Ubezpieczenie dla uczniów NNW (od następstw nieszczęśliwych wypadków) na rok szkolny 2020/2021.
Składka wynosi 40zł.
Wpłaty przyjmowane są w sekretariacie szkoły do 10 października 2020 r.
Drodzy Rodzice i Uczniowie. Rozpoczynamy nowy Rok Szkolny Mszą Świętą o godzinie 9.00. Wszyscy uczniowie i rodzice uczestniczący w mszy zobowiązani są do zasłaniania ust i nosa. Po zakończeniu modlitwy ze sztandarem idziemy do szkoły w maseczkach, zachowując dystans. Zbieramy się przed budynkiem szkolnym. Wszyscy jesteśmy zobowiązani do zasłaniania ust i nosa. W razie niepogody uroczystość rozpoczęcia roku szkolnego odbędzie się w sali gimnastycznej.
Edukacja Wczesnoszkolna - klasa II
Data |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia |
25,03.2020r. 30.03.2020r.
31.03.2020r. 06.04.2020r. |
Przyroda budzi się do życia
Radośnie i bezpiecznie |
Edukacja polonistyczna i społeczna - Czytanie opowiadania o domowych porządkach, rozmowa na temat tekstu, wspomagana pytaniami; wypowiedzi dzieci na temat ich pomysłów na wykorzystanie niepotrzebnych rzeczy; stosowanie dwukropka, przecinka i dwukropka przy wyliczaniu. Samodzielnie pisanie zdań na temat wiosennych porządków, z użyciem tych znaków interpunkcyjnych; tworzenie rodziny wyrazów kurz, porządek, sprzątać, utrwalanie pisowni wyrazów z rz; układanie wyrazów w kolejności alfabetycznej, rozwijanie grup podmiotu i orzeczenia, zaznaczanie czasowników w zdaniu. - analizowanie opowiadania, odpowiedzi do tekstu, wyjaśnienie czym jest zator lodowy na rzece, rozmowa o przyczynach powstawania powodzi, pomocy udzielanej powodzianom, sposoby zapobiegania powodziom; opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej, pisanie rozwinięcia i zakończenia opowiadania; zmiana czasowników w czasie teraźniejszym na czasowniki w czasie przeszłym, utrwalanie pisowni wyrazów z ó wymiennym i niewymiennym, układania zdań z wybranymi wyrazami Potyczki ortograficzne. Inaczej piszę, niż słyszę Czytanie wiersza, wybór najzabawniejszej zwrotki, ćwiczenia w pisaniu wyrazów z utratą dźwięczności, odróżnianie głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych
Edukacja matematyczna - Sprawdzam siebie – samodzielne wykonywanie zadań utrwalających wiedzę i umiejętności z zakresu mnożenia i dzielenia w zakresie 30, etapowe rozwiązywanie zadań złożonych, obliczenia pieniężne i obliczenie pojemności z zastosowaniem miar litr, pół litra, ćwierć litra - tworzenie zbiorów 10 – elementowych, przeliczanie jednostkowych elementów zbiorów, nazywanie pełnych dziesiątek w zakresie 100, zapisywanie liczebników, rozwiązywanie zagadek matematycznych; porównywanie liczb, znaki<,>,+, obliczenia pieniężne, przeliczanie kwot z wykorzystaniem banknotów o różnych nominałach, dopełnienie liczb do pełnych dziesiątek; rozwiązywanie zadań tekstowych , m.in. złożonych – porównywanie różnicowe, obliczenia kalendarzowe - dodawanie i odejmowanie pełnymi dziesiątkami – obliczenia w zakresie 100, odróżnianie cyfr dziesiątek i jedności, odczytywanie liczb zapisanych słowami, przedstawianie ich za pomocą cyfr, porównywanie kwot wskazywanie cyfry dziesiątek i jedności w podanych liczbach; rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczenia pieniężne, poznanie siły nabywczej pieniędzy, etapowe rozwiązywanie zadań tekstowych z wykorzystaniem ilustracji - gramy w szachy
Edukacja przyrodnicza - Wiosenne zmiany w przyrodzie, wiosna w świecie zwierząt - wiosna w świecie roślin -powódź – przyczyny, zagrożenia, sposoby zapobiegania
Edukacja plastyczna i edukacja techniczna - „Wesoły stworek” – wykonanie pracy przestrzennej według pomysłów dzieci „Łódka” (origami) wykonanie pracy zgodnie z instrukcją
|
Edukacja polonistyczna i społeczna - swobodne wypowiedzi na temat udziału w zabawach primaaprilisowych, czytanie wiersza, rozmowa na temat świata przedstawionego w wierszu, tworzenie listy opisanych w nim niezwykłych wydarzeń, słuchanie informacji o pochodzeniu primaaprilisowej tradycji, robienia żartów, uświadomienie, że niestosowne żarty i psoty mogą innym sprawić przykrość, przewidywanie skutków swoich działań, słów, żartów, Wyjaśnienie powiedzeń Jak ty komu, ta on tobie. Nie czyń drugiemu co tobie nie miłe, rozpoznawanie i okazywanie uczuć własnych i innych ludzi, rozwijanie zdania na podstawie pytań i z wykorzystaniem podanego słownictwa; dobieranie przymiotników do rzeczowników, użycie tych określeń w zdaniach: pisownia wyrazów z h - rozmowa na temat optymistycznego nastawienia do życia – na podstawie wiersza; odczytanie wiersza, wyszukiwanie w wierszu fragmentów opisujących przyczyny radości wróbelka, wyjaśnienie pojęć optymista, optymizm i pesymistów; głośne czytanie wiersza; próba oddania nastroju, pisanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej z wykorzystaniem podanych czasowników i pytań - Wysłuchanie opowiadania, odpowiedzi na pytania do tekstu, ocena postępowania bohaterów, wskazywanie kolejnych wydarzeń; przypomnienie zasad bezpieczeństwa i zasad poruszania się po drodze; opowiadanie z wykorzystaniem podanych wyrazów określających następstwa czasowe; pisownia wyrazów z rz po spółgłoskach - kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat zachowania się w sytuacji zagrożenia, czytanie opowiadania, ocena zachowania głównego bohatera; przypomnienie zasad prowadzenia rozmowy telefonicznej służącej wezwaniu pomocy – na podstawie tekstu i własnych doświadczeń; uzupełnianie instrukcji postępowania w razie wypadku; tworzenia zdań złożonych ze zdań pojedynczych za pomocą podanych spójników; znaki interpunkcyjne na końcu zdań oznajmujących, pytających i rozkazujących związanych z sytuacją zagrożenia Potrafimy udzielić pomocy Rozmowa na temat najczęstszych wypadków, którym ulegają dzieci podczas zabaw na świeżym powietrzu i w domu; wyjaśnienie na czym polega pierwsza pomoc; czytanie ze zrozumieniem tekstu informacyjnego o postępowaniu w wypadku różnych urazów, poznanie wyposażenia apteczki; przypomnienie numerów alarmowych, wskazywanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach zagrażających zdrowiu i życiu
Edukacja matematyczna - numeracyjne przypadki dodawania i odejmowania w zakresie 100; wskazywanie cyfr dziesiątek i jedności, porównywanie sum i różnic, rozpoznawanie nominałów na monetach groszowych, układanie wskazanych kwot; wprowadzenie pojęcia grosz i jego skrótu, rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczenia pieniężne, kalendarzowe, wyrażenia dwumianowe; siła nabywcza 1 zł - doskonalenie techniki mnożenia, układnie wyników w ciągu rosnącym; odczytywanie wskazań wagi i ich porównywanie; wprowadzenie pojęcia dekagram, nominały używane na odważnikach (dekagramy), wyrażenia dwumianowe, obliczanie sumy wagi różnych odważników; szacowanie wagi; uzupełnianie obliczeń w układzie tabelarycznym; - numeracyjne przypadki dodawania – obliczenia w zakresie 100, dodawanie bez przekroczenia progu dziesiątkowego; zabawa rachunkowa, zapisywanie sum w układzie tabelarycznym, rozwiązywanie zadań tekstowych – uzupełnianie i układanie treści z wykorzystaniem podanych danych - numeracyjne przypadki odejmowania – obliczenia w zakresie 100, sprawdzanie odejmowania za pomocą dodawania; układ pozycyjny cyfr w zapisie dwucyfrowym, tworzenie ciągów liczbowych zgodnie z podaną zasadą, wskazywanie liczb mniejszych, większych od podanej; rozwiązywanie zadań tekst tekstowych - rachunek pamięciowy – dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 bez przekroczenia progu dziesiątkowego porównywanie sum i różnic; obliczenia pieniężne – obliczenia cen jednostkowych, stosowanie określeń o tyle mniej, o tyle więcej; rozwiązywanie zadań tekstowych - gra w szachy -ruchy szachowej wieży - ruchy szachowego gońca Edukacja przyrodnicza - ścieżki rowerowe, ich oznaczenia i zasady korzystania; zasady przygotowania roweru do jazdy i zachowania bezpieczeństwa podczas jazdy; znaczenie posiadania elementów odblaskowych przez użytkowników drogi - poznanie własności ziemi ogrodowej i piasku – prowadzenie obserwacji i formułowanie wniosków - przypomnienie numerów alarmowych, omówienie sytuacji w których należy zadzwonić pod numer alarmowy, kurs udzielania pierwszej pomocy - omówienie sposobów udzielania pierwszej pomocy w przypadku urazu
Edukacja plastyczna i edukacja techniczna - „Prima aprilis” – wykonanie ilustracji do wiersza J. Brzechwy dowolną techniką, barwy ciepłe i zimne - wykonanie odblaskowej zawieszki według pomysłowości dzieci
Edukacja informatyczna Tworzenie rysunku odbicia w wodzie z wykorzystaniem narzędzia Aerograf w programie Paint oraz odbicia w poziomie
Edukacja muzyczna Nauka piosenki „Dziś pierwszy kwietnia” – aktywne słuchanie muzyki
Wychowanie fizyczne -zabawy skoczne i bieżne z wykorzystaniem wybranego sprzętu sportowego |
Data |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia |
07.04.2020r, 08.04.2020r.
|
Wielkanoc
|
Edukacja polonistyczna i społeczna - rozmowa o przygotowaniach do świąt w domach uczniów i pisanie zdań na ten temat, czytanie wiersza ze zrozumieniem wskazywanie ciekawych metafor i porównań w opisie przyrody, czytanie ze zrozumieniem tekstów informacyjnych, omówienie tradycji wielkanocnych związanych z niedzielą i poniedziałkiem wielkanocnym, wypowiedzi na temat sposobów zdobienia wielkanocnych jajek; przypomnienie głównych elementów życzeń i zasady pisowni nazw świąt i zwrotów skierowanych do adresata wielką literą, indywidualne pisanie życzeń Edukacja matematyczna - Dodawanie i odejmowanie pełnymi dziesiątkami w zakresie 100 - odczytywanie pełnych godzin na zegarze, wprowadzenie pojęcia minuta, ćwiczenia w odczytywaniu i zapisywaniu wskazań zegara, rozwiązywanie zadań tekstowych
Edukacja przyrodnicza
Edukacja plastyczna i edukacja techniczna - Moje wielkanocne jajko – ozdabianie jajka według pomysłu dzieci - Mój baranek – praca plastyczna wg pomysłu dzieci - wykonanie i ozdobienie świątecznej kartki
Edukacja informatyczna - Wyszukiwanie Google pomysłów na świątecznego baranka
Edukacja muzyczna - nauka piosenki „Śmigus” - określanie charakteru muzyki -układ ruchowy z rekwizytem - oglądanie układu tanecznego
Wychowanie fizyczne - zabawy skoczne i bieżne z wykorzystaniem wybranego sprzętu sportowego
|
Data |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia |
15.04.2020r 21.04.2020r.
|
Wiosna w przyrodzie i w nas
|
Edukacja polonistyczna i społeczna - zapoznanie się z opowiadaniem, uświadomienie znaczenia dobroci i uśmiechu w naszym życiu – na podstawie tekstu i własnych doświadczeń, zapisanie odpowiedzi na pytania do tekstu; wyszukiwanie w tekście wypowiedzi babci o tym co jest najważniejsze: omówienie uczuć bohaterki i zmiany, jaka w nich zaszła; utrwalenie pisowni wyrazów z rz po spółgłoskach; tworzenie zdań złożonych, użycie przecinka przed spójnikami - wypowiedzi na temat wyglądu kwitnącego sadu, czytanie wiersza z uwzględnieniem interpunkcji i odpowiedniej intonacji, wyszukiwanie fragmentów opisujących wygląd drzew i zachowanie ptaka, wskazywanie rymujących się wyrazów; czytanie ze zrozumieniem tekstu informacyjnego; tworzenie rodzin wyrazów kwiat, pszczoła, pisownia wyrazu pszczoła; opisywanie etapów powstania owocu na podstawie ilustracji; rzeczowniki w liczbie pojedynczej i mnogiej - swobodne wypowiedzi na temat zmian w przyrodzie w najbliższej okolicy, definiowanie pojęć ogród, rola, tworzenie rodzin tych wyrazów, nazwy osób pracujących w ogrodzie i na roli; omówienie różnicy między sianiem a sadzeniem, ćwiczenia w pisaniu wyrazów z rz po spółgłoskach d, t, kolejność alfabetyczna wyrazów - głośne czytanie wiersza, wskazanie głównych bohaterów, omówienie zachowania cielęcia, uzasadnienie tytułu wiersza; wyszukiwanie wyrazów rymujących się z wyrazem cielę; wyjaśnienie znanych powiedzeń – porównań do zwierząt; pisownia wyrazów z ę,ą, tworzenie zdrobnień; nauka pisania opowiadania – opowiadanie przygody kota na podstawi historyjki obrazkowej i z wykorzystaniem pytań pomocniczych Sprawdzam siebie. Klasowy ogródek Czytanie ze zrozumieniem tekstów informacyjnych na temat charakterystycznych cech i rozmnażania się zwierząt i oglądanie zdjęć; słuchanie baśni H. ch. Andersena „Pięć ziarenek grochu”, rozmowa sprawdzająca zrozumienie tekstu, ustalenia o jakich czynnikach wpływających na wzrost rośliny jest mowa w baśni, twórcze opowiadanie przygody piątego ziarenka z pozycji bohatera, Sprawdzam siebie – ocena prawdziwości zdań, rzeczowniki w liczbie pojedynczej i porządkowanie ich w kolejności alfabetycznej, pisanie wyrazów z rz po spółgłoskach b, t ,p, d, wskazanie kolejnych czynności przy zakładaniu ogródka
Edukacja matematyczna - doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 100; ćwiczenia w odczytywaniu i wskazywaniu godzin i minut na zegarach, wprowadzenie pojęcia kwadrans, obliczanie czasu trwania zajęć na podstawie rozkładu zajęć, zapisywanie godzin i minut - dopełnienie do najbliższej dziesiątki i ujmowanie – obliczenia w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego; obliczenia kalendarzowe, zapisywanie dat wybranym sposobem, rozwiązywanie zadań tekstowych - porównywanie różnicowe, obliczenia zegarowe, pieniężne, kalendarzowe; odczytywanie i zaznaczanie wskazań zegara
Edukacja przyrodnicza - od kwiatu do owocu – etapy powstania owocu, drzewa owocowe w sadzie, rola owadów w zapylaniu - wiosenne prace na polu i w ogrodzie, etapy pracy przy wysiewie zbóż – poznanie pracy rolnika - obserwacja przyrody w najbliższym otoczeniu wiosną – kwitnące drzewa - co słychać wiosną u zwierząt? Cykl rozwojowy zwierząt
Edukacja plastyczna i edukacja techniczna - „Mój pogodny nastrój” – rysowanie autoportretu - „Kwitnące drzewa” – praca plastyczna - rysowanie wybranego pomysłu na zastosowanie cielęcego ogona zainspirowane wierszem
Edukacja informatyczna - tworzenie zaproszenia na urodziny z wykorzystaniem formatowania tekstu i tworzenia obramowania strony
Edukacja muzyczna
Wychowanie fizyczne - zabawy bieżne, skoczne i równoważne - gry i zabawy równoważne – ćwiczenie równowago i zręczności - Gry i zabawy ogólnorozwojowe z wyk np. ręcznika
|
Data |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia |
22.04,2020r. 28.04.2020r.
|
Dbamy o nasze środowisko
|
Edukacja polonistyczna i społeczna - czytanie ze zrozumieniem tekstu, odpowiedzi na pytania do niego (cywilizacja a potrzeby środowiska naturalnego), marzenia i zmartwienia leśnych zwierząt – pisanie apelu zwierząt do mieszkańców osiedla, czytanie tekstów informacyjnych, omawianie działań służących ochronie środowiska, konieczność ochrony środowiska dla siebie i przyszłych pokoleń - czytanie tekstu informacyjnego, układanie i zapisywanie pytań do tekstu, praca z tekstem informacyjnym, wyjaśnienie pojęcia żywioły, gromadzenie słownictwa określającego cechy powietrza, wody, ognia i ziemi; rozwijania zdań , przypomnienie zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego, formułowanie zdań rozkazujących; pisownia ż oraz rz po spółgłoskach g, k, układanie zdań - wypowiedzi na temat pomysłu bohaterów opowiadania – rozmowa zainspirowana tekstem; ocena zachowania bohaterów ze zwróceniem uwagi na to, jak jest wynagradzana uczciwość, układanie zdań z tym wyrazem, kompozycja opowiadania (wstęp, rozwinięcie, zakończenie) – porządkowane fragmentów tekstu - głośne czytanie wiersza, zwrócenie uwagi na problem zaśmiecania świata i konieczność segregowania śmieci, tworzenie listy sposobów powtórnego wykorzystania odpadów, wymyślanie haseł zachęcających do segregowania i ponownego wykorzystania odpadów, wyjaśnienie pojęcia recykling, stosowanie czasowników w 1 i 3 osobie liczby pojedynczej czasu teraźniejszego (zakończenia – uję, - uje),układanie i pisanie zdań z tymi czasownikami Dzień odkrywców. Dzień Ziemi - czytanie tekstu inscenizacji, rozmowa na temat dbania o środowisko; ćwiczenia utrwalające wiedzę o segregacji odpadów i wykorzystaniu surowców wtórnych
Edukacja matematyczna - doskonalenie umiejętności rachunkowych – obliczenia w zakresie 100, matematyczne gry planszowe, ćwiczenia w obliczaniu sum wybranym sposobem; etapowe rozwiązywanie zadań złożonych - porównywanie różnicowe, obliczanie odległości w kilometrach; obliczenia pieniężne – poznawanie siły nabywczej pieniędzy - rachunek pamięciowy obliczenia w zakresie 100; rozwiązywanie zadań tekstowych m.in. złożonych – układanie treści zadań do ilustracji, porównywanie różnicowe, obliczenia pieniężne i zegarowe, poprawianie danych w zadaniu celowo źle skonstruowanym i jego rozwiązanie. Pomyślę i rozwiążę – rozwiązywanie zadań wymagających logicznego myślenia - odejmowanie liczb z przekroczeniem progu dziesiątkowego – obliczenia w zakresie 100; rozwiązywanie zadań tekstowych m.in. złożonych, odczytywanie danych z ilustracji, porównywanie różnicowe, obliczenia pieniężne, poprawianie zadań celowo źle skonstruowanego - gra w szachy- ruchy hetmana
Edukacja przyrodnicza Jak człowiek wpływa na środowisko, w którym żyje? - szkodliwe i przyjazne zachowania człowieka wobec środowiska naturalnego, zagrożenia dla przyrody i sposoby ochrony środowiska, ochrona najcenniejszych elementów przyrody (pomniki przyrody i parki narodowe) - znaczenie żywiołów (ognia, wody, ziemi i powietrza) – korzyści i zagrożenia - poznawanie pracy strażaka - rozmowa na temat roli zieleni w mieście - segregacja i przetwarzanie śmieci, wyjaśnienie pojęcia recykling - charakterystyczne cechy różnych środowisk przyrodniczych, żyjące w nich zwierzęta i rośliny
Edukacja plastyczna i edukacja techniczna -„Zielone osiedle” wykonanie projektu osiedla wg własnego pomysłu - wykonanie instrumentu muzycznego z materiałów odpadowych
Edukacja informatyczna Tworzenie rysunku odbicia w wodzie z wykorzystaniem narzędzia Aerograf w programie Paint oraz odbicia w poziomie
Edukacja muzyczna - Nauka piosenki „Świat woła o pomoc” Projektowanie i wykonanie ekologicznych instrumentów muzycznych
Wychowanie fizyczne - gry i zabawy ze skakanką
|
Data |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia |
29.04,2020r. 07.05.2020r.
|
Z wizytą na wsi
|
Edukacja polonistyczna i społeczna - opisywanie wsi i wiejskiego krajobrazu, zajęć w gospodarstwie wiejskim oraz określanie cech wsi - na podstawie zdjęć wsi; opisywanie i ocena codziennych zajęć głównego bohatera; określanie stosunków czasowych, uzupełnianie notatki wyrazami określającymi następstwo zdarzeń, wskazywanie czasowników; Pisanie wyrazów z rz po spółgłoskach, pisownia wyrazu pszenica; czytanie tekstu informacyjnego o zbożu; rozmowa o zwierzętach żyjących w wiejskiej zagrodzie - oglądanie filmu – wyjaśnienie czym jest skansen; opowiadanie jak powstaje chleb (od ziarenka do bochenka) na podstawie filmu, tekstu i ilustracji, nazywanie kolejnych czynności i porządkowanie zdań opisujących etapy powstania chleba; wypowiedzi na temat różnych rodzajów pieczywa; nazywanie zawodów ludzi uczestniczących w kolejnych etapach powstawania chleba; pisownia wyrazów z rz po spółgłoskach, układanie z nimi zdań; wyjaśnienie powiedzenia Ziarnko do ziarnka, a zbierze się miarka, znaczenie oszczędzania, ocena takiej postawy - wypowiedzi na temat przeczytanej samodzielnie książki J. Grabowskiego „Czarna owieczka”, tworzenie metryczki lektury, opowiadanie o przygodach bohaterów, wyjaśnienie związków frazeologicznych z wyrazem owca; pisownia wyrazów typu jagnię, prosię, cielę, kaczę; wyrazy dźwiękonaśladowcze; pisownia wyrazów z rz po spółgłosce ch; nazwy pomieszczeń, w których żyją zwierzęta w wiejskiej zagrodzie; nazwy produktów spożywczych pochodzenia zwierzęcego i roślinnego - kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat bohaterów książki „Czarna owieczka”, określenie charakterystycznych cech bohaterów – opisywanie cech owieczki świadczące o jej psim zachowaniu; gromadzenie słownictwa związanego z wyglądem bohaterów; tworzenie zdania złożonego ze zdań pojedynczych połączonych spójnikiem; wielka litera w pisowni imion; pisownia wyrazów z rz po spółgłoskach, układanie z nimi zdań i ich zapisywanie Potyczki ortograficzne. Sposób na rz mam – 9 ważnych liter znam - samodzielne czytanie wiersza ortograficznego, wyszukiwanie w wierszu informacji o zajęciach jego bohaterów, wyszukiwanie rymujących się wyrazów, gry i zabawy systematyzujące oraz utrwalające pisownię rz po spółgłoskach, układanie zdań z tymi wyrazami
Edukacja matematyczna - dodawanie i odejmowanie w zakresie 100, rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczenia pieniężne, układanie treści zadania do podanego równania, etapowe rozwiązywanie zadania złożonego, poprawianie treści zadania celowo źle skonstruowanego i jego rozwiązanie - utrwalenie umiejętności mnożenia i dzielenia – łańcuszek matematyczny, dobieranie działań do ilustracji, układanie działań z podanych liczb, gra planszowa; rozwiązywanie zadań tekstowych - czytanie danych z ilustracji , obliczenia pieniężne, etapowe rozwiązywanie zadania złożonego - doskonalenie umiejętności mnożenia i dzielenia – doskonalenie techniki rachunkowej, odwrotność mnożenia względem dzielenia, przemienność mnożenia; odkrycie zasady tworzenia ciągu liczbowego i jego uzupełnienie, rozwiązywanie zadań tekstowych - układanie pytań, zapisywanie działań i obliczanie, układanie treści zadania do podanego działania; Pomyślę i rozwiążę – zapisywanie liczb wg podanego warunku; tworzenie zbiorów; uzupełnianie działań z okienkami; kreślenie linii w siatce kwadratowej; rozwiązywanie zadania tekstowego Z wykorzystaniem schematu rysunkowego
Edukacja przyrodnicza - zboża i wytwarzane z nich produkty żywnościowe, poznanie procesu powstawania chleba - zwierzęta żyjące w wiejskiej zagrodzie – charakterystyczne cechy ich wyglądu - zawody związane z procesem powstawania chleba - zwierzęta hodowlane, produkty pochodzenia zwierzęcego i roślinnego
Edukacja plastyczna i edukacja techniczna - Próba wyrobienia ciasta i upieczenia chleba - plakat z rz - z wyrazami w których nazwach jest rz po spółgłosce
Edukacja informatyczna - Tworzenie prostego ogłoszenia w edytorze tekstu
Edukacja muzyczna - Nauka piosenki „Podwórko pod chmurką” - rozpoznawanie głosów zwierząt - śpiewanie różną barwą głosu
Wychowanie fizyczne - gry i zabawy z piłką - gry i zabawy z wykorzystaniem nietypowych przyborów - zabawy bieżne połączone z chodzeniem na czworakach
|
Data |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia |
08.05.2020r 14.05.2020r. |
Maj w pełni
|
Edukacja polonistyczna i społeczna - swobodne wypowiedzi na temat ulubionych form spędzania czasu wiosną i spędzania czasu z rodziną, wyjaśnienie pojęcia majówka; głośne czytanie wiersza, tworzenie listy rzeczy najpotrzebniejszych na majówce; rzeczowniki jako nazwy rzeczy, pisownia wyrazów z zakończeniem –ówka, porządkowanie wyrazów wg alfabetu, układanie rymowanek; układanie i pisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi o preferowanych formach wypoczynku z wykorzystaniem podanych wyrazów w odpowiedniej formie - wyszukiwanie w dostępnych źródłach informacji o wybranych roślinach i zwierzętach łąkowych, czytanie ze zrozumieniem tekstów informacyjnych i układanie do nich pytań, wywiad na temat znaczenia łąk dla ludzi i zwierząt, opisywanie roślin łąkowych, podawanie nazw otrzymywanych z nich produktów; pisownia wyrazów z ó –wymiennym; doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem; nazwy roślin i zwierząt; systematyzowanie wiedzy o rzeczowniku - czytanie ze zrozumieniem tekstów informacyjnych o zwierzętach żyjących na łące, opisywanie wybranego zwierzęcia, rozwiązywanie łamigłówek związanych z mieszkańcami łąki, porządkowanie wyrazów w kolejności alfabetycznej, czytanie wiersza , odpowiedzi na pytania do wiersza, określenie nastroju utworu, nauka wiersza na pamięć; układanie nazw zwierząt w kolejności alfabetycznej - słuchanie informacji o pszczołach i tekstu opowiadania malowany ul, opowiadanie pszczółki i ocena postępowania głównej bohaterki, ustalenie wartości pracy pszczółki: wskazywanie głównych wydarzeń w opowiadaniu i opisywanie ich zdaniami; rozmowa o wartości pracy w życiu człowieka; rodzina wyrazu pszczoła, pisanie wyrazów z rz po spółgłosce p; układanie i zapisywanie zdań podrzędnie złożonych Dzień odkrywców. Klasowa gazetka Kończenie zdań podtrzymujące dobre relacje w klasie Praca z aktualnym numerem „Świerszczyka” – prezentacja zawartości. Projektowanie rubryk, Ćwiczenia językowe i ortograficzne
Edukacja matematyczna - ćwiczenia rachunku pamięciowego mnożenia i dzielenia; rozwiązywanie zadań tekstowych m.in. złożonych - doskonalenie mnożenia i dzielenia liczb w zakresie 100 – wykorzystanie ilustracji, obliczenia pieniężne, dzielenie przez 1 i przez 10, rozwiązywanie zadań tekstowych - ćwiczenie rachunku pamięciowego – obliczenia pieniężne, analiza i etapowe rozwiązywanie zadania złożonego – zmiana danych w zadaniu, mini test umiejętności praktycznych – obliczenia zegarowe, kalendarzowe, obliczenia temperatury, pojemności, rozwiązywanie zadań tekstowych – wykorzystanie ilustracji , obliczenia pieniężne, ćwiczenia w mnożeniu – działania z okienkami - utrwalanie układu pozycyjnego liczb, ćwiczenia w dodawaniu do liczby dwucyfrowej i odejmowaniu od niej pełnych dziesiątek, obliczanie sum, rozwiązywanie zadań tekstowych – porównywanie różnicowe; uzupełnianie danych w tabeli i interpretowanie danych z tabeli, porównywanie liczb - wskazywanie i odczytywanie godzin na zegarze; odczytywanie dat
Edukacja przyrodnicza - rośliny łąkowe, rośliny lecznicze i używane do celów spożywczych, szukanie w dostępnych źródłach informacji o zwierzętach i roślinach łąkowych - zwierzęta żyjące na łące, ich znaczenie dla człowieka i przyrody, budowa owada, sprzymierzeńcy i szkodniki - informacje na temat życia i zwyczajów pszczół, poznawanie pracy pszczelarza Edukacja plastyczna i edukacja techniczna - „Majowa łąka” – praca plastyczna z wykorzystaniem różnych technik - ”Ptaki – lataki” – majsterkowanie, cięcie i składanie papieru - „Malowany ul” - projektowanie kwiatowego wzoru
Edukacja informatyczna - rozwiązywanie zadań logicznych z elementami kodowania
Edukacja muzyczna - Nauka piosenki „Trąbka gra” - poznanie budowy i brzmienia trąbki - wyrażanie muzyki środkami plastycznymi
Wychowanie fizyczne - gry i zabawy rzutne do statycznego celu, zabawy bieżne i relaksacyjne
|
Data |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia |
15.05.2020r 21.05.2020r. |
Podróż do Krainy Fantazji |
Edukacja polonistyczna i społeczna - Słuchanie opowiadania; wskazywanie kolejnych wydarzeń i opowiadanie fabuły , wyszukiwanie odpowiednich fragmentów tekstu, rozmowa o spełnianiu marzeń innych ludzi; głośne czytanie wypowiedzi zwierząt żyjących w ogrodzie; czytanie informacji o sposobach walki ze szkodnikami - swobodne wypowiedzi na temat niespodzianek jakie dzieci przygotowują dla swoich mam, głośne czytanie wiersza z odpowiednią intonacją, odpowiedzi na pytania do wiersza; podawanie określeń mam (przymiotników), pisanie krótkiej notatki o swojej mamie; redagowanie i pisanie życzeń z okazji Dnia Matki – wielka litera w zwrotach grzecznościowych; opisywanie wyglądu wybranych kwiatów; utrwalenie pisowni wyrazów z ó, z ż oraz z rz po spółgłoskach - pisanie krótkiej wypowiedzi na temat swoich planów zawodowych, głośne czytanie wiersza, ustalenie kim jest bohater wiersza, jakie są jego plany zawodowe i jakie zawody wykonują członkowie jego rodziny, wyszukiwanie fragmentów utworu, nazwy zawodów (rzeczowniki) i czynności wykonywanych przez te osoby, które je wykonują (czasowniki); pisownia nazw zawodów z zakończeniem – arz, - erz; pisanie nazw zawodów w kolejności alfabetycznej; uczenie się na pamięć rymowanki i pisanie jej z pamięci; znaczenie pracy ludzi wykonujących różne zawody - głośne czytanie wiersza, odpowiedzi na pytania do tekstu, uzupełnianie ilustracji na podstawie wiersza; przecinek przy wyliczaniu, dobieranie wyrazów należących do tej samej kategorii; pisownia wyrazów z ó niewymiennym, układanie z nimi zabawnych zdań; wymyślanie innych niż w wierszu propozycji „dziwnych” zwierząt, pisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi na temat jednego z tych zwierząt, formułowanie kilkuzdaniowej wypowiedzi na temat opisanej wyspy Sprawdzam siebie. Świat jest pełen kolorów - zapoznanie z opowiadaniem, odpowiedzi na pytania do tekstu: ćwiczenia systematyzujące wiedzę i samokontrolne – rz po spółgłoskach, przypomnienie jakie wyrazy należą do rzeczowników, kolejność alfabetyczna wyrazów, czasowniki w liczbie pojedynczej i mnogiej, tworzenie porównań Edukacja matematyczna - sposoby dodawania liczb dwucyfrowych, ćwiczenia w obliczeniu sum, rozwiązywanie zadań tekstowych m.in. złożonych; zapisywanie nazw miesięcy słowami i znakami rzymskimi - sposoby odejmowania liczb dwucyfrowych, obliczanie sum i różnic w układzie tabelarycznym, dostrzeganie odwrotności działań; obliczenia pieniężne, reszta, etapowe rozwiązywanie zadania złożonego, wykonanie schematycznego rysunku - dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych w zakresie 100, sprawdzanie poprawności obliczeń za pomocą dodawania; wskazywanie cyfr dziesiątek i jedności w podanych liczbach; mierzenie długości i szerokości przedmiotów miarką centymetrową; - dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych; zastosowanie pomiarów w życiu codziennym; przyrządy pomiarowe; wyjaśnienie pojęcia metr, szacowanie pomiarów i sprawdzanie rzeczywistych pomiarów; obliczenia długości – wyrażenia dwumianowe; odczytywanie odległości na rysunku, obliczanie odległości , dopełnianie centymetrów do pełnego metra - obliczenia w zakresie 100
Edukacja przyrodnicza - zwierzęta pożyteczne i szkodniki w ogrodzie; pozytywny i negatywny wpływ wybranych zwierząt na uprawy roślin: sposoby walki ze szkodnikami w rolnictwie - obserwacje przyrodnicze na terenie własnych ogródków - praca w wybranych zawodach; zawody uprawiane przez rodziców; społeczna wartość pracy; związek miedzy rozwojem techniki a pojawianiem się i zanikaniem pewnych zawodów
Edukacja plastyczna i edukacja techniczna - „Namaluj marzenia” wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem różnych technik - projektowanie i wykonanie laurki z papierowych kółek orgiami - „Kwiaty dla mamy’ – wykonanie kompozycji przestrzennej zgodnie z instrukcją Edukacja informatyczna - rozwiązywanie zadań logicznych z elementami kodowania
Edukacja muzyczna - nauka piosenki „Gdyby słońce było słodkie” - wyrażanie muzyki środkami plastycznymi - realizacja akompaniamentu do piosenki za pomocą gestodźwięków
Wychowanie fizyczne - spacer po najbliższej okolicy połączony z obserwacjami przyrodniczymi, zabawy w terenie - ćwiczenia gimnastyczne z woreczkami, zabawy ruchowe na czworakach i skoczne - gry i zabawy ruchowe w terenie – zabawy ze skakanką(skoki obunóż i jednonóż), marszobieg, bieg z przeszkodami w terenie
|
Data |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia |
22.05.2020r. 24.05.2020r.
|
Różni, a tacy sami
|
Edukacja polonistyczna i społeczna - głośne czytanie wypowiedzi dzieci z różnych krajów europejskich, ustalenia z jakich krajów pochodzą dzieci i jakie noszą imiona, wypowiedzi na temat ich marzeń, pisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi na temat marzeń, próba ustalenia czy wszystkie marzenia są możliwe do spełnienia; wielka litera w nazwach państw i ich mieszkańców; przypomnienie kompozycji listu, pisanie listu do rówieśnika z innego kraju z wykorzystaniem potasowanie – pisemna autoprezentacja, stosowanie zasad poprawnej pisowni, czy dzieci na całym świecie mają podobne marzenia, uzasadnienie swojego zdania Edukacja matematyczna - ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb – uzupełnianie działań z okienkami, obliczanie długości w centymetrach i wagi w dekagramach, dopełnianie do 100; rozwiązywanie zadań tekstowych m.in. złożonych
Edukacja przyrodnicza - Wyszukiwanie na mapie państw sąsiadujących z Polską i czytanie ich nazw
Edukacja plastyczna i edukacja techniczna
Edukacja informatyczna
Edukacja muzyczna - Nauka piosenki „Bo co może mały człowiek’ - poznanie budowy brzmienia kontrabasu - Improwizacja ruchowa
Wychowanie fizyczne
|
RELIGIA KL. II |
|||
L.P |
DATA |
TEMAT |
TREŚCI |
1. |
25.03.2020 |
Stacje Drogi Krzyżowej |
Warunki niezbędne
|
2. |
31.03.2020 |
Święty Józef |
Józef z Nazaretu, Opiekun Zbawiciela. Postać Józefa jako przykład Świętego we właściwych relacjach rodziny. |
3. |
02.04.2020 |
Trzy krzyże |
Ukazanie śmierci Pana Jezusa jako wyrazu miłości Boga do człowieka. Znaczenie krzyża dla chrześcijan.
|
4. |
07.04.2020 |
Święty Jan Paweł II |
Ukazanie św. Jana Pawła II, jako człowieka czynu. Kształtowanie postawy miłości wobec Boga i bliźniego. |
5. |
08.04.2020 |
Niebolot |
Wartości jakimi człowiek powinien kierować się w osiągnięciu życia wiecznego.
|
6. |
16.04.2020 |
Zmartwychwstanie |
Okres wielkanocny: świętowanie zmartwychwstania Jezusa i spotkania ze Zmartwychwstałym. Eucharystia uobecnieniem męki, śmierci |
7. |
21.04.2020 |
Bóg nas kocha – przypowieść o miłosiernym Ojcu |
Nauczanie Pana Jezusa o Bożym przebaczeniu: przypowieść Jezusa o miłosiernym Ojcu.
|
8. |
22.04.2020 |
Święta Faustyna i Boże Miłosierdzie |
Ukazanie postaci siostry Faustyny, jako Apostołki Bożego Miłosierdzia, zachęcenie do podejmowania uczynków miłosiernych.
|
9. |
28.04.2020 |
Uczynki miłosierdzia względem ciała |
Znaki czynione przez Pana Jezusa wyjaśniające Boże miłosierdzie.
|
10. |
30.04.2020 |
Biblia najwspanialsza księga świata |
Biblia święta księga chrześcijan i żydów. Podstawowe informacje o Biblii.
|
11. |
05.05.2020 |
Grzech oddala nas od Boga – grzechy główne |
Grzechy główne. Warunki otrzymania Skutki otrzymanego od Pana Boga przebaczenia.
|
12. |
06.05.2020 |
W sakramencie pokuty wracamy do Boga – warunki sakramentu pokuty |
Warunki sakramentu pokuty. Sakrament pokuty i pojednania – znak Bożego przebaczenia pozostawiony przez Pana Jezusa Jego przyjaciołom.
|
13. |
12.05.2020 |
Zmartwychwstanie Jezusa zwycięstwem nad grzechem i śmiercią |
Wielkanoc najważniejszym świętem chrześcijan. Religijny wymiar okresu Wielkanocy.
|
14. |
14.05.2020 |
Eucharystia chlebem dającym życie wieczne |
Eucharystia darem Boga. Nauczanie Pana Jezusa o chlebie, odsłaniającym moc Boga i zapowiadającym nowy pokarm na życie z Nim.
|
15. |
19.05.2020 |
Niedziela pamiątką zmartwychwstania Jezusa |
Niedziela pamiątką zmartwychwstania Jezusa. Związek między zmartwychwstaniem Jezusa
|
16. |
20.05.2020 |
W sakramentach świętych otrzymujemy Boże dary |
Sakramenty święte sposobami obecności
|
J. ANGIELSKI KLASA II
27.03. - I am wearing... Mówimy w co jesteśmy ubrani. Wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedzi według wzoru.
30.03. - I am wearing ... Słuchamy historyjki. Historyjka obrazkowa, wyrazy wspierane obrazkami.
02.04. - Czytamy i tłumaczymy tekst "The teacher is wearing a skirt". Tekst narracyjny .
06.04. - Czytamy zdania o ubraniach. Tekst narracyjny.
16.04. - Liczby od 11 do 20 - przypominamy pisownię i wymowę. Rymowanka, pisanie po śladzie, przepisywanie – pojedyncze wyrazy.
20.04. - Przeliczamy elementy garderoby. Utrwalamy słownictwo z tematu Ubrania i Liczby. Wyrazy wspierane obrazkami, przepisywanie – całe zdania według wzoru.
24.04. - Kolorujemy postacie i odpowiednio uzupełniamy zdania. Przepisywanie – całe zdania według wzoru.
27.04. - Free time. Poznajemy niektóre czynności , które wykonujemy codziennie. Historyjka obrazkowa, wyrazy wspierane obrazkami, przepisywanie – całe zdania według wzoru.
30.04. - Zadajemy pytania na temat wykonywanych codziennych czynności. Wypowiedzi według wzoru.
08.05. - I ride a skateboard - słuchamy nagranie i czytamy tekst. Tekst narracyjny.
11.05. - Słuchamy krótkich nagrań i uzupełniamy zdania. Rymowanka, przepisywanie – całe zdania według wzoru.
14.05. – My weekend. Poznajemy czynności wykonywane w czasie wolnym. Wyrazy wspierane obrazkami.
18.05. – Uczymy się piosenki i utrwalamy poznane słówka. Piosenka, wyrazy wspierane obrazkami, pisanie po śladzie, przepisywanie – całe zdania według wzoru.
22.05. – Utrwalamy wiadomości. Wyrazy wspierane obrazkami, pisanie po śladzie.