KLASA ,,0,,
TYDZIEŃ 27 Realizacja: 23.03- 27.03.2020 r. |
||||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
REALIZOWANE TREŚCI |
||
Zimo! Do zobaczenia za rok! |
1. Żegnamy cię, Zimo. |
• Dostrzeganie i opisywanie przez dzieci charakterystycznych dla przedwiośnia zmian atmosferycznych. • Zwrócenie uwagi dzieci na zmiany zachodzące w przyrodzie. • Zapoznanie dzieci z nazwami kwiatów wiosennych. • Nauka wybranej piosenki, zabawy taneczne i instrumentalizacja piosenek. • Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „ł i Ł”. • Doskonalenie u dzieci orientacji na kartce • Wdrażanie do dbałości i odpowiedzialności za własne zdrowie oraz czyste środowisko. • Wdrażanie do dbałości o higienę osobistą, ze szczególnym zwróceniem uwagi na czystość rąk. • Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
|
||
2.Wiosenne przebudzenie. |
||||
3.Wiosna, wiosenka. |
||||
4.Przyroda budzi się ze snu. |
||||
5.Mądrość przysłów. |
||||
TYDZIEŃ 28. Realizacja: 30.03 – 03.04.2020 r. |
||||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
REALIZOWANE TREŚCI |
||
Już przybyła wiosna miła. |
1.Czas wiosennych zabaw. |
• Przybliżanie wiedzy o zjawiskach atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny. • Kształtowanie świadomości korzyści wynikających z przebywania na świeżym powietrzu. • Poznanie cyklu uprawy roślin cebulowych. • Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „z”, „Z”. • Doskonalenie umiejętności przeliczania obiektów. • Zwrócenie uwagi dzieci na upływ czasu i zachodzące w przyrodzie zmiany związane z porami roku, utrwalanie wiadomości dotyczących miesięcy, tygodni, dni i godzin. • Doskonalenie umiejętności dobierania ubrań ze względu na porę roku i pogodę. • Zwrócenie uwagi dzieci, że w czasie deszczu najprzyjemniejsza jest wspólna zabawa z rodzeństwem, rodzicami i przyjaciółmi. • Wdrażanie do właściwego zachowania się wobec wiosennej przyrody.
|
||
2.Gdy za oknem pada wiosenny deszcz. |
||||
3.Kaprysy wiosennej pogody. |
||||
4.Gramy w zielone. |
||||
5.Zwierzęta ożywiają się na wiosnę. |
||||
TYDZIEŃ 29. Realizacja: 06.04 - 08.04.2020 r. |
||||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
REALIZOWANE TREŚCI |
||
O wiosennych świętach każdy z nas pamięta. |
1.Wielkanocne zwyczaje. |
• Prezentacja zwyczajów i obrzędów ludowych związanych z Wielkanocą. • Wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w przygotowaniach do świąt. • Prezentacja sztuki ludowej: muzyki, rękodzieła, rozwijanie wrażliwości na jej piękno. • Kształcenie umiejętności redagowania życzeń wielkanocnych. • Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „j”, „J”. • Doskonalenie umiejętności przeliczania obiektów. • Utrwalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi. • Zachęcanie do świadomego uczestniczenia w życiu rodzinnym w czasie: odpoczynku, wykonywania prac domowych oraz dekorowaniu mieszkania. • Kształtowanie potrzeby aktywnego spędzania wolnego czasu. • Uświadamianie, że dobra zabawa to taka, gdy wszyscy się dobrze bawią. • Kształtowanie nawyku dbania o właściwy strój i wygląd oraz zachowanie, szczególnie w czasie uroczystości rodzinnych. • Wdrażanie do przestrzegania zasad właściwego zachowania się w miejscach użyteczności publicznej. |
||
2.Pisanki, kraszanki, jajka malowane. |
||||
3.Sztuka ludowa. |
||||
4.Z koszyczka na wielkanocny stół. |
||||
5.Świąteczne życzenia. |
||||
TYDZIEŃ 30. Realizacja: 15.04 – 22.04.2020 r. |
||||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
REALIZOWANE TREŚCI |
||
Zwierzęta z daleka i bliska |
1.Wiosenna łąka. |
• Wzbogacanie wiedzy na temat życia zwierząt żyjących w środowisku wodnym – prezentacja wybranych ryb i omówienie środowiska ich życia. • Rozbudzanie zainteresowania prowadzeniem obserwacji środowiska naturalnego zwierząt. • Prezentacja informacji na temat dzikich zwierząt żyjących w różnych rejonach świata. • Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „f i F”. • Badanie równoliczności zbiorów. • Wprowadzenie znaku „=” dla stwierdzenia, że tu i tu jest tyle samo. • Wdrażanie do poszanowania przyrody w czasie wycieczek do lasu, parku i na łąkę. • Uświadamianie, że dobry sen jest warunkiem zdrowia, dlatego oglądane programy telewizyjne powinny być przeznaczone dla dzieci, a czas ich oglądania nie niezbyt długi. • Kształtowanie nawyku dbania o własne bezpieczeństwo i zdrowie w czasie zabaw, spacerów i wycieczek.
|
||
2.Zwierzęta na różnych kontynentach. |
||||
3.Sekrety świata zwierząt. |
||||
4.Oceany i morza. |
||||
5.Wycieczka do ZOO. |
||||
TYDZIEŃ 31. Realizacja: 23.04 – 29.04.2020 r. |
||||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
REALIZOWANE TREŚCI |
||
Dobra kondycja i dobre zdrowie, wszystko Ci o nich przedszkolak opowie. |
1.W gabinecie lekarskim. |
• Rozwijanie nawyku dbałości o codzienną higienę ciała i jamy ustnej. • Kształtowanie właściwych postaw i zachowań podczas wizyty u lekarza. • Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „h i H”. • Kształcenie umiejętności szacowania ciężaru różnych przedmiotów (cięższy, lżejszy, waży tyle samo) – różne wagi. • Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter. • Kształcenie umiejętności mierzenia długości. • Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu, dbałości o kondycję i zdrowie.
|
||
2.Droga do zdrowia. |
||||
3.Dbamy o zęby. |
||||
4.Zdrowo się odżywiamy. |
||||
5.Sport to zdrowie. |
||||
TYDZIEŃ 32. Realizacja: 30.04 – 08.05.2020 r. |
||||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
REALIZOWANE TREŚCI |
||
Zwierzęta domowe są szczęśliwe i zdrowe. |
1.Nasi ulubieńcy. |
• Wzbogacanie wiedzy na temat życia wybranych zwierząt hodowlanych oraz produktów pochodzenia zwierzęcego. • Kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta domowe. • Kształcenie umiejętności konstruowania twórczych opowiadań. • Wzbogacanie wiedzy na temat życia ptaków i owadów. • Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter. • Zachęcanie do rozwiązywania i konstruowania zagadek tematycznych. • Wdrażanie do wykorzystywania umiejętności matematycznych w sytuacjach życiowych. • Kształtowanie odpowiedzialności za zwierzęta domowe, dbałości o ich zdrowie, bezpieczeństwo, potrzeby. • Wdrażanie do dbania o własne zdrowie poprzez zachęcanie do spożywania nabiału. • Kształcenie umiejętności zwracania się o pomoc do osób dorosłych w czasie wystąpienia trudnej lub niebezpiecznej sytuacji.
|
||
2.Zwierzęta hodowlane – ptaki. |
||||
3.Zwierzęta hodowlane – ssaki. |
||||
4.Pożyteczne owady. |
||||
5.Zwierzęta i ich zwyczaje. |
||||
TYDZIEŃ 33. Realizacja: 11.05 – 15.05.2020 r. |
||||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
REALIZOWANE TREŚCI |
||
Jestem Polakiem i Europejczykiem. |
1.Polska – moja ojczyzna. |
• Kształtowanie poczucia przynależności do narodu i kraju – wdrażanie do poczucia odrębności narodowej. • Zapoznanie z legendami z różnych rejonów Polski. • Rozwijanie świadomości bycia Europejczykiem. • Zapoznanie z wybranymi strojami regionalnymi oraz melodiami wybranych tańców ludowych. • Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter. • Kształcenie umiejętności mierzenia długości. • Kształtowanie postaw patriotycznych wobec małej ojczyzny – miejscowości i okolicy, w której mieszkają dzieci. • Kształcenie umiejętności odróżniania fikcji literackiej od zdarzeń rzeczywistych. • Wdrażanie poczucia odpowiedzialności za swoje zachowanie, szczególnie za zdrowie i bezpieczeństwo. • Uświadamianie ważnej roli osób dorosłych przestrzegających przed różnymi sytuacjami. • Wdrażanie do bezpiecznego, świadomego zachowania się poza placówką.
|
||
2.Stolica Polski. |
||||
3.Królewski Kraków. |
||||
4.Regiony Polski. |
||||
5.Jesteśmy Europejczykami. |
||||
TYDZIEŃ 34. Realizacja: 18.05 – 22.05.2020 r. |
||||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
REALIZOWANE TREŚCI |
||
Wiosna do nas przybywa – swe kolory odkrywa. |
1.Pracowici ogrodnicy. |
• Wzbogacanie wiedzy na temat prac wiosennych wykonywanych przez ludzi w ogrodzie. • Założenie hodowli fasoli, ustalenie cyklu rozwoju fasoli – kształtowanie postawy badawczej wobec otaczającego świata przyrody. • Prezentacja wybranych gatunków roślin i zwierząt – mieszkańców łąki. • Kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywanie wybranych roślin i zwierząt. • Obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie wiosną – w świecie roślin i zwierząt. • Kształcenie umiejętności układania i odczytywania działań arytmetycznych. • Zachęcanie do codziennego obserwowania zmian, jakie zachodzą wiosną w przyrodzie. • Wdrażanie do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. • Kształtowanie nawyku witania się i żegnania z osobami bliskimi, osobami znajomymi.
|
||
RELIGIA KLASA „0” Opr. B. Barwińska
DATA |
TEMAT |
CELE OGÓLNE |
26.03.2020 |
Dziękuję Panu Jezusowi, że pozostał wśród nas. Wielki Czwartek |
- Zapoznanie z wydarzeniem Ostatniej Wieczerzy - Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas |
30.03.2020 |
Z miłości do nas Pan Jezus umiera na krzyżu. |
- Ukazanie, że Jezus z miłości do nas umiera na krzyżu - Zachęcanie do modlitwy dziękczynnej i do adoracji krzyża podczas nabożeństwa wielkopiątkowego |
02.04.2020 |
Poznajemy Świętego Józefa |
- Zapoznanie z tradycją przygotowania grobu Pańskiego w kościele - Zachęcanie do modlitwy przy Bożym grobie (przez transmisje telewizyjne) |
06.04.2020 |
Modlę się przy grobie Pana Jezusa. |
|
16.04.2020 |
Śladami Jana Pawła II |
Poznajemy prawdę, że Pan Jezus wybrał Św. Piotra na swego następcę - Ukazanie, że papież jest jego następcą - wychowanie do modlitwy w intencji papieża |
20.04.2020 |
Boże Miłosierdzie – śladami siostry Faustyny |
- Zapoznanie z historią powstania obrazu Jezu Ufam Tobie i osobą siostry Faustyny - Kształtowanie postawy wdzięczności za dar Bożego Miłosierdzia |
23.04.2020 |
Uczynki miłosierdzia cz.1 |
- Zapoznanie z uczynkami miłosierdzia co do ciała - Kształtowanie postawy okazywania miłości dobroci wobec innych |
27.04.2020 |
Uczynki miłosierdzia w życiu codziennym cz.2. |
- Zapoznanie z uczynkami miłosierdzia co do ciała - Kształtowanie postawy okazywania miłości dobroci wobec innych |
08.05.2020 |
W maju oddajemy cześć Maryi |
- Ukazanie prawdy, że Maryja jest Matką Pana Jezusa i naszą matką - Kształtowanie postawy dziękczynienia Matce Bożej za opiekę |
12.05.2020 |
Być świadkiem Jezusa. |
|
14.05.2020 |
Kocham mamę tak, jak Pan Jezus Maryję |
- Przedstawienie prawdy, że Pan Jezus wzorem okazywania miłości mamie - kształtowanie postawy miłości wobec mamy na wzór Pana Jezusa
|
18.05.2020 |
Pan Jezus wstępuje do nieba |
- Ukazanie wydarzenia Wniebowstąpienia Pana Jezusa - Zachęcanie do modlitwy w domu i w kościele |
21.05.2020 |
Pan Jezus zsyła Ducha Świętego |
- Ukazanie biblijnego opisu zesłania Ducha Świętego - Wzbudzenie pragnienia modlitwy do Ducha świętego
|
JĘZYK ANGIELSKI – KL „0”
26.03 - Odczucia i nastroje. Odkreślamy swój nastrój. Poznajemy słówka hungry, tired, happy, sad, angry . Wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedzi według wzoru.
01.04. - Określamy swój nastrój. Śpiewamy piosenkę o nastrojach. Piosenka, wyrazy wspierane obrazkami.
7.04 - I can - ja umiem. Poznajemy nazwy czynności (jump, swim, draw, point) . Wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedzi według wzoru.
15.04 - Powtarzamy nazwy czynności i kojarzymy ich z poszczególnymi przedmiotami. Łączenie wyrazów z obrazkami, wyrazy wspierane obrazkami.
17.04. - Poznajemy nazwy kolejnych czynności( climb, run, fly, sing) i pokazujemy obrazki zgodne z nagraniem. Wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedzi według wzoru.
21.04. - Utrwalamy nazwy czynności poznane do tej pory. Uczymy się piosenki i ilustrujemy piosenkę gestem
23.04. – Poznajemy nazwy kolejnych czynności. Łączymy odpowiednie obrazki według nagrania.
29.04. - Rozpoznajemy czynności przedstawione na obrazkach i nazywamy je. Ilustrujemy te czynności gestami, wyrazy wspierane obrazkami.
05.05. - I can....Rysujemy i mówimy to, co potrafimy robić. Wypowiedzi według wzoru, rysunek
07.05. - Poznajemy nazwy owoców i poznajemy ich kolor. Historyjka obrazkowa, wyrazy wspierane obrazkami.
13.05. - I like apples and bananas. Uczymy się piosenki. Piosenka, film
15.05. Nazywamy i rysujemy owoce. Wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedzi według wzoru.
19.05. Poznajemy nazwy produktów spożywczych. Recytujemy rymowankę o tych produktach . Rymowanka, wyrazy wspierane obrazkami.
21.05.Mówimy zdania o tym co lubimy, a czego nie lubimy. Rysujemy uśmiechniętą i smutną buzię, wypowiedzi według wzoru.