Historia kl. IV
Data lekcji |
Temat lekcji |
Realizowane treści |
27.03.2020 |
Romuald Traugutt i powstanie styczniowe. / edziennik, email, podręcznik, karta pracy. |
- życiorys polskiego patrioty, - przyczyny powstania styczniowego, - skutki powstania styczniowego. |
3.04.2020 |
Maria Skłodowska-Curie - polska noblistka. / edziennik, email, podręcznik, karta pracy. |
- dokonania polskiej uczonej, - Polacy którzy otrzymali Nagrodę Nobla. |
17.04.2020 |
Powtórzenie wiadomości - wojny i upadek Rzeczypospolitej. / edziennik, email, podręcznik. |
- Jan Zamoyski, - wojny w XVII wieku, - czasy stanisławowskie, - Tadeusz Kościuszko, - Józef Wybicki, - Romuald Traugutt, - Maria Skłodowska Curie. |
24.04.2020 |
Józef Piłsudski i niepodległa Polska. / edziennik, email, podręcznik. |
- rola Piłsudskiego w walce o wolną Polskę, - okoliczności odzyskania niepodległości. |
8.05.2020 |
Wojny i upadek Rzeczypospolitej - test / e-dziennik, Google Classroom. |
- Jan Zamoyski, - wojny w XVII wieku, - czasy stanisławowskie, - Tadeusz Kościuszko, - Józef Wybicki, - Romuald Traugutt, - Maria Skłodowska Curie. |
15.05.2020 |
Walka o granice odrodzonej Polski. Bitwa Warszawska. / classroom, meet, edziennik, podręcznik. |
- przebieg walk o granice państwa polskiego, - przebieg wojny polsko – rosyjskiej, - znaczenie Bitwy Warszawskiej. |
22.05.2020 |
Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni. /classroom, meet, edziennik, podręcznik. |
- zasługi Kwiatkowskiego dla rozwoju gospodarki, - przyczyny budowy portu. |
Informatyka kl. IV
Data |
Temat |
Treści nauczania. |
25.03.2020r. 31.03.2020r. |
Prezentacja Power point-kard. Stefan Wyszyński-Święto Szkoły. |
-stosowanie zasad bezpiecznego korzystania z internetu -tworzenie prezentacji na wybrany temat z wykorzystaniem materiałów znalezionych w internecie
|
08.04.2020r. |
Święta Wielkanocne na kolorowo-Paint. |
• rysowanie obiektów z wykorzystaniem Kształtów, dobieranie kolorów oraz wyglądu konturu i wypełnienia
|
22.04.2020r |
Baner" Zostań w domu" |
-ze starannością i dbałością o detale tworzenie dodatkowych obiektów i umieszczanie ich na obrazie |
28.04.2020r. |
Plakat"3Maja" |
• dopasowywanie wielkości zdjęć do wielkości obrazu • rozmieszczanie elementów na plakacie • wstawianie podpisów do zdjęć, dobierając kroju, rozmiaru i koloru czcionek wklejanie na obraz obiekty skopiowane z innych plików • dopasowywanie wielkości wstawionych obiektów do tworzonej kompozycji • stosowanie opcji obracania obiektu
|
06.05.2020r |
Ulotka naszej szkoły-Word |
• stosowanie podstawowych opcji formatowania tekstu dostępne w kartach
wklejanie na obraz obiektów skopiowanych z innych plików • dopasowywanie wielkości wstawionych obiektów do tworzonej kompozycji • stosowanie opcji obracania obiektu
|
12.05.2020r. |
Jak prosto rysować w Paint. |
• rysowanie obiektów z wykorzystaniem, kształtów, dobieranie kolorów oraz wyglądu konturu i wypełnienia
|
20.05.2020r. |
Laurka na Dzień Matki |
• stosowanie podstawowych opcji formatowania tekstu dostępnego w kartach
wklejanie na obraz obiektów skopiowanych z innych plików • dopasowywanie wielkości wstawionych obiektów do tworzonej kompozycji • stosowanie opcji obracania obiektu
|
J. ANGIELSKI KLASA IV
26.03. - Some i any -zastosowanie. Wypowiedzi według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
27.03. - Food around the world - czytamy i tłumaczymy tekst. Tekst narracyjny, opis.
31.03. - Ciekawe rzeczy na temat jedzenia. Słuchamy nagrania i czytamy dialogi. Tekst narracyjny.
02.04. - Modalny czasownik can - pytania o pozwolenie. Wypowiedzi według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
03.04. - Ćwiczenia leksykalno-gramatyczne - utrwalamy słówka. Uzupełnianie fragmentów zdań, pojedyncze zdania i wyrazy wspierane obrazkami, zastosowanie reguł gramatycznych.
07.04. - Co robisz w wolnym czasie? Mówimy o czynnościach, które potrafimy lub nie potrafimy robić. Wypowiedzi według wzoru, dialogi.
16.04. - Ćwiczenia leksykalne - przygotowania do sprawdzianu. Uzupełnianie fragmentów zdań, pojedyncze zdania i wyrazy wspierane obrazkami.
17.04. - Ćwiczenia gramatyczne - przygotowania do sprawdzianu. Uzupełnianie fragmentów zdań, przepisywanie – całe zdania według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
21.04. - Przeczenia z czasownikiem can. Przepisywanie – całe zdania według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
23.04. - Sprawdzian wiadomości. Uzupełnianie fragmentów zdań, pojedyncze zdania i wyrazy wspierane obrazkami, zastosowanie reguł gramatycznych.
24.04. - Oglądamy filmy edukacyjne o słoniach. Opis zwierząt, tekst narracyjny
28.04. - Czytamy i tłumaczymy tekst " Elephant training". Tekst narracyjny.
30.04. - Robimy ćwiczenia utrwalające słownictwo poznane na ostatnich lekcjach. Przepisywanie – całe zdania według wzoru.
05.05. - Zastosowanie i tworzenie zdań w Present Simple. Przepisywanie – całe zdania według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
07.05. - Utrwalamy nazwy zwierząt - rozwiązujemy krzyżówki w zeszycie ćwiczeń. Wyrazy wspierane obrazkami, krzyżowka.
08.05. - Present Simple. Zdania oznajmujące i przeczące. Przepisywanie – całe zdania według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
12.05. – Porozmawiajmy o naszym hobby. Dialogi, wypowiedzi według wzoru.
14.05. – Pytania ogólne w Present Simple. Wypowiedzi według wzoru, dialogi, zastosowanie reguł gramatycznych.
15.05. –Present Simple – ćwiczenia gramatyczne . Wypowiedzi według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
19.05. – Can you do it ? – sprawdzamy nasze umiejętności. Uzupełnianie fragmentów zdań, pojedyncze zdania i wyrazy wspierane obrazkami, zastosowanie reguł gramatycznych
21.05. – Test yourself – powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem. Wypowiedzi według wzoru, uzupełnianie zdań wyrazami, zastosowanie reguł gramatycznych.
22.05 – Słuchamy i czytamy historyjkę „ I love football”. Tekst narracyjny.
Język polski kl. IV
Data |
Temat lekcji |
Treści nauczania.
|
25.03.2020 |
Wielka czy mała litera, zawsze dobrze wybieraj! |
• zasady pisowni wielką literą imion, nazwisk, przydomków • zasady pisowni wielką literą tytułów książek, filmów, programów, dzieł sztuki
|
26.03.2020 |
Dlaczego utwór "Kopciuszek" to baśń? |
• baśń jako gatunek literacki • cechy i przesłanie baśni • postacie oraz wydarzenia fantastyczne i realistyczne w utworze literackim • pouczenie wypływające z baśni o Kopciuszku |
27.03.2020 |
Jak napisać zaproszenie? |
• zaproszenie i jego elementy • zwroty do adresata • kompozycja i układ graficzny |
30.03.2020 |
Piszemy plan wydarzeń. |
• odtwórczy plan ramowy • plan ramowy i plan szczegółowy • przekształcanie czasowników w rzeczowniki nazywające czynności • układ graficzny planu |
01.04.2020 |
Po co jest teatr? |
• temat wiersza Joanny Kulmowej „Po co jest teatr?” • adresat utworu • opis podmiotu lirycznego w wierszu • nazywanie uczuć, jakie wzbudza utwór
|
01.04.2020 |
Po co jest teatr? -Joanna Kulmowa. |
• podmiot liryczny w wierszu pt. „Po co jest teatr?” -Joanny Kulmowej • uczucia, jakie wzbudza utwór • wersy, rymy, rytm
|
02.04.2020 |
Na scenie i za kulisami. |
• osoby tworzące spektakl teatralny i opisuje ich pracę • cechy osób wykonujących zawody związane z teatrem • zasady kulturalnego zachowania się w teatrze |
03.04.2020 |
Co się zdarzyło w karczmie Rzym? |
• tekst pt. „Pani Twardowska” A. Mickiewicza • temat utworu • wygląd bohaterów dzieła • cechy bohaterów utworu i ich relacje • opowiadanie o wydarzeniach przedstawionych w tekście • postacie oraz wydarzenia realistyczne i fantastyczne
|
06.04.2020 |
Dlaczego tytuł "Pani Twardowska?" |
• opowiadanie o wydarzeniach przedstawionych w tekście pt. „Pani Twardowska” A. Mickiewicza • postacie oraz wydarzenia realistyczne i fantastyczne • wersy, rymy, rytm
|
07.04.2020 |
Wielkanoc u Miziołków. |
• tekst Joanny Olech pt. „Dynastia Miziołków” • zwyczaje związane z Wielkanocą w Polsce • humor w przedstawionym utworze
|
08.04.2020 |
Opis stołu wielkanocnego. |
• zwyczaje świąteczne w naszym regionie • opis stołu wielkanocnego |
15.04.2020 |
Bazyliszek w teatrze - czytamy legendę o warszawskim Bazyliszku. |
• legenda „Bazyliszek w teatrze” • miejsce i czas wydarzeń • bohaterowie tekstu • relacje między bohaterami • opowiadanie o wydarzeniach zaprezentowanych w utworze
|
15.04.2020 |
Bazyliszek w teatrze. |
• postacie oraz wydarzenia realistyczne i fantastyczne • sąd o bohaterach i ich zachowaniu • redagowanie szczegółowego planu wydarzeń • cechy dramatu (tekst główny, tekst poboczny) |
16.04.2020 |
Kogo można spotkać w baśniowej krainie? |
• tytuły znanych baśni •znani autorzy baśni: Andersena, braci Grimm, Perrault i ich twórczość • baśń jako gatunek literacki • cechy i przesłanie baśni • postacie oraz wydarzenia fantastyczne i realistyczne • magiczne przedmioty
|
17.04.2020 |
Pokonanie zła wymaga wysiłku i współpracy - baśń "Kryształowa kula" J. i W. Grimm. |
• baśń "Kryształowa kula" J. i W. Grimm. • baśń i jej cechy charakterystyczne • miejsce i czas wydarzeń • sąd o bohaterach i ich zachowaniu • czytanie baśni • baśń jako gatunek literacki • cechy i przesłanie baśni • postacie oraz wydarzenia fantastyczne i realistyczne w utworze literackim
|
20.04.2020 |
Piszemy zaproszenia. |
• tworzenie zaproszenia w formie pisemnej • redagowanie pisemnego zaproszenia, uwzględniając jego niezbędne elementy • data i miejsce wydarzenia • zwroty do adresata i charakterystyczne sformułowania • stosowanie odpowiedniej kompozycji i układu graficznego |
21.04.2020 |
Po co komu spójnik? |
• rozpoznawanie spójników wśród innych części mowy • znaczenie spójników w zdaniu • uzupełnianie wypowiedzi pisemną odpowiednimi spójnikami |
22.04.2020 |
Odkrywamy tajemnice złotej rybki - A. Puszkin "Bajka o rybaku i rybce". |
• rozpoznanie utworu jako baśni i wskazanie jej cech charakterystycznych • miejsce i czas wydarzeń • opowiadanie o wydarzeniach opisanych w utworze • wydarzenia realistyczne i fantastyczne
|
23.04.2020 |
Jakie pouczenie wynika z bajki "O rybaku i rybce"? |
• charakterystyka bohaterów utworu • postacie realistyczne i fantastyczne • sąd o bohaterach i ich zachowaniu • pouczenie wypływające z baśni |
24.04.2020 |
Warsztat pisarza, czyli o sztuce pisania opowiadań. |
• redagowanie opowiadania zgodnie z planem wydarzeń • tworzenie początku opowiadania • redagowanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej
|
27.04.2020 |
Opowiem wam o...- piszemy opowiadanie. |
• redagowanie opowiadania twórczego • w wypowiedzi pisemnej stosowanie odpowiedniej kompozycji • wydzielanie w tekście akapitów |
29.04.2020 |
Pisownia wyrazów z "ch" i "h". |
• rozróżnianie części mowy • stosowanie zasad ortograficznych pisowni wyrazów z ch i h
|
29.04.2020 |
Ćwiczenia ortograficzne - pisownia wyrazów z "ch" i "h". |
• zapis wyrazów z h wymieniających się na g, z, ż • zapis wyrazów z ch na końcu wyrazu • zapis wyrazów z h w środku wyrazu |
30.04.2020 |
Sympatie i antypatie spójników, czyli kiedy postawić przecinek. |
• zasady użycia przecinka przed spójnikami • spójniki, przed którymi należy postawić przecinek • stosowanie przecinka zgodnie z zasadami interpunkcji |
05.05.2020 |
"Dziękuję Ci, Prymasie" - list. |
• list do kardynała Stefana Wyszyńskiego • stosowanie odpowiedniej kompozycję • wydzielanie w tekście akapitów |
06.05.2020 |
Wśród przyjaciół - obraz C. Ditz. |
• czas i miejsce sytuacji ukazanej na obrazie Wśród przyjaciół C. Ditz • opis bohaterów przedstawionych na płótnie • kolory dominujące w dziele • pierwszy i drugi plan obrazu
|
07.05.2020 |
Moja ulubiona książka. |
• opis ulubionej książki i wykonanie ilustracji • stosowanie odpowiedniej kompozycji • uzasadnienie swojego wyboru |
08.05.2020 |
O grzeczności na co dzień - "Nastolatki i bon ton" |
• wyjaśnienie sformułowania: słowa stanowią klucz do ludzi • posługiwanie się zwrotami grzecznościowymi • zasady etykiety językowej |
11.05.2020 |
Z wyrazami wdzięczności... |
• tworzenie podziękowania w określonej sytuacji • redagowanie podziękowania, uwzględniając jego niezbędne elementy • poprawne zapisywanie daty i miejsce • używanie wybranych zwrotów grzecznościowych • stosowanie w tekście odpowiedniej kompozycję i układ graficzny |
13.05.2020 |
Gdy ludzie się różnią…- Grzegorz Kasdepke „Mam prawo” |
• fragmenty powieści Grzegorza Kasdepke pt. „Mam prawo” • miejsce i czas wydarzeń • określenie narratora • opowiadanie o wydarzeniach opisanych w utworze
|
13.05.2020 |
Gdy ludzie się różnią…- Grzegorz Kasdepke, Mam prawo |
• charakterystyka bohaterów tekstu Grzegorza Kasdepke pt.„ Mam prawo” • sąd o bohaterach i ich zachowaniu • porównanie doświadczenia bohaterów z własnymi |
14.05.2020 |
Zabawa na łące - Władysław Bełza, Motyl |
• temat wiersza Władysława Bełzy pt. „Motyl” • adresat utworu • osoba mówiąca w wierszu • określenie nastroju tekstu • wersy i rymy
|
15.05.2020 |
Pisownia wielką literą – państwa, regiony, miasta, dzielnice, wsie. |
• zasady pisowni wielką literą nazw państw, miast, dzielnic, regionów, nazwy mieszkańców państw i regionów • zasady pisowni małą literą mieszkańców miast, dzielnic, wsi • zasady pisowni małą literą przymiotników utworzonych od nazw własnych • korzystanie ze słownika ortograficznego |
18.05.2020 |
Jak zapisać rozmowę? – dialog z rodzicem na temat wspomnień o Janie Pawle II. |
• dialog w tekście literackim • prowadzenie rozmowy na zadany temat • uzupełnianie dialogu odpowiednimi znakami interpunkcyjnymi • poprawne zapisanie rozmowy • redagowanie dialogu na określony temat • dobieranie synonimów do czasowników: powiedzieć, mówić • wspomnienie o Janie Pawle II – dialog z rodzicem |
19.05.2020 |
Mogę przeciwstawić się przemocy - Elżbieta Zubrzycka, Słup soli (fragmenty) |
• czytanie tekstu Elżbiety Zubrzyckiej pt. „Słup soli” • miejsce i czas wydarzeń • określenie narratora • opowiadanie o wydarzeniach ukazanych w utworze • opis bohaterów utworu • sąd o bohaterach i ich zachowaniu • porównanie doświadczeń bohaterów z własnymi |
20.05.2020 |
Jak rozwiązywać konflikty? - Andrzej Maleszka „Magiczne drzewo”. |
• czytanie tekstu Andrzeja Maleszki pt. „Magiczne drzewo”. • miejsce i czas wydarzeń • określenie narratora • opowiadanie o wydarzeniach zaprezentowanych w utworze • bohaterowie tekstu • postacie oraz wydarzenia rzeczywiste i fantastycznemu • sąd o bohaterach i ich zachowaniu • porównuje doświadczenia bohaterów z własnymi • pisanie podziękowania w imieniu Ikukiego |
21.05.2020 |
O pożytkach płynących z posiadania kota - Roksana Jędrzejewska-Wróbel, Praktyczny pan |
• czytanie tekstu Roksany Jędrzejewskiej -Wróbel pt. „Praktyczny pan” • miejsce i czas wydarzeń • określenie narratora • opowiadanie o wydarzeniach ukazanych we fragmencie powieści • charakterystyka bohatera utworu • sąd o bohaterze i jego zachowaniu • wyjaśnienie, co oznacza słowo praktyczny • sposoby radzenia sobie ze stresem |
22.05.2020 |
Jak rozpoznać orzeczenie i podmiot? |
• podmiot • orzeczenie • rozpoznawanie głównych części zdania • wskazywanie podmiotu i orzeczenia w zdaniach |
MATEMATYKA KLASA IV |
||
TERMIN |
TEMAT |
TREŚCI NAUCZANIA |
25 III |
Figury symetryczne, koła i okręgi - powtórzenie. |
używanie ze zrozumieniem pojęć: figura symetryczna i oś symetrii figury, koło i okrąg wskazywanie osi symetrii w podanych figurach (jeśli istnieją) rysowanie figur z dwiema osiami symetrii i figury symetrycznej z zadanymi osiami symetrii oraz kół i okręgów o podanych promieniach lub średnicach wskazywanie środka, promienia i średnicy koła i okręgu |
27 III |
Powiększanie i pomniejszanie figur - ćwiczenia ze skalą. |
rysowanie odcinków o podanej długości w podanej skali przeliczanie wymiarów figur geometrycznych i obiektów przy zmianach skali obliczanie rzeczywistych wymiarów obiektów, znając ich wymiary w podanej skali dobieranie skali do narysowanych przedmiotów |
30 III |
Poznajemy różne rodzaje skali. |
rozróżnianie sposobów zapisywania skali |
31 III |
Mapa i plan. |
posługiwanie się mapą i planem |
1 IV |
Skala na mapie - rozwiązywanie zadań. |
obliczanie rzeczywistej odległości między miejscowościami na podstawie różnych map |
3 IV |
Powtórzenie wiadomości - ćwiczenia. |
Utrwalenie wiadomości i umiejętności zawartych w Podstawie Programowej w punktach: · VII. Proste i odcinki · II. Działania na liczbach naturalnych · IX. Wielokąty, koła i okręgi · XII. Obliczenia praktyczne · XI. Obliczenia w geometrii
Realizowane treści: · Proste, odcinki i punkty · Mierzenie · Prostokąty i kwadraty · Wielokąty · Różne jednostki długości · Obwód wielokąta · Figury symetryczne · Koła i okręgi · Skala · Mapa i plan |
6 IV |
Powtórzenie wiadomości. |
|
7 IV |
Ułamek jako część całości. |
określanie części całości w postaci ułamka nazywanie i wskazywanie: licznik, mianownik, kreska ułamkowa zapisywanie ułamków cyframi zapisywanie ułamków słownie zaznaczanie na osi liczbowej ułamków zwykłych o niewielkich licznikach i mianownikach rozwiązywanie zadań tekstowych, w których występują ułamki |
8 IV |
Jaki to ułamek? Ćwiczenia interaktywne. |
|
15 IV |
Porównywanie ułamków. |
porównywanie ułamków zwykłych o takich samych mianownikach porządkowanie rosnąco lub malejąco ułamków o takich samych mianownikach porównywanie ułamków zwykłych o takich samych licznikach porządkowanie rosnąco lub malejąco ułamków o takich samych licznikach |
17 IV |
Rozszerzanie i skracanie ułamków - wprowadzenie. |
skracanie ułamków, mając daną liczbę, przez którą należy podzielić licznik i mianownik rozszerzanie ułamków, mając daną liczbę, przez którą należy pomnożyć licznik i mianownik |
20 IV |
Sprawdzian wiadomości - figury geometryczne. |
Sprawdzenie wiedzy i umiejętności powtórzonych 3 IV i 6 IV |
21 IV |
Rozszerzanie i skracanie ułamków - ćwiczenia. |
wskazywanie liczby, przez którą skrócono lub rozszerzono ułamek, aby otrzymać inny ułamek doprowadzanie ułamków do postaci nieskracalnej |
22 IV |
Liczby mieszane - wprowadzenie. |
używanie ze zrozumieniem pojęcia liczba mieszana zamiana całości na ułamki niewłaściwe zamiana liczb mieszanych na ułamki niewłaściwe zamiana ułamków niewłaściwych na liczby mieszane |
24 IV |
Ułamki - lekcja podsumowująca. |
podsumowanie dotychczas zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu ułamków zwykłych |
27 IV |
Liczby mieszane - ćwiczenia utrwalające. |
zaznaczanie na osi liczbowej liczby mieszanej porównywanie liczb mieszanych i ułamków niewłaściwych |
28 IV |
Ułamek jako iloraz. |
zastępowanie znaku dzielenia kreską ułamkową podawanie wyniku dzielenia w postaci ułamka nieskracalnego i liczby mieszanej |
29 IV |
Poprawa sprawdzianu z działań pisemnych. |
Poprawa ocen ze sprawdzaniu z zakresu działań pisemnych: · dodawanie pisemne · odejmowanie pisemne · mnożenie pisemne · wybrane przykłady dzielenia pisemnego |
5 V |
Dodawanie i odejmowanie ułamków o tych samych mianownikach - wprowadzenie. |
dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach dodawanie ułamków do całości odejmowanie ułamków od całości zadania tekstowe z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach dodawanie i odejmowanie liczb mieszanych o jednakowych mianownikach przedstawia liczby mieszanej w postaci sumy lub różnicy liczb mieszanych |
6 V |
Dodawanie i odejmowanie ułamków - ćwiczenia. |
|
8 V |
Mnożenie ułamków przez liczby naturalne. |
mnożenie ułamków przez liczby naturalne zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia ułamków przez liczby naturalne |
11 V |
Powtórzenie wiadomości. |
Utrwalenie wiadomości i umiejętności zawartych w Podstawie Programowej w punktach: · IV. Ułamki zwykłe i dziesiętne. · V. Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych.
Realizowane treści: · Ułamek jako część całości · Porównywanie niektórych ułamków · Skracanie i rozszerzanie ułamków · Liczby mieszane · Ułamek jako iloraz · Dodawanie i odejmowanie ułamków · Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną
|
12 V |
Powtórzenie - ćwiczenia interaktywne. |
|
13 V |
Ułamek dziesiętny. |
odczytywanie i zapisywanie ułamka dziesiętnego zamiana ułamka dziesiętnego na ułamek zwykły lub liczbę mieszaną – proste przypadki zamiana ułamka zwykłego lub liczby mieszanej na ułamek dziesiętny – proste przypadki zaznaczanie ułamków dziesiętnych na osi liczbowej |
15 V |
Porównywanie ułamków dziesiętnych. |
porównywanie ułamków dziesiętnych porządkowanie ułamków dziesiętnych rosnąco i malejąco |
18 V |
Badanie wyników nauczania. |
Sprawdzian wiadomości i umiejętności po klasie 4. |
19 V |
Ułamki zwykłe – test. |
Sprawdzenie wiedzy i umiejętności powtórzonych 11 V i 12 V. |
20 V |
Zamiana ułamków. |
zamiana ułamka zwykłego (liczby mieszanej) na ułamek dziesiętny metodą rozszerzania zamiana ułamka dziesiętnego na ułamek zwykły i zapisywanie go w postaci nieskracalnej rozwiązywanie zadań tekstowych z zastosowaniem zamiany ułamków |
22 V |
Zamiana ułamków – ćwiczenia. |
MUZYKA KL IV
Lp. |
Data |
Temat |
Treści nauczania
|
1 |
31 03 2020 |
Wiosenne nastroje w muzyce |
Piosenka” Wszystko kwitnie wkoło” odgłosy przyrody, ptasi koncert |
2 |
07 04 2020 |
Muzyka na Wielkanoc |
Zwyczaje wielkanocne z różnych stron Polski, pieśni pasyjne, piosenka „Wielkanocna piosenka” |
3 |
21 04 2020 |
Piosenka dla Ziemi - Ekorock |
Ochrona przyrody, Dzień Ziemi, utwór E.Grieg „ Poranek”, Ekorock |
4 |
28 04 2020 |
Majowe święta Polaków |
Historia, znaczenie świąt 1,2,3 maja, piosenka „ Polska flaga”,termin kropka przy nucie |
5 |
05 05 2020 |
Zabawy przy muzyce |
Przygotowanie własnych instrumentów, pląsy z szarfami przy muzyce ,utwory „Lot trzmiela”, „ Wiosna” |
6 |
12 05 2020 |
Majowe spotkania z piosenką |
Odpoczynek i rekreacja, piosenka harcerska „ Stokrotka” |
7 |
19 05 2020 |
Dla Ciebie Mamo |
Życzenia dla mamy i taty, piosenka „Dla Ciebie Mamo” |
PLASTYKA KL IV
Lp. |
Data |
Temat |
Treści nauczania
|
1 |
30 03 2020 |
Projekt znaczka pocztowego o Kardynale Stefanie Wyszyńskim |
Postać Prymasa, uroczystość beatyfikacji, forma prac plastycznych |
2 |
06 04 2020 |
Wykonanie ozdoby wielkanocnej |
Tradycje, obrzędy plastyki wielkanocnej |
3 |
20 04 2020 |
Kwitnące drzewa |
Barwy czyste ,rodzaje linii, kompozycja, barwy czyste, ciepłe |
4 |
27 04 2020 |
Kwitnące drzewa – wykańczanie i ocena prac |
Technika wycinanki , wyklejanki |
5 |
11 05 2020 |
Praca pszczół |
Barwy czyste, podstawowe, pochodne, techniki mieszane |
6 |
18 05 2020 |
Egzotyczny ogród |
Technika pastelowa, plamy barwne |
przyroda – klasa 4
Data |
Temat |
Realizowane treści |
25.03.2020 |
Wody słodkie i wody słone |
Wody płynące i stojące – rodzaje. Podawanie nazw wód. |
30.03.2020 |
Krajobraz wczoraj i dziś |
Krajobraz najbliższej okolicy. Dawny krajobraz najbliższej okolicy. Pochodzenie nazwy miejscowości. |
1.04.2020 |
Obszary i obiekty chronione |
Obszary chronione, pomniki przyrody, obiekty zabytkowe w najbliższej okolicy. Park narodowy a rezerwat przyrody. |
6.04.2020 |
Podsumowanie działu 6 |
Ukształtowanie terenu – rodzaje, przykłady. Skały – rodzaje, występowanie, znaczenie. Powstawanie gleby. Wody płynące i stojące – rodzaje. Podawanie nazw wód. Krajobraz najbliższej okolicy. Dawny krajobraz najbliższej okolicy. Pochodzenie nazwy miejscowości. Obszary chronione, pomniki przyrody, obiekty zabytkowe w najbliższej okolicy. Park narodowy a rezerwat przyrody. |
8.04.2020 |
Warunki życia w wodzie |
Warunki życia w wodzie (nasłonecznienie, zawartość tlenu, opór wody). Przystosowania organizmów do środowiska życia. |
15.04.2020 |
Sprawdzian z działu 6 |
Ukształtowanie terenu – rodzaje, przykłady. Skały – rodzaje, występowanie, znaczenie. Powstawanie gleby. Wody płynące i stojące – rodzaje. Podawanie nazw wód. Krajobraz najbliższej okolicy. Dawny krajobraz najbliższej okolicy. Pochodzenie nazwy miejscowości. Obszary chronione, pomniki przyrody, obiekty zabytkowe w najbliższej okolicy. Park narodowy a rezerwat przyrody. |
20.04.2020 |
Z biegiem rzeki |
Rodzaje wód płynących. Wyszukiwanie nazw na mapie. Organizmy żyjące w wodzie. |
22.04.2020 |
Życie w jeziorze |
Rodzaje wód stojących. Wyszukiwanie nazw na mapie. Organizmy żyjące w wodzie. |
27.04.2020 |
Warunki życia na lądzie |
Czynniki warunkujące życie na lądzie oraz przystosowania organizmów do życia. |
29.04.2020 |
Las ma budowę warstwową |
Warstwy lasu – ich nazwy i występowanie. Warunki abiotyczne w nich panujące. |
6.05.2020 |
Las ma budowę warstwową |
Podstawowe gatunki roślin i zwierząt żyjące w lesie. Jakie zwierzęta żyją w poszczególnych warstwach. |
11.05.2020 |
Jakie drzewa rosną w lesie? |
Pospolite drzewa iglaste i liściaste rosnące w najbliższej okolicy szkoły. |
13.05.2020 |
Na łące |
Organizmy łąkowe – rośliny i zwierzęta. |
18.05.2020 |
Na polu uprawnym |
Organizmy zwierzęce i roślinne żyjące na polu uprawnym. |
20.05.2020 |
Utrwalenie wiadomości |
Rodzaje wód płynących. Wyszukiwanie nazw na mapie. Organizmy żyjące w wodzie. Rodzaje wód stojących. Wyszukiwanie nazw na mapie. Organizmy żyjące w wodzie. Czynniki warunkujące życie na lądzie oraz przystosowania organizmów do życia. Warstwy lasu – ich nazwy i występowanie. Warunki abiotyczne w nich panujące. Podstawowe gatunki roślin i zwierząt żyjące w lesie. Jakie zwierzęta żyją w poszczególnych warstwach. Pospolite drzewa iglaste i liściaste rosnące w najbliższej okolicy szkoły. Organizmy łąkowe – rośliny i zwierzęta. Organizmy zwierzęce i roślinne żyjące na polu uprawnym. |
RELIGIA KL. IV
L.P |
Data |
Temat – Klasa IV |
Treści |
1. |
25.03.2020 |
Stacje Drogi Krzyżowej |
Warunki niezbędne do uzyskania przebaczenia przyniesionego ludziom przez Jezusa.
|
2. |
31.03.2020 |
Święty Józef |
Józef z Nazaretu, Opiekun Zbawiciela. Postać Józefa jako przykład Świętego we właściwych relacjach rodziny.
|
3. |
01.04.2020 |
Trzy krzyże |
Ukazanie śmierci Pana Jezusa jako wyrazu miłości Boga do człowieka. Znaczenie krzyża dla chrześcijan.
|
4. |
07.04.2020 |
Święty Jan Paweł II |
Ukazanie św. Jana Pawła II, jako człowieka czynu. Kształtowanie postawy miłości wobec Boga i bliźniego. |
5. |
08.04.2020 |
Niebolot |
Wartości jakimi człowiek powinien kierować się w osiągnięciu życia wiecznego.
|
6. |
15.04.2020 |
Zmartwychwstały Chrystus przewodnikiem w drodze do Boga Ojca |
Wielkanoc podstawą wiary |
7. |
21.04.2020 |
Uczynki miłosierdzia w codziennym życiu |
Uczynki miłosierdzia znakiem miłości wobec człowieka i Boga
|
8. |
22.04.2020 |
Św. Faustyna i Boże Miłosierdzie |
Ukazanie postaci siostry Faustyny, jako Apostołki Bożego Miłosierdzia, zachęcenie do podejmowania uczynków miłosiernych.
|
9. |
28.04.2020 |
Uczynki miłosierdzia w codziennym życiu |
Ukazanie wartości uczynków miłosierdzia w codziennym życiu. Wychowanie do wypełniania uczynków miłosierdzia w codziennym życiu.
|
10. |
29.04.2020 |
Uczynki miłosierdzia w codziennym życiu cz.II |
Kształtowanie postawy miłosierdzia wobec bliźnich |
11. |
05.05.2020 |
Eucharystia ucztą miłości |
Eucharystia – ucztą miłości. Wdzięczność Chrystusowi za dar Eucharystii. |
12. |
06.05.2020 |
Przykazanie miłości wypełnieniem zobowiązań wobec Boga i ludzi |
Sposoby wypełniania przykazania miłości wobec Boga i ludzi
|
13. |
12.05.2020 |
Pełnimy wolę Ojca |
Pan Jezus wzorem pełnienia woli Boga Ojca. Sposoby pełnienia woli Boga
|
14. |
13.05.2020 |
Śmierć Pana Jezusa na krzyżu wyrazem miłości |
Śmierć Pana Jezusa na krzyżu – wyraz największej miłości wobec człowieka.
|
15. |
19.05.2020 |
Eucharystia obietnicą życia wiecznego |
Eucharystia zadatkiem życia wiecznego dla chrześcijanina.
|
16. |
20.05.2020 |
Zmartwychwstały Chrystus ukazuje się Apostołom |
Biblijny opis spotkania Zmartwychwstałego Jezusa
Msza Święta najważniejszym spotkaniem chrześcijanina |
TECHNIKA KL IV
Lp. |
Data |
Temat |
Treści nauczania
|
1 |
30 03 2020 |
Wybrane znaki drogowe |
Znaki nakazu, znaki informacyjne, różnice między komunikatami przekazywanymi przez poszczególne znaki |
2 |
06 04 2020 |
Znaki drogowe poziome |
Wybrane znaki poziome, znaczenie, kolory |
3 |
20 04 2020 |
Zasady poruszania się rowerem |
Jazda rowerem po jezdni, drodze dla rowerów, chodniku, jezdni, jazda w kolumnie |
4 |
27 04 2020 |
Skrzyżowanie dróg równorzędnych |
Zasady pierwszeństwa przejazdu , sytuacje na drodze |
5 |
11 05 2020 |
Ruch rowerów -film edukacyjny |
Zasady jazdy w miasteczku ruchu drogowego, manewry, znaki, sytuacje |
6 |
18 05 2020 |
Testy i krzyżówki |
Powtórzenie i utrwalenie wiadomości |
Klasa IV
Data |
Temat lekcji data |
Treści nauczania |
26.03 |
Styl grzbietowy - ćwiczenia dla początkujących. |
Kształtowanie prawidłowych nawyków w stylu grzbietowym |
26.03 |
Kraul - ćwiczenia dla początkujących. |
Kształtowanie prawidłowych nawyków w kraulu |
27.03 |
Ćwiczenia kształtujące cz.I |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
31.03 |
Podanie i chwyt piłki. K |
Doskonalenie wybranych elementów technicznych z koszykówki |
1.04 |
Ćwiczenia kształtujące cz.II |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
2.04 |
Ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
3.04 |
Kształtowanie koordynacji ruchowej. |
Kształtowanie cech koordynacyjnych |
7.04 |
Ćwiczenia z niestandardowymi przyborami |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
15.04 |
Ćwiczenia w domu - cz. IV |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
16.04 |
Kozłowanie piłki prawą i lewą ręką. K |
Doskonalenie wybranych elementów technicznych z koszykówki |
17.04 |
Piłka nożna - historia |
Poznanie historii wybranej gry zespołowej |
21.04 |
Sygnalizacja sędziowska w koszykówce. |
Znajomość przepisów gry w koszykówkę |
23.04 |
Styl grzbietowy. Doskonalenie techniki |
Kształtowanie prawidłowych nawyków w stylu grzbietowym |
23.04 |
Najczęstsze błędy w pływaniu stylem grzbietowym. |
Świadomość prawidłowych nawyków ruchowych |
24.04 |
Ćwiczenia w domu cz.V |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
28.04 |
Ćwiczenia w domu. cz.VI |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
29.04 |
Wielcy polscy sportowcy - Irena Szewińska |
Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu |
30.04 |
Gwiazdy sportu - Otylia Jędrzejczak |
Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu |
5.05 |
Ćwiczenia w domu cz.VII |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
7.05 |
Najczęstsze błędy w pływaniu początkujących |
Świadomość prawidłowych nawyków ruchowych |
7.05 |
Ciekawe postacie z historii pływania |
Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu |
8.05 |
Sport olimpijski - gimnastyka sportowa |
Zaznajomienie z zasadami i historią wybranej dyscypliny sportowej |
12.05 |
Ćwiczenia w domu cz.VIII |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
13.05 |
Ćwiczenia z niestandardowymi przyborami |
Kształtowanie cech kondycyjnych i koordynacyjnych |
14.05 |
Wielcy polscy sportowcy – Robert Lewandowski |
Przybliżenie wybitnej postaci polskiego sportu |
15.05 |
Odbicie piłki sposobem górnym. PS |
Kształtowanie prawidłowej techniki odbić piłki sposobem górnym |
19.05 |
Historia pochodni olimpijskich |
Zapoznanie z historią ruchu olimpijskiego |
21.05 |
Style pływackie. Styl motylkowy |
Zapoznanie z podstawowymi stylami pływackimi |
21.05 |
Ciekawe postacie z historii pływania |
Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu |
22.05 |
Najdziwniejsze dyscypliny sportu |
Ciekawostki ze świata sportu |
wychowanie do życia w rodzinie – klasa 4
Data |
Temat |
Realizowane treści |
25.03.2020 |
Człowiek – istota płciowa |
Rola życiowa kobiety i mężczyzny. |
2.04.2020 |
Przekazywanie życia (Dz.) |
Dojrzewanie organizmu – rola w przekazywaniu życia. |
16.04.2020 |
Przekazywanie życia (Ch.) |
Dojrzewanie organizmu – rola w przekazywaniu życia. |
23.04.2020 |
U progu dojrzewania (Dz., Ch.) |
Zmiany zachodzące w psychice w okresie pokwitania. |
30.04.2020 |
Rodzi się dziecko (Dz., Ch.) |
Etapy rozwoju dziecka. |
7.05.2020 |
Intymność (Dz., Ch.) |
Potrzeba nieufności i dystansu wobec obcych ludzi. |
14.05.2020 |
Obrona własnej intymności (Dz., Ch.) |
Czujność w kontaktach z osobami nieznajomymi – Jak ją zachować? |
21.05.2020 |
Koleżeństwo |
Potrzeby i zainteresowania kolegi/koleżanki – Jak je dostrzec? |
Zajęcia z wychowawcą-kl. IV
Data |
Temat |
Treści nauczania. |
26.03.2020r. |
Jak pracować w domu z Dziennikiem elektronicznym? |
Informacje dla uczniów : Jak odbierać i odsyłać wykonywane zadania domowe. |
02.04.2020r. |
Relacje między uczniami w czasie Pandemii |
Omówienie sposobu kontaktowania się z wychowawcą, nauczycielami i uczniami w czasie izolacji. |
16.04.2020r. |
Zajęcia w czasie wolnym |
Filmik proponujący zajęcia manualne w czasie wolnym. |
23.04.2020r. |
Sposób zabezpieczenia przed zakażeniem. |
Filmik: Jak samodzielnie i prosto wykonać maseczkę ochronną. |
30.04.2020r. |
Spotkanie z wychowawcą. |
Rozmowa z uczniami. Jak sobie radzą w czasie izolacji. |
07.05.2020r. |
Realia życia w czasie pandemii. |
Sposoby kontaktu z uczniami na nowej platformie edukacyjnej |
14.05.2020r. |
Meet. Jak radzimy sobie w izolacji? |
Rozmowy na temat problemów i sukcesów pracy w domu. |