• 1 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 2 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 3 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 4 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 5 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
baner

Już miesiąc nauki zdalnej za nami…

Dla drugoklasistów nauka w formie zdalnej nie jest nowością, bowiem na wiosnę, będąc w klasie pierwszej, zdążyli się już oswoić z nowym sposobem nauki. Obecnie sprawnie łączą się z nauczycielem za pomocą szkolnej platformy G Suite i systematycznie uczestniczą w codziennych zajęciach w Google Meet. Edukacja zdalna nie zastąpi nigdy edukacji stacjonarnej, ale nie musi być nudna i mało efektywna. Aby zainteresować dzieci tematem oraz skupić ich uwagę na dłużej poszukuję różnych metod i narzędzi, a także staram się przekształcać te już sprawdzone na potrzeby edukacji zdalnej. Do tworzenia materiałów dydaktycznych wykorzystuję internetowy generator Wordwall, platformę E- podręczniki  czy też Eduelo. Korzystam z Multibooków Nowej Ery i innych zasobów tego wydawnictwa. Jednak nauka zdalna w klasach I – III nie sprowadza się tylko do  nauki przed monitorem komputera. Angażuję dzieci do różnych aktywności off-line. Wykonują doświadczenia, prowadzą kalendarz obserwacji pogody, opiekują się zwierzątkami domowymi, wykonują prace konstrukcyjne, czytają lektury, uprawiają sport. Zajęcia zdalne nie wykluczają także zabaw i wydarzeń klasowych mających charakter integracyjny. Był Dzień z Pluszowym Misiem, Andrzejki z wróżbami, Klasowe Mikołajki, będzie też świąteczne spotkanie z dziećmi i ich rodzicami. Wirtualne wycieczki cieszą się też dużym zainteresowaniem dzieci. Cały świat mamy w zasięgu ręki. Uczniowie zwiedzili Kraków, Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie, Kopalnię Soli w Wieliczce oraz Wioskę Mikołaja w Laponii. Nauka zdalna wymusza zarówno u dorosłych jak i u dzieci nabywanie i doskonalenie umiejętności w posługiwaniu się narzędziami TIK, co w dzisiejszym świecie jest nieodzowne i niewątpliwie stanowi pozytywny aspekt nauczania w formie zdalnej.

Wych: Elżbieta Głaz

Dzień Pluszowego Misia - 2020

Pluszowy miś – ulubieniec z dzieciństwa, powiernik wielu sekretów obchodził w naszej szkole swoje święto 24 listopada.

Historia święta: 25 listopada 1902 roku prezydent USA Teodor Roosevelt wybrał się
z przyjaciółmi na polowanie, w czasie którego postrzelono małego niedźwiadka.
Prezydent nakazał opatrzenie i uwolnienie zwierzęcia, co zostało zilustrowane komiksem
w waszyngtońskiej prasie. Jeden z czytelników, zainspirowany tym wydarzeniem, stworzył pluszową zabawkę dla dzieci w formie misia, którą nazwał Teddy Bear, nawiązując do imienia prezydenta. Tak też narodziła się angielska nazwa pluszowego misia (teddy bear).
Ta wyjątkowa zabawka od blisko 120 lat cieszy się niesłabnącą popularnością wśród najmłodszych. Pluszowe misie służą za pocieszycieli, przyjaciół, a nawet poduszki, zostają bohaterami książek i trafiają na wielki ekran jako gwiazdy filmowe. W 2002 roku pluszowy miś doczekał się także własnego święta, które obchodzone jest 25 listopada.

Barbara Wdowiak

Co słychać u dzieci z klasy 1?

Dzieci chciałyby wrócić do szkoły, zasiąść w ławkach i słuchać tego, co mówi nauczyciel. Marzą o wspólnie spędzonych przerwach i rozmowach z rówieśnikami. Chciałyby bawić się w berka, zagrać w gumę, urządzić wyścigi po szkolnym korytarzu.

Podczas nauki zdalnej frekwencja na zajęciach jest prawie 100%. Dzieci uczą się czytać, poznają kolejne literki i cyfry. Bardzo chętnie rysują. Potrafią się bawić. W klasie 1 trwa challenge ,, Skoki przez gumę,,.    

M. Zbyrad

"Kto ty jesteś?"

Na to pytanie dzieci z zerówki odpowiadały przez cały miesiąc październik. Z wychowawcą i nauczycielem bibliotekarzem poznawały legendy o państwie polskim. Słuchały legend: "O Lechu i białym Orle", "Wars i Sawa", "Smok Wawelski". Uczyły się wiersza pt. "Katechizm polskiego dziecka",  hymnu państwowego,słuchały polskich pieśni patriotycznych, poznawały symbole narodowe i postać Józefa Piłsudskiego. Rysowały i malowały ilustracje do wysłuchanych legend. Odwiedziły i zapaliły znicze w miejscu pamięci  w Jadachach. Zajęcia te kształtowały u małych dzieci poczucie przynależności narodowej i poczucia patriotyzmu wobec swojej ojczyzny.

M.Zięba

 

 

 

 

Copyright © 2021. OPENMINT Rights Reserved.