• 1 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 2 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 3 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 4 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 5 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
baner

Zajęcia dodatkowe

 

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne P. Anna Parys

 

Data

Temat

Realizowane treści

 

27.03.2020,

Piątek

Plan-czyli w jaki sposób można opisać swoje miejsce.

 E-dziennik, karty pracy.

-Kropkowanie siatki według instrukcji.

- Rysowanie według instrukcji.

- Rysowanie drogi według własnego pomysłu
 i szyfrowanie jej.

- Projektowanie rozmieszczenia mebli
w pokoju zgodnie z danymi.

 

31.03.2020,

Wtorek

Ile to kosztuje- zagadki do zadań tekstowych. 

E-dziennik, karty pracy.

-Rozwiązywanie zagadek tekstowych
i rysunkowych.

- Zapisywanie treści zagadek- ćwiczenia graficzne.

- Wymyślanie zagadki matematycznej i jej zapis.

 

01.04.2020, Środa

Logiczne ciągi- figury geometryczne.

 E-dziennik, karty pracy.

-Dorysowywanie dalszego ciągu figur geometrycznych i różnych kształtów.

-Kolorowanie figur w określonej sekwencji.

- Dokończenie logicznych wzorów.

 

07.04.2020, Wtorek

Usprawnianie funkcji przestrzennych- karta pracy "Strzałki".

 E-dziennik, karty pracy.

- Uważna obserwacja rysunki.

- Liczenie strzałek ( skierowanych w prawo, w lewo, w górę, w dół).

- Zapisanie spostrzeżeń.

 

15.04.2020,

Środa

Ćwiczenia grafomotoryczne- motyl. E-dziennik, karty pracy.

-Kropkowanie według szyfru.

- Łączenie kropek w obraz.

-Kolorowanie otrzymanego rysunku( motyla) wg instrukcji.

-Wycinanie motyla.

 

21.04.2020, Wtorek

Ćwiczenia usprawniające różne percepcje- karty pracy.

E-dziennik, karty pracy.

- Zapoznanie się z tekstem opisującym klasę Piotra.

- Sporządzenie planu klasy na kartce
w kratkę.

- Naniesienie zmian w planie zgodnie
z treścią tekstu.

- Wykonanie niezbędnych obliczeń- posługiwanie się przyborami matematycznymi, wzorami.

 

24.04.2020,

Piątek

Ćwiczenia usprawniające pracę ręki.

 E- dziennik.

- Uważne czytanie polecenia.

- Wykonanie kilku prostych ćwiczeń usprawniających pracę ręki- naciąganie, masowanie, stukanie palcami o podłoże, naśladowanie gry na fortepianie.

- Stworzenie prostego rysunku na kartce
w kratkę i zaszyfrowanie go.

 

28.04.2020, Wtorek

Ćwiczenia graficzne- rysowanie wykresów.
E-dziennik, karty pracy.

- Zapoznanie się z wykresem słupkowym.

- Odczytywanie danych z wykresu
 i uzupełnianie nimi tabeli.

-Uzupełnianie zdań słowami: mniej, więcej,
o , ile razy.

 

29.04.2020,

Środa

Ćwiczenia orientacji przestrzennej.

E-dziennik, karty pracy, Classroom.

- Zamalowywanie odpowiednich wzorów zgodnie z ich położeniem.

- Uzupełnianie brakujących danych w tabeli.

- Ćwiczenia na uzupełnianie z wykorzystaniem słownictwa określającego położenie przestrzenne.

 

05.05.2020, Wtorek

Detektyw - czyli rozwiązujemy zagadkę.

E-dziennik, Classroom, karty pracy.

- Zapoznanie się z tekstem opowieści detektywistycznej.

- Uważne przeanalizowanie treści.

- Sporządzenie planu sytuacyjnego do opowieści detektywa.

- Próby rozwiązania zagadki  na podstawie dedukcji i analizy zebranych informacji.

 

08.05.2020,

Piątek

Podobnie, czyli jak?-
o rozumowaniu przez analogię.

 E-dziennik, Classroom, karty pracy

- Wyjaśnienie słowa analogia, podanie przykładów.

- Rozwiązywanie zagadek obrazkowych wykorzystujących analogie.

-Rozwiązywanie zagadek o liczbach.

 

12.05.2020,

Wtorek

Makieta-czyli o wykorzystaniu brył do konstruowania ekologicznego osiedla.
E-dziennik, Classroom, karty pracy.

- Ćwiczenia graficzne- zamalowywanie takich samych prostokątów.

- Posługiwanie się przyborami matematycznymi, pomiary, rysowanie
w powiększeniu.

- Wykonywanie prostych obliczeń matematycznych- obliczanie pola prostopadłościanu.

- Ćwiczenie wyobraźni przestrzennej- projektowanie własnego, prostego zadania geometrycznego.

 

13.05.2020,

Środa

Ćwiczenia palców bez użycia przyrządów.

E-dziennik, Classroom, karty pracy

- Zapoznanie się z instrukcją do wykonania ćwiczeń.

- Zestaw kilku ćwiczeń palców bez dodatkowych przyrządów.

Słuchanie muzyki relaksacyjnej.

 

19.05.2020,

Wtorek

Przerwa w szkole- tekst do ćwiczeń kompetencji społecznych.

E-dziennik, Classroom, karty pracy.

- Przeczytanie dialogu sytuacyjnego- „Przerwa w szkole”.

- Krótkie odpowiedzi na pytania związane
z sytuacją i emocjami.

- Uzasadnienie decyzji- argumentacja.

 

22.05.2020,

Piątek

Mój dom i przestrzeń wokół- konstrukcje geometryczne.

E-dziennik, Classroom, instrukcja, projekt.

- Przypomnienie poznanych figur geometrycznych.

- Zapoznanie z instrukcją.

- Stworzenie własnego projektu domu
i przestrzeni z wykorzystaniem figur geometrycznych.

 

 

świetlica

 

Data

Temat

Realizowane treści

13.03.2020

Wyszukiwanie rożnych informacji o warzywa i owocach w udostępnionej literaturze.

Owoce i warzywa – rozpoznawanie..

13.03.2020

Poznawanie przyrody w czasie spaceru.

Szukanie przyrody na spacerze.

16.03.2020

Projekcja filmów edukacyjnych z cyklu "Było sobie życie".

Budowa i funkcjonowanie człowieka.

16.03.2020

Słuchanie wierszy o wiośnie i rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody.

Wiosna w literaturze. Uwrażliwianie dzieci na piękno przyrody.

17.03.2020

Wspólne gry i zabawy świetlicowe.

Sposoby spędzania wolnego czasu.

17.03.2020

Rozpoznawanie i nazywanie pierwszych wiosennych kwiatów.

Uczymy się wiosennych kwiatów.

17.03.2020

Pogadanka na temat zwyczaju żegnania wiosny, tzw, Marzanna.

Dlaczego topimy Marzannę?

18.03.2020

Projekcja wiosennych filmów przyrodniczych "W rytmie lasu".

Funkcjonowanie lasu.

18.03.2020

Rozmowy z dziećmi na temat kalendarzu wiosennego (obserwacja przyrody).

Rozwój przyrody na wiosnę.

18.03.2020

Rozwiązywanie krzyżówek i rebusów o tematyce wiosennej.

Umiejętne spędzanie wolnego czasu.

20.03.2020

Słuchanie piosenek o wiośnie.

Wiosna w piosence.

20.03.2020

Wykonywanie pracy plastycznej o tematyce wiosennej, pt. "Bazie w wazonie".

Sposoby spędzania wolnego czasu.

23.03.2020

Baśnie pana Andersena - poznajemy życiorys pisarza.

Życiorys H. Ch. Andersena

23.03.2020

Gry i zabawy rozwijające umiejętności logicznego myślenia.

Sposoby spędzania wolnego czasu.

24.03.2020

Zapoznanie z wybranymi utworami H. Ch. Andersena. Czytanie baśni przez nauczyciela

Poznawanie baśni Andersena.

24.03.2020

Gry i zabawy na świetlicy kształtujące prawidłowe nawyki żywieniowe.

Zdrowy styl życia – żywienie.

24.03.2020

Ilustracje do wybranych utworów H. Ch. Andersena. Kolorowanie postaci z baśni

Wzbogacanie baśni ilustracjami.

25.03.2020

Projekcja wybranej baśni H. Ch. Andersena.

Twórczość H. Ch. Andersena.

25.03.2020

Dobre i złe postacie w baśniach - rozmowa kierowana.

Znaczenie postaci w basniach.

26.03.2020

Gry i zabawy rozwijające zdolności manualne (konstruowanie budowli z klocków).

Sposoby spędzania wolnego czasu.

27.03.2020

Opowiadanie najciekawszej baśni przez dzieci.

Luźne wypowiedzi uczniów o baśniach.

27.03.2020

Quiz wiedzy o baśniach H. Ch. Andersena.

Sposoby spędzania wolnego czasu.

30.03.2020

Ziemia-nasz wspólny dom. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat: "Jak szanujemy naszą planetę?"

Warsztat pracy ucznia. Swobodne wypowiedzi ucznia na temat planety – przykłady.

30.03.2020

Prace porządkowe na świetlicy. Sortowanie i układanie gier na półkach.

Wdrażanie do systematycznego sprzątania własnych stanowisk pracy.

31.03.2020

Gry i zabawy w różnych kącikach zainteresowań.

Sposoby spędzania wolnego czasu.

31.03.2020

"Ratujmy przyrodę" - debata ekologiczna. Projektowanie znaków zakazu, które uczniowie umieściliby nad jeziorem, w górach, nad morzem aby chronić je przed zanieczyszczeniem

Poznawanie przyrody.

Znaki zakazu nad jeziorem i w górach.

1.04.2020

Rebusy ekologiczne. Układanie haseł o ochronie przyrody.

Umiejętne ukłądanie rebusów i haseł.

1.04.2020

Pogadanka na temat zmian zachodzących w przyrodzie.

Zmiany w przyrodzie.

3.04.2020

Prace porządkowe na świetlicy. Sortowanie i układanie gier na półkach.

Warsztat pracy ucznia. Swobodne wypowiedzi ucznia – przykłady. Jak układać gry?

3.04.2020

"Recykling" - objaśnienie znaczenia. Wykorzystywanie surowców wtórnych - rady na odpady

Skąd się biorą surowce i co należy z nimi robić?

3.04.2020

"Cuda z makulatury" - praca techniczna

Makulatura – jej malowanie.

6.04.2020

Rozbudzanie postaw twórczych; -Pogłębienie wiadomości nt. teatru.

Teatr – po co jest?

6.04.2020

Zabawy i gry na świeżym powietrzu.

Sposoby spędzania wolnego czasu..

7.04.2020

Pogadanka na temat zachowania się w teatrze, ubioru do teatru.

Zachowanie w teatrze.

7.04.2020

Zabawy zabawkami i grami dostępnymi na świetlicy szkolnej.

Sposoby spędzania wolnego czasu.

7.04.2020

Dlaczego ludzie chodzą do teatru – swobodne wypowiedzi dzieci, odwoływanie się do własnych doświadczeń.

Dlaczego chodzimy do teatru?

8.04.2020

Kto pracuje w teatrze – rozmowa kierowana. Aktor i jego praca

Praca aktora w teatrze.

8.04.2020

Zabawa w teatr. Inscenizacja wybranego wiersza. Nauczyciel odczytuje tekst, który jest odgrywany przez dzieci.

Warsztat pracy ucznia. Swobodne wypowiedzi ucznia – przykłady.

8.04.2020

Prace porządkowe na świetlicy. Porządkowanie i segregowanie gier na półkach.

Wdrażanie do porządkowania własnych stanowisk pracy.

15.04.2020

Zabawa w teatr. Inscenizacja wybranego wiersza. Nauczyciel odczytuje tekst, który jest odgrywany przez dzieci.

Warsztat pracy ucznia. Swobodne wypowiedzi ucznia – przykłady.

15.04.2020

Zabawy w naśladowanie – uczniowie naśladują gestem i mimiką dobrze im znane zwierzęta. Sposoby spędzania wolnego czasu.

Sposoby spędzania wolnego czasu.

Odgłosy zwierząt.

15.04.2020

Nauka poprawnej wymowy. Ćwiczenia w mówieniu – powtarzanie zestawu sylab od szeptu do krzyku i inne

Po co powinniśmy poprawnie mówić?

16.04.2020

Poznajemy zawody naszej mamy, babci, cioci.

Dawne i obecne zawody.

16.04.2020

Małe i duże kobiety – rozmowa na temat szacunku wobec kobiet.

Warsztat pracy ucznia. Swobodne wypowiedzi ucznia – przykłady. Szacunek dla kobiet.

20.04.2020

Żyj zdrowo, jedz kolorowo. Przegląd czasopism, poszukiwanie informacji o prawidłowej diecie

Uczeń poznaje zasady zdrowego stylu życia.

20.04.2020

„Jedzmy smacznie, zdrowo, kolorowo” - praca plastyczna.

Sposoby spędzania wolnego czasu.

21.04.2020

Fantazja – a co to takiego? Swobodne wypowiedzi dzieci i prezentacja definicji słowa

Fantacja i jej wpływ na człowieka.

21.04.2020

Uzupełnianie niedokończonych zdań: „Chciałbym być…”, „Marzę o…”, „Co by było gdyby…” i prezentacja plastyczna swojego dokończonego zdania.

Uczymy się kończyć zdania.

21.04.2020

Czytanie baśni i bajek wybranych autorów

Wybieranie i czytanie bajek.

22.04.2020

Zabawy w kółkach tematycznych: klocki, szachy, warcaby.

Sposoby spędzania wolnego czasu.

22.04.2020

Nauka cierpliwego i dokładnego kolorowania rysunków.

Sposoby spędzania wolnego czasu.

23.04.2020

Szukanie oznak życia. Wypatrywanie owadów. Pogadanka o organizmach.

Owady – jak wyglądają? Rozpoznawanie na zdjęciach.

24.04.2020

Gry i zabawy świetlicowe. Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez grę w szachy.

Sposoby spędzania wolnego czasu.

24.04.2020

Wykonywanie samolotów i puszczanie ich na korytarzu.

Sposoby spędzania wolnego czasu. Nauka skłądania papierowych samolotów.

27.04.2020

Czytanie ulubionych książek. Nauka uważnego słuchania.

Czytanie książek.

27.04.2020

Porządkowanie własnych stanowisk pracy. Układanie i segregowanie gier na półkach.

Wdrażanie dzieci do systematycznego dbania o świetlicę.

28.04.2020

Zabawy zręcznościowe na świeżym powietrzu.

Sposoby spędzania wolnego czasu.

28.04.2020

Gry i zabawy świetlicowe poszerzające umiejętności manualne.

Sposoby spędzania wolnego czasu.

28.04.2020

W poszukiwaniu kwiatów kwitnących wiosną.

Wiosenne kwiaty i ich rozpoznawanie.

29.04.2020

Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie. Krótki spacer.

Szukanie elementów przyrody.

29.04.2020

Gry i zabawy świetlicowe rozwijające logiczne myślenie.

Sposoby spędzania wolnego czasu.

29.04.2020

Prace porządkowe na świetlicy.

Wdrażanie dzieci do systematycznego dbania o świetlicę.

5.05.2020

Rola rodziny w życiu człowieka – rozmowa kierowana.

Człowiek – jego rola i funkcja.

5.05.2020

Rodzina bliższa i dalsza – wyjaśnienie pojęć kuzyn, siostrzeniec, bratowa, teściowa

Rodzina – elementy i rozpoznawanie członków rodziny.

5.05.2020

Prace plastyczne: moja rodzina.

Przedstawianie rodzicy na rysunku.

6.05.2020

Podróż po Europie – poznanie krajów UE

Europa – kraje UE.

6.05.2020

Gry i zabawy świetlicowe rozwijające umiejętności logicznego myślenia (szachy, warcaby).

Spędzanie wolnego czasu. Wdrażanie dzieci do systematycznego dbania o świetlicę.

7.05.2020

Gry i zabawy świetlicowe uczące umiejętności konstruowania i budowania, np. klocki, patyczki.

Sposoby spędzania wolnego czasu.

8.05.2020

Tworzenie kwiatowego wianka - prace manualne.

Wianek – jak zrobić i z czego?

8.05.2020

Praca plastyczna "chmury na niebie".

Chmura – kształty i rodzaje.

11.05.2020

Jak można obchodzić "Dzień bez śmiecenia"?

„Dzień bez śmiecenia“ - jak można go obchodzić?

11.05.2020

Gry i zabawy rozwijające logiczne myślenie i zdolności manualne (planszówki, warcaby, szachy).

Sposoby spędzania wolnego czasu.

12.05.2020

Wspólne spędzanie wolnego czasu przy grach planszowych.

Sposoby spędzania wolnego czasu.

12.05.2020

Pogadanka na temat roli spacerów dla zdrowia człowieka. Spacer wokół budynku.

Szukanie przyrody na spcerze.

12.05.2020

Gry i zabawy kształtujące zdolności manualne (malowanie farbkami).

Sposoby spędzania wolnego czasu.

13.05.2020

„Fantastyczny pojazd” – wykonanie, zaprezentowanie i omówienie pracy plastycznej.

Warsztat pracy ucznia. Jak zrobić fantastyczny pojazd?

13.05.2020

Czytanie baśni i bajek wybranych autorów

Czytanie bajek.

13.05.2020

W poszukiwaniu przyrody - wiosenny spacer.

Szukanie kwiatów i rozpoznawanie ich na spacerze.

15.05.2020

Moje hobby a obowiązek szkolny – rozmowa kierowana

Hobby – po co, co nam daje?

15.05.2020

Wykonanie pracy plastycznej pt. „Moje hobby”

Przedstawienie hobby na rysunku.

18.05.2020

Jak obchodzimy „Światowy Dzień Pieczenia”?

Czym jest „Światowy Dzień Pieczenia“?

18.05.2020

Praca plastyczna - „Jak wygląda chleb”?

Chleb – rodzaje i znaczenie dla dziecka.

19.05.2020

Dzień Dobrych Uczynków - pogadanka

Dobry uczynek – jego znaczenie.

19.05.2020

Scenki sytuacyjne na temat dobrych uczynków

Sposoby spędzania wolnego czasu.

Jak przedsatwić uczynek w scence?

19.05.2020

Rozmowa na temat: „Co to jest hobby”, „Czy każdy człowiek ma hobby?” Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich zainteresowań.

Hobby – rodzaje, rola w życiu człowieka.

20.05.2020

Europejski Dzień Morza

Jak dbać o morze?

20.05.2020

Projekcja filmów przyrodniczych o Morzu Bałtyckim

Morze jako środowisko życia wielu organizmów.

20.05.2020

Rozmowa na temat krajobrazu morskiego, oglądanie widokówek i folderów miejscowości nadmorskich.

Miejscowości nadmorskie – przykłady.

21.05.2020

Europejski  Dzień Obszarów natura 2000 – film, pogadanka

Natura 2000 – co to jest?

22.05.2020

Międzynarodowy Dzień Różnorodności Biologicznej

Dlaczego przyroda jest tak różna?

22.05.2020

„W poszukiwaniu różnorodności biologicznej” - spacer.

Poznajemy elementy przyrody.

 

zajęcia dodatkowe z języka  polskiego  kl. V                                                                                      

L. p.

Data

Tematy zajęć

Realizowane treści

1.

01.04.

Życzenia świąteczne , zabawy ortograficzne.

płynnie czyta wiersz;                                                        wypowiada się na temat wielkanocnych zwyczajów;                                                                   redaguje życzenia;                                                                stosuje zasady ortograficzne;

2.

08.04.

Ćwiczenia ortograficzne – utrwalamy poprawność w zapisie.

utrwala zasady pisowni dużą i małą literą;                   tworzy krótkie notatki;

3.

15,04.

Spotkanie z lekturą – czytamy wiadomości i poznajemy ciekawostki    o „Katarynce” i B. Prusie.

czyta krótkie informacje;                                      selekcjonuje informacje na temat autora i lektury; redaguje notatki w dowolnej formie;

4.

22.04.

Rzeczowniki własne i pospolite.

rozpoznaje rzeczowniki w tekście;                         poprawnie odmienia i używa rzeczowników w zdaniu; stosuje zasady ortograficzne;

5.

29.04.

Analiza zaległych zadań, uzupełnianie .

tworzy krótkie notatki na zadany temat;                        dzieli się wrażeniami  podczas nauczania zdalnego;                                                       doskonali technikę czytania;

6.

06.05.

Odmienne części  mowy.

rozpoznaje części mowy w zdaniu;                                stosuje poprawne formy;

7.

13.05.

Czy znam części zdania?

rozpoznaje i nazywa części zdania;                                rozwija zdania;                                                                           tworzy wykresy;

8,

20.05.

Życzenia dla Mamy.

układa życzenia okolicznościowe;                                  określa swój stosunek do osób najbliższych;

 

 

zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego                                                    

 

L, p,

Data

Tematy zajęć

Realizowane treści – uczeń:

1.

30,03,

Czytamy tekst „List do dzieci z całego świata”

doskonali technikę czytania;

2.

06.04.

Analiza przeczytanego tekstu.

wymienia elementy budowy listu;                                                  zachęca do przeczytania wybranej książki;                                                    opisuje własne przemyślenia;

3.

20.04.

Analiza zadań, uzupełnienie wiadomości.

tworzy krótkie notatki na zadany temat;       dzieli się wrażeniami  podczas nauczania zdalnego;                                                       doskonali technikę czytania;

4.

27.04.

Ćwiczenia ortograficzne – pisownia wyrazów z „ż” i „rz”.

utrwala zasady pisowni;                              wyjaśnia pisownię podanych wyrazów;              kształci umiejętność korzystania ze słownika;

5.

11.05.

Ćwiczenia ortograficzne - pisownia wyrazów z „h” i „ch”.

utrwala zasady pisowni;                              wyjaśnia pisownię podanych wyrazów;              kształci umiejętność korzystania ze słownika;

6.

18.05.

Życzenia na Dzień Mamy.

układa życzenia okolicznościowe;                 określa swój stosunek do osób najbliższych;

 

ZAJĘCIA DODATKOWE J. ANGIELSKI– KL. IV

7.04 -   Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne - utrwalenie wiadomości. Uzupełniamy zdania według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych, rozmowa.

16.04 - Poznajemy nazwy budynków użyteczności publicznej. Rozmowa, wyrazy wspierane obrazkami

22.04 - Przeszły prosty - pytania i przeczenia. Rozmowa, wypowiedz według wzoru.

28.04 - Czas przeszły prosty. Zdajemy pytania o nasz miniony weekend. Rozmowa.

07.05 -  Tworzenie pytań szczegółowych. Dialogi, rozmowa.

12.05 – Asking for directions. Pytanie o drogę – tworzymy  dialogi. Rozmowa.

19.05 – Be going to do something. Wyrażamy nasze zamiary. Rozmowa, dialogi.

 

 

Zajęcia dodatkowe – j. polski kl. IV

Data

Temat lekcji

Treści nauczania:

 

31.03.2020

"Mój dzień" - rysunek i wypowiedź pisemna. Kaligrafia.

 

• redagowanie opowiadania zgodnie z planem wydarzeń

• tworzenie początku, rozwinięcie i zakończenia opowiadania

• wykonanie rysunku

 

07.04.2020

Ćwiczenia ortograficzne. Kaligrafia.

• stosowanie zasad ortograficznych pisowni wyrazów z ch i h

• poprawny zapis wyrazów z h wymieniającym się na g, z, ż

• poprawny zapis wyrazów z ch na końcu wyrazu

• poprawny zapis wyrazów z h w środku wyrazu

21.04.2020

Spotkanie z bohaterami baśni i bajek - opowiadanie ustne.

• tworzenie opowiadania twórczego

• stosowanie odpowiedniej kompozycji

• słowa określające następstwo czasowe

28.04.2020

Opis wiosennego bukietu. Kaligrafia.

• opis zrobionego wcześniej samodzielnie bukietu

• stosowanie odpowiedniej kompozycji

• pismo kaligraficzne

05.05.2020

List do Jana Pawła II - ćwiczenia redakcyjne.

• list do Jana Pawła II

• w wypowiedzi pisemnej stosowanie odpowiedniej kompozycji

• wydzielanie w tekście akapitów

12.05.2020

Przyroda wokół nas – wiersz W. Bełzy „Motyl”. Kaligrafia.

 

• temat wiersza

• adresat utworu

• osoba mówiąca w wierszu

• określanie nastroju tekstu

• wersy i rymy

• opowiadanie o przyrodzie wokół

•pismo kaligraficzne

19.05.2020

Dziękuję Ci, Mamo… - pisanie podziękowania.

• tworzenie podziękowania dla mamy

• uwzględnianie niezbędnych elementów podziękowania

• poprawne zapisanie daty i miejsce

• używanie wybranych zwrotów grzecznościowych

• stosowanie w tekście odpowiedniej kompozycji i układu graficznego

 

 zajęcia kształtujące kreatywność klasa III

Data

Treści kształcenia doskonalące zdobyte wiadomości i umiejętności

01.04.2020

Mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 100, zapisywanie i rozwiązywanie zadań na mnożenie i dzielenie

06.04.2020

Przypomnienie trójczłonowej budowy opowiadania, pisanie opowiadania na dowolny temat, utrwalenie pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi

15.04.2020

Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1000,porównywanie i zapisywanie liczb w zakresie 1000

20.04.2020

Pisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi na temat ,,Wiosna w kwietniu”.

Przypomnienie o trójczłonowej budowie opowiadania.

29.04.2020

Odczytywanie godzin na zegarze.

Rozwiązywanie zadań dotyczących czasu.

Rozwiązywanie zadań wymagających obliczeń kalendarzowych.

13.05.2020

Pisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi o swojej miejscowości, wielka litera w nazwach miejscowości, utrwalenie pisowni wyrazów z rz i ż.

18.05.2020

Rozwiązywanie zadań złożonych dotyczących obliczeń pieniężnych i zegarowych.

 

 

zajęcia kształtujące kreatywność ucznia z języka polskiego B. Orzech

l. p.

Data

Tematy zajęć

Treści programowe

1.

26,03.

Ćwiczenia redakcyjne – piszemy życiorysy.

doskonalenie redagowania życiorysu i CV; wykorzystywanie informacji  z różnych źródeł;

2.

02.04.

Analizujemy problematykę wybranych lektur.

rozwijanie umiejętności formułowania opinii;                                             wykorzystywanie w interpretacji powieści kontekstu historycznego;

3.

16.04.

Nazwiska w dawnej Polsce.

wyjaśnianie  znaczenia niektórych imion słowiańskich i chrześcijańskich; doskonalenie  umiejętności odmiany nazwisk;

4.

23.04.

Wykonujemy kolaż  pt. „Ocalić od zapomnienia”.

włączanie się aktywnie w realizację projektu;

5.

30.04.

Kartka z pamiętnika  z perspektywy Adama lub Ewy.

doskonalenie redagowania kartki z pamiętnika;

6.

07.05.

Ćwiczenia redakcyjne – gromadzimy argumenty do rozprawki.

doskonalenie gromadzenia i porządkowania materiału do wywodu argumentacyjnego;

7.

14.05.

Czytamy i analizujemy wybrane utwory poetyckie.

doskonalenie umiejętności nazywania środków językowych w utworach lirycznych i określanie ich funkcję;

8.

21.05.

Ćwiczenia redakcyjne – doskonalimy krótkie formy wypowiedzi.

rozwijanie umiejętności redagowania krótkich form wypowiedzi;

 

Zajęcia kształtujące kreatywność  - Historia

Data lekcji

Temat lekcji

Realizowane treści

3.04.2020

Rząd polski na uchodźstwie. Katyń 1940. / edziennik, epodreczniki, platforma pamiec.pl, ipn.

- losy polskich żołnierzy po 17 września 1939,

- kłamstwo katyńskie.

7.04.2020

Quizy historyczne w czasach zarazy - edziennik, Eduelo.

- Polska pierwszych Piastów.

- epoka Napoleońska.

17.04.2020

Mieszko I i początki Polski. / edziennik, Eduelo.

- znaczenie przyjęcia chrztu dla rozwoju polskiego państwa na arenie międzynarodowej.

21.04.2020

77. rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim. / edziennik, epodreczniki.

- sytuacja Polaków pod okupacją niemiecką podczas drugiej wojny światowej.

5.05.2020

Sejm Wielki i Konstytucja 3 Maja. / edziennik, epodreczniki, google classroom.

- postanowienie Konstytucji 3 Maja,

- obchody kolejnej rocznicy uchwalenia Konstytucji.

15.05.2020

Setna rocznica Bitwy Warszawskiej. / edziennik, classroom, epodreczniki, Eduelo

- przebieg wojny polsko bolszewickiej,

- znaczenie Cudu nad Wisłą

19.05.2020

Rok hetmana Stanisława Żółkiewskiego. / edziennik, classroom, epodreczniki.

- wojny w XVII wieku,

- wielkie zwycięstwa hetmana,

- 400 rocznica śmierci hetmana w bitwie pod Cecorą

 

 

Indywidualne zajęcia logopedyczne kl. VI

Data

Temat

Realizowane treści

27.03.2020, Piątek

Ćwiczenia usprawniające mówienie, czytanie i pisanie.

 E-dziennik, link do ćwiczeń ortofonicznych.

Ćwiczenia usprawniające narządy mowy poprzez wykonywanie ćwiczeń artykulacyjnych, rozwijane słuchu fonematycznego, ćwiczenia wzmacniające koncentrację.

30.03.2020, Poniedziałek

Ćwiczenia rozwijające sprawność językową, usprawniające czytanie i pisanie wyrazów z Rz wymiennym.

E-dziennik, email do rodzica, karty pracy, materiały własne.

Ćwiczenia poprawiające spostrzegawczość, koncentracji uwagi, percepcji i pamięci wzrokowo-słuchowej.

03.04.2020, Piątek

Zabawa z ortografią – czytanie ze zrozumieniem. E-dziennik, materiały z Internetu.

Ćwiczenia: wspierające terapię wad wymowy, rozwijanie mowy poprzez gry i zabawy ortofoniczne, ćwiczenia w czytaniu i pisaniu. Dyktando -  zasady pisowni ż/rz – „Uzupełnianie luk” - uważne przeczytanie tekstu, sprawdzenie wyniku.

 

07.04.2020, Wtorek

Ćwiczenia z JAJEM – stymulowanie rozwoju funkcji poznawczych. Czytanie ze zrozumieniem. E-dziennik, link do zabaw i zadań  o różnym poziomie trudności  wspierającej proces uczenia się i nauczania za pomocą małych interaktywnych modułów.

Ćwiczenia rozwijające sprawność językową ucznia, uzupełnianie luk w wyrazach, usprawnianie percepcji wzrokowej na materiale obrazkowym, literowym, sylabowym, ćwiczenia wspierające terapię wad wymowy. Uzupełnianie luk z wyrazach, wyszukiwanie wyrazów związanych z świętami wielkanocnymi, Memory, Podział na sylaby. Uważne czytanie polecenia.

 

17.04.2020, Piątek

Rozpoznajemy części mowy – Ćwiczenia rozwijające mowę
i myślenie. Utrwalenie podstawowych wiadomości o rzeczowniku, czasowniku, przymiotniku, przysłówku
 i liczebniku. E-dziennik,   ćwiczenia z wykorzystaniem komputera.

Ćwiczenia na komputerze: rozwijanie koncentracji uwagi, koordynacji wzrokowo – ruchowej, doskonalenie mowy i procesów myślowych, wzbogacenie słownictwa, ćwiczenia słuchowe.

 

 

 

21.04.2020, Wtorek

Gry i zabawy językowe wspierające terapię logopedyczną. Ćwiczenia w wersji interaktywnej w wiosennym wydaniu. Logopedyczna ruletka. Urozmaicenie terapii logopedycznej. Utrwalenie przyimków. E-dziennik, link do strony gier i zabaw językowych wspierających  terapię logopedyczną – ćwiczenia z wykorzystaniem komputera.

Ćwiczenia: rozwijające wymowę – ciekawe słownictwo, ćwiczenia pamięci, ćwiczenia oddechowe
 i artykulacyjne, ćwiczenia na komputerze: rozwijanie koncentracji uwagi, rozwijanie mowy poprzez udzielanie odpowiedzi na pytania przeczytanego tekstu.

24.04.2020, Piątek

 Ćwiczenia w wersji interaktywnej – urozmaicenie terapii logopedycznej utrwalające ortografię, wzbogacające słownictwo. E-dziennik, link do strony gier i zabaw językowych wspierających  terapię logopedyczną – ćwiczenia z wykorzystaniem komputera.

Ćwiczenia i gry logopedyczne stymulujące rozwój mowy, wspierające terapie logopedyczną, doskonalenie koncentracji uwagi oraz pamięci wzrokowej i słuchowej.

„Brakujące literki” - gra poznawcza ćwicząca pamięć, spostrzegawczość
 i rozumienie ze słuchu, poznanie ciekawego słownictwa.

„Zgubione słowa” – gra orograficzna 
i językowa ćwicząca  spostrzegawczość
rozumienie ze słuchu i ucząca przyimków określających miejsce.

 

27.04.2020, Poniedziałek

Zdania z lukami, memory logopedyczne, utrwalanie „sz”
w czasownikach – ćwiczenia usprawniające mówienie, czytanie
 i pisanie. E-dziennik, link do ćwiczeń i zadań  o różnym poziomie trudności z LearningApps.org aplikacji wspierającej proces uczenia się
 i nauczania za pomocą małych interaktywnych modułów.

Ćwiczenia usprawniające narządy mowy poprzez wykonywanie ćwiczeń artykulacyjnych, rozwijane słuchu fonematycznego, ćwiczenia wzmacniające koncentrację, stymulujące rozwój mowy.

Utrwalanie sz/czasowniki – „Znajdź wyrazy z sz (czasowniki”), zadania z lukami. „Memory logopedyczne” -  gimnastyka buzi i języka.

 

05.05.2020, Wtorek

Ćwiczenia utrwalające prawidłową wymowę głosek szumiących oraz gry logopedyczne wzbogacające słownictwo, usprawniające mówienie. E- dziennik, materiały własne oraz link do edukacyjnych gier logopedycznych.

Ćwiczenia stymulujące rozwój mowy, wydłużające koncentrację uwagi oraz koordynację wzrokowo- ruchowej. Wierszyki do utrwalania prawidłowej wymowy głosek szumiących SZ, Ż/RZ, CZ – wolne
 i wyraźnie czytanie tekstu.

 

 

 

 

 

08.05.2020, Piątek

 Gry logopedyczne wzbogacające słownictwo, usprawniające mówienie. E- dziennik, materiały własne oraz link do edukacyjnych gier logopedycznych, zabaw ortograficznych.

Ćwiczenia stymulujące rozwój mowy, ćwiczenia słuchu fonemowy.

„Lista zakupów” - ćwiczenie pisania ze słuchu,  usprawnianie pamięci, słownictwo. „Zagubione słowa” - ćwiczenia ortograficzno-gramatyczne kształcąca poprawność i sprawność językową.

 

 

11.05.2020, Poniedziałek

Słowa, słówka – gry logopedyczne – stymulowanie językowego rozwoju ucznia poprzez ćwiczenia
i zabawy utrwalające czytanie i pisanie, poszerzanie zasobu słownictwa. E-dziennik, materiały własne,  praca przy komputerze.

Gry i zabawy ortofoniczne, ćwiczenia w czytaniu i pisaniu, ćwiczenie pamięci oraz koncentracji.

Gra edukacyjna - „Felix, Net i Nika oraz gang niewidzialnych ludzi”  - czytanie ze zrozumieniem.

Zgadywanka - ćwiczenie pamięci wzrokowej  i słuchowej, spostrzeganie, koncentrację uwagi

 i myślenie.

 

15.05.2020, Piątek

Doskonalenie umiejętności
i techniki czytania - rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem polskim w mowie
i w piśmie, wzbogacanie zasobu słownictwa oraz przestrzeganie norm poprawnościowych.
E- dziennik, materiały własne.

Ćwiczenia kompetencji pragmatycznych w zakresie wypowiedzi - ćwiczenia formułowaniu wypowiedzi zgodnie z zasadami poprawności i kultury języka, ćwiczenia wdrażające do czytania ze zrozumieniem, ćwiczenia rozwijające koncentrację.

Czytanie ze zrozumieniem -  uważnie przeczytanie tekstu. Rozwijanie mowy poprzez udzielanie odpowiedzi na pytania przeczytanego tekstu. Tworzenie wypowiedzi – „Język oficjalny i nieoficjalny” – dopasowywanie  podanych sformułowań do odpowiedniej kategorii.

 

19.05.2020, Wtorek

Słowa to nie wszystko - ćwiczymy użytkowe formy wypowiedzi - kształcenie umiejętności poprawnego mówienia - porozumiewania się, usprawnianie czynności fonacyjnych, artykulacyjnych i prozodycznych.

E- dziennik, materiały własne, materiały z Internetu, praca przy komputerze.

Ćwiczenia oddechowe wspierające proces mowy  – przykłady - poszerzenie pojemności płuc, wzmocnienie mięśni biorących udział w oddychaniu.
 Rozgrzewka logopedyczna – „Zakręć kołem” i wykonaj ćwiczenie - ćwiczenia językowe, ćwiczenia wspomagające rozwój mowy. Czytanie ze zrozumieniem -  tworzenie wypowiedzi.
„Komunikacja niewerbalna” - test

 

22.05.2020, Piątek

„Domowe gry i ćwiczenia logopedyczne i edukacyjne” - ćwiczenia słowne, logiczne oraz poznawcze, wspomaganie wszechstronnego rozwoju, rozwijanie zasobu słownictwa.
 E- dziennik, materiały własne oraz link do edukacyjnych gier logopedycznych.

Ćwiczenia artykulacyjne – „Ruletka”

Ćwiczenia stymulujące rozwój mowy, wyrazistości mowy, ćwiczenia usprawniające umiejętność dokonywania analizy i syntezy słów, wymowa wyrazów z trudnymi głoskami.

„Co lub kto może ukryć się w szafie?” – wszystkie zasady – dyktando.

„Biurko” - gra poznawcza polegająca na wskazaniu różnic między dwoma obrazkami. Gra na spostrzegawczość ćwicząca użycie czasu przeszłego, nazwy artykułów biurowych oraz rozumienie ze słuchu.

Zabawa słuchowa – „Jaki to wyraz”.

 

 


Logopeda -  Katarzyna Jajuga

 

 

 

Indywidualne zajęcia rewalidacyjno-logopedyczne ZWP

Data

Temat

Realizowane treści

25.03.2020, Środa

Logopedia:  Zabawy dźwiękonaśladowcze - rozwijanie wrażliwości słuchowej usprawniających jednocześnie aparat mowy. E-dziennik, link do filmu z zabawami dźwiękonaśladowczymi

Logopedia:  Ćwiczenia usprawniające narządy mowy, ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej pamięci i percepcji słuchowej.

30.03.2020, Poniedziałek

Logopedia: Logopedyczne bajki i opowieści rozwijające sprawność aparatu mowy, uwrażliwianie na różnorodność świata dźwięków.

E-dziennik, link  do filmu z zabawami dźwiękonaśladowczymi, materiały własne.

Logopedia:  Ćwiczenia w rozwijaniu niezbędnych dla jej poprawnego funkcjonowania aspektów, takich jak:   sprawność narządów mowy, prawidłowy tor oddechowy, dojrzały sposób połykania, poprawną artykulację.

01.04.2020, Środa

Logopedia: Bajki i opowieści rozwijające sprawność aparatu mowy, uwrażliwianie na różnorodność świata dźwięków. E-dziennik, link do filmu „Odgłosy zwierząt”.

 

Rewalidacja: Co jedzą zwierzęta - stymulowanie rozumienia mowy, rozwijanie słownictwa.  E-dziennik, materiały własne.

 

Logopedia: Ćwiczenia w rozwijaniu niezbędnych dla jej poprawnego funkcjonowania aspektów, takich jak:   sprawność narządów mowy, prawidłowy tor oddechowy, dojrzały sposób połykania, poprawną artykulację. Zabawa z rymami, zabawy ortofoniczne.

 

Rewalidacja: Ćwiczenia i zabawy stymulujące rozwój zmysłów: ćwiczenia uwrażliwiające zmysł dotyku, percepcji wzrokowej,  słuchowej, dotyku. Zabawa słowna: „Dopasuj jedzenie do zwierzątka” – naśladowanie dźwięków wydawanych  przez zwierzęta, poznanie nazw zwierząt gospodarczych.

03.04.2020, Piątek

Rewalidacja - "W krainie zmysłów" - rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, dotykowej, nazywanie zmysłów (wzrok, słuch, smak, dotyk). Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. Wzbogacanie słownictwa dziecka. E-dziennik, materiały własne.

 

Rewalidacja: Ćwiczenia usprawniające narządy  artykulacyjne, ćwiczenia  ortofoniczne i rozwijające koncentrację, spostrzegawczość oraz myślenie przyczynowo-skutkowego.

"W krainie zmysłów" – dopasowanie odpowiednich obrazków (wyciętych) do zmysłów oraz „Jakiego obrazka brakuje”.          


6.04.2020, Poniedziałek

Rewalidacja: "Znajdź różnicę" - wyszukiwanie różnic na obrazkach, wzbogacenie słownictwa.
E- dziennik, materiały własne.

 

Logopedia  - Samogłoski
 i wykrzyknienia - zabawy logopedyczne z wykorzystaniem filmiku. Stymulowanie słuchu fonemowego. Nauka prawidłowej artykulacji samogłosek.
E- dziennik,  link do filmu - Słucham i uczę się mówić.

 

Rewalidacja: ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową - wyszukiwanie różnic na obrazku, doskonalenie procesów uwagi i koncentracji, ćwiczenia udoskonalające sprawność manualną. Zabawa „Znajdź różnice”. Kolorowanie otrzymanego rysunku Pisanka - wg instrukcji.


Logopedia: ćwiczenie kompetencji komunikacyjnej (umiejętności porozumiewania się) i artykulacji.

 

07.04.2020, Wtorek

Rewalidacja: Bananowa babka- wzbogacanie słownictwa, doskonalenie procesów uwagi i koncentracji. Kształtowanie pamięci słuchowej. E- dziennik, materiały własne.

Rewalidacja: Ćwiczenia usprawniające pamięć słuchową,  usprawniające percepcję wzrokową, ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia motoryki małej. Propozycja  wykonania z dzieckiem pomocy do ćwiczeń oddechowych oraz Babki bananowej wg instrukcji (udostępnienie obrazków).

08.04.2020, Środa

Logopedia: Pisankowa gimnastyka buzi i języka. E- dziennik, materiały własne.

Logopedia: Ćwiczenia aktywizujące: Zabawy logopedyczne – uatrakcyjnienie ćwiczeń stymulujących rozwój mowy, zręczne i celowe ruchy warg, języka, podniebienia.

Instrukcja obrazkowa do wykonania ćwiczeń buzi i języka.

15.04.2020, Środa

Rewalidacja: Malutki piesek – wykorzystanie piosenki – budowanie kompetencji komunikacyjnej i językowej, ćwiczenia myślenia sytuacyjnego

i przyczynowo-skutkowego. E- dziennik, materiały własne, link do piosenki.

 

Logopedia: Awantura w Rym, cym cym – wykorzystanie wiersza połączone z ćwiczeniami dźwiękonaśladowczymi. Stymulacja funkcji wzrokowych

 i słuchowych. E- dziennik, materiały własne, link do filmu Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi.

Rewalidacja: Ćwiczenia rozwijające słownictwo, wyobraźnię, stymulacja funkcji motorycznych. Zabawa paluszkowa – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, opisywanie obrazka, ćwiczenie motoryki małej (wycinanie, kolorowanie), rozwijanie słownika przez poznawanie nowych pojęć, naśladowanie min pieska. 

 

Logopedia: Ćwiczenia różnicowania dźwięków najbliższego otoczenia, doskonalenie uwagi słuchowej. Wykonanie ćwiczeń ortofonicznych. Zapoznanie z tekstem wiersza – poszerzanie zasobu słów, ćwiczenia artykulacyjne połączone z ćwiczeniami ruchowymi, nauka wiersza.

 

17.04.2020, Piątek

Rewalidacja: Wyrazy o znaczeniu przeciwstawnym - Udostępnienie filmiku – bajki uczącej dziecko przymiotników. Zapamiętywanie przeciwieństw. Stymulowanie funkcji poznawczych. E- dziennik, materiały własne, link do filmu „Wyrazy o znaczeniu przeciwstawnym”.

Rewalidacja: Zabawy rozwijające percepcję słuchową, usprawniające percepcję wzrokową, ćwiczenia motoryki małej. Poszerzanie zasobu słownictwa: poznanie przymiotników: wesoły, smutny, ciężki, lekki, mały, duży. Kolorowanie obrazka „Mały i duży smok.”

20.04.2020, Poniedziałek

Rewalidacja: Rozmowa nt. historyjki obrazkowej - kształcenie tzw. mowy wiązanej, wzbogacanie słownictwa, układanie faktów w kolejności. E- dziennik, materiały własne.

 

Logopedia: Czytanie z Rodzicem. Udostępnienie linku z odnośnikiem do materiałów edukacyjnych – logopedycznych. E- dziennik, materiały własne, link do filmu – Czytanie z rodzicem”.

.

Rewalidacja: ćwiczenia rozwijające takie czynności umysłowych jak: spostrzeganie, porównywanie, wnioskowanie, globalne ujmowanie treści. Rozmowa nt. historyjki obrazkowej - układanie faktów w kolejności (pojęcia najpierw, potem, co się w końcu stało...) – wzbogacanie słownictwa.


Logopedia: ćwiczenie pamięci słuchowej z wykorzystaniem samogłosek, kształtujące koncentrację uwagi. Propozycje zabaw z samogłoskami.

Ćwiczenia oddechowe: „Pomóż biedronce odzyskać kropki”.

21.04.2020, Wtorek

Rewalidacja: Nauka Kolorów z Lodowymi Lizakami - udostępnienie linku z odnośnikiem do materiałów edukacyjnych. Stymulacja rozwoju mowy z wykorzystaniem gry w Memory.
E- dziennik, materiały własne, link do filmu, karty pracy.

 

Rewalidacja - Ćwiczenia wspomagające rozwój mowy, rozwijające umiejętności koncentracji uwagi, spostrzegawczość, doskonalące pamięć, ćwiczenia motoryki małej. Karta pracy – Połącz kropelki z odpowiednim wiaderkiem.
Memory - instrukcja wykonania.

 

22.04.2020, Środa

Logopedia: Zabawy językowe wspierające terapię logopedyczną. Wspomaganie rozwoju logicznego myślenia, pamięci, poszerzenie słownictwa. E- dziennik, link do strony internetowej  - Ruletka artykulacyjna, materiały własne.

Logopedia- Ćwiczenia powiększające zasób słownictwa, rozwijające umiejętności  językowe, oraz stymulujące rozumienie ze słuchu, spostrzegawczości. Ćwiczenia oddechowe -  propozycja wykonania „Dmuchajki” wykorzystaniem butelki plastykowej. Zabawa logopedyczna „Zabawki na półce” -

nazywanie zabawek, naśladowanie wydawanych przez nie dźwięków z różną siłą głosu (głośno, cicho).

 

 

 

27.04.2020, Poniedziałek

Logopedia: Domowa przypominajka - zestaw ćwiczeń usprawniający aparat mowy. E- dziennik, materiały własne

Artykuł  - Jak motywować dzieci do utrwalania prawidłowej wymowy w domu?

 

Logopedia: Zestaw ćwiczeń usprawniający aparat mowy.

Ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjne - usprawnienie koordynacji ruchowej w zakresie aparatu artykulacyjnego, usprawnianie języka, warg, podniebienia miękkiego i żuchwy.

29.04.2020, Środa

Logopedia: Samogłoska O - Zapoznanie z obrazem samogłoski „O” i przedstawionej na ilustracji sytuacji, kojarzenie samogłoski z obrazkiem oraz gesty artykulacyjne przypominające o właściwym ułożeniu narządów mowy.
E-dziennik, materiały własne.

 

Rewalidacja: Co jedzą zwierzęta - zabawy stymulujące mowę dziecka.

E-dziennik, materiały własne, link do strony zabaw i ćwiczeń logopedycznych.”

 

Logopedia: Ćwiczenia usprawniające narządy mowy oraz ćwiczenia spostrzegania wzrokowego oraz analizy i syntezy wzrokowej, ćwiczenia pamięci i poprawnej wymowy. Utrwalenie samogłosek - A, I, U - ćwiczenia symultaniczno-sekwencyjna. Propozycja zabaw

z samogłoskami.


Rewalidacja: Ćwiczenia: poszerzające słownictwo, usprawnianie procesów pamięci i myślenia, rozwijające koordynację wzrokowo – ruchową. Zabawa słowna – „Zwierzęta sortowanie”  oraz „Co jedzą zwierzęta”

Pomyśl i kliknij  - „Odgłosy zwierząt domowych”.

05.05.2020, Wtorek

Rewalidacja: Wiosna - zadania i zabawy - stymulowanie funkcji poznawczych, sprawności manualnych, usprawnianie funkcji słuchowo-językowych. E- dziennik, materiały własne, link do strony Ćwiczenia dla dzieci i rodziców.

 

Rewalidacja: Ćwiczenia usprawniające mowę i myślenie oraz koordynację wzrokowo-ruchową, wzbogacające słownik czynny i bierny dziecka.

Zabawa „Skarby w pokoju”, „Dzień
 i noc” oraz  zabawa „Strona lewa
i prawa” – rozróżnianie, nazywanie

 i powtarzanie z dzieckiem   strony lewej i prawej.

06.05.2020, Środa

Logopedia: „Dziecięce wyliczanki” – stymulowanie mowy dziecka, rozwijanie słownictwa, rozwijanie fantazji. E-dziennik, materiały własne.

Logopedia: Ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, słuchowe, pamięci, logorytmiczne.

Powtarzanie wyliczanek – nauka na pamięć.

Zestaw ćwiczeń artykulacyjnych ukrytych pod ruchomymi obrazkami do kolorowania.

 

 

 

11.05.2020,

Poniedziałek

Logopedia: Rozwijanie sprawności aparatu mowy poprzez bajkę logopedyczną o dzielnym strażaku, ćwiczenia oddechowe "Pomóż strażakowi ugasić pożar"

E-dziennik, materiały własne, link do piosenki.

Logopedia: Ćwiczenia usprawniające narządy mowy, polegające na pokazaniu ruchem języka, warg, żuchwy określonego fragmentu bajki, doskonalenie percepcji słuchowej, ćwiczenia pragmatyczne - wypowiadanie się dziecka a temat historyjki obrazkowej.

Słuchanie bajki czytanej przez Rodzica -  Słuchaj bajki i ćwicz język.

13.05.2020, Środa

Logopedia: Ćwiczenia rozwijające funkcje słuchowe i językowe-wzbogacanie zasobu słownictwa, rozróżnianie dźwięków instrumentów muzycznych.
E-dziennik, materiały własne, link do wiosennych zabaw logopedycznych na świeżym powietrzu oraz do

ćwiczeń słuchowych - Instrumenty odgłosy i ich nazwy.

 

Rewalidacja: Usprawnianie funkcji językowych w oparciu o tematykę wiosenną oraz zabawy rozwijające analizę wzrokową oraz sprawność motoryczną rąk.

Logopedia: Ćwiczenia kształcące  wrażliwość słuchową, ćwiczenia  rytmiczne , ćwiczenia słuchu fonematycznego - różnicowanie dźwięków instrumentów, usprawniające narządy mowy, ćwiczenia ortofoniczne. „Jak narysować instrumenty muzyczne” - Kolorowanki dla dzieci.

 

Rewalidacja: Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową oraz koordynację wzrokowo-ruchową, ćwiczenia uwagi - łamigłówki umysłowe, polegające np. na odnajdywaniu różnic między dwoma obrazkami – „Znajdź różnicę na obrazkach”, malowanie.

15.05.2020,

Piątek

Rewalidacja: Mówiące obrazki – gry i zabawy kształcące umiejętność rozróżniania dźwięków, wspomaganie stymulacji wielozmysłowej oraz wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka. Kształtowanie umiejętności społecznych.

E- dziennik, materiały własne, link do strony z muzyką Fryderyk Chopin- Walc a-moll.

Rewalidacja: Ćwiczenia stymulujące rozwój mowy, poprawiające jakość funkcji językowej, oddechowej, fonacyjnej, usprawniające pamięć słuchową i  koordynację wzrokowo-słuchową.

 Co to za dźwięk? – ćwiczenia oddechowe.

Masaż - zabawa sensoryczna przy muzyce: Fryderyk Chopin

Zabawa z paskami bibuły lub wstążką 

Wykonanie gitary   z opakowania po chusteczkach.

Zabawa w skojarzenia „ Pomyśl, dopasuj”.

 

 

 

18.05.2020, Poniedziałek

Logopedia: Samogłoska E - wprowadzenie samogłoski E oraz gesty artykulacyjne przypominające o właściwym ułożeniu narządów mowy. E- dziennik, materiały własne, link do strony Nauka czytania samogłosek.

 

Rewalidacja: Wykorzystanie gier i zabaw dydaktycznych w tym programów komputerowych - rozwijanie procesów myślenia w oparciu o materiał wzrokowy i umiejętności wypowiadania się na określone tematy. Wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego.

E-dziennik, materiały własne, link do strony Bajka dla dzieci po polsku o emocjach

Logopedia: Ćwiczenia usprawniające zdolności koncentracji uwagi,  powtarzania, wskazywania -wypowiadanie samogłoski wraz z gestem artykulacyjnym, ćwiczenia czytania z wykorzystaniem naprzemienności ról dziecka i rodzica - terapeuty. Ćwiczenia usprawniające motorykę mała – Jak ozdobimy literę E – kredkami?, farbami?, plasteliną”, mazakami?

 

Rewalidacja: Ćwiczenie analizy
 i syntezy wzrokowej  - dobieranie
w pary wyrazów o przeciwstawnym znaczeniu – zabawa słowna „Przeciwieństwa – nazwij je”, ćwiczenie sprawności grafomotorycznej ręki, ćwiczenia poprawiające zdolność koncentracji uwagi. Zabawa ćwiczącą pamięć sekwencyjną „Wiosenna gimnastyka”.

19.05.2020, Wtorek

Rewalidacja: Wesołe zabawy z „leniwą ósemką” oraz z masą plastyczną – wykorzystanie elementów metody P. Dennisona - kinezjologii edukacyjnej. Stymulowanie mowy dziecka poprzez zabawę rozwijającą mowę „Opisz obrazek”. Usprawnianie motoryki rąk, doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowej, orientacji przestrzennej, pobudzenie twórczej ekspresji, wzbogacanie zasobu słownictwa.

E- dziennik, materiały własne.

Rewalidacja:  Ćwiczenia: rozwijanie mowy czynnej i biernej, percepcji wzrokowej, koncentracji uwagi, koordynacji wzrokowo-ruchowej, uwagi, spostrzegania, ćwiczenia oddechowe.

Rysowanie kredką na kartce, palcem w powietrzu, …  Kierunek rysowania zgodny  z  przedstawionym rysunkiem.

Zabawa z masą plastyczną – rozwijanie wyobraźni przestrzennej, sprawności manualnej, wyciszenie.
Zabawa rozwijająca mowę „Opisz obrazek” - naśladuj dźwięki wydawane przez owady: bzz, cyk, cyk, fur, fur, tup,tup…

Rozwiązywanie zagadek o owadach.

20.05.2020, Środa

Logopedia:  Samogłoska Y - zabawy dźwiękonaśladowcze (np. naśladowania płaczu) lub przez chuchanie z lekko odciągniętymi kącikami ust.

E-dziennik, materiały własne

Logopedia:  Ćwiczenia słuchowe - różnicowanie samogłosek - szczególnie "i''  oraz "Y" np. naśladowanie płaczu lub przez chuchanie z lekko odciągniętymi kącikami ust. Ćwiczenia usprawniające motorykę mała – Jak ozdobimy literę Y – kredkami?, farbami?, plasteliną”, mazakami?

 


Logopeda -  Katarzyna Jajuga

 

 

Zajęcia  korekcyjno- kompensacyjne w ZWP

Data

Temat

Realizowane treści

31.03.2020r.

Ćwiczenia sensoryczno- motoryczne dłoni

- dotykanie różnych faktur

- zabawy z różnymi materiałami 

- kategoryzowanie pod względem podobieństw np.  faktury, kształtu, zapachu

- rozluźnianie i uelastycznianie mięśni

- wyrabianie płynności ruchów

- ćwiczenia dłoni: zginanie, zgniatanie, wodzenie palcem po wzorze,

- naśladowanie ruchów drugiej osoby

7.04.2020r.

Ćwiczenia języka - " Burza w szklance wody"-usprawnianie aparatu mowy.

- pogłębianie oddechu

- rozruch przepony

- wydłużenie fazy wydechowej – dmuchanie przez rurkę

- naśladowanie śmiechu w różnych tonacjach, naśladowanie zwierząt wskazanych na obrazkach,

- wypowiadanie pojedynczych sylab

- wchodzenie w dialog, naprzemienność wypowiedzi

- rozszerzanie pojęć ogólnych

22.04.2020r.

Segregacja informacji w poleceniach. Usprawnianie analizatora słuchowego oraz przetwarzania myślowego.

- ćwiczenie percepcji i pamięci słuchowej

- grupowanie obrazków o tej samej charakterystyce ( co jest miękkie, co jest kłujące)

- wyszukiwanie przedmiotów o podobnym kształcie,

- segregowanie figur geometrycznych

28.04.2020r.

Zabawy i ćwiczenia oddechowe

Usprawnianie aparatu artykulacyjnego i oddechowego:

- wdychanie i wydychanie powietrza,

- „śpiący kotek” – ćwiczenia relaksacyjno – oddechowe

- ćwiczenie żuchwy – ćwiczenia przed lustrem

- ćwiczenia dźwiękonaśladowcze(warczenie, parskanie, naśladowanie odgłosów zwierząt- onomatopeje) 

- ćwiczenie policzków i języka: nadymanie policzków, kląskanie, oblizywanie ust, 

5.05.2020r.

Rozwijanie koordynacji ruchowej oraz słuchowej.

- zapoznanie się z wierszem M. Bogdanowicz „ To jest moja ręka”

- wykonywanie ruchów usłyszanych w wierszu

-ćwiczenia ruchowe z użyciem określeń przyimkowych

-segregowanie elementów należących do tego samego szeregu

- zabawy naśladowcze – rozpoznawanie umiejętności w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby

- klasyfikacja przedmiotów ze względu na przeznaczenie, używalność , podobieństwo

12.05.2020r.

Zabawy rozwijające somatognozję ciała i odczuwanie przestrzeni wokół

- zapoznanie celowością  ruchu rozwijającego W. Sherborne

- usprawnianie koordynacji ruchowej poprzez  dostarczony zestaw ćwiczeń 

- wykonywanie celowych ruchów skierowanych do własnego ciała, ciała innej osoby

- wykształcenie pojęć abstrakcyjnych nazywających części ciała

-łączenie pojęcia z konkretną częścią ciała, położenia, przeznaczenia  ( góra, dół)

- rozbudzanie wiary we własne możliwości- wykonywanie prostych poleceń

19.05.2020r.

Co widać w moim otoczeniu

-ćwiczenia rozwijające percepcję i pamięć wzrokową

- wskazywanie przedmiotów

- próba nazwania przedmiotów z najbliższego otoczenia

- układanie prostych puzzli

-dobieranie figur geometrycznych do wzoru,

- układanie prostych ciągów rytmicznych

- układanie obrazków wg. kolejności

- łączenie czynności i ich skutków np. brudne ręce – mydło i czyste ręce

 

Rewalidacja indywidualna kl. VI

Data

Temat

Realizowane treści

26.03.2020r.

Ćwiczenia grafomotoryczne.

- rysowanie według instrukcji

-przestrzeganie zasad proporcji

- wymienianie jak największej ilości elementów po przyjrzeniu się obrazkowi

- wymienianie brakujących elementów

- spostrzeganie różnic i podobieństw w obrazkach i wyrazach

31.03.2020r.

Przekształcanie matematycznych operacji myślowych. Zadania zagadki.

- analiza przeczytanego polecenia

- rozwijanie umiejętności wnioskowania na bazie obserwacji

- wyodrębnianie zbioru przedmiotów spełniających dany warunek

- rozszerzanie zakresu umiejętności liczenia, przeliczania

01.04.2020r.

Prima aprilis - tworzenie notatki pisemnej
z wykorzystaniem dostępnego źródła wiedzy.

- wyszukiwanie w tekście informacji

- rozwijanie umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną

- rozwijanie zainteresowania kulturą i tradycją

07.04.2020r.

Piszemy opowiadanie. Wybór tematu
i bohatera.

- wykazywanie się własną inwencją twórczą

- ustalenie kolejności zdarzeń - funkcje elementów konstrukcyjnych utworu

- opowiadanie  o wydarzeniach fabuły oraz wzajemnych zależnościach

 - określenie tematyki oraz problematyki utworu

15.04.2020r.

Piszemy opowiadanie - zasady

- wyrażanie własny sądów  o postaciach i zdarzeniach

- argumentowanie swoich opinii, wartości

- określa wartości ważne dla bohatera

- tworzenie logicznej, semantycznie pełnej i uporządkowanej wypowiedzi

-  stosowanie odpowiedniej kompozycji do danej formy gatunkowej

21.04.2020r.

Opowiadanie własne.

- omawianie elementów świata przedstawionego

- rozbudzanie potrzeb tworzenia tekstów o walorach estetycznych
 i podejmowania samodzielnych prób literackich.

- określa doświadczenia bohaterów literackich i porównuje je z własnymi

23.04.2020r.

To co nie zawsze jest oczywiste w rozmowie!- czyli jak prowadzić dialog.

- rozwija rozumienie  twórczego i sprawczego charakteru działań językowych oraz formowanie odpowiedzialności za własne zachowania językowe

28.04.2020r.

Części mowy - przypomnienie

- rozpoznaje typy wypowiedzeń

- rozpoznaje w wypowiedziach części mowy (czasownik, rzeczownik, przymiotnik, przysłówek, liczebnik, zaimek, przyimek, spójnik)

- określa ich funkcje w tekście

- stosuje poprawne formy gramatyczne wyrazów odmiennych

29.04.2020r.

Rozmawiamy o trudnościach i emocjach towarzyszących podczas uczenia zdalnego

- wyrażanie własnych opinii, sądów, odczuć

-wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa

 - stosowanie intonacji odpowiedniej do sytuacji

- dostrzeganie prawidłowości i zależności

- ćwiczenie poprawnej dykcji i wyrazistości mowy

- słuchanie i odpowiadanie na pytania

05.05.2020r.

Przekształcenia językowe - rozsypanki wyrazowe.

- używa stylu stosownego do sytuacji komunikacyjnej

- zna i stosuje zasady spójności formalnej i semantycznej tekstu.

- tworzy spójne wypowiedzi w następujących formach gatunkowych-  dialog, rozpoznaje w wypowiedziach części mowy

- przekształca konstrukcje składniowe

07.05.2020r.

Zagadki czy zadania?

- analiza przeczytanego polecenia

- rozwijanie umiejętności wnioskowania na bazie obserwacji

- wyodrębnianie zbioru przedmiotów spełniających dany warunek

- rozszerzanie zakresu umiejętności liczenia, przeliczania

12.05.2020r.

Odczytywanie informacji zawartej w tabeli- rozwijanie umiejętności praktycznych

-zapisywanie  i odczytywanie liczb naturalnych wielocyfrowych

-odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w różnej formie

-używanie prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych

-dodaje i odejmuje liczby naturalne wielocyfrowe sposobem pisemnym i za pomocą kalkulatora;

-porównuje liczby naturalne z wykorzystaniem ich różnicy lub ilorazu

-odpowiada na pytania dotyczące liczebności zbiorów różnych rodzajów

-zamienia i prawidłowo stosuje jednostki 

-dokonywanie  selekcji informacji

13.05.2020r.

Koń w roli głównej

-analizowanie poleceń

- wykonywanie obliczeń matematycznych w zakresie dodawania
i odejmowani liczb dwucyfrowych

- odczytywanie informacji

- wyszukiwanie informacji w dostępnych źródłach informacji

19.05.2020r.

Robimy orgiami

- wyrabianie precyzji ruchów

-rozwijanie sprawności  manualnej i fizycznej

-nabywanie zręczności , zwinności

- likwidowanie i zmniejszanie napięcia mięśniowego

- uczenie cierpliwości

21.05.2020r.

Analizowanie tekstu

- doskonalenie czytania

-  wskazywanie  w utworze bohaterów głównych i drugoplanowych oraz określanie  ich cech

- wyrażanie  własny sądów o postaciach i zdarzeniach

- wnioskowanie w oparciu o informacje zawarte w tekście

- odszukiwanie odpowiednich fragmentów w tekście

 

Rewalidacja indywidualna ucznia z autyzmem kl. V

Data

Temat

Realizowane treści

31.03.2020r.

Zagadki tekstowe- czyli o praktycznym posługiwaniu się działaniami matematycznymi.

- analiza przeczytanego polecenia

- rozwijanie umiejętności wnioskowania na bazie obserwacji

- wyodrębnianie zbioru przedmiotów spełniających dany warunek

- rozszerzanie zakresu umiejętności liczenia, przeliczania

 

01.04.2020r.

Opowiadam o moich trudnościach - wypowiedź ustna.

 

- wyrażanie własnych opinii, sądów, odczuć,

 - ze względu na celowość wypowiedzi stosowanie intonacji odpowiedniej do sytuacji

- dostrzeganie prawidłowości i zależności

-rozwijanie koordynacji wzrokowej i refleksyjności pamięciowej

- ćwiczenie poprawnej dykcji i wyrazistości mowy

06.04.2020r.

Zasady pisania opowiadania. Wybieramy bohatera i temat pracy.

- czytanie, analizowanie i przetwarzanie poleceń

- zapoznanie się z zasadami tworzenia opowiadania

-pobudzanie wyobraźni

- umiejętność zastosowania wielkiej litery w tytule i nazwach własnych

07.04.2020r.

Tworzenie planu opowiadania.

- pobudzanie myślenia abstrakcyjnego

- tworzenie planu wydarzeń związanego z treścią wymyślanego utworu

- używanie równoważników zdania

- samodzielne tworzenie wypowiedzi

- stosowanie poprawnych form gramatycznych wypowiedzi

- zwracanie uwagi na poprawność ortograficzną i gramatyczną wypowiedzi

15.04.2020r.

Odczytywanie danych z tabeli- tworzenie wykresu.

- analizowanie danych zawartych w tabeli

- odczytywanie jednostek miar

- porównywanie

- szacowanie, czego jest więcej, mniej

- porządkowanie i grupowanie obiektów ze względu na różne kryteria

20.04.2020r.

Zasady udanej konwersacji- podstawy

- zapoznanie się z zasadami rozmowy

- określenie znaczenia gestów i mimiki twarzy w trakcie rozmowy

- dbałość o kulturę języka – zwracanie uwagi na dobór słownictwa

- analizowanie filmu i wyciąganie wniosków

- wnioskowanie w oparciu o informacje zawarte w tekście

- poszerzanie zasobu słownictwa biernego i czynnego

 

21.04.2020r.

Odczytywanie emocji u rozmówcy- dalsze zasady konwersacji.

- odróżnianie dialogu od monologu

- zapoznanie się z pojęciem asertywność

- określanie sytuacji komunikacyjnej i rozumienie jej wpływu na kształt wypowiedzi

- odczytywanie stanów emocjonalnych u rozmówcy – obserwacja zachowania i wypowiedzi

- zastosowanie znaków interpunkcyjnych w wypowiedziach pisemnych

28.04.2020r.

Dialogi z humorem

- tworzenie spójnych wypowiedzi

- znaczenie i zastosowanie spójności formalnej i semantycznej tekstu

- uzupełnianie tekstu z luka

- zastosowanie wielkich liter w tekście

29.04.2020r.

Poznajemy nową platformę edukacyjną

- zapoznanie z narzędziami znajdującymi się na classroomie

- zasady pracy podczas spotkań online

- kulturalne wyrażanie własnych przekonań

- zaznajomienie się z zasadnością pracy zdalnej

- rozwijanie umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną

05.05.2020r.

Przekształcenia językowe

- czytanie i analizowanie tekstu

- rozumienie i zastosowanie etykiety językowej 

- poprawne stosowanie reguł pisowni pod względem ortograficznym, składniowym i językowym

- uzupełnianie kart pracy – usprawnianie grafiki pisma

12.05.2020r.

Dostrzegam prawidłowości i różnice - rozwijanie myślenia abstrakcyjnego

- dostrzeganie prawidłowości występowania ciągów

- wyodrębnianie i liczenie

- odwzorowanie prostych symboli i znaków

- wydłużenie czasu koncentrowania uwagi na zadaniu

- przeliczanie i porządkowanie

- używanie liczebników porządkowych

- analizowanie poleceń

- uzupełnianie figur o brakujące elementy

13.05.2020r.

Rozwijanie umiejętności wypowiadania się z zastosowaniem reguł gramatycznych

- tworzy logiczną, semantycznie pełną i uporządkowaną wypowiedź

- stosowanie poprawnych form gramatycznych

- formułowania prostych, schematycznych wypowiedzi

18.05.2020r.

Co było najpierw? – praca na materiale obrazkowym

- identyfikowanie nadawcy i odbiorcy w wypowiedzi

- dobieranie odpowiednich obrazków do sytuacji

- używanie stylu stosownego do sytuacji komunikacyjnej

- łączenie punktów i wyłanianie całości z elementów

- spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni

19.05.2020r.

Przekształcanie tekstu „Ucho, dynia…. „ w formę dialogu

- rozróżnianie zapisu dialogu

- zastosowanie dialogu w wypowiedzi pisemnej

-  stosowanie poprawnego zapisu pod względem ortograficznym

- stosowanie reguł  pisowni

- doskonalenie cichego i głośnego czytania

- analizowanie czytanego tekstu

- wdrażanie do sprawnego posługiwania się słownikiem ortograficznym

 

 

Zajęcia  dydaktyczno– wyrównawcze w klasie I

Data

Treści programowe
w zakresie edukacji polonistycznej i matematycznej

 

30. 04. 2020

Ćwiczenia usprawniające technikę czytania i pisania:

·       analiza i synteza słuchowo – wzrokowa wyrazów, czytanie metodą sylabowa,

·       odwzorowywanie kaligraficzne - poprawny kształt liter i ich łączenie,

·       przepisywanie tekstu drukowanego.

 

07.05. 2020

Ćwiczenia w analizie i syntezie słuchowo – wzrokowej wyrazów, rozwiązywanie zagadek, zabawy rozwijające umiejętności językowe i logiczne myślenie.

14. 05. 2020

Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10. Przeliczanie przedmiotów w zakresie 0-20. Rozwiązywanie prostych zadań tekstowych.

21.05. 2020

Utrwalenie wiadomości praktycznych.
Banknoty i monety. Obliczenia pieniężne.

Rozwijanie czytania ze zrozumieniem

 

 

 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne gr. I

P. Anna Parys

27.04.2020, Poniedziałek

Na stoliku- graficzne rozumienie tekstu.

 E-dziennik, wiadomość do rodzica, materiały własne.

- Czytanie tekstu „Na stoliku”.

- Ćwiczenia w rozumieniu czytanych treści.

- Staranne przepisywanie tekstu.

-Sporządzenie ilustracji zgodnej
z informacjami zawartymi w tekście.

 

11.05.2020, Poniedziałek

Rymowanka małego poety Bartka- zagadki słowno- graficzne.

 E-dziennik, wiadomość do rodziców, materiały własne.

-Czytanie żartobliwych rymowanek- zagadek. – Przepisywanie tekstu ze zwróceniem uwagi na poprawność ortograficzną.

- Rozwiązywanie zagadek.

- Ilustracja rozwiązań- ćwiczenia graficzne.

 

18.05.2020,

Poniedziałek

Mój pokój- zabawy z tekstem.

E-dziennik, wiadomość do rodziców, materiały własne.

- Zapoznanie z tekstem opisującym pokój.

- Uważne przeczytanie tekstu.

- Wypisanie wyrazów oznaczających kolory.

- Sporządzenie rysunku zgodnego z opisem.

 

 

 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne gr. II

P. Anna Parys

 

30.04.2020, Czwartek

Nauka zdalna- ćwiczenia graficzne.

E-dziennik, email do rodzica, Classroom, karty pracy, materiały własne.

Zapoznanie z rysunkiem ukazującym istotę nauczania zdalnego.

- Zapoznanie z „Przepisem na nauczanie zdalne”.

- Dopisanie własnych pomysłów do przepisu.

- Przedstawienie przepisu w formie graficznej.

 

14.05.2020,

Czwartek

Dlaczego wieją wiatry?- praca z tekstem.

E-dziennik, Classroom, materiały z Internetu.

- Uważne przeczytanie tekstu.

-Wypisanie z tekstu wyrazów zawierających trudność ortograficzną.

- Uzasadnienie pisowni wyrazów regułami ortograficznymi.

 

18.05.2020,

Poniedziałek

Wiosenne porządki- dyktando.

E-dziennik, Classroom, link do dyktanda.

- Przeczytanie tekstu dyktanda.

- Uzupełnianie luk w tekście.

- Ponowne przeczytanie tekstu.

- Sprawdzenie wyników.

 

 

 

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne gr. III

P. Anna Parys

 

30.04.2020, Czwartek

Nauka zdalna- ćwiczenia graficzne.

E-dziennik, email do rodzica, Classroom, karty pracy, materiały własne.

- Zapoznanie z rysunkiem ukazującym istotę nauczania zdalnego.

- Zapoznanie z „Przepisem na nauczanie zdalne”.

- Dopisanie własnych pomysłów do przepisu.

- Przedstawienie przepisu w formie graficznej.

 

07.05.2020, Czwartek

Zabawy ortograficzno-graficzne z rz-ż.

E-dziennik, email do rodzica, Classroom, karty pracy, materiały własne.

- Przypomnienie zasad ortograficznych z rz-ż wraz z przykładami.

- Przypomnienie wyjątków od podanych reguł ortograficznych.

- Przedstawienie poznanych zasad w formie graficznej według własnego pomysłu.

 

14.05.2020,

Czwartek

Dlaczego wieją wiatry?- praca z tekstem.

E-dziennik, Classroom, materiały z Internetu.

- Uważne przeczytanie tekstu.

-Wypisanie z tekstu wyrazów zawierających trudność ortograficzną.

- Uzasadnienie pisowni wyrazów regułami ortograficznymi.

 

21.05.2020,

Czwartek

Wiosenne porządki- dyktando.

E-dziennik, Classroom, link do dyktanda.

- Przeczytanie tekstu dyktanda.

- Uzupełnianie luk w tekście.

- Ponowne przeczytanie tekstu.

- Sprawdzenie wyników.

 

 

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne

 

Data

Temat

Gr.

Treści nauczania

30.03.2020r.

Złość nie musi być zła- zastanawiamy się nad kolejną emocją.

I

- zapoznanie z emocją jaką jest złość

- zapoznanie z oznakami złości

- zapoznanie, rozumienie i opanowanie reguł panujących w grupie

- poznanie własnych słabości

01.04.2020r.

Mogę zdobywać góry

II

- zachęcanie dziecka do podejmowania nowych aktywności, rozwijania talentów

- rozbudzania wiary we własne zdolności

- dokonywanie retrospekcji własnych możliwości

- umiejętność  odpowiadania na pytania dotyczące swojej osoby

15.04.2020r.

Kolory złości-  jak rozładować złość

II

- rozpoznawanie i nazywanie wybranych emocji

- wyrażanie i identyfikowanie własnych emocji

- umiejętność wyrażania własnego stanu za pomocą barw

23.04.2020r.

Oswajamy lęki nocne.

II

- zapoznanie z wierszem terapeutycznym” Co się potworkowi śni”

- odczytywanie stanów emocjonalnych

- wyrażenie własnych emocji w rozmowie z inną osobą

- stymulowanie twórczego myślenia

- poszukiwanie możliwych  rozwiązań

27.04.2020r.

Konstruktywne rozwiązania konfliktów- propozycje własne.

I

- umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach

- nabywanie umiejętności rozwiązywania konfliktów

- umocnienie wiary w siebie poprzez pokazywanie i wzmacnianie mocnych stron ucznia,

29.04.2020r.

Miłe słowa

II

- zwrócenie uwagi na dobór słownictwa

- zapoznanie z kodeksem wyrażania się

- nakierowanie na wybór odpowiedniego zasobu słownictwa

- słowa, które niszczą nasz język-  wulgaryzmy,

- budowanie wizerunku własnej osoby

07.05.2020r.

Bądź pogodny- jeśli jest okazja!

II

- zapoznanie z bajką z morałem „ Dwie krówki”

- wyciągnięcie wniosku z podanego tekstu

- samoświadomość – budowanie adekwatnego obrazu własnej osoby

- umiejętność odczytywania mimiki twarzy

08.05.2020r.

Mam wiele możliwości- zmieniam się!

I

- rozwijanie twórczego myślenie,

- zwrócenie uwagi na różnorodność potrzeb: marzeń, celów jako drogi do rozwijania własnej indywidualności jako wartości nadrzędnej dla każdego człowieka

- dostarczanie pozytywnych doświadczeń- sukcesu.

 

11.05.2020r.

Zabawy i ćwiczenia relaksacyjne.

I

- muzykoterapia- jeden ze sposobów na stres

-umiejętne radzenie sobie z różnymi trudnościami

- zdobywanie różnych doświadczeń

- poznanie różnych  możliwości odreagowania negatywnych emocji

13.05.2020r.

Ja i inni

II

- dostrzeganie interakcji międzyludzkich

- wdrożenie do zasad bezpieczeństwa siebie i innych

- wyrażenie i identyfikowanie emocji własnych i innych

- poznawanie informacji o sobie i innych

-kształtowanie umiejętności współzawodnictwa

21.05.2020r.

Potrafię aktywnie wypoczywać

II

- zapoznanie z aktywnymi zabawami  w domu i na podwórku

 -wymyślanie twórczych zabaw przez uczniów

- dbanie o własne ciało i zdrowie

- dostrzeganie korzyści płynących z aktywności fizycznej

22.05.2020r.

Hobby – co to takiego?

I

-umiejętne gospodarowanie swoim czasem

-  kształtowanie umiejętności postrzegania sukcesu i zadowolenia z siebie

- racjonalne gospodarowanie własnym czasem jako droga do samorozwoju.

 

 Zajęcia wyrównawcze w klasie II

 

DATA

TEMAT

07.05.2020r.

 

-Doskonalenie techniki czytania. Swobodne wypowiedzi na temat przeczytanego tekstu.

- Utrwalanie mnożenia i dzielenia

- Ćwiczenia poprawiające odczytywanie danych z tabeli.

- Utrwalanie miesięcy.

 

14.05.2020r.

 

-Doskonalenie techniki czytania. Swobodne wypowiedzi na temat przeczytanego tekstu. „Majowa łąka” –zabawy z plasteliną.

- Ćwiczenia poprawiające technikę pisania.

 

21.05.2020r.

 

Doskonalenie techniki czytania. Swobodne wypowiedzi na temat przeczytanego tekstu.

- Utrwalanie mnożenia i dzielenia.

- Ćwiczenia kaligraficzne

- Zabawy z programem https://www.matzoo.pl/klasa2

 

 

 

 

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO - WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI KLASY IV - VIII

TERMIN

TEMAT

TREŚCI NAUCZANIA

27 III

Ułamki dziesiętne - zadania tekstowe.

·        działania na ułamkach dziesiętnych

·        rozwiązywanie zadań tekstowych z ułamkami dziesiętnymi w kontekście praktycznym

·        rozwiązywanie zadań typu: droga, prędkość, czas

3 IV

Wzory i równania.

·        oznaczenia literowe wielkości liczbowych

·        użycie wzorów w sytuacjach praktycznych

·        rozwiązywanie łatwych równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą

·        rozwiązywanie zadań tekstowych o charakterze praktycznym z użyciem równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą

17 IV

Gromadzenie i porządkowanie danych. Diagramy i wykresy.

·        gromadzenie i porządkowanie danych;

·        przedstawianie danych w postaci graficznej

24 IV

Podstawowe pojęcia z geometrii, jednostki długości i miary kątów.

·        pojęcia: punkt, prosta, półprosta, odcinek

·        proste prostopadłe i równoległe

·        pomiar długości odcinków

·        zamiana jednostek długości: m, cm, mm, km

·        pojęcie kąta i jego rodzaje

·        porównywanie kątów

·        mierzenie kątów

·        kąty wierzchołkowe i przyległe

8 V

Wybrane własności trójkątów i czworokątów. Obliczanie pól i obwodów.

·        własności trójkąta

·        nierówność trójkąta dla długości boków

·        konstruowanie i klasyfikacja trójkątów

·        suma kątów w trójkącie

·        własności czworokątów: trapezy, równoległoboki, prostokąty

·        kwadraty, romby

·        obliczanie obwodu wielokąta

·        pole kwadratu, prostokąta, równoległoboku, trójkąta, trapezu

·        obliczanie pól w sytuacjach praktycznych

15 V

Koła i okręgi – podstawowe pojęcia.

·        pojęcia: koło, okrąg, promień, średnica, cięciwa, wskazywanie i nazywanie ich

·        rysowanie kół i okręgów

22 V

Skala i plan.

·        rysowanie odcinków o podanej długości w podanej skali

·        przeliczanie wymiarów figur geometrycznych i obiektów przy zmianach skali

·        obliczanie rzeczywistych wymiarów obiektów, znając ich wymiary w podanej skali

·        dobieranie skali do narysowanych przedmiotów

·        rozróżnianie sposobów zapisywania skali

·        posługiwanie się mapą i planem

·        obliczanie rzeczywistej odległości między miejscowościami na podstawie różnych map

 

ZAJĘCIA INDYWIDUALNE Z MATEMATYKI KLASA IV

TERMIN

TEMAT

TREŚCI NAUCZANIA

30 III

Figury symetryczne, koła i okręgi.

·        używanie ze zrozumieniem pojęć: figura symetryczna i oś symetrii figury, koło i okrąg

·        wskazywanie osi symetrii w podanych figurach (jeśli istnieją)

·        rysowanie figur z dwiema osiami symetrii i figury symetrycznej z zadanymi osiami symetrii oraz kół i okręgów o podanych promieniach lub średnicach

·        wskazywanie środka, promienia i średnicy koła i okręgu

6 IV

Skala i mapa.

·        rysowanie odcinków o podanej długości w podanej skali

·        przeliczanie wymiarów figur geometrycznych i obiektów przy zmianach skali

·        obliczanie rzeczywistych wymiarów obiektów, znając ich wymiary w podanej skali

·        dobieranie skali do narysowanych przedmiotów rozróżnianie sposobów zapisywania skali

·        posługiwanie się mapą i planem

·        obliczanie rzeczywistej odległości między miejscowościami na podstawie różnych map

20 IV

Ułamek jako część całości. Porównywanie ułamków.

·        określanie części całości w postaci ułamka

·        nazywanie i wskazywanie: licznik, mianownik, kreska ułamkowa

·        zapisywanie ułamków cyframi

·        zapisywanie ułamków słownie

·        zaznaczanie na osi liczbowej ułamków zwykłych o niewielkich licznikach i mianownikach

·        rozwiązywanie zadań tekstowych, w których występują ułamki

·        porównywanie ułamków zwykłych o takich samych mianownikach

·        porządkowanie rosnąco lub malejąco ułamków o takich samych mianownikach

·        porównywanie ułamków zwykłych o takich samych licznikach

·        porządkowanie rosnąco lub malejąco ułamków o takich samych licznikach

27 IV

Rozszerzanie i skracanie ułamków. Liczby mieszane.

·        skracanie ułamków, mając daną liczbę, przez którą należy podzielić licznik i mianownik

·        rozszerzanie ułamków, mając daną liczbę, przez którą należy pomnożyć licznik i mianownik

·        wskazywanie liczby, przez którą skrócono lub rozszerzono ułamek, aby otrzymać inny ułamek

·        doprowadzanie ułamków do postaci nieskracalnej

·        używanie ze zrozumieniem pojęcia liczba mieszana

·        zamiana całości na ułamki niewłaściwe

·        zamiana liczb mieszanych na ułamki niewłaściwe

·        zamiana ułamków niewłaściwych na liczby mieszane

·        zaznaczanie na osi liczbowej liczby mieszanej

·        porównywanie liczb mieszanych i ułamków niewłaściwych

11 V

Dodawanie i odejmowanie ułamków. Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną.

·        dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach

·        dodawanie ułamków do całości

·        odejmowanie ułamków od całości

·        zadania tekstowe z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach

·        dodawanie i odejmowanie liczb mieszanych o jednakowych mianownikach

·        przedstawia liczby mieszanej w postaci sumy lub różnicy liczb mieszanych

·        mnożenie ułamków przez liczby naturalne

·        zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia ułamków przez liczby naturalne

18 V

Ułamek dziesiętny. Porównywanie ułamków dziesiętnych.

·        odczytywanie i zapisywanie ułamka dziesiętnego\

·        zamiana ułamka dziesiętnego na ułamek zwykły lub liczbę mieszaną – proste przypadki

·        zamiana ułamka zwykłego lub liczby mieszanej na ułamek dziesiętny – proste przypadki

·        zaznaczanie ułamków dziesiętnych na osi liczbowej

·        porównywanie ułamków dziesiętnych

·        porządkowanie ułamków dziesiętnych rosnąco i malejąco

 

 

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ MATEMATYKA KLASA VIII

TERMIN

TEMAT

TREŚCI NAUCZANIA

26 III

Graniastosłupy - objętość i pole.

·        obliczanie objętości graniastosłupa o danym polu podstawy i danej wysokości

·        obliczanie objętości graniastosłupa prawidłowego

·        zamiana jednostek objętości, wykorzystując zamianę jednostek długości

·        rozwiązywanie prostych zadań tekstowych z wykorzystaniem objętości i odpowiednich jednostek

·        przedstawianie objętości graniastosłupa w postaci wyrażenia algebraicznego

·        rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych
z wykorzystaniem objętości i odpowiednich jednostek

·        obliczanie pola powierzchni graniastosłupa przy danej wysokości i danym polu podstawy

·        rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych dotyczących obliczania pola powierzchni graniastosłupa, także w sytuacjach praktycznych

2 IV

Ostrosłup - najważniejsze własności bryły.

·        obliczanie objętości ostrosłupa o danym polu podstawy i danej wysokości

·        obliczanie objętość ostrosłupa prawidłowego

·        zamiana jednostek objętości

·        rozwiązywanie prostych i wieloetapowych zadań tekstowych z wykorzystaniem objętości i odpowiednich jednostek

·        obliczanie pola powierzchni ostrosłupa przy danej wysokości i danym polu podstawy

·        obliczanie pola powierzchni ostrosłupa na podstawie danych opisanych na siatce

·        rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych dotyczące obliczania pola powierzchni ostrosłupa, także w sytuacjach praktycznych

16 IV

Bryły - test interaktywny.

·        obliczanie w prostych przypadkach objętości i pola powierzchni brył powstałych z połączenia graniastosłupów
i ostrosłupów

·        obliczanie w złożonych przypadkach objętości i pola powierzchni nietypowych brył

·        rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych na obliczanie pola powierzchni ostrosłupa i graniastosłupa, także w sytuacjach praktycznych

23 IV

Omówienie Egzaminu Próbnego.

·        omówienie wyników Próbnego Egzaminu Ósmoklasisty z matematyki

·        omówienie rozwiązania poszczególnych zadań

30 IV

Rozwiązywanie zadań powtórzeniowych - Zestaw 1.

·        rozwiązywanie różnych zadań z zakresu wymagań do egzaminu ósmoklasisty

7 V

Rozwiązywanie arkusza egzaminacyjnego.

·        udostępnienie arkusza egzaminacyjnego ze wskazówkami oraz klucza odpowiedzi z omówieniem

·        zapoznanie z zagadnieniami wymaganymi na egzaminie ósmoklasisty na podstawie Podstawy Programowej

 

14 V

Zadania na dowodzenie.

·        wskazywanie założenia i tezę w twierdzeniu sformułowanym w formie „jeżeli..., to...”

·        odróżnianie przykładu od dowodu

·        rozróżnianie założenia i tezy w twierdzeniu sformułowanym w dowolny sposób

·        przeprowadzanie prostych dowodów geometrycznych z wykorzystaniem miar kątów

·        uzasadnianie nieprawdziwości hipotezy, podając kontrprzykład

21 V

Statystyka i rachunek prawdopodobieństwa – powtórzenie.

·        odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych
w tekstach i tabelach oraz na diagramach

·        odczytywanie wartości z wykresu, wartości największej, wartości najmniejszej

·        obliczanie średniej arytmetycznej zestawu liczb

·        planowanie sposobu zbierania danych

·        zapisywanie i porządkowanie danych (wyniki ankiety)

·        opracowanie danych (wyniki ankiety)

·        porównywanie wartości przestawionych na wykresie liniowym lub diagramie słupkowym

·        przeprowadzanie prostych doświadczeń losowych

·        obliczanie prawdopodobieństwa zdarzeń w prostych doświadczeniach losowych

 

Copyright © 2024. OPENMINT Rights Reserved.