• 1 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 2 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 3 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 4 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 5 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
baner

Jak odnaleźć się w nowej sytuacji?

 

Jak żyć?, pracować? żeby nie zwariować.

 

Witam, w obecnej sytuacji nie jest łatwo się odnaleźć. Nauka w domu przysparza wielu kłopotów dzieciom i rodzicom. Musimy pamiętać, że oprócz nauki należy stworzyć dziecku możliwość rozwoju swoich zainteresowań, pasji, zorganizować czas na aktywny wypoczynek. Dla naszych dzieci to również jest trudny okres. Przyzwyczajone do różnych aktywności i zajęć poza domem szybko się nudzą, irytują. Częściej mogą być rozdrażnione, płaczliwe.


Wykorzystajcie ten czas na wzmocnienie Waszych relacji w rodzinie. Obdarzajcie się uczuciem miłości, zaufania. W miarę możliwości spędzajcie wolny czas na wspólnych rozmowach, grach, zabawach. Nie rozmawiajcie w obecności waszych dzieci o sytuacjach trudnych, które niosą za sobą lęk i smutek, gdyż ten stan niepokoju przenosi się na nie. Zwłaszcza kiedy dzieci są młodsze ich wyobrażenia są zwykle wyolbrzymiane.

 

Dzisiaj zastanowimy się jak uporządkować czas, aby zapewnić sobie i dziecku różne aktywności.

 

1.Edukacja – będzie to np.: indywidualna praca ucznia z materiałami przekazanymi czy wskazanymi przez nauczyciela i według jego wskazówek, oraz inne formy nauki ucznia (w tym wykonywanie prac domowych, ćwiczeń, lektura) – starajcie się, aby dziecko wykonywało to w czasie, kiedy byłoby w szkole ( tj. w godzinach rannych i dopołudniowych) wówczas najlepiej pracuje nasz umysł,

 

2. Sport – w obecnej sytuacji to przede wszystkim wszelkiego rodzaju aktywności ruchowe możliwe do wykonania w warunkach domowych, w tym proste rozgrzewki/rozciągania, to również zabawa na podwórku, spacer po lesie z dala od skupisk ludzi,



3. Dom – to obowiązki domowe, w których wypełnianie dziecko powinno być zaangażowane (sprzątanie, pomoc przy posiłkach). Obowiązki, czasem najbardziej żmudne mogą być atrakcyjne, bo jest to czas spędzony wspólnie z rodziną,

 

4. Rozrywka – to każda forma zabawy i odpoczynku, która minimalizuje poczucie braku kontaktu z rówieśnikami, okazja do podzielenia się z dziećmi swoimi pasjami, wspólne gry planszowe.