A w zerówce z Mikołajem było tak. Najpierw dzieci malowały to, co chciałyby dostać od Mikołaja. Następnie wykonały zawieszki mikołajkowe. Potem słuchały opowiadania pt. ,,Ślady na śniegu", oraz legendy o Mikołaju, którą opowiedziała p. B. Wdowiak. Prace plastyczne inspirowane opowiadaniem, słuchaniem i śpiewaniem piosenek wyglądały wspaniale. Aż nadeszła chwila, w której Mikołaj pod nieobecność dzieci w sali zostawił dla nich prezenty. Okrzyki radości słychać było w całej szkole. Ale najbardziej ucieszył dzieci dzieci list od Mikołaja. Dziękujemy i zapraszamy za rok.
Wychowawca M. Zięba
Dla drugoklasistów nauka w formie zdalnej nie jest nowością, bowiem na wiosnę, będąc w klasie pierwszej, zdążyli się już oswoić z nowym sposobem nauki. Obecnie sprawnie łączą się z nauczycielem za pomocą szkolnej platformy G Suite i systematycznie uczestniczą w codziennych zajęciach w Google Meet. Edukacja zdalna nie zastąpi nigdy edukacji stacjonarnej, ale nie musi być nudna i mało efektywna. Aby zainteresować dzieci tematem oraz skupić ich uwagę na dłużej poszukuję różnych metod i narzędzi, a także staram się przekształcać te już sprawdzone na potrzeby edukacji zdalnej. Do tworzenia materiałów dydaktycznych wykorzystuję internetowy generator Wordwall, platformę E- podręczniki czy też Eduelo. Korzystam z Multibooków Nowej Ery i innych zasobów tego wydawnictwa. Jednak nauka zdalna w klasach I – III nie sprowadza się tylko do nauki przed monitorem komputera. Angażuję dzieci do różnych aktywności off-line. Wykonują doświadczenia, prowadzą kalendarz obserwacji pogody, opiekują się zwierzątkami domowymi, wykonują prace konstrukcyjne, czytają lektury, uprawiają sport. Zajęcia zdalne nie wykluczają także zabaw i wydarzeń klasowych mających charakter integracyjny. Był Dzień z Pluszowym Misiem, Andrzejki z wróżbami, Klasowe Mikołajki, będzie też świąteczne spotkanie z dziećmi i ich rodzicami. Wirtualne wycieczki cieszą się też dużym zainteresowaniem dzieci. Cały świat mamy w zasięgu ręki. Uczniowie zwiedzili Kraków, Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie, Kopalnię Soli w Wieliczce oraz Wioskę Mikołaja w Laponii. Nauka zdalna wymusza zarówno u dorosłych jak i u dzieci nabywanie i doskonalenie umiejętności w posługiwaniu się narzędziami TIK, co w dzisiejszym świecie jest nieodzowne i niewątpliwie stanowi pozytywny aspekt nauczania w formie zdalnej.
Wych: Elżbieta Głaz
Dzieci chciałyby wrócić do szkoły, zasiąść w ławkach i słuchać tego, co mówi nauczyciel. Marzą o wspólnie spędzonych przerwach i rozmowach z rówieśnikami. Chciałyby bawić się w berka, zagrać w gumę, urządzić wyścigi po szkolnym korytarzu.
Podczas nauki zdalnej frekwencja na zajęciach jest prawie 100%. Dzieci uczą się czytać, poznają kolejne literki i cyfry. Bardzo chętnie rysują. Potrafią się bawić. W klasie 1 trwa challenge ,, Skoki przez gumę,,.
M. Zbyrad
Na to pytanie dzieci z zerówki odpowiadały przez cały miesiąc październik. Z wychowawcą i nauczycielem bibliotekarzem poznawały legendy o państwie polskim. Słuchały legend: "O Lechu i białym Orle", "Wars i Sawa", "Smok Wawelski". Uczyły się wiersza pt. "Katechizm polskiego dziecka", hymnu państwowego,słuchały polskich pieśni patriotycznych, poznawały symbole narodowe i postać Józefa Piłsudskiego. Rysowały i malowały ilustracje do wysłuchanych legend. Odwiedziły i zapaliły znicze w miejscu pamięci w Jadachach. Zajęcia te kształtowały u małych dzieci poczucie przynależności narodowej i poczucia patriotyzmu wobec swojej ojczyzny.
M.Zięba