Edukacja wczesnoszkolna Klasa I
Okres realizacji |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia w poszczególnych edukacjach
|
Od 25 marca
|
Witamy wiosnę ! |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● słuchanie opowiadania R. Witka „Ale się wiosna zdziwi!” i wypowiedzi na temat zgodnej współpracy w grupie; swobodne wypowiedzi na temat marcowej pogody na podstawie ilustracji i własnych obserwacji; wyjaśnienie przysłów o marcowej pogodzie i pisanie z pamięci wybranego powiedzenia; ćwiczenia w zapowiadaniu pogody ● uważne słuchanie wiersza, wskazywanie oznak wiosny – nazwy ptaków i roślin; ustne opisywanie pierwiosnka; wypowiedzi na temat zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną na podstawie obserwacji ● rozwiązywanie zagadek o zwierzętach, słuchanie tekstu czytanego ● czytanie tekstu i wyszukiwanie w nim fragmentów dotyczących wiosennej rzeki; kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat wiosny nad rzeką na podstawie tekstu, ilustracji i własnych obserwacji; ćwiczenia w mówieniu i czytaniu; wprowadzenie dwuznaku rz, Rz (rzeka); ćwiczenia w pisaniu; wyszukiwanie w tekście wyrazów z dwuznakiem rz; przepisywanie wyrazów i zdań z dwuznakiem rz; tworzenie wyrażeń z wyrazami z rz |
|
|
edukacja matematyczna ● wprowadzenie liczby 13; zapis liczby13; przeliczanie, porównywanie liczb, obliczenia pieniężne – układanie podanych kwot, rozwiązywanie zadań ● obliczenia w zakresie 13 – dodawanie i odejmowanie bez przekraczania progu dziesiątkowego ● wprowadzenie liczby 14 w aspekcie głównym i miarowym; numeracyjne przypadki dodawania i odejmowania, rozwiązywanie zadań tekstowych, ćwiczenia w mierzeniu linijką ● doskonalenie dodawania i odejmowania w zakresie 14 bez przekraczania progu dziesiątkowego – rozwiązywanie zadań, obliczenia zegarowe, pieniężne; |
|
|
edukacja przyrodnicza ● omówienie charakterystycznych cech marcowej pogody; znaczenie symboli pogodowych; przygotowanie do prowadzenia obserwacji pogody ● zwiastuny wiosny – prowadzenie obserwacji w czasie wycieczki; omówienie zjawisk i zmian w przyrodzie na przedwiośniu, wskazywanie zwiastunów wiosny, rozpoznawanie i nazywanie wiosennych kwiatów; rodzaje ptasich gniazd, próba wyjaśnienia, dlaczego ptaki zakładają gniazda wczesną wiosną; zwierzęta budzące się ze snu zimowego i wracające do Polski z ciepłych krajów ● zmiany w życiu zwierząt wiosną, zachowania i zwyczaje zwierząt – |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● wykonanie pracy „ Pani Wiosna” – techniką collage |
|
|
edukacja informatyczna ● pogrubianie, pochylanie i podkreślanie wyrazów w edytorze tekstu Word |
|
|
wychowanie fizyczne ● spacer po najbliższej okolicy połączony z obserwacją zmian ● kształtowanie prawidłowej postawy ciała – zestaw ćwiczeń porannych, rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej, zwinności, skoczności – ćwiczenia z przyborami |
od 31 marca |
Dbamy o swoje bezpieczeństwo |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● słuchanie opowiadania i udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu; układanie ilustracji zgodnie z kolejnością wydarzeń; opowiadanie ● swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich ulubionych form wypoczynku na świeżym powietrzu; słuchanie opowiadania; rozmowa kierowana sprawdzająca zrozumienie tekstu; wypowiedzi na temat przygotowania roweru do jazdy po zimowej przerwie; wprowadzenie dwuznaku dz (dzwonek); pisanie wyrazów z dwuznakiem dz; wieloznaczność wyrazu dzwonek – uzupełnianie zdań; udzielanie pisemnej odpowiedzi na pytanie do tekstu ● wypowiedzi dzieci na temat ich spotkań z nieznajomymi; głośne czytanie opowiadania; udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu; rozmowa na temat właściwych postaw wobec nieznajomych; scenki dramowe utrwalające właściwe zachowania w kontaktach z nieznajomymi; dialog w parach – rozmowa bohaterki z mamą; uzupełnianie zdań na podstawie tekstu; opowiadanie o sytuacjach przedstawionych na ilustracjach; ocena zachowania dzieci podczas spotkań ● kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat pomocy niesionej ludziom |
|
|
edukacja matematyczna ● wprowadzenie i zapis liczby 15; liczba 15 w aspekcie głównym ● sprawdzenie wiadomości i umiejętności matematycznych, zadania różne: przeliczanie obiektów; rozwiązywanie zadań; numeracyjne przypadki dodawania i odejmowania w zakresie 15, obliczenia pieniężne, rozpoznawanie monet i banknotów, odczytywanie pełnych godzin na zegarze ● sprawdzanie wiadomości i umiejętności matematycznych: obliczenia ● wprowadzenie liczby 16; liczba 16 w aspekcie głównym |
|
|
edukacja przyrodnicza ● zagrożenia ze strony zwierząt – zachowanie ostrożności wobec dziko żyjących zwierząt ● właściwe postępowanie ze zwierzętami przyjaźnie nastawionymi do ludzi ● bezpieczne poruszanie się na drodze dla rowerów; rozpoznawanie podstawowych znaków potrzebnych rowerzyście ● przypomnienie numerów alarmowych; ćwiczenia we wzywaniu pomocy przez telefon komórkowy w sytuacjach zagrażających życiu lub zdrowiu własnemu lub innych osób |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● wykonanie zawieszki z numerami alarmowymi ● projektowanie znaków dotyczących różnych zagrożeń |
|
|
edukacja informatyczna ● tworzenie obrazków w edytorze grafiki Paint – laurka dla lekarzy i pielęgniarek |
|
|
edukacja muzyczna ● nauka piosenki „Maszeruje wiosna” ● realizacja akompaniamentu melodycznego ● reagowanie ruchem na zmianę rytmu |
|
|
wychowanie fizyczne ● ćwiczenia w jeździe na rowerze po ustalonej drodze – przestrzeganie znaków drogowych, komend i sygnałów ● ćwiczenia kinezjologiczne wg metody Dennisona · zumba dla dzieci - rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej |
Od 6 kwietnia |
Wielkanoc |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● głośne czytanie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Na wielkanocnym stole”; wypowiedzi na temat przygotowań do Wielkanocy i tradycji związanych z tymi świętami; opisywanie wielkanocnego stołu na podstawie wiersza i ilustracji; czytanie ze zrozumieniem – rozpoznawanie pisanek na podstawie opisu; tworzenie wyrazów z sylab oraz układanie zdań z rozsypanki wyrazowej i ich zapisywanie; wielka litera w imionach ● swobodne wypowiedzi na temat zwyczajów wielkanocnych na podstawie ilustracji i uzyskanych wiadomości; ustalanie zawartości wielkanocnego koszyczka; rozmowa o ludowych tradycjach wielkanocnych; ćwiczenie grafomotoryczne |
|
|
edukacja matematyczna ● układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych – dodawanie i odejmowanie w zakresie drugiej dziesiątki ● monety i banknoty; zabawa w sklep – obliczenia pieniężne |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● wykonanie ozdób świątecznych z wydmuszek i innych ● wykonywanie formy przestrzennej z papieru (koszyczka wielkanocnego) zgodnie z instrukcją słowną |
|
|
edukacja muzyczna ● nauka i śpiewanie piosenki „Są takie Święta” |
|
|
wychowanie fizyczne ● zabawa orientacyjno-porządkowa i zabawa naśladowcza w wyznaczonym rytmie |
0d 15 kwietnia |
Z wizytą na wsi |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● uważne słuchanie tekstu; wskazywanie bohaterów opowiadania, określanie ich cech i wykonywanych czynności, ocena ich zachowania; wyszukiwanie w tekście fragmentu nawiązującego do ilustracji; wprowadzenie głoski miękkiej ś, Ś i jej zapisywanie; pisanie wyrazów ● swobodne wypowiedzi dzieci na temat znanych im zwierząt hodowanych w gospodarstwie wiejskim, nazwy zwierząt i ich młodych; próba ustalenia odpowiedzi na pytanie Dlaczego ludzie hodują zwierzęta?; wprowadzenie zapisu głoski miękkiej si, Si; tworzenie i wyszukiwanie w wyrazach sylab ● wypowiedzi na temat przyjmowania gości – zwroty grzecznościowe; słuchanie wiersza; odpowiedzi na pytania do niego; ocena prawdziwości zdań; ocena postępowanie bohaterki utworu; rozmowa na temat zmiany zachowania kwoki – udzielanie jej rad; inscenizacje na podstawie utworów ćwiczenia ortofoniczne – naśladowanie głosów zwierząt hodowlanych; ćwiczenie pamięci i kreatywności |
|
|
edukacja matematyczna ● numeracyjne przypadki dodawania i odejmowania w zakresie 16; rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczenia w zakresie 16; układanie liczb w ciągi rosnące i malejące; porównywanie liczb ● liczba 17 w aspekcie głównym i porządkowym; zapis liczby 17; numeracyjne przypadki dodawania i odejmowania w zakresie 17; dopełnianie do 17, dopełnianie do wskazanej liczby; ilustrowanie treści zadania ● dopełnianie do 10 – doskonalenie rachunku pamięciowego; liczba 18 ● układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych – dodawanie i odejmowanie w zakresie 18; rysowanie na sieci kwadratowej zgodnie z podaną instrukcją; obliczenia pieniężne |
|
|
edukacja przyrodnicza ● rośliny uprawne (pszenica, żyto, jęczmień, owies, słonecznik, kukurydza) i produkty z nich uzyskiwane; chwasty (chabry, maki); zwierzęta (skowronek, przepiórka, mysz); prace w polu, założenie hodowli cebuli ● zwierzęta hodowane w gospodarstwie wiejskim; dorosłe i ich potomstwo; korzyści z hodowli zwierząt |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● „Wiejska zagroda” –wykonanie makiety wiejskiej zagrody |
|
|
edukacja muzyczna ● nauka piosenki i zabawy „Dziadek fajną farmę miał” ● improwizacje muzyczne z naśladowaniem głosów z wiejskiego podwórka |
|
|
wychowanie fizyczne ● ćwiczenia gimnastyczne, gry i zabawy ruchowe ze skakanką – skoki jednonóż i obunóż, w biegu ● „Na wiejskim podwórku” – zabawy naśladowcze, orientacyjno- |
Od 20 kwietnia |
W świecie wyobraźni |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● swobodne wypowiedzi dzieci o tym, co potrafią robić dobrze; słuchanie opowiadania „Rysunek”; głośne czytanie wiersza N. Usenko „Fantazja”; wypowiedzi wyjaśniające znaczenie tytułu wiersza; kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat sposobów na nudę; tworzenie i opowiadanie historyjki związanej z wybraną postacią; zabawy inspirowane poznanymi tekstami; uzupełnianie zdań wyrazami z ś, si; tworzenie i rysowanie dalszego ciągu historyjki; dobieranie pytań do ilustracji i udzielanie ● swobodne wypowiedzi na temat sposobów spędzania wieczorów ● słuchanie opowiadania o Kubie i Bubie; opowiadanie, jak każdy ● wzbogacanie słownictwa związanego z teatrem; wypowiedzi na temat wyglądu teatru – na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń; głośne czytanie tekstu z podziałem na role; słuchanie informacji o teatrze lalek; nazwy lalek teatralnych; wypowiedzi opisujące pacynkę, kukiełkę i marionetkę; rozmowa na temat zalet poszczególnych lalek teatralnych; odgrywanie improwizowanych scenek z wykorzystaniem wykonanych pacynek; łączenie rzeczowników i przymiotników i układanie z nimi zdań; odczytywanie i zapisywanie zdań z wyrazami z ć, ci Dzień odkrywców. Bawimy się w teatr ćwiczenie dykcji i ruchu scenicznego; zabawa naśladowcza; grupowe wymyślanie i opowiadanie historii; przygotowanie w grupach i prezentacja inscenizacji; ćwiczenia doskonalące spostrzegawczość, kreatywność i pamięć; rozwiązywanie rebusów; doskonalenie umiejętności językowych – zabawy wyrazami, czytanie ze zrozumieniem |
|
|
edukacja matematyczna ● liczba 19 w aspekcie głównym i porządkowym, i jej zapisywanie; numeracyjne przypadki dodawania w zakresie 19; układanie ● układanie liczb w porządku rosnącym, porównywanie liczb; układanie ● wprowadzenie liczby 20 i nauka jej pisania; numeracyjne przypadki dodawania i odejmowania w zakresie 20; analiza i rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczenia w zakresie 20 ● liczba 20 w aspekcie porządkowym; dopełnianie do 20; obliczanie składników, gdy jest znana suma; obliczenia pieniężne – rozmienianie banknotu 20 zł; układanie i rozwiązywanie zadań związanych z kupowaniem i płaceniem – dodawanie i odejmowanie w zakresie 20, wykorzystanie danych z ilustracji; mierzenie i porównywanie długości pasków ● doskonalenie umiejętności rachunkowych – dodawanie w zakresie 20, układanie wyników działań w porządku rosnącym |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● wykonanie farbami, flamastrami i kredkami obrazu z wykorzystaniem barwnej plamy, tworzenie historyjki obrazkowej z wymyślonymi bohaterami ● wykonanie kukiełek i pacynek zgodnie z podaną instrukcją |
|
|
edukacja informatyczna ● fabryka liter – poznawanie czcionek w edytorze tekstu w programie Word |
|
|
edukacja muzyczna ● nauka śpiewanki „Bawmy się”, zabawy rytmiczne ● piosenka „ Rap o alfabecie” – improwizacje ruchowe |
|
|
wychowanie fizyczne ● wykorzystanie piłek różnej wielkości i różnego przeznaczenia w grach ● kozłowanie piłki prawą i lewą ręką w zmiennym rytmie, ze zmianą kierunku, ćwiczenia gimnastyczne; kształtowanie szybkości i zwinności |
Od 27 kwietnia |
Woda źródłem życia |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat znaczenia wody w życiu ludzi, zwierząt i roślin na podstawie ilustracji, zdjęć i własnych doświadczeń; uważne słuchanie wiersza; prawda i humor w utworze; wyjaśnienie przenośnego znaczenia powiedzenia chuchać i dmuchać na kogoś; ustalenie na podstawie wiersza prawdziwości zdań; pisanie odpowiedzi na pytania do tekstu; kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat znaczenia wody dla ludzi, roślin i zwierząt na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń; podział wyrazów na sylaby; pisanie wyrazów z głoskami miękkimi ● swobodne wypowiedzi na temat roli wody w prowadzeniu zdrowego ● rozmowa na temat życiodajnej roli wody dla ludzi, zwierząt i roślin – ● rozmowa o zasobach wodnych świata – odwołanie się do informacji nauczyciela i własnej wiedzy; swobodne wypowiedzi dzieci na temat sposobów korzystania z wody w ich gospodarstwach domowych |
|
|
edukacja matematyczna ● dodawanie i odejmowanie w zakresie 20; obliczenia pieniężne – rozkład liczby na trzy składniki z wykorzystaniem monet i banknotu ● rozwiązywanie i układanie zadań – obliczenia pieniężne; układanie różnych kwot z monet i banknotów ● dodawanie i odejmowanie w zakresie drugiej dziesiątki; analiza zadań tekstowych wymagających nietypowych rozwiązań – wykorzystanie rysunków schematycznych, wskazywanie brakujących danych |
|
|
edukacja przyrodnicza ● znaczenie wody dla ludzi, zwierząt i roślin, zasoby wodne na świecie ● rośliny zielne (ich nazwy, barwa) ● sprawdzanie właściwości wody w doświadczeniach (barwa, zapach, smak, rozpuszczalność różnych składników) ● krążenie wody w przyrodzie; stany skupienia wody, parowanie, skraplanie, zamarzanie ● wyjaśnianie działania filtrów (doświadczenie) ● Co pływa, co tonie? – prowadzenie doświadczenia |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● „Czysta woda zdrowia doda” –wykonanie plakatu techniką kolażu ● „Akwarium” – przestrzenna praca konstrukcyjna zgodnie z podaną instrukcją ● „Wodny obraz” – praca plastyczna (technika mokre na mokrym) |
|
|
edukacja muzyczna ● nauka piosenki „Kolorowe rybki” ● improwizacja akompaniamentu do piosenki ● rozpoznawanie odgłosów związanych z wodą ● realizacja schematów rytmicznych |
|
|
wychowanie fizyczne ● zabawy bieżne i rzutne – rzucanie i chwytanie piłki; zabawa naśladowcza z reakcją na sygnał dźwiękowy ● gry i zabawy terenowe |
Od 5 maja |
Maj jest kolorowy |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● słuchanie opowiadania; udzielanie odpowiedzi na pytania ● wyjaśnianie wyrazu majówka; ustalanie, dlaczego ludzie wybierają się ● wprowadzenie zapisu głoski miękkiej ni, Ni; analiza słuchowo-wyrazowa wyrazów z głoską miękką; tworzenie sylab z głoską ni; układanie wyrazów ● czytanie tekstu „W szkole dla pszczółek” z podziałem na role; odpowiedzi na pytania do tekstu; porządkowanie wydarzeń; tworzenie dalszego ciągu historii o pszczołach; słuchanie ciekawostek o pszczołach czytanych przez nauczyciela; słuchanie tekstu informacyjnego; opowiadanie o życiu pszczół, zadań pszczelej królowej i robotnic na podstawie tekstu i ilustracji; przekazywanie wiadomości za pomocą „tańca pszczół”; wypowiedzi o pracy pszczelarzy i korzyściach płynących z hodowli pszczół; wyszukiwanie wyrazu ul ukrytego w innych wyrazach
|
|
|
edukacja matematyczna ● mierzenie miarką centymetrową – obliczenia w zakresie 20; porównywanie długości przedmiotów i wzrostu dzieci; porządkowanie liczb w ciągu rosnącym ● obliczenia w zakresie 20 – różne formy zapisu, układ tabelaryczny; porządkowanie kwot w ciągu rosnącym ● doskonalenie rachunku pamięciowego – dodawanie w zakresie 20; układanie i rozwiązywanie zadań; obliczenia pieniężne, poznawanie siły nabywczej pieniędzy, odczytywanie danych z ilustracji; porządkowanie wyników działań w ciągu rosnącym ● mierzenie za pomocą dowolnie obranej miary oraz miary centymetrowej; ćwiczenie rachunku pamięciowego – dodawanie ● konstruowanie gry matematycznej – obliczenia w zakresie 20 |
|
|
edukacja przyrodnicza ●zmiany zachodzące w przyrodzie (na łące) w maju, obserwacje przyrodnicze w czasie spaceru ● rośliny i zwierzęta występujące na łące ● poznawanie pracy rolnika na łące i pszczelarza w pasiece ● życie pszczół – role królowej i robotnic |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● „Majowa łąka” – malowanie obrazu akwarelami ● „Wiosenne motyle” – wykonanie witrażu |
|
|
edukacja informatyczna ● Zaznacz, kopiuj ,wklej – Pani Wiosna na łące. Praca w edytorze grafiki Paint |
|
|
edukacja muzyczna ● aktywne słuchanie piosenki „Łąka – królestwo owadów” ● improwizowanie odgłosów i ruchu ● dźwięki wysokie i niskie ● ćwiczenia artykulacji i dykcji |
|
|
wychowanie fizyczne ● wiosenny spacer na łąkę ● zabawa naśladowcza, improwizacja ruchowa przy muzyce ● skoki jednonóż i odbicia do skoków ● w trosce o prawidłową postawę ciała |
Od 11 maja |
Świat z lotu ptaka |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● swobodne wypowiedzi na temat wiosennych zachowań ptaków związanych z wychowaniem potomstwa – na podstawie tekstu, ilustracji książek o ptakach, ciekawostek i własnych obserwacji; słuchanie opowiadania i tekstów informacyjnych; odpowiedzi na pytania do tekstu; uzupełnianie notatki o zachowaniach ptaków na podstawie opowiadania; rozpoznawanie ptaków i zapisywanie ich nazw; czytanie zdań ze zrozumieniem i ich zapisywanie; określanie mowy ptaków za pomocą czasowników; kilkuzdaniowe wypowiedzi opisujące ptaki i ich gniazda; słuchanie informacji o ptasich gniazdach, wysiadywaniu jaj i karmieniu piskląt; podawanie nazw ptaków głoskami i sylabami ● swobodne wypowiedzi na temat dźwięków, jakie można usłyszeć ● słuchanie informacji nauczyciela o dzięciołach; omówienie ilustracji; ćwiczenia w głośnym czytaniu tekstu z uwzględnieniem poziomu trudności; poznawanie zapisu głoski miękkiej dzi, Dzi; tworzenie ● swobodne wypowiedzi dzieci na temat maszyn latających, którymi można odbywać podniebne podróże, oraz na temat ich marzeń o lataniu; głośne Słuchanie opowiadania P. Olszówki „Od czegoś trzeba zacząć”; ocena zachowania bohatera; opowiadanie z uwzględnieniem związków przyczynowo-skutkowych; uważne słuchanie informacji nauczyciela o ptakach nielotach, lotni, szybowcu i latawcach; wyszukiwanie informacji w encyklopedii i innych dostępnych źródłach; tworzenie porównań i wyjaśnianie związków frazeologicznych; odczytywanie zaszyfrowanych wyrazów; czytanie ze zrozumieniem – wielka litera w imionach |
|
|
edukacja matematyczna ● prezentacja wagi szalkowej i wyjaśnianie zasady jej działania, porównywanie z innymi wagami; ważenie przedmiotów; wprowadzenie pojęcia kilogram; posługiwanie się odważnikami i zapisywanie wagi w kilogramach; porównywanie ciężaru przedmiotów (lżejszy, cięższy); rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczenia wagowe, odczytywanie danych z ilustracji ● szacowanie i sprawdzanie długości przedmiotów; rozwiązywanie zadań ● przygotowanie do sprawdzianu – ćwiczenia rachunkowe w zakresie 20 bez przekraczania progu dziesiątkowego, zabawy matematyczne doskonalące dodawanie i odejmowanie, porównywanie liczb, obliczenia pieniężne i zegarowe, etapowe rozwiązywanie zadania złożonego ● sprawdzenie wiadomości i umiejętności –numeracyjne przypadki dodawania i odejmowania w zakresie 20, liczby porządkowe, zadania tekstowe, obliczenia pieniężne, odczytywanie pełnych godzin na zegarze ze wskazówkami; układanie zadań do podanych formuł matematycznych – dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 |
|
|
edukacja przyrodnicza ● ptaki i ich gniazda; wysiadywanie jaj i karmienie piskląt ● elementy budowy ptaka umożliwiające latanie ● poznawanie lasu jako ekosystemu, właściwe zachowania w lesie |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● wykonanie samolotu lub balonu z papieru zgodnie z instrukcją ● wiosenny las z jego mieszkańcami – malowanie kredkami swiecowymi |
|
|
edukacja informatyczna ● korzystanie z narzędzia Tekst w edytorze grafiki |
|
|
edukacja muzyczna ● nauka piosenki „Ptasie głosy” ● rozpoznawanie i naśladowanie głosów ptaków ● poznanie instrumentów należących do rodziny fletów |
|
|
wychowanie fizyczne ● gry i zabawy rozwijające koordynację ruchową i reakcję na sygnał, rzucanie przedmiotami na odległość, zabawy bieżne z pokonywaniem przeszkód; rzucanie i chwytanie piłki, · Rodzinna wycieczka do lasu |
Od 18 maja |
Między nami |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● słuchanie opowiadania; odpowiedzi na pytania do tekstu; czytanie zdań ze zrozumieniem – sprawdzanie znajomości tekstu; ocena zachowania Wojtka i udzielanie mu rad; rozmowa na temat właściwego zachowania ● słuchanie fragmentu książki J. Papuzińskiej „Nasza mama czarodziejka”; rozmowa kierowana na temat tekstu; wyjaśnienie znaczenia wyrazu fantastyczne i wskazanie elementów fantastycznych w utworze; dobieranie podpisów do ilustracji i opowiadanie na ich podstawie o tym, co się wydarzyło; kilkuzdaniowe wypowiedzi dzieci na temat sytuacji, w których ich mama komuś pomogła; ustne układanie pytań, znak zapytania na końcu zdań pytających i kropka w odpowiedziach; stopnie pokrewieństwa – ● słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela; wskazywanie bohaterów opowiadania, określanie miejsca akcji i niespodzianek, które przygotowały dzieci dla swojej mamy, wyszukiwanie w tekście odpowiednich fragmentów; analiza i synteza słuchowo-wzrokowa wyrazów; wprowadzenie dwuznaku dż (dżem), pisanie wyrazów z dż; wyszukiwanie wyrazów z dwuznakiem dż w zdaniach; czytanie ze zrozumieniem – wykonywanie rysunku do wybranego zdania, uzupełnianie przepisu na bułeczki drożdżowe; opracowanie mapy myśli do hasła mama; ustne układanie życzeń dla mam; scenki dramowe – składanie mamom życzeń; ćwiczenie grafomotoryczne ● głośne czytanie tekstu; udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu; wyjaśnianie wyrażenia nagła sprawa; ocena zachowania bohaterki opowiadania; kształtowanie postawy uwzględniającej w życiu codziennym status ekonomiczny rodziny; czytanie dialogu; prowadzenie dialogu w parach – zwroty grzecznościowe; pisanie z pamięci zwrotów grzecznościowych; pisanie czasowników z nie; tworzenie nowych czasowników za pomocą przedrostków i uzupełnianie nimi zdań ocena zachowania bohaterek wysłuchanego opowiadania I. Landau „Rozmówki”; udzielanie rad bohaterkom – wspólne układanie |
|
|
edukacja matematyczna ● rozwiązywanie zadań o nietypowej konstrukcji; układanie klocków ● obliczenia w zakresie 20 – zagadki matematyczne i działania ● ćwiczenia rachunkowe przygotowujące do przekroczenia progu dziesiątkowego; dodawanie i odejmowanie trzech liczb – dopełnianie i ujmowanie do 10; rozwiązywanie zadań tekstowych – wykorzystywanie rysunków schematycznych, rysowanie monet spełniających warunki zadania; odczytywanie układów rytmicznych i uzupełnianie wzoru; mierzenie odcinków i zapisywanie wyników pomiarów ● porównywanie ilości wody w różnych naczyniach; wprowadzenie pojęcia litr – mierzenie objętości płynów; rozwiązywanie zadań – obliczanie objętości płynów, obliczenia zegarowe, wagowe, pieniężne; przypomnienie zasad mierzenia przedmiotów, pomiary długości; przypomnienie nominałów monet i banknotów; dodawanie dwóch i trzech składników, dopełnianie do podanej liczby |
|
|
edukacja przyrodnicza ● nazwy zwierząt hodowlanych, korzyści z hodowli zwierząt ● zwierzęta niehodowlane towarzyszące człowiekowi |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● malowanie farbami na kamieniach (postaci zwierząt) – kształt i barwa ● wykonanie prezentu dla mamy |
|
|
edukacja informatyczna ● korzystanie z narzędzia Tekst w edytorze grafiki |
|
|
edukacja muzyczna ● nauka piosenki „Walczyk dla rodziców” ● śpiewanie życzeń dla rodziców za pomocą nut |
|
|
wychowanie fizyczne ● ćwiczenia gimnastyczne kształtujące moc i zręczność, rzuty do celu, przeciąganie liny ● biegi, skoki, czworakowanie, pokonywanie przeszkód terenowych, prowadzenie piłki nogą, rzuty do celu |
RELIGIA KLASA I
Opr. B. Barwińska
DATA |
TEMAT |
CELE OGÓLNE |
27.03.2020 |
Dziękuję Panu Jezusowi, że pozostał wśród nas. Wielki Czwartek |
- Zapoznanie z wydarzeniem Ostatniej Wieczerzy - Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas |
31.03.2020 |
Z miłości do nas Pan Jezus umiera na krzyżu. |
- Ukazanie, że Jezus z miłości do nas umiera na krzyżu - Zachęcanie do modlitwy dziękczynnej i do adoracji krzyża podczas nabożeństwa wielkopiątkowego |
02.04.2020 |
Poznajemy Świętego Józefa |
- Zapoznanie z tradycją przygotowania grobu Pańskiego w kościele - Zachęcanie do modlitwy przy Bożym grobie (przez transmisje telewizyjne) |
07.04.2020 |
Modlę się przy grobie Pana Jezusa. |
|
16.04.2020 |
Śladami Jana Pawła II |
Poznajemy prawdę, że Pan Jezus wybrał Św. Piotra na swego następcę - Ukazanie, że papież jest jego następcą - wychowanie do modlitwy w intencji papieża |
21.04.2020 |
Boże Miłosierdzie – śladami siostry Faustyny |
- Zapoznanie z historią powstania obrazu Jezu Ufam Tobie i osobą siostry Faustyny - Kształtowanie postawy wdzięczności za dar Bożego Miłosierdzia |
24.04.2020 |
Uczynki miłosierdzia cz.1 |
- Zapoznanie z uczynkami miłosierdzia co do ciała - Kształtowanie postawy okazywania miłości dobroci wobec innych |
28.04.2020 |
Uczynki miłosierdzia w życiu codziennym cz.2. |
- Zapoznanie z uczynkami miłosierdzia co do ciała - Kształtowanie postawy okazywania miłości dobroci wobec innych |
05.05.2020 |
Jezus dobrym Pasterzem
|
- Przedstawienie prawdy, że Pan Jezus jest naszym Dobrym Pasterzem - Kształtowanie postawy słuchania i wypełniania nauki Pana Jezusa |
08.05.2020 |
W maju oddajemy cześć Maryi |
- Ukazanie prawdy, że Maryja jest Matką Pana Jezusa i naszą matką - Kształtowanie postawy dziękczynienia Matce Bożej za opiekę |
12.05.2020 |
Być świadkiem Jezusa. |
|
14.05.2020 |
Kocham mamę tak, jak Pan Jezus Maryję |
- Przedstawienie prawdy, że Pan Jezus wzorem okazywania miłości mamie - kształtowanie postawy miłości wobec mamy na wzór Pana Jezusa
|
19.05.2020 |
Pan Jezus wstępuje do nieba |
- Ukazanie wydarzenia Wniebowstąpienia Pana Jezusa - Zachęcanie do modlitwy w domu i w kościele |
22.05.2020 |
Pan Jezus zsyła Ducha Świętego |
- Ukazanie biblijnego opisu zesłania Ducha Świętego - Wzbudzenie pragnienia modlitwy do Ducha świętego
|
J. ANGIELSKI KLASA I
25.03. - I've got two arms. Ja mam… Mówimy jakie części ciała mamy. Wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedzi według wzoru.
31.03. -I've got... Słuchamy nagrań i wskazujemy właściwe obrazki. Wyrazy wspierane obrazkami, tekst narracyjny.
01.04. - Określamy nasze uczucia. Wyrazy wspierane obrazkami, pisanie po śladzie, wypowiedzi według wzoru
6.04. - Uczucia - opisujemy obrazki. Wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedzi według wzoru.
8.04. - Easter - śpiewamy piosenki i poznajemy słownictwo związane z Świętami Wielkanocnymi. Rymowanka, piosenka.
15.04. - Części ciała - powtórzenie wiadomości. Wyrazy wspierane obrazkami, pisanie po śladzie.
20.04. - Kolorujemy rysunki i piszemy wyrazy po śladzie. Pisanie po śladzie, wyrazy wspierane obrazkami.
22.04. - Jaka jest dziś pogoda? Poznajemy zjawiska pogodowe. Historyjka obrazkowa, wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedzi według wzoru.
28.04. - Uczymy się piosenki o pogodzie. Piosenka, wyrazy wspierane obrazkami.
29.04. - Rysujemy i nazywamy swój ulubiony rodzaj pogody. Pisanie po śladzie, wyrazy wspierane obrazkami.
06.05. - Nazywamy kolejne zjawiska pogodowe po angielsku. Wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedzi według wzoru.
12.05. – Uczymy się nazw ubrań. Wyrazy wspierane obrazkami, pisanie po śladzie.
13.05. – Ubieramy się w zależności od pogody. Historyjka obrazkowa, wyrazy wspierane obrazkami.
18.05. – Opisujemy co mają na sobie dzieci na obrazkach. Wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedzi według wzoru.
20.05. – Utrwalamy wiadomości. Wyrazy wspierane obrazkami, pisanie po śladzie.