Jesteś tutaj: Start
Od kilku lat nasze środowisko szkolne w okresie zimowym podejmuje trud zbiórki karmy, koców i innych akcesoriów dla naszych czworonożnych przyjaciół ze schroniska w Nowej Dębie i Machowie. Pamiętajmy o tym i w tym roku. Jednak ze względu na to, iż nauka odbywa się w domu, zachęcamy do podjęcia tego trudu we własnym zakresie. Po powrocie do nauki stacjonarnej, postaramy się zorganizować taką zbiórkę w szkole.
Jeśli, ktoś planuje zakup pieska lub kotka proszę spojrzeć na cudowne zwierzaki z Przytuliska w Nowej Dębie, które czekają na adopcję, spragnione ludzkiego dobrego serca. Podajemy linki, gdzie można zobaczyć pieski i zasięgnąć informacji.
http://www.nowadeba.pl/mieszkaniec/przygarnij-psa
https://www.facebook.com/psykotynowadeba/
https://pl-pl.facebook.com/tschz.tarnobrzeg
Idzie zima, nie zapominajmy o naszych domowych czworonogach
Łzy cisną się do oczu, kiedy w zimowe dni wiernie służące czworonogi, zamiast przytulnej budy, zajmują miejsca w „mieszkanku podszytym wiatrem”, na tarasach, w rupieciarniach lub obszernych garażach, w których o cieple nie ma mowy. To nierzadkie obrazki z życia podwórkowych kundelków. Jeszcze nie jest za późno, aby zadbać o naszych czworonogów, ocieplić budę, pamiętać o uzupełnianiu wody, która teraz szybko zamarza i odpowiednim odżywieniu psa.
O ile lepiej się żyje, kiedy czyni się dobro, tym bardziej, że zapewnienie odpowiednich warunków do życia zwierzęcia jest nie tylko odruchem człowieczeństwa, ale także obowiązkiem.
Elżbieta Głaz
Ho, Ho, Ho!
Cieszymy się, że nasi uczniowie, pomimo nauki zdalnej, nie rezygnują z aktywności i biorą udział w rozwijaniu swoich pasji. Dowodem tego są nagrody w konkursie „Mój św. Mikołaj”, który zorganizowany został przez SOK w Nowej Dębie.
Gratulujemy nagrodzonym!
A w zerówce z Mikołajem było tak. Najpierw dzieci malowały to, co chciałyby dostać od Mikołaja. Następnie wykonały zawieszki mikołajkowe. Potem słuchały opowiadania pt. ,,Ślady na śniegu", oraz legendy o Mikołaju, którą opowiedziała p. B. Wdowiak. Prace plastyczne inspirowane opowiadaniem, słuchaniem i śpiewaniem piosenek wyglądały wspaniale. Aż nadeszła chwila, w której Mikołaj pod nieobecność dzieci w sali zostawił dla nich prezenty. Okrzyki radości słychać było w całej szkole. Ale najbardziej ucieszył dzieci dzieci list od Mikołaja. Dziękujemy i zapraszamy za rok.
Wychowawca M. Zięba
Dla drugoklasistów nauka w formie zdalnej nie jest nowością, bowiem na wiosnę, będąc w klasie pierwszej, zdążyli się już oswoić z nowym sposobem nauki. Obecnie sprawnie łączą się z nauczycielem za pomocą szkolnej platformy G Suite i systematycznie uczestniczą w codziennych zajęciach w Google Meet. Edukacja zdalna nie zastąpi nigdy edukacji stacjonarnej, ale nie musi być nudna i mało efektywna. Aby zainteresować dzieci tematem oraz skupić ich uwagę na dłużej poszukuję różnych metod i narzędzi, a także staram się przekształcać te już sprawdzone na potrzeby edukacji zdalnej. Do tworzenia materiałów dydaktycznych wykorzystuję internetowy generator Wordwall, platformę E- podręczniki czy też Eduelo. Korzystam z Multibooków Nowej Ery i innych zasobów tego wydawnictwa. Jednak nauka zdalna w klasach I – III nie sprowadza się tylko do nauki przed monitorem komputera. Angażuję dzieci do różnych aktywności off-line. Wykonują doświadczenia, prowadzą kalendarz obserwacji pogody, opiekują się zwierzątkami domowymi, wykonują prace konstrukcyjne, czytają lektury, uprawiają sport. Zajęcia zdalne nie wykluczają także zabaw i wydarzeń klasowych mających charakter integracyjny. Był Dzień z Pluszowym Misiem, Andrzejki z wróżbami, Klasowe Mikołajki, będzie też świąteczne spotkanie z dziećmi i ich rodzicami. Wirtualne wycieczki cieszą się też dużym zainteresowaniem dzieci. Cały świat mamy w zasięgu ręki. Uczniowie zwiedzili Kraków, Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie, Kopalnię Soli w Wieliczce oraz Wioskę Mikołaja w Laponii. Nauka zdalna wymusza zarówno u dorosłych jak i u dzieci nabywanie i doskonalenie umiejętności w posługiwaniu się narzędziami TIK, co w dzisiejszym świecie jest nieodzowne i niewątpliwie stanowi pozytywny aspekt nauczania w formie zdalnej.
Wych: Elżbieta Głaz