• 1 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 2 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 3 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 4 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 5 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
baner

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA III

DATA

BLOK TEMATYCZNY

TREŚCI KSZTAŁCENIA W POSZCZEGÓLNYCH EDUKACJACH

 

25.03.2020

RAZEM LEPIEJ

Edukacja polonistyczna i społeczna:

- czytanie krótkich tekstów informacyjnych,

-ćwiczenia utrwalające poznane części mowy;

Edukacja matematyczna:

- obliczanie iloczynów i ilorazów w zakresie 100;

Edukacja muzyczna:

-układanie rymowanek muzycznych;

Wychowanie fizyczne:

- ćwiczenia zręcznościowe.

26.03. - 03.04.2020

Utrwalić to co piękne

Edukacja polonistyczna i społeczna:

- wyjaśnienie wyrażenia galeria sztuki,

- czytanie tekstu informacyjnego połączone z odpowiedziami na pytania,

- opis obrazu S. Wyspiańskiego ,,Śpiący Staś”,

- czytanie tekstu informacyjnego o historii aparatów fotograficznych, układanie pytań do zdań na podstawie przeczytanego tekstu,

- końcówka –ji w odmianie rzeczowników typu fotografia, ortografia, geografia,

- pisanie dalszego ciągu dialogu,

- czytanie tekstu o przygodzie Kamila, wyszukiwanie w tekście nazw osób uczestniczących w pracy nad filmem uzupełnianie tekstu z lukami,

- rozpoznawanie rzeczowników, tworzenie rodziny wyrazów, czas przyszły, przeszły i teraźniejszy czasownika,

- czytanie tekstów informacyjnych na temat krajobrazu głównych regionów Polski -łączenie zdań pojedynczych w złożone za pomocą spójników więc, ponieważ, dlatego,

- uzupełnianie programu wycieczki rzeczownikami utworzonymi od nazw czynności,

- czytanie informacji o nietypowych muzeach,

- uzupełnianie wyrazów brakującymi literami ó, u, rz, ż ,ch h – praca ze słownikiem ortograficznym;

Edukacja matematyczna:

- mnożenie liczb dwucyfrowych w zakresie 100, obliczenia pieniężne, rozwiązywanie zadań,

- mendel i tuzin,

- dzielenie typu 96:6, rozdzielność mnożenia względem dodawania,

- rozwiązywanie zadań, sprawdzanie dzielenia za pomocą mnożenia.

Edukacja przyrodnicza:

- główne regiony Polski i ich charakterystyczne cechy.

Edukacja plastyczna i edukacja techniczna:

- wykonanie plakatu reklamującego wybrany region Polski,

- wykonanie ramki do obrazu.

Edukacja muzyczna:

- nauka piosenki ,,Maszeruje wiosna”.

Edukacja informatyczna:

- opisanie swojego dnia w programie Word.

Wychowanie fizyczne:

-ćwiczenia ogólnorozwojowe.

6.04.2020

Pobudka

Edukacja polonistyczna i społeczna:

-czytanie wiersza „Pobudka”, nauka wybranych zwrotek na pamięć,

- pisownia wyrazów z ż i rz.

Edukacja matematyczna:

-obliczenia w zakresie 100 z wykorzystaniem czterech działań.

Edukacja plastyczna:

-malowanie ilustracji do wiersza „Pobudka”.

7.04 -8.04 2020

Wielkanoc

Edukacja polonistyczna i społeczna:

- czytanie tekstu „Wielkanocna niespodzianka”,

- pisanie życzeń – wielka litera w zwrotach grzecznościowych,

- czytanie tekstu informacyjnego na temat najważniejszych tradycji wielkanocnych,

- wyszukiwanie w tekście czasowników i przepisywanie zdań ze zmianą formy czasowników na czas przyszły,

- wielkanocne kalambury, poprawianie błędnych nazw potraw wielkanocnych na podstawie zgromadzonego słownictwa i własnej wiedzy, tworzenie wielkanocnego menu.

Edukacja matematyczna:

- rozszerzenie zakresu liczbowego do 1000,

- porównywanie, dodawanie i odejmowanie setek, zapisywanie liczb w porządku rosnącym.

Edukacja przyrodnicza:

- obserwacja ptaków znajdujących się w otoczeniu ucznia, rozpoznawanie i zapisywanie nazw ptaków.

Edukacja plastyczna i techniczna:

- wykonanie kartki świątecznej z materiałów dostępnych w otoczeniu ucznia.

15.04 – 17.04.2020

Pobudka

Edukacja polonistyczna i społeczna:

- czytanie przewrotnego opowiadania, uzupełnianie zdań na podstawie opowiadania, rozwiązywanie krzyżówki, uzupełnianie rymowanki wyrazami z rz, utrwalenie pisowni rz po spółgłoskach,

- czytanie opowiadania „Z wiosną na ratunek”, odpowiedź na pytanie co wydarzyło się podczas spaceru Jasia i jego taty, ustalenie trasy bohatera od miejsca wypadku do leśniczówki, ocena zachowania chłopca, wypisanie oznak nadchodzącej wiosny na podstawie tekstu, dobieranie czasowników w odpowiedniej liczbie i rodzaju do podanych wykonywanych czynności, opisywanie krzewu forsycji z wykorzystaniem pytań,

- wyjaśnienie pojęcia baśń, uzupełnianie metryczki baśni Brzydkie kaczątko, określanie czasu i miejsca akcji, porządkowanie ilustracji przedstawiających wydarzenia z baśni we właściwej kolejności i nadawanie im tytułów, pisanie listu do wybranej postaci z baśni,

- wyjaśnienie pochodzenia nazwy kwiecień, - praca z kartą  z kalendarza, czytanie informacji o zmianach w przyrodzie oraz o pracach polowych i w ogrodach w kwietniu, rozwiązywanie zagadek rebusów.

Edukacja matematyczna:

- dodawanie i odejmowanie setek, budowa liczby trzycyfrowej, wprowadzenie pojęcia tona.

Edukacja przyrodnicza:

- wiosenna hodowla roślin – założenie hodowli fasoli.

Edukacja plastyczna:

- wykonanie ilustracji dowolną techniką do przeczytanej baśni Brzydkie Kaczątko.

Edukacja informatyczna:

-wykonanie reklamy w Wordzie na temat zabaw na świeżym powietrzu.

21.04- 24.04.2020

Wyruszamy w podróż

Edukacja polonistyczna i społeczna:

- czytanie opowiadania „Naprzeciwko północy”, odpowiedzi na pytania do tekstu, rozwiązywanie krzyżówki z wyrazami z cząstką –om, uzupełnianie zdań z wyrazem kompas w odpowiedniej formie, rodzaj męski, żeński i nijaki przymiotników, tworzenie rodziny wyrazu podróż, układanie zdań z podanymi słowami,

- czytanie opowiadania „Podróżujemy po lądzie”, uzupełnianie zdań na temat transportu lądowego, odpowiedzi na pytania do tekstu, uzupełnianie dialogu z kasjerką z kasy biletowej, czytanie tekstu informacyjnego na temat transportu kolejowego i samochodowego, wady i zalety transportu lądowego, pisanie opowiadania na temat Czym chciałbym podróżować,

- czytanie wiersza „O statkach dużych i małych”, wyszukiwanie w nim nazw środków transportu, odpowiedzi na pytania dotyczące wiersza, zawody związane z transportem wodnym, uzupełnianie zdań czasownikami z cząstką  -ął, pisanie opowiadania z wykorzystaniem podanego wstępu, przypomnienie trójczłonowej budowy opowiadania,

- czytanie informacji o nietypowych pojazdach, rozwiązywanie zagadek, rebusów o nietypowych pojazdach, łączenie zdjęć pojazdów z opisami ich wykorzystania.

Edukacja matematyczna:

- dodawanie i odejmowanie setek – rozwiązywanie zadań,

- dodawanie jedności, dziesiątek i setek do liczby trzycyfrowej i ich odejmowanie od takiej liczby, działania z okienkiem, obliczenia pieniężne i wagowe,

- dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1000, dopełnianie do setek, odejmowanie od pełnych setek, rozwiązywanie zadań.

Edukacja plastyczna:

- kompas – wykonanie kompozycji przestrzennej z materiałów, które uczniowie mają w domu.

Edukacja informatyczna:

- wyszukiwanie w intrenecie wiadomości na temat kompasu i jego zastosowania.

Edukacja muzyczna:

- nauka piosenki ,,Przegoń wirusa”.

Wychowanie fizyczne:

- gry i zabawy na podwórku,

- w zdrowym ciele zdrowy duch – zabawy według zestawu przygotowanego przez nauczyciela.

28.04  -05.05 2020

W krainie fantazji

Edukacja polonistyczna i społeczna:

- wyjaśnienie pojęcia mit, mitologia, czytanie tekstu „Mgły wachlarzem nie rozpędzisz”, odpowiedzi na pytania do tekstu, uzupełnianie zdań na temat mitu,

- pisanie odpowiedzi na pytanie Co jest w życiu najważniejsze na postawie przeczytanego tekstu Puszka Pandory, ćwiczenia utrwalające przymiotniki, intuicyjne stopniowanie przymiotników,

- wyjaśnienie pojęcia architektura, architekt, czytanie tekstów informacyjnych o niezwykłych budowlach świata, wyszukiwanie w dostępnych źródłach wiadomości o dziełach architektonicznych w Polsce, pisownia nazw pospolitych budowli i liczebników porządkowych,

- czytanie wiersza Ale teatr, wyszukiwanie w wierszu nazw zawodów związanych z pracą w teatrze, rożne rodzaje lalek teatralnych.

Edukacja matematyczna:

- dodawanie w zakresie 1000 typu 382+9,

- odejmowanie liczb w zakresie 1000 typu 764- 8,

- dodawanie i odejmowanie typu 123+155, 984- 732,

-- rozwiązywanie zadań – pomyślę i rozwiążę.

Edukacja przyrodnicza:

- gospodarowanie odpadami - recykling.

Edukacja plastyczna i techniczna:

- wykonanie lalki teatralnej ze zużytych przedmiotów codziennego użytku.

Edukacja informatyczna:

- wyszukiwanie odpowiedzi na pytanie co to jest mit, co to jest mitologia.

Edukacja muzyczna:

- utrwalenie hymnu Polski w związku ze zbliżającymi się majowymi świętami państwowymi.

Wychowanie fizyczne:

- gry i zabawy z mocowaniem przygotowane przez nauczyciela.

06.05 – 12.05 2020

Błękitna Planeta

Edukacja polonistyczna i społeczna:

- czytanie teksu informacyjnego Fantastyczne dzieła natury, odpowiedzi pisemne na pytania do tekstu, wyjaśnienie znaczeń wyrazu ziemia, pisownia nazw kontynentów i oceanów wielką literą, osobowe formy czasownika umieć, rozumieć, układanie zdań dotyczących dbania o Ziemię,

- czytanie wiersza Drzewo, odpowiedzi pisemne na pytania dotyczące wiersza, przypomnienie kompozycji listu i uzupełnianie brakujących fragmentów, pisownia wyrażeń i zwrotów grzecznościowych, pisownia nie z czasownikami, tworzenie form liczby pojedynczej i mnogiej rzeczowników od czasowników, czytanie informacji o znaczeniu lasu dla przyrody i człowieka,

- czytanie tekstów informacyjnych poświęconych parkom narodowym w Polsce, zasady zachowania się w parkach narodowych, wielka litera w nazwach własnych, stosowanie znaków interpunkcyjnych na końcu zdań, zamiana zdań oznajmujących na rozkazujące, samodzielne pisanie opisu łosia według planu i z wykorzystaniem zgromadzonego słownictwa, pisownia wyrazów z ż i ó,

- czytanie opowiadania Co to za księga, wyszukiwanie w tekście informacji o zwierzętach i roślinach chronionych, uzupełnienie notatki i układanie zdań o zwierzętach i roślinach objętych ochroną, stopniowanie przymiotników, pisownia przymiotników w stopniu równym, wyższym i najwyższym,

- praca z tekstem informacyjnym, praca z kartą kalendarza, wyjaśnienie nazwy miesiąca, majowe święta, wyjaśnienie przysłów o maju, rozpoznawanie, nazywanie i pisanie nazw roślin kwitnących w maju.

Edukacja matematyczna:

- dodawanie liczb trzycyfrowych różnymi sposobami, w tym sposobem pisemnym z przekroczeniem progu dziesiątkowego, etapowe rozwiązywanie zadań, obliczanie długości w kilometrach, odczytywanie danych z ilustracji, układanie zadania do podanego działania i jego rozwiązanie,

- odejmowanie liczb trzycyfrowych różnymi sposobami, w tym sposobem pisemnym, rozwiązywanie zadań, dodawanie trzech składników, obliczenia pieniężne, porównywanie różnicowe,

- porządkowanie liczb trzycyfrowych w ciągu malejącym, odejmowanie liczb sposobem pisemnym z przekroczeniem progu dziesiątkowego, sprawdzanie wyników za pomocą dodawania, szukanie składnika spełniającego podane warunki, rozwiązywanie zadań tekstowych,

- obliczanie długości w metrach, porównywanie różnicowe, odczytywanie danych z ilustracji, wykorzystywanie ich w obliczeniach wagowych,

- obliczenia kalendarzowe, odczytywanie dat, przypomnienie liczb parzystych i nieparzystych, doskonalenie orientacji przestrzennej – rysowanie na kartce zgodnie z instrukcją nauczyciela.

Edukacja przyrodnicza:

- charakterystyczne cechy Ziemi, wskazywanie i nazywanie kontynentów na mapie, zagrożenia dla naszej planety wynikające z działalności człowieka,

- znaczenie lasu dla przyrody i człowieka, określane korzyści dla przyrody i człowieka związanych z obecnością lasów

- przypomnienie zasad obowiązujących w lesie,

- parki narodowe w Polsce, ich nazwy i symbole, przyczyny tworzenia parków narodowych – wykorzystanie różnych źródeł informacji w tym Internetu, park narodowy znajdujący się najbliżej miejsca zamieszkania zasady zachowania się w parkach narodowych,

- rośliny i zwierzęta chronione zagrożone wyginięciem i wybrane zwierzęta, które już wyginęły,

- zmiany w przyrodzie i pogodzie w maju, rozpoznawanie i nazywanie roślin zielnych, kwiatów, krzewów i drzew kwitnących w maju.

Edukacja plastyczna i techniczna:

- wykonanie makiety ogrodu majowego,

- malowanie ilustracji do tekstu ,,Co to za księga”.

Edukacja informatyczna:

- wyszukiwanie wiadomości na temat zwierząt i roślin chronionych, wyszukiwanie wiadomości na temat parków narodowych.

Edukacja muzyczna:

- nauka piosenki ,,Ziemia wyspa zielona”.

Wychowanie fizyczne:

- doskonalenie zwinności i zręczności - ćwiczenia przygotowane przez nauczyciela,

-ćwiczenia i zabawy z piłką.

13.05 – 20.05 2020

Nasza Ojczyzna

Edukacja polonistyczna i społeczna:

- czytanie tekstów informacyjnych na temat majowych świąt państwowych oraz Konstytucji, osób i instytucji rządowych, ustalenie odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu, wyjaśnienie czym jest Konstytucja, szacunek do symboli narodowych, uzupełnianie kartek z kalendarza nazwami świąt majowych, wielka litera w nazwach świąt państwowych, państw i ich mieszkańców, pisownia wyrazów z h, odmiana rzeczowników z zakończeniem –cja, pisownia nazw państw i ich mieszkańców oraz utworzonych od nich przymiotników, układanie zdań z wybranymi wyrażeniami,

- czytanie tekstu informacyjnego poświęconego J. Matejce, odpowiedzi na pytania do tekstu, uzupełnianie notatki o J. Matejce na podstawie tekstu, zapisywanie tytułów obrazów – wielka litera i cudzysłów w tytułach, łączenie zdań pojedynczych w zdania złożone za pomocą spójników, ustawianie wyrazów w kolejności alfabetycznej, ćwiczenia utrwalające pisownię wyrazów z rz,

- czytanie opowiadania Zagadka, ustalenie pochodzenia bohaterów opowiadania, sylwetki wybitnych Polaków przebywających na emigracji, przypomnienie czym jest dialog, wyjaśnienie pojęcia emigracja, pisownia nie z przymiotnikami, przypomnienie odmiany rzeczowników z zakończeniem –cja, wielka litera w imionach, nazwiskach, tytułach , nazwach geograficznych,

- czytanie opowiadania Babcia, papież i nuda, redagowanie i zapisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi o Janie Pawle II z wykorzystaniem zgromadzonych informacji i słownictwa, wyjaśnienie znaczenia wyrazu papież, pielgrzym, określanie cech papieża – stopniowanie przymiotników.

Edukacja matematyczna:

- obliczanie różnic liczb trzycyfrowych sposobem pisemnym z przekroczeniem progu dziesiątkowego, sprawdzanie wyników za pomocą dodawania, obliczenia pieniężne, rozwiązywanie zadań tekstowych – odczytywanie danych z ilustracji, odczytywanie danych z ilustracji, porównywanie cen (tańszy, droższy) obliczanie odległości w centymetrach i metrach, porównywanie różnicowe, układanie i rozwiązywanie zagadek matematycznych,

- pomyślę i rozwiążę - obliczenia pieniężne, wagowe, zegarowe, odległości, objętości płynów, rozwiązywanie zadań tekstowych.

Edukacja przyrodnicza:

- praca z mapą Polski, wskazywanie na mapie sąsiadów Polski, określanie kierunków geograficznych.

Edukacja plastyczna i techniczna:

- wykonanie projektu pocztówki (Moja Ojczyzna),

wykorzystanie techniki doklejania, wydzieranki, malowania lub rysowania.

Edukacja informatyczna:

- zadania logiczne z wykorzystaniem płyty.

Edukacja muzyczna:

- nauka piosenki Piosenka młodego patrioty, powtórzenie wiadomości o polskich tańcach ludowych.

Wychowanie fizyczne:

- ćwiczenia i zabawy ruchowe z piłką ,

- ćwiczenia motoryczne kształtujące szybkość, moc i siłę.

21.05 -22.05 2020

W świecie książek

Edukacja polonistyczna i społeczna:

- czytanie tekstu na temat polskich gór i występujących tam roślin i zwierząt, wyjaśnienie wyrazów związanych z piętrami gór, wielka litera w nazwach geograficznych,

- czytanie tekstu Sposób na Adama, pisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi na temat ulubionej książki, przypomnienie pisowni imion, nazwisk, tytułów wielką literą, utrwalenie alfabetu, przypomnienie rodzajów rzeczownika oraz zdań oznajmujących i rozkazujących, przypomnienie zasad korzystania z biblioteki.

Edukacja matematyczna:

- dodawanie i odejmowanie liczb trzycyfrowych rożnymi sposobami, rozwiązywanie zadań tekstowych.

Edukacja muzyczna:

- nauka piosenki Witajcie w naszej bajce, grupy instrumentów muzycznych.

Wychowanie fizyczne:

- gry i zabawy ogólnorozwojowe doskonalące psychomotorykę.

 

J. ANGIELSKI KLASA III

26.03. - Poznajemy dni tygodnia. Rymowanka, wypowiedzi według wzoru.

30.03. - Czynności wykonywane od poniedziałku do piątku - słownictwo. Wyrazy wspierane obrazkami, przepisywanie – całe zdania według wzoru.

31.03. - Fred's  timetable - słuchamy historyjkę i utrwalamy słownictwo. Historyjka obrazkowa, wyrazy wspierane obrazkami.

07.04. - Opowiadamy o naszym ulubionym dniu tygodnia. Wypowiedzi według wzoru.

21.04. - Poznajemy czynności wykonywane w dniu wolnym. Wyrazy wspierane obrazkami.

23.04. - Czytamy , słuchamy i tłumaczymy tekst "At the weekend". Tekst narracyjny.

27.04. - Odpowiadamy na pytania do tekstu " At the weekend". Wypowiedzi według wzoru.

28.04. - Uzupełniamy i odczytujemy zdania na temat czynności w czasie wolnym. Przepisywanie – całe zdania według wzoru, wypowiedzi według wzoru.

05.05. – Poznajemy  zwroty i wyrażenia opisujące czynności poranne. Wyrazy wspierane obrazkami, przepisywanie – całe zdania według wzoru.

07.05. - Słuchamy i czytamy wypowiedzi dzieci na temat ich czynności porannych. Tekst narracyjny.

11.05. - Uczymy się piosenki "What would you like to do ?". Piosenka, wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedzi według wzoru.

  1. 05. – Utrwalamy poznane wyrażenia – ćwiczenia leksykalne. Wyrazy wspierane obrazkami, przepisywanie – całe zdania według wzoru.

19.05. – Utrwalamy wiadomości z całego rozdziału. Wyrazy wspierane obrazkami, przepisywanie – całe zdania według wzoru.

21.05. – I like spring. Poznajemy nazwy miesięcy. Wyrazy wspierane obrazkami, tekst narracyjny.

 

Copyright © 2024. OPENMINT Rights Reserved.