• 1 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 2 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 3 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 4 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 5 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
baner

KANGUR MATEMATYCZNY - ONLINE

W ZWIĄZKU Z ZAWIESZENIEM ZAJĘĆ W SZKOŁACH KOMITET ORGANIZACYJNY KONKURSU KANGUR MATEMATYCZNY PODJĄŁ DECYZJĘ O PRZEPROWADZENIU KONKURSU ZDALNIE ZA POŚREDNICTWEM
PLATFORMY –  DZWONEK.PL.

 

Odbędą się dwie sesje: KONKURS PRÓBNY  i  KONKURS  WŁAŚCIWY.

Każdy uczestnik przez wiadomość w Edzienniku otrzyma login i hasło dostępu do platformy https://www.dzwonek.pl/

 

Prośba, aby po zalogowaniu się na  platformę  www.dzwonek.pl  w profilu konta uzupełnić imię i nazwisko, co ułatwi później identyfikację wyników.

 

Uczestnicy Konkursu proszeni są o zapoznanie się z dokumentem:

Instrukcja dla uczestnika konkursu:  

https://www.kangur-mat.pl/dokumenty/kangur_2020_Instrukcja_uczestnik.pdf

  

 Pytania należy kierować do koordynatora szkolnego p. Barbary Jóźwik poprzez edziennik lub na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

TERMINARZ KONKURSU W ZALEŻNOŚCI OD KATEGORII:

 

Kategoria: ŻACZEK  (2 KLASA)

          KONKURS PRÓBNY   26.05.20  godz.  16.30

          KONKURS  WŁAŚCIWY  5.06.20 godz. 16.30

 

Kategoria: MALUCH   (3 i 4 KLASA)

          KONKURS PRÓBNY   26.05.20  godz.  14.00

          KONKURS  WŁAŚCIWY  4.06.20 godz. 16.30

 

Kategoria: BENIAMIN  (5 i 6 KLASA)

          KONKURS PRÓBNY   25.05.20  godz.  16.30

          KONKURS  WŁAŚCIWY  3.06.20 godz. 16.30

 

Kategoria: KADET  (7 i 8 KLASA)

          KONKURS PRÓBNY   25.05.20  godz.  14.00

          KONKURS  WŁAŚCIWY  2.06.20 godz. 16.30

 

 

Życzenia Wielkanocne

uncategorized-easter-clipart-cross-pencil-and-in-color-black-white ...

"Wnieście do Waszych rodzin ducha wzajemnej miłości, pokoju i współdziałania. Jesteście sobie ku pomocy"

Niech te słowa Kardynała Stefana Wyszyńskiego będą nam światłem w tym dziwnym, trudnym, niezwykle ciężkim dla każdego czasie.

Życząc Wam i Waszym bliskim szczęśliwych Świąt Wielkanocnych, przypomnijmy sobie jeszcze jakże aktualne słowa Prymasa:

"Wyjątkowe sytuacje zdołają nas uleczyć z choroby ludzi nasyconych, która pozbawia nas zdolności oceny prawdziwej wartości łyżki strawy i kromki zeschłego chleba" 

 

Pamiętajmy, że pomimo wszystko zawsze Wielkanoc jest czasem nadziei i zwycięstwa.

 

 

Dyrekcja, Grono Pedagogiczne i Pracownicy

Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Jadachach

 
 

Wesołego Alleluja!

„Pierwsze koty za płoty”

Drogi uczniu!

„Pierwsze koty za płoty” –  na pewno już w jakiś sposób przyzwyczaiłeś/ łaś się do nowej sytuacji. Poniżej przekazuję kilka wskazówek dotyczących organizacji uczenia się w systemie zdalnym. Pomogą Ci one efektywnie uczyć się i rozwijać swoje zainteresowania. Oto one:

1. Samodzielnie lub z pomocą rodziców zorganizuj swoje miejsce i ustal czas pracy:

  • zapoznaj się z informacjami przesłanymi przez dyrektora szkoły/wychowawcę/nauczycieli poszczególnych przedmiotów na temat sposobów i narzędzi, które będą wykorzystywane do prowadzenia lekcji
  • jeśli masz rodzeństwo w wieku szkolnym, a w domu nie ma odpowiedniego sprzętu dla każdego  z Was, należy ustalić plan waszej pracy. Jeżeli są z tym problemy zgłoś się do wychowawcy
  • pamiętaj, że w razie trudności możesz kontaktować się z nauczycielami , wychowawcą, pedagogiem
  • przed zajęciami przygotuj wymagany sprzęt( przyda Ci się komputer, tablet lub smartfon z kamerą internetową, słuchawkami i mikrofonem – sprawdź działanie tych urządzeń na przykładowym połączeniu ze swoimi rówieśnikami lub innymi osobami); przygotuj również swoje zeszyty i podręczniki, gdyby potrzebna była dodatkowa notatka poza materiałami elektronicznymi
  • jeśli zajęcia są prowadzone on-line, czyli w czasie rzeczywistym, pamiętaj, aby kilka minut wcześniej zalogować się w odpowiednim miejscu.

2. Uczestnicz aktywnie w zdalnym nauczaniu:

  • zapoznaj się ze wszystkimi materiałami przygotowanymi i przekazanymi Ci przez nauczyciela, a także z terminami wykonania zadań oraz sposobami przekazania rozwiązań,
  • uważnie czytaj polecenia – jeśli masz wątpliwości, wykorzystaj dostępne formy komunikacji, by wyjaśnić je z nauczycielem,
  • odważnie udzielaj odpowiedzi i zadawaj pytania przez sieć, pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej formy grzecznościowej przy ich formułowaniu,
  • staraj się maksymalnie wykorzystać czas nauki i nie przedłużaj niepotrzebnie czasu spędzonego przy komputerze.

3. W miarę możliwości systematycznie odrabiaj zadania domowe i wykonuj wymagane przez nauczyciela polecenia: przesyłaj rozwiązanie w wyznaczonym terminie i upewnij się, czy plik dotarł do nauczyciela,

4. Staraj się rozszerzać swoje wiadomości, wyszukując dodatkowe informacje w internecie na zadany temat. Pamiętaj, aby nie kopiować gotowych rozwiązań i tekstów.

5. W zorganizowany sposób przechowuj pliki z rozwiązaniami zadań z poszczególnych przedmiotów.

6. Przestrzegaj zasad bezpieczeństwa w internecie i higieny pracy z komputerem/innymi urządzeniami. Informuj rodziców (opiekunów) o wszystkich sytuacjach, które wzbudziły Twój niepokój.

 

Pamiętaj Twoje starania są oceniane przez nauczyciel.

 

Pozdrawiam

Pedagog szkolny

 

Jak odnaleźć się w nowej sytuacji?

 

Jak żyć?, pracować? żeby nie zwariować.

 

Witam, w obecnej sytuacji nie jest łatwo się odnaleźć. Nauka w domu przysparza wielu kłopotów dzieciom i rodzicom. Musimy pamiętać, że oprócz nauki należy stworzyć dziecku możliwość rozwoju swoich zainteresowań, pasji, zorganizować czas na aktywny wypoczynek. Dla naszych dzieci to również jest trudny okres. Przyzwyczajone do różnych aktywności i zajęć poza domem szybko się nudzą, irytują. Częściej mogą być rozdrażnione, płaczliwe.


Wykorzystajcie ten czas na wzmocnienie Waszych relacji w rodzinie. Obdarzajcie się uczuciem miłości, zaufania. W miarę możliwości spędzajcie wolny czas na wspólnych rozmowach, grach, zabawach. Nie rozmawiajcie w obecności waszych dzieci o sytuacjach trudnych, które niosą za sobą lęk i smutek, gdyż ten stan niepokoju przenosi się na nie. Zwłaszcza kiedy dzieci są młodsze ich wyobrażenia są zwykle wyolbrzymiane.

 

Dzisiaj zastanowimy się jak uporządkować czas, aby zapewnić sobie i dziecku różne aktywności.

 

1.Edukacja – będzie to np.: indywidualna praca ucznia z materiałami przekazanymi czy wskazanymi przez nauczyciela i według jego wskazówek, oraz inne formy nauki ucznia (w tym wykonywanie prac domowych, ćwiczeń, lektura) – starajcie się, aby dziecko wykonywało to w czasie, kiedy byłoby w szkole ( tj. w godzinach rannych i dopołudniowych) wówczas najlepiej pracuje nasz umysł,

 

2. Sport – w obecnej sytuacji to przede wszystkim wszelkiego rodzaju aktywności ruchowe możliwe do wykonania w warunkach domowych, w tym proste rozgrzewki/rozciągania, to również zabawa na podwórku, spacer po lesie z dala od skupisk ludzi,



3. Dom – to obowiązki domowe, w których wypełnianie dziecko powinno być zaangażowane (sprzątanie, pomoc przy posiłkach). Obowiązki, czasem najbardziej żmudne mogą być atrakcyjne, bo jest to czas spędzony wspólnie z rodziną,

 

4. Rozrywka – to każda forma zabawy i odpoczynku, która minimalizuje poczucie braku kontaktu z rówieśnikami, okazja do podzielenia się z dziećmi swoimi pasjami, wspólne gry planszowe.