsca ich występowania

-       wyjaśnienie roli składników odżywczych w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu

-       wyjaśnienie pojęcia tłuszcze

-       klasyfikacja tłuszcze ze względu na pochodzenie i stan skupienia

-       opisuje właściwości fizyczne tłuszczów

 

 

EDUKACJA  DLA  BEZPIECZEŃSTWA   KLASA  VIII                                       

            Kolejne tematy z zakresu pierwszej pomocy są realizowane zgodnie z rozkładem materiału,  planem nauczania i  podstawą programową. Nie zrealizowała tylko praktycznych ćwiczeń i zaliczenia z RKO na fantomie ze względów na bezpieczeństwo uczniów i możliwość ewentualnego zarażenia się korona wirusem. Inne ćwiczenia praktyczne, takie jak np. bandażowanie czy układanie w pozycji bocznej bezpiecznej uczniowie ćwiczyli sami indywidualnie bez kontroli nauczyciela. 

31.03.2020      Podstawowe zasady i sposoby bandażowania. (techniki bandażowania)

07.04.2020      Wychłodzenia i odmrożenia. (wpływ niskich temperatur na człowieka, pierwsza pomoc w tych sytuacjach)

14.04.2020      Dzień wolny

21.04.2020      Pomoc tonącym. (techniki wydobywania z wody i resuscytacji tonącego)

28.04.2020      Zatrucia pokarmowe, chemiczne i inne. (objawy zatruć, postępowanie ratownicze)

05.05.2020      Ciało obce. Ukąszenia (postępowanie ratownicze przy ukąszeniach, użądleniach, usuwanie ciała obcego)

12.05.2020      Choroby układu krążenia. Zawały i udary.( objawy i postępowanie ratownicze)

19.05.2020      Ewakuacja i przenoszenie poszkodowanych z miejsca wypadku.(techniki przenoszenia poszkodowanych)

Opracowała: B. Metryka

 

 

 Fizyka Klasa 8

Data

Temat lekcji

Realizowane treści

25.03.2020r.

Co to jest magnez?

·  bieguny magnesów trwałych;

·  oddziaływanie między magnesami;

·  przykłady wykorzystania oddziaływania magnetycznego;

·  pole magnetyczne Ziemi

·  ferromagnetyki

27.03.2020r.

Właściwości magnetyczne przewodnika z prądem

·  pole magnetyczne wokół przewodnika z prądem;

·  doświadczenie Oersteda, opis i wnioski

· wzajemne oddziaływanie przewodników, przez które płynie prąd elektryczny

01.04.2020r.

Elektromagnes - budowa i działanie.

· działanie i budowa elektromagnesu;

·  Projekt i budowa prostego elektromagnes;

·  zastosowanie elektromagnesu.

03.04.2020r.

Oddziaływanie magnetyczne a silnik elektryczny.

·  jak siła elektrodynamiczna działa na przewodnik z prądem umieszczony w polu magnetycznym;

·  działanie silnika elektrycznego zasilanego prądem stałym.

08.04.2020r.

 Powtórzenie wiadomości - magnetyzm.

·     proste zadania (lub problemy) dotyczące treści rozdziału Magnetyzm

·     zadania (lub problemy) bardziej złożone, ale typowe, dotyczące treści rozdziału Magnetyzm

15.04.2020r.

Właściwości magnesów i ich zastosowanie.

· praca z tekstem: rozwiązywanie zadań na podstawie tekstu

17.04.2020r.

Powtórzenie wiadomości z działu Magnetyzm

·     opis doświadczeń i ich wnioski, rozwiązywanie zadań na podstawie opisu doświadczeń i ich wniosków (praca z tekstem)

22.04.2020r.

Test powtórzeniowy - magnetyzm.

·  podsumowanie wiadomości o magnetyzmie

24.04.2020r.

Sprawdzian wiadomości z działu Magnetyzm.

 

29.04.2020r.

Ruch drgający.

·  definicja i opis ruchu drgającego;

·  pojęcia amplituda drgań, okres i częstotliwość drgań;

·  położenie równowagi

06.05.2020r.

Wyznaczanie okresu i częstotliwości drgań wahadła.

·    przeprowadzenie własnego doświadczenia; wyznaczenie okresu drgań wahadła i sprawdzenie, że nie zależy on od amplitudy drgań

08.05.2020r.

Ruch drgający - zadania.

· praca z tekstem

· proste zadania dotyczące ruchu drgającego z wykorzystaniem związku między częstotliwością a okresem drgań; przelicza nie jednostek czasu

· zadania bardziej złożone, ale typowe, dotyczące ruchu drgającego

13.05.2020r.

 Przemiany energii w ruchu drgającym. 

· przemiany energii kinetycznej i energii potencjalnej sprężystości w ruchu drgającym na przykładzie ruchu wahadła oraz ruchu ciężarku zawieszonego na sprężynie

15.05.2020r.

Wykres ruchu drgającego.

· opis ruchu drgającego w  postaci graficznej jako wykres przedstawiający zależność położenia od czasu

· proste zadania dotyczące przemian energii w ruchu drgającym i związane z wyznaczaniem amplitudy i okresu drgań na podstawie wykresu zależności położenia od czasu

20.05.2020r.

Fale mechaniczne

·    mechanizm przekazywania drgań między punktami ośrodka;

·    definicja ruchu falowego oraz fal harmonicznych;

·     wielkościami opisujące ruch falowy: amplituda fali, okres i częstotliwość fali, długość i prędkość fali

22.05.2020r.

Fale dźwiękowe.

·  mechanizm powstawania i rozchodzenia się fal dźwiękowych w powietrzu

· charakterystyka cech dźwięku: wysokość dźwięku, głośność, barwa dźwięku

·  związek cech dźwięku z wielkościami fizycznymi charakterystycznymi dla drgań i fal

·  mechanizm wytwarzania dźwięków w wybranym instrumencie muzycznym

 

Geografia kl.VIII

 

Data

Temat lekcji

Treści nauczania

25.03.2020r.

Wody powierzchniowe Ameryki.

Rozmieszczenie rzek i jezior w Ameryce Północnej i Południowej

Geneza jezior.

30.03.2020r.

Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej.

Powstawanie tornad

Skutki tornad

Powstawanie i budowa cyklonów tropikalnych

Skutki cyklonów tropikalnych.

08.04.2020r.

W Amazonii.

Środowisko przyrodnicze Amazonii

Warstwy lasu równikowego

Świat roślin i zwierząt w Amazonii

Gospodarcza eksploatacja Amazonii

Zagrożenia ekologiczne Amazonii.

 

22.04.2020r.

Ludność Ameryki.

Zróżnicowanie etniczne i kulturowe Ameryki

Wielkie migracje

Sytuacja rdzennej ludności.

27.04.2020r.

Urbanizacja w Ameryce.

Rozmieszczenie ludności

Rozwój miast

Megalopolis, największe miasta

Skutki urbanizacji

Przyczyny i warunki życia ludności           
w slumsach.

06.05.2020r.

Kanada - środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa.

Cechy położenia geograficznego Kanady

Ukształtowanie powierzchni

Zróżnicowanie klimatu

Rolnictwo i jego cechy

Surowce, przemysł i handel Kanady.

11.05.2020r.

Stany Zjednoczone - potęga gospodarcza świata.

Cechy położenia geograficznego

Poziom rozwoju na podstawie wskaźników ekonomicznych

Rozwój przemysłu i jego działy

Znaczenie przemysłu nowoczesnych technologii

Rola Doliny Krzemowej

Rozwój usług

Rola i znaczenie rolnictwa

20.05.2020r.

Utrwalenie wiadomości           z działu „Ameryka Północna i Ameryka Południowa”.

Środowisko przyrodnicze Ameryki

Tornada i cyklony tropikalne

W Amazonii

Ludność Ameryki

Urbanizacja w Ameryce

Kanada – środowisko przyrodnicze            
a rozwój rolnictwa

Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata.

 

Historia kl. VIII

 

Data lekcji

Temat lekcji

Realizowane treści

25.03.2020

Rozpad bloku wschodniego / platforma epodreczniki, podręcznik, karta pracy z zeszytu ćwiczeń

- zmiany sytuacji międzynarodowej w l.80.,

- wydarzenia Jesieni Ludów,

- zjednoczenie Niemiec,

- rozpad ZSRS

27.03.2020

Rozpad bloku wschodniego – Jesień Ludów / platforma edukacyjna epodreczniki, podręcznik

- wydarzenia w Polsce, na Węgrzech i Czechosłowacji

31.03.2020

Początek III Rzeczypospolitej./ platforma epodreczniki, podręcznik.

- ustalenia obrad Okrągłego Stołu,

- wyniki częściowo wolnych wyborów w czerwcu 1989,

- decyzje rządu Mazowieckiego

1.04.2020

Upadek komunizmu – powtórzenie wiadomości.platforma epodreczniki, podręcznik. /

- początki opozycji demokratycznej w Polsce,

- powstanie Solidarności,

- stan wojenny,

- rozpad bloku wschodniego,

- początek III Rzeczypospolitej.

8.04.2020

Upadek komunizmu – analiza tekstów źródłowych. / podręcznik, karta pracy

- początki opozycji demokratycznej w Polsce,

- powstanie Solidarności,

- stan wojenny,

- rozpad bloku wschodniego,

- początek III Rzeczypospolitej.

15.04.2020

Europa po rozpadzie ZSRS. / podręcznik, karta pracy na onedrive

- przemiany w Europie Środkowo Wschodniej po 1989,

- wydarzenia w Rosji i krajach postsowieckich,

- wydarzenia wojny domowej w byłej Jugosławii

22.04.2020

Konflikty na świecie po 1989 r. / podręcznik, katra pracy.

- rozwój państw Dalekiego Wschodu,

- problemy państw afrykańskich,

- konflikty zagrażające światowemu pokojowi.

24.04.2020

Polska w latach 90. XX wieku. / podręcznik, karta pracy.

- przemiany polityczne w Polsce po 1989,

- reformy gospodarcze,

- napięcia społeczne spowodowane reformami gospodarczymi.

28.04.2020

Polska w NATO i UE. / google classroom, podrećznik.

- sukcesy polskiej polityki zagranicznej,

- droga Polski do NATO,

- przystąpienie Polski do UE

29.04.2020

Świat w erze globalizacji. / google classroom, podręcznik.

- różne przejawy globalizacji,

- cele ruchów antyglobalistycznych,

- przemiany społeczne i kulturowe.

6.05.2020

Test – Upadek komunizmu, google classroom.

- początki opozycji demokratycznej w Polsce,

- powstanie Solidarności,

- stan wojenny,

- rozpad bloku wschodniego,

- początek III Rzeczypospolitej.

8.05.2020

Wyzwania współczesnego świata. / google classroom, meet, podrecznik.

- problemy współczesnego świata i próby ich rozwiązania,

- nierówności społeczne na świecie,

- zagrożenie terroryzmem.

12.05.2020

Polska i świat w nowej epoce – powtórzenie wiadomości.

- Europa po rozpadzie ZSRS,

- konflikty na świecie,

- Polska w latach 90. XX wieku,

- Polska w NATO i UE,

- świat w erze globalizacji,

- wyzwania współczesnego świata.

13.05.2020

Polska i swiat w nowej epoce – analiza tekstów źródłowych. / podręcznik, calssroom.

- Europa po rozpadzie ZSRS,

- konflikty na świecie,

- Polska w latach 90. XX wieku,

- Polska w NATO i UE,

- świat w erze globalizacji,

- wyzwania współczesnego świata.

20.05.2020

Polska i świat w nowej epoce – test. / classroom.

- Europa po rozpadzie ZSRS,

- konflikty na świecie,

- Polska w latach 90. XX wieku,

- Polska w NATO i UE,

- świat w erze globalizacji,

- wyzwania współczesnego świata.

22.05.2020

Co się działo na świecie? - w latach 1939-1949. / podręczik, classroom, epodreczniki.

- najważniejsze i najciekawsze wydarzenia historyczne,

- postaci historyczne mające wpływ na losy świata.

 

Informatyka kl. VIII

Data

Temat

Treści nauczania.

02.04.2020r.

07.04.2020r.

16.04.2020r.

Prezentacja w Power Point-kard. Stefan Wyszyński-

Święto Szkoły

-wykorzystywanie  rozmaitych elementów multimedialnych, wykonanie atrakcyjnej oraz poprawnej merytorycznie prezentacji multimedialnej.

·  wyszukiwanie w internecie materiałów do prezentacji

 

21.04.2020r.

Baner-„Zostań w domu”

wklejanie na obrazy obiektów skopiowanych z innych plików

• dopasowywanie wielkości wstawionych obiektów do tworzonej kompozycji

• stosowanie opcji obracania obiektu

 

30.04.2020r.

Plakat-3 Maja

·        wstawianie w dowolny sposób obrazu do dokumentu tekstowego.

·  przygotowanie plakatu informującego o określonym wydarzeniu

 

05.05.2020r.

14.05.2020r.

Folder szkoły

· samodzielnie wstawianie różnych obiektów do dokumentu tekstowego i  modyfikowanie, uwzględniające przeznaczenie dokumentu.

· wstawianie przypisów dolnych w dokumencie tekstowym

· dzielenie całego tekstu na kolumny

 

19.05.2020r

Mój dzień  w czasach Epidemii

tworzenie prezentacji multimedialnej z zachowaniem zasad dobrej prezentacji

nagrywanie krótkich filmów do prezentacji multimedialnej

 

 

J. ANGIELSKI KLASA VIII

25.03. - Przygotowania do egzaminu - ćwiczenia leksykalno - gramatyczne. Dialogi , opis.

30.03. - Przygotowania do egzaminu - ćwiczenia leksylalno-gramatyczne . Wypowiedz pisemna, uzupełnianie fragmentów zdań.

01.04. - Próbny egzamin z j. angielskiego.

02.04. - Konstrukcje z used to oraz would. Uzupełnianie zdań według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.

06.04. - Kolejność przymiotników w zdaniu. Wypowiedzi według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.

07.04. - Skills checkpoint - ćwiczenia typu egzaminacyjnego. Opis , ikonografika, dialogi, uzupełnianie zdań.

08.04. – Present  Perfect i Past Perfect - utrwalenie wiadomości. Wypowiedzi według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.

15.04. - Analizowanie formy tekstu Cities  beneath the sea. Analiza ,opis, rozmowa

16.04. - Omawiamy próbny egzamin ósmoklasisty.

20.04. - Co możemy zrobić, żeby poprawić sytuację ekologiczną? - wypowiedź pisemna, rozmowa

21.04. - Przyimki - dobieranie odpowiedzi / wybór poprawnej opcji. Dobieranie i wybór odpowiednich zdań, zastosowanie reguł gramatycznych.

22.04. - Słuchanie - przewidywanie poprawnych odpowiedzi. Dialogi.

27.04. - Zastosowanie przedimka określonego i nieokreślonego. Wypowiedzi według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.

29.04. -Stosowanie popularnych wyrażeń  w wypowiedziach pisemnych.  Wypowiedzi pisemne.

30.04. - Powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem. Dialogi, opis , wyrazy wspierane obrazkami, zastosowanie reguł gramatycznych.

05.05. - Rozumienie ze słuchu - na podstawie informacji podanych w nagraniu odpowiadamy na pytania . Dialogi , rozmowa.

06.05. - Znajomość środków językowych - ćwiczenia gramatyczne. Wypowiedzi według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.

11.05. –  Robimy zadania egzaminacyjne. Teksty narracyjne.

13.05. – Zadania egzaminacyjne – wypowiedz  pisemna.

14.05. – Mowa zależna – tworzenie. Zastosowanie reguł gramatycznych, rozmowa.

18.05 – Mowa zależna – ćwiczenia gramatyczne. Zastosowanie reguł gramatycznych, wypowiedzi według wzoru.

19.05. – Zadania egzaminacyjne – ćwiczenia leksykalno – gramatyczne. Zastosowanie reguł gramatycznych, wypowiedzi według wzoru.

20.05. – Strategie egzaminacyjne – rozumienie kontekstowe. Teksty narracyjne.

 

JĘZYK  NIEMIECKI KLASA  VIII 

Realizację kolejnych tematów z dwóch ostatnich działów poprzedziło podsumowanie rozdziału 4, po którym przeprowadzono w sposób zdalny sprawdzian wiadomości. Treści z następnych rozdziałów są realizowane zgodnie z podstawą programową, programem nauczania i wg opracowanego na początku roku rozkładu materiału. Uczniowie w sposób zdalny realizują wszystkie kompetencje językowe, opanowują prawności i umiejętności, w tym rozumienie tekstu czytanego, słuchanego (poprzez przesyłane w załączniku do lekcji pliki mp3), pisanie czy krótką wypowiedź (zamiast ustnej pisemną).

27.03.2020      Wie sieht das Zimmer eines Teenagers? (opis pokoju)

31.03.2020      Fokus Wiederholung. Powtórzenie wiadomości. (mój dom)

03.04.2020      Grammatik kompakt. Utrwalenie gramatyki. (przyimki z celownikiem, zastosowanie rodzajników)

07.04.2020      Sprawdzian wiadomości z rozdziału: Mein Zuhause.

10.04.2020      Wielki Piątek

14.04.2020      Dzień wolny

17.04.2020      Wo befindet sich die Apotheke? (budynki i miejsca w mieście)

21.04.2020      Wie komme ich zum Bahnhof? (zwroty do opisu drogi)

24.04.2020      Wegbeschreibung – ćwiczenia gramatyczno-leksykalne. (opis drogi)

28.04.2020      Wohin soll ich das tun. (wo? i wohin? – dopełnienie w III i IVp.)

01.05.2020      Dzień wolny

05.05.2020      Tag der offenen Tür. (rozumienie tekstu czytanego)

08.05.2020      Grammatik kompakt (przyimki z biernikiem, orientacja w terenie)

12.05.2020      Fokus Wiederholung (powtórzenie wiadomości )

15.05.2020      Ins Kino oder ins Theater (do kina czy teatru – słownictwo tematyczne)

19.05.2020      Ich schlane vor, das zu sehen. (wycieczki – planowanie, opis)

22.05.2020      Ćwiczenia gramatyczno-leksykalne. (konstrukcja bezokolicznikowa z „zu”)

 Opracowała: B. Metryka

 

 

Język polski kl. VIII

l. p.

Data

Tematy lekcji

Treści programowe

1.

26.03.

Ćwiczenia redakcyjne – życiorys i CV

wyszukiwanie w tekście potrzebnych informacji;    

wzbogacanie słownictwa potrzebnego do danych form wypowiedzi;

redagowanie życiorysu oraz CV

2.

27.03.

Rodzaje fotografii

rozwijanie zainteresowań dotyczących fotografii; 

tworzenie notatki na temat wartości estetycznych fotografii;

3.

30.03.

Próbny egzamin z języka polskiego.

czytanie ze zrozumieniem różnych tekstów kultury; 

rozwiązywanie testu z wykorzystaniem swojej wiedzy i umiejętności;

pisanie rozprawki lub opowiadania na zadany temat;

4.

30.03.

Próbny egzamin z języka polskiego.

czytanie ze zrozumieniem różnych tekstów kultury;

rozwiązywanie testu z wykorzystaniem swojej wiedzy i umiejętności;             

pisanie rozprawki lub opowiadania na zadany temat;

5.

02.04.

Powtarzamy problematykę wybranych lektur.

utrwalanie problematyki lektur obowiązkowych –„Zemsta”, „Syzyfowe prace”, „Pamiętnik z powstania warszawskiego”;  

wykorzystywanie w interpretacji kontekstu historycznego, narodowego         i etycznego; 

gromadzenie materiału rzeczowego potrzebnego do tworzenia wypowiedzi;

6.

03.04.

Ćwiczenia redakcyjne – ogłoszenie wyborcze, rozprawka, wywiad

porządkowanie zdobytych informacji; 

kształcenie umiejętności formułowania wypowiedzi zgodnie z normą wzorcową;

redagowanie  ogłoszenia, rozprawki, wywiadu;

7.

03.04.

Rozwiązujemy test „Władza”

czytanie ze zrozumieniem różnych tekstów kultury;

rozwiązywanie testu z wykorzystaniem swojej wiedzy i umiejętności;

pisanie rozprawki lub wywiadu na zadany temat;

8.

06.04.

Piękno często bywa ukryte –„Wspomnienia wojenne”

określanie problematyki utworu; 

wykorzystywanie w interpretacji wiedzy o historii i kulturze;

układanie pytań do tekstu;

formułowanie opinii;

9.

06.04.

Czy można zachwycić  się codziennością – „Szare eminencje zachwytu” Mirona Białoszewskiego

charakteryzowanie sytuacji lirycznej utworu;

wyszukiwanie w tekście potrzebnych informacji;

redagowanie spójnego tekstu;

10.

06.04.

Co mówią o nas nasze imiona i nazwiska?

wyszukiwanie w tekście potrzebnych informacji;

poznanie normy językowej dotyczącej odmiany nazwisk;

11.

16.04

Odmiana nazwisk męskich i żeńskich

wykorzystywanie normy językowej do odmiany nazwisk ; 

wykonywanie ćwiczeń praktycznych w odmianie nazwisk;

12.

17.04.

O nazwach miejscowości

wyszukiwanie w tekście potrzebnych informacji;

poprawne tworzenie i zapisywanie nazw mieszkańców miast; 

rozróżnianie złożeń i zrostów;

poznanie normy językowej dotyczącej odmiany nazw miejscowych i  stosowanie jej w ćwiczeniach;

13.

17.04.

Błędy językowe w naszych zadaniach

wyszukiwanie w określonych źródłach potrzebnych informacji;

rozpoznawanie błędów językowych  i stosowanie  poprawnych form;

14.

20.04.

Błędy leksykalne.

rozpoznawanie błędów leksykalnych ;

poprawne stosowanie  imiesłowowego równoważnika zdania w wypowiedzeniu;

15.

20.04.

Błędy stylistyczne

rozpoznawanie błędów stylistycznych i poznanie  rodzajów;

wyjaśnianie znaczenia wyrazów o podobnym brzmieniu lub pisowni;

16.

20.04.

Ukryte piękno we fragmencie  powieści Doroty  Terakowskiej

na podstawie utworu literackiego odwoływanie się do wartości uniwersalnych;

wyszukiwanie we fragmencie odpowiednich informacji;                          wyjaśnianie znaczenia tytułu; 

przeprowadzanie wnioskowania jako elementu wywodu argumentacyjnego;

17.

23.04.

To, co piękne, nie przemija,

układanie pytań do tekstu;

formułowanie własnych opinii na temat duchowego piękna;

18.

24.04

Powtórzenie wiadomości z działu VII – utwory literackie

na podstawie poznanych tekstów odwoływanie się do wartości uniwersalnych; 

wykorzystywanie w interpretacji utworów literackich potrzebnych kontekstów;

19.

27.04.

Powtórzenie wiadomości o nazwach miejscowości i typach błędów

stosowanie normy językowej dotyczącą odmiany nazw osobowych i miejscowych;

rozróżnianie normy językowej wzorcowej oraz użytkowej;

rozpoznawanie błędów w wypowiedzeniach;

20.

27.04.

Sprawdzian po rozdziale VII

czytanie ze zrozumieniem  tekstu;

rozwiązywanie testu z wykorzystaniem swojej wiedzy i umiejętności;                       

21.

30.04.

Powtórzenie wiadomości z antyku – mity greckie, Biblia

utrwalanie problematyki lektur obowiązkowych;

gromadzenie materiału rzeczowego potrzebnego do tworzenia wypowiedzi;

22.

07.05.

Rozwiązujemy test

czytanie ze zrozumieniem różnych tekstów kultury;

rozwiązywanie testu z wykorzystaniem swojej wiedzy i umiejętności;                       

23.

08.05.

Piszemy rozprawkę do testu

pisanie rozprawki na zadany temat;

redagowanie tekstu poprawnego pod względem formy i treści;

24.

11.05.

Powtórzenie wiadomości o odmiennych częściach mowy

rozpoznawanie różne części mowy i odmienianie;

tworzenie poprawnych związków frazeologicznych;

stopniowanie przymiotników i przysłówków;

25.

11.05.

Nieodmienne części mowy – powtórzenie wiadomości

odróżnianie odmienne części mowy od nieodmiennych;

przypomnienie zasad  interpunkcji przed spójnikami; 

korzystanie z różnych źródeł informacji;

26.

14.05.

Powtarzamy wiadomości z oświecenia – I, Krasicki „Bajki” , „Żona modna”

utrwalanie problematyki lektur obowiązkowych – analizowanie  poznanych bajek i satyr;

określanie cech gatunkowych bajki i satyry;

nazywanie prawd życiowych w poznanych utworach;

gromadzenie materiału rzeczowego potrzebnego do tworzenia wypowiedzi;

27.

15.05.

Wypowiedzenie i jego części - powtórzenie

nazywanie części mowy;

rozpoznawanie części zdania i omawianie ich funkcji składniowych w wypowiedzeniach;

odróżnianie zdania pojedynczego od zdania złożonego i równoważnika zdania;

28.

15.05.

Adam Mickiewicz i jego utwory

określanie wpływu historii na twórczość poety;

wykorzystywanie w interpretacji kontekstu biograficznego, historycznego;

gromadzenie materiału rzeczowego potrzebnego do tworzenia wypowiedzi;

29.

18.05.

Pozytywizm – B, Prus i H, Sienkiewicz.

wykorzystywanie w interpretacji elementów wiedzy o historii i kulturze; podejmowanie dyskusji związanej ze światem wartości;

gromadzenie materiału rzeczowego potrzebnego do tworzenia wypowiedzi;

30.

18.05.

Zdania złożone – powtórzenie wiadomości

określanie typów zdań złożonych podrzędnie i współrzędnie;

wykonywanie przekształceń na cudzym tekście; 

rozwijanie nawyku systematycznego uczenia się;

31.

18.05.

Wiersze L. Staffa i C, Norwida

analizowanie znajdujących się w wierszach elementów świata przedstawionego;

rozpoznawanie środków stylistycznych i określanie ich funkcji;

rozpoznawanie cech liryki;

32.

21.05.

Poezja w dwudziestoleciu międzywojennym

określanie sytuacji lirycznej utworów;

analizowanie  w wierszach elementy świata przedstawionego;

rozpoznawanie środków stylistycznych i określanie ich funkcji;

rozpoznawanie cech liryki;

33.

22.05.

Słowotwórstwo – powtórzenie wiadomości

rozpoznawanie wyrazu podstawowego i pochodnego;

określanie rodzaju formantu i pojęcie podstawy słowotwórczej;

poznanie zasad tworzenia wyrazów złożonych, odróżnianie ich typów;

 

Religia Klasa VIII

L.P

Data

Temat

Treści

1.

25.03.2020

Nabożeństwa Wielkiego Postu

 

Znaczenie Nabożeństw  Wielkopostnych. Kształtowanie postawy właściwego przeżycia Wielkiego Postu.

 

2.

31.03.2020

Sakrament pokuty i pojednania 

Sakrament pokuty i pojednania spotkaniem z Bogiem, który jednoczy nas ze sobą i ludźmi.

 

3.

01.04.2020

Twoja kondycja twoje życie

Postawa wierności i zaufania wobec przebaczającego Boga. Ukazanie rekolekcji wielkopostnych
jako czasu wewnętrznego nawrócenia.

 

4.

07.04.2020

Wielki Tydzień - Tajemnica naszego zbawienia

Postawa wdzięczności Jezusowi za Jego Ofiarę dla naszego zbawienia.

 

5.

08.04.2020

Triduum Paschalne

Ofiara dla naszego zbawienia: sens Triduum Paschalnego.

 

6.

15.04.2020

Święte Dni Paschalne

Religijny wymiar Świąt Wielkanocnych.

Postawa wdzięczności Jezusowi za Jego Ofiarę dla naszego zbawienia.

 

7.

21.04.2020

Chrześcijanin powołany do życia błogosławieństwami

Koncepcja szczęścia zawarta
w Ośmiu Błogosławieństwach; związek między życiem Błogosławieństwami i życiem w łasce Bożej.

Postawa wolności i odpowiedzialności, oparta na prawie Błogosławieństw.

 

8.

22.04.2020

Odkryłem miłość, czyli rzecz o Bożym Miłosierdziu

Ukazanie wartości uczynków miłosierdzia w codziennym życiu. Wychowanie do wypełniania uczynków miłosierdzia w codziennym życiu.

 

9.

28.04.2020

Odkryłem miłość, czyli rzecz o Bożym Miłosierdziu cz.II

Kształtowanie postawy miłosierdzia wobec bliźnich
w codziennym życiu.

 

10.

29.04.2020

Z dawna Polski Tyś Królową

Maryja – Królowa Polski: kult maryjny.

Postawa oddawania czci Maryi.

11.

05.05.2020

Prawo naturalne

Pojęcie prawa naturalnego i  podkreślenie obiektywnego charakteru norm moralnych.

Postawa odpowiedzialności za życie zgodne z zasadami prawa naturalnego.

 

12.

06.05.2020

Jak wybieram? - moralność czynów ludzkich

Życie moralne chrześcijanina. Postawa odpowiedzialności za swoje czyny.

 

13.

12.05.2020

Sumienie miejscem spotkania i dialogu

Sumienie – miejsce spotkania i dialogu z Bogiem.

Rodzaje sumienia. Postawa odpowiedzialności
za formowanie sumienia.

 

 

14.

13.05.2020

Chrystus kształtuje moje sumienie.

Postawa odpowiedzialności
za kształtowanie sumienia.

 

15.

19.05.2020

Prawo objawione

Zbawczy charakter prawa objawionego – Dekalogu.

Postawa wdzięczności Bogu
za prawo objawione – Dekalog.

 

16.

20.05.2020

Przykazania – drogowskazy w wędrówce przez życie.

Autorytet Boga a normy moralne; przykazania jako drogowskazy w życiu. Postawa odpowiedzialności
za wypełnianie wskazań Dekalogu.

 

 

 

Klasa VIII

Data

Temat lekcji

Treści nauczania

25.03

Ćwiczenia kształtujące cz.I

Kształtowanie cech kondycyjnych

 

26.03

 

Styl grzbietowy - ćwiczenia dla średnio zaawansowanych 

Kształtowanie prawidłowych nawyków w stylu grzbietowym

30.03

Podstawowe zasady gry w koszykówkę. 

Przepisy gry-czas gry, boisko, przewinienia, błędy

 

31.03

 

Rzut do kosza jednorącz z miejsca 

Doskonalenie wybranych elementów technicznych z koszykówki

1.04

Ćwiczenia kształtujące cz.II

Kształtowanie cech kondycyjnych

2.04

Początki nowożytnych Igrzysk Olimpijskich. 

Zapoznanie z historią ruchu olimpijskiego

6.04

Ćwiczenia z niestandardowymi przyborami 

Kształtowanie cech kondycyjnych

8.04

Podstawowe przepisy gry w piłkę nożną. 

Przepisy gry-czas gry, boisko, przewinienia, błędy

15.04

Ćwiczenia w domu - cz. IV 

Kształtowanie cech kondycyjnych

 

16.04

 

Piłka ręczna. Gra bramkarza 

Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki ręcznej

 

20.04

 

Rzut z przeskokiem. PR 

Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki ręcznej

21.04

Ćwiczenia w domu. cz.V

Kształtowanie cech kondycyjnych

 

22.04

 

Rzuty sytuacyjne PR

Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki ręcznej

 

23.04

 

Doskonalenie oddychania w kraulu 

Kształtowanie prawidłowych nawyków w kraulu

 

23.04

 

Doskonalenie pracy rąk w kraulu 

Kształtowanie prawidłowych nawyków w kraulu

 

27.04

 

Wielcy sportowcy - Irena Szewińska 

Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu

28.04

Ćwiczenia w domu. cz.VI

Kształtowanie cech kondycyjnych

 

29.04

 

Gwiazdy światowej koszykówki - Michael  Jordan 

Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu

30.04

Gwiazdy sportu - Otylia Jędrzejczak 

Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu

5.05

Ćwiczenia w domu cz.VII

Kształtowanie cech kondycyjnych

 

7.05

 

Technika pływania stylem klasycznym. 

Kształtowanie prawidłowych nawyków w stylu klasycznym

 

7.05

 

Gwiazdy sportu - Michael Phelps 

Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu

 

11.05

 

Uderzenie piłki prostym podbiciem. PN 

Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki nożnej

12.05

Ćwiczenia w domu cz.VIII

Kształtowanie cech kondycyjnych

13.05

Sport olimpijski . Medale Polaków na Igrzyskach Olimpijskich

Zapoznanie z historią ruchu olimpijskiego

14.05

Największe sukcesy polskiej siatkówki. MŚ 2018

Ważne wydarzenia z historii polskiego sportu

18.05

Historia sportu. Igrzyska w antycznej Grecji

Zapoznanie z historią ruchu olimpijskiego

 

20.05

 

Odbicie piłki sposobem górnym. PS

Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki siatkowej

 

21.05

 

Styl zmienny w pływaniu

Zapoznanie z podstawowymi stylami pływackimi

 

21.05

 

Ciekawe postacie z historii pływania

Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu

 

WOS  KL VIII

 

Lp.

Data

Temat

Treści nauczania

 

1

26 03 2020

Sądy i trybunały

Zasady działania sądów, rodzaje sądów, prokurator i obrońca

2

30 03 2020

Hierarchia sądów polskich

Trybunał Stanu, Trybunał Konstytucyjny, rodzaje i hierarchia sądów

3

01 04 2020

Organizacje obywatelskie

Społeczeństwo obywatelskie, związki zawodowe, swoboda zrzeszania się, NSZZ „Solidarność”

4

06 04 2020

Rodzaje wolontariatu

Organizacje pożytku publicznego, organizacje młodzieżowe, stowarzyszenia, fundacje,

5

15 04 2020

Media i opinia publiczna

Mass media ,funkcje mediów , sondaże, opinia publiczna

6

20 04 2020

Reklama i kampanie społeczne

Funkcje reklamy, akcje informacyjne, zawód dziennikarza, fakty, opinie, kampanie społeczne

7

23 04 2020

Podsumowanie wiadomości

Wyszukiwanie w prasie, Internecie informacji, wyrażanie swoich opinii,  władza sądownicza

8

27 04 2020

Kancelaria Premiera, Kancelaria Prezydenta

Obsługa organizacyjna, prawna, techniczna, merytoryczna, przygotowanie dokumentów, biuletynów, oświadczeń itp

9

29 04 2020

Polska polityka zagraniczna

Kierunki polskiej polityki zagranicznej, współpraca międzynarodowa, ambasadorzy i konsulowie

10

07 05 2020

Organizacja Narodów Zjednoczonych

Organizacje międzynarodowe , główne organy, cele zrównoważonego rozwoju, Powszechna Deklaracja Praw Człowieka

11

11 05 2020

Pakt Północnoatlantycki

Współpraca międzynarodowa, główne cele działalności NATO, organy zarządzające

12

13 05 2020

Zjednoczona Europa

Etapy integracji, rola wybitnych polityków, cele zjednoczonej Europy

13

18 05 2020

Funkcjonowanie Unii Europejskiej

Główne organy  polityczne UE, uprawnienia, akty prawa unijnego, zasady funkcjonowania UE

14

21 05 2020

Polska w Unii Europejskiej

Obywatelstwo UE, fundusze unijne, europejski rynek wewnętrzny

 

MATEMATYKA KLASA VIII

TERMIN

TEMAT

TREŚCI NAUCZANIA

25 III

Objętość i pole powierzchni graniastosłupa.

obliczanie objętości graniastosłupa o danym polu podstawy i danej wysokości

obliczanie objętości graniastosłupa prawidłowego

zamiana jednostek objętości, wykorzystując zamianę jednostek długości

rozwiązywanie prostych zadań tekstowych z wykorzystaniem objętości i odpowiednich jednostek

przedstawianie objętości graniastosłupa w postaci wyrażenia algebraicznego

rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych
z wykorzystaniem objętości i odpowiednich jednostek

obliczanie pola powierzchni graniastosłupa przy danej wysokości i danym polu podstawy

rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych dotyczących obliczania pola powierzchni graniastosłupa, także w sytuacjach praktycznych

26 III

Obliczanie pola powierzchni graniastosłupa.

27 III

Ćwiczenia w obliczaniu pól graniastosłupów. Rysowanie siatek graniastosłupów.

rysowanie siatki danego graniastosłupa

obliczanie pola powierzchni graniastosłupa na podstawie danych opisanych na siatce

posługiwanie się różnymi siatkami graniastosłupów; porównywanie różnych siatek tej samej bryły

31 III

Próbny Egzamin Ósmoklasisty.

Próbny Egzamin Ósmoklasisty CKE – online.

2 IV

Długości odcinków w ostrosłupach.

obliczanie wysokości ostrosłupa w prostych przypadkach

odczytywanie danych z rysunku rzutu ostrosłupa

rozwiązywanie prostych oraz wieloetapowych zadań tekstowych na obliczanie odcinków w ostrosłupach

3 IV

Objętość ostrosłupa.

obliczanie objętości ostrosłupa o danym polu podstawy i danej wysokości

obliczanie objętość ostrosłupa prawidłowego

zamiana jednostek objętości

rozwiązywanie prostych i wieloetapowych zadań tekstowych z wykorzystaniem objętości i odpowiednich jednostek

3 IV

Pole powierzchni ostrosłupa.

rysowanie siatki danego ostrosłupa

obliczanie pola powierzchni ostrosłupa przy danej wysokości i danym polu podstawy

obliczanie pola powierzchni ostrosłupa na podstawie danych opisanych na siatce

porównywanie różnych siatek tej samej bryły

rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych dotyczące obliczania pola powierzchni ostrosłupa, także w sytuacjach praktycznych

przedstawianie pole ostrosłupa w postaci wyrażenia algebraicznego

projektowanie siatek ostrosłupów

7 IV

Bryły - zadania.

obliczanie w prostych przypadkach objętości i pola powierzchni brył powstałych z połączenia graniastosłupów i ostrosłupów

obliczanie w złożonych przypadkach objętości i pola powierzchni nietypowych brył

rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych na obliczanie pola powierzchni ostrosłupa i graniastosłupa, także w sytuacjach praktycznych

8 IV

Bryły - zadania interaktywne.

16 IV

Bryły - ćwiczenia.

17 IV

Geometria przestrzenna - powtórzenie wiadomości.

Utrwalenie wiadomości i umiejętności zawartych w Podstawie Programowej w punktach: X, XI i XIV

 

Realizowane treści:

·        Graniastosłupy i ostrosłupy

·        Długości odcinków w graniastosłupach

·        Objętość graniastosłupa

·        Pole powierzchni graniastosłupa

·        Długości odcinków w ostrosłupach

·        Objętość ostrosłupa

·        Pole powierzchni ostrosłupa

·        Bryły – zadania

17 IV

Ćwiczenia powtórzeniowe.

21 IV

Wielościany - zadania egzaminacyjne.

Rozwiązywanie zadań CKE dotyczących wielościanów

22 IV

Liczba pi i długość okręgu.

rozwiązywanie prostych zadań na obliczanie długości okręgu

rozwiązywanie prostych zadań na obliczanie promienia i średnicy okręgu

obliczanie wartości wyrażeń zawierających liczbę π

rozwiązywanie wieloetapowych zadania tekstowe na obliczanie długości okręgu

23 IV

Pole koła.

obliczanie promienia koła przy danym polu

obliczanie obwodu koła przy danym polu

obliczanie pola figury z uwzględnieniem pola koła

24 IV

Poprawa sprawdzianu z figur na płaszczyźnie.

Poprawa ocen sprawdzianu z działu III.

28 IV

Sprawdzian wiadomości - bryły.

Sprawdzian wiadomości powtórzonych 17 IV

30 IV

Obliczanie długości okręgu i pola koła.

obliczanie długości okręgu

obliczanie promienia i średnicy okręgu

obliczanie pola koła

obliczanie promienia koła przy danym polu

obliczanie obwodu koła przy danym polu

5 V

Długość okręgu i pole koła - rozwiązywanie zadań.

podawanie przybliżonej wartości odpowiedzi w zadaniach tekstowych

rozwiązywanie prostych zadań tekstowych z wykorzystaniem długości okręgu i pola koła

rozwiązywanie prostych zadań tekstowych na obliczanie pola pierścienia kołowego

obliczanie pola i obwodu figury powstałej z kół o różnych promieniach

obliczanie pola pierścienia kołowego o danych średnicach

6 V

Długość okręgu i pole koła - zadania.

7 V

Długość okręgu i pole koła - zadania różne.

8 V

Długość okręgu i pole koła - zadania z kontekstem realistycznym.

rozwiązywanie zadań na obliczanie obwodu koła w sytuacjach praktycznych

rozwiązywanie zadań tekstowych, w których zmieniają się pole i obwód koła

12 V

Oś symetrii i środek symetrii figury.

wskazywanie osi symetrii figury

rozpoznawanie wielokątów osiowosymetrycznych i środkowo symetrycznych

wskazywanie środka symetrii w wielokątach foremnych

uzupełnianie rysunku tak, aby nowa figura miała oś symetrii lub środek symetrii

znajdowanie punktu symetrycznego do danego względem danej osi

podawanie liczby osi symetrii figury

14 V

Oś symetrii i środek symetrii figury – ćwiczenia.

15 V

Konstrukcja symetralnej odcinka i dwusiecznej kąta.

Konstruowanie symetralnej odcinka

Konstruowanie dwusiecznej kąta

15 V

Symetralna odcinka i dwusieczna kąta – ćwiczenia.

rozpoznawanie symetralnej odcinka i dwusiecznej kąta

rozwiązywanie zadań wykorzystując własności symetralnej i dwusiecznej kąta

19 V

Koła i okręgi. Symetrie – powtórzenie wiadomości.

Utrwalenie wiadomości i umiejętności zawartych w Podstawie Programowej w punktach: XIV i XV

 

Realizowane treści:

·        Długość okręgu

·        Pole koła 

·        Długość okręgu i pole koła – zadania

·        Oś symetrii i środek symetrii figury

·        Symetralna odcinka i dwusieczna kąta

20 V

Reguła mnożenia – na czym polega?

stosowanie reguły mnożenia (w prostych przypadkach)

ilustrowanie drzewkiem prostej i wieloetapowej sytuacji zadaniowej

badanie ile jest możliwości wyboru

21 V

Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem reguły mnożenia.

22 V

Zastosowanie reguły mnożenia.

rozpoznawanie, kiedy zastosować regułę dodawania, a kiedy regułę mnożenia

stosowanie reguły dodawania i mnożenia do zliczania par elementów w sytuacjach wymagających rozważenia np. trzech przypadków

stosowanie reguły dodawania i mnożenia do zliczania par elementów w sytuacjach wymagających rozważenia wielu przypadków

 

ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ KLASA VIII

TERMIN

TEMAT

TREŚCI NAUCZANIA

27 III

Krótki kurs mnemotechniki.

·        quiz o stylach uczenia się

·        prezentacja ze strony ore.edu.pl o sposobach uczenia się

1 IV

Jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości? Sposoby radzenia sobie ze stresem.

·        udostępnienie materiału autorstwa pedagoga szkolnego

·        zachęcenie do zastanowienia się co sprawia nam przyjemność i stworzenie własnej planszy z czynnościami wprowadzającymi w pozytywny nastrój

15 IV

Jak zwiększyć asertywność?

·        oglądanie materiałów video z serwisu Youtube o asertywności

24 IV

Czy istnieje przepis na miłość?

·        oglądanie materiałów video z serwisu Youtube o tym, czym jest miłość

·        zachęcenie do odpowiedzi na pytanie z tematu zajęć

29 IV

Cyberprzemoc.

·        materiał video na serwisie Youtube nt. cyberprzemocy

·        wyjaśnienie zasad logowania w serwisie Classroom

8 V

Stereotypy - przyjmowanie postaw.

·        prezentacja „Stereotypy i uprzedzenia”

·        zapoznanie z Rozporządzeniem Dyrektora w sprawie zdalnego nauczania

13 V

Porozmawiajmy o pozorach.

·        rozmowa poprzez video Meet Classroom

·        zastanowienie się czym są pozory oraz czy warto wierzyć pozorom

22 V

Kardynał Stefan Wyszyński – nasz patron.

·        zapoznanie z materiałami o życiu Kardynała Stefana Wyszyńskiego

 

Copyright © 2024. OPENMINT Rights Reserved.