EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA KLASA III
DATA |
BLOK TEMATYCZNY |
TREŚCI KSZTAŁCENIA W POSZCZEGÓLNYCH EDUKACJACH |
|
25.03.2020 |
RAZEM LEPIEJ |
Edukacja polonistyczna i społeczna: - czytanie krótkich tekstów informacyjnych, -ćwiczenia utrwalające poznane części mowy; Edukacja matematyczna: - obliczanie iloczynów i ilorazów w zakresie 100; Edukacja muzyczna: -układanie rymowanek muzycznych; Wychowanie fizyczne: - ćwiczenia zręcznościowe. |
|
26.03. - 03.04.2020 |
Utrwalić to co piękne |
Edukacja polonistyczna i społeczna: - wyjaśnienie wyrażenia galeria sztuki, - czytanie tekstu informacyjnego połączone z odpowiedziami na pytania, - opis obrazu S. Wyspiańskiego ,,Śpiący Staś”, - czytanie tekstu informacyjnego o historii aparatów fotograficznych, układanie pytań do zdań na podstawie przeczytanego tekstu, - końcówka –ji w odmianie rzeczowników typu fotografia, ortografia, geografia, - pisanie dalszego ciągu dialogu, - czytanie tekstu o przygodzie Kamila, wyszukiwanie w tekście nazw osób uczestniczących w pracy nad filmem uzupełnianie tekstu z lukami, - rozpoznawanie rzeczowników, tworzenie rodziny wyrazów, czas przyszły, przeszły i teraźniejszy czasownika, - czytanie tekstów informacyjnych na temat krajobrazu głównych regionów Polski -łączenie zdań pojedynczych w złożone za pomocą spójników więc, ponieważ, dlatego, - uzupełnianie programu wycieczki rzeczownikami utworzonymi od nazw czynności, - czytanie informacji o nietypowych muzeach, - uzupełnianie wyrazów brakującymi literami ó, u, rz, ż ,ch h – praca ze słownikiem ortograficznym; Edukacja matematyczna: - mnożenie liczb dwucyfrowych w zakresie 100, obliczenia pieniężne, rozwiązywanie zadań, - mendel i tuzin, - dzielenie typu 96:6, rozdzielność mnożenia względem dodawania, - rozwiązywanie zadań, sprawdzanie dzielenia za pomocą mnożenia. Edukacja przyrodnicza: - główne regiony Polski i ich charakterystyczne cechy. Edukacja plastyczna i edukacja techniczna: - wykonanie plakatu reklamującego wybrany region Polski, - wykonanie ramki do obrazu. Edukacja muzyczna: - nauka piosenki ,,Maszeruje wiosna”. Edukacja informatyczna: - opisanie swojego dnia w programie Word. Wychowanie fizyczne: -ćwiczenia ogólnorozwojowe. |
|
6.04.2020 |
Pobudka |
Edukacja polonistyczna i społeczna: -czytanie wiersza „Pobudka”, nauka wybranych zwrotek na pamięć, - pisownia wyrazów z ż i rz. Edukacja matematyczna: -obliczenia w zakresie 100 z wykorzystaniem czterech działań. Edukacja plastyczna: -malowanie ilustracji do wiersza „Pobudka”. |
|
7.04 -8.04 2020 |
Wielkanoc |
Edukacja polonistyczna i społeczna: - czytanie tekstu „Wielkanocna niespodzianka”, - pisanie życzeń – wielka litera w zwrotach grzecznościowych, - czytanie tekstu informacyjnego na temat najważniejszych tradycji wielkanocnych, - wyszukiwanie w tekście czasowników i przepisywanie zdań ze zmianą formy czasowników na czas przyszły, - wielkanocne kalambury, poprawianie błędnych nazw potraw wielkanocnych na podstawie zgromadzonego słownictwa i własnej wiedzy, tworzenie wielkanocnego menu. Edukacja matematyczna: - rozszerzenie zakresu liczbowego do 1000, - porównywanie, dodawanie i odejmowanie setek, zapisywanie liczb w porządku rosnącym. Edukacja przyrodnicza: - obserwacja ptaków znajdujących się w otoczeniu ucznia, rozpoznawanie i zapisywanie nazw ptaków. Edukacja plastyczna i techniczna: - wykonanie kartki świątecznej z materiałów dostępnych w otoczeniu ucznia. |
|
15.04 – 17.04.2020 |
Pobudka |
Edukacja polonistyczna i społeczna: - czytanie przewrotnego opowiadania, uzupełnianie zdań na podstawie opowiadania, rozwiązywanie krzyżówki, uzupełnianie rymowanki wyrazami z rz, utrwalenie pisowni rz po spółgłoskach, - czytanie opowiadania „Z wiosną na ratunek”, odpowiedź na pytanie co wydarzyło się podczas spaceru Jasia i jego taty, ustalenie trasy bohatera od miejsca wypadku do leśniczówki, ocena zachowania chłopca, wypisanie oznak nadchodzącej wiosny na podstawie tekstu, dobieranie czasowników w odpowiedniej liczbie i rodzaju do podanych wykonywanych czynności, opisywanie krzewu forsycji z wykorzystaniem pytań, - wyjaśnienie pojęcia baśń, uzupełnianie metryczki baśni Brzydkie kaczątko, określanie czasu i miejsca akcji, porządkowanie ilustracji przedstawiających wydarzenia z baśni we właściwej kolejności i nadawanie im tytułów, pisanie listu do wybranej postaci z baśni, - wyjaśnienie pochodzenia nazwy kwiecień, - praca z kartą z kalendarza, czytanie informacji o zmianach w przyrodzie oraz o pracach polowych i w ogrodach w kwietniu, rozwiązywanie zagadek rebusów. Edukacja matematyczna: - dodawanie i odejmowanie setek, budowa liczby trzycyfrowej, wprowadzenie pojęcia tona. Edukacja przyrodnicza: - wiosenna hodowla roślin – założenie hodowli fasoli. Edukacja plastyczna: - wykonanie ilustracji dowolną techniką do przeczytanej baśni Brzydkie Kaczątko. Edukacja informatyczna: -wykonanie reklamy w Wordzie na temat zabaw na świeżym powietrzu. |
|
21.04- 24.04.2020 |
Wyruszamy w podróż |
Edukacja polonistyczna i społeczna: - czytanie opowiadania „Naprzeciwko północy”, odpowiedzi na pytania do tekstu, rozwiązywanie krzyżówki z wyrazami z cząstką –om, uzupełnianie zdań z wyrazem kompas w odpowiedniej formie, rodzaj męski, żeński i nijaki przymiotników, tworzenie rodziny wyrazu podróż, układanie zdań z podanymi słowami, - czytanie opowiadania „Podróżujemy po lądzie”, uzupełnianie zdań na temat transportu lądowego, odpowiedzi na pytania do tekstu, uzupełnianie dialogu z kasjerką z kasy biletowej, czytanie tekstu informacyjnego na temat transportu kolejowego i samochodowego, wady i zalety transportu lądowego, pisanie opowiadania na temat Czym chciałbym podróżować, - czytanie wiersza „O statkach dużych i małych”, wyszukiwanie w nim nazw środków transportu, odpowiedzi na pytania dotyczące wiersza, zawody związane z transportem wodnym, uzupełnianie zdań czasownikami z cząstką -ął, pisanie opowiadania z wykorzystaniem podanego wstępu, przypomnienie trójczłonowej budowy opowiadania, - czytanie informacji o nietypowych pojazdach, rozwiązywanie zagadek, rebusów o nietypowych pojazdach, łączenie zdjęć pojazdów z opisami ich wykorzystania. Edukacja matematyczna: - dodawanie i odejmowanie setek – rozwiązywanie zadań, - dodawanie jedności, dziesiątek i setek do liczby trzycyfrowej i ich odejmowanie od takiej liczby, działania z okienkiem, obliczenia pieniężne i wagowe, - dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1000, dopełnianie do setek, odejmowanie od pełnych setek, rozwiązywanie zadań. Edukacja plastyczna: - kompas – wykonanie kompozycji przestrzennej z materiałów, które uczniowie mają w domu. Edukacja informatyczna: - wyszukiwanie w intrenecie wiadomości na temat kompasu i jego zastosowania. Edukacja muzyczna: - nauka piosenki ,,Przegoń wirusa”. Wychowanie fizyczne: - gry i zabawy na podwórku, - w zdrowym ciele zdrowy duch – zabawy według zestawu przygotowanego przez nauczyciela. |
|
28.04 -05.05 2020 |
W krainie fantazji |
Edukacja polonistyczna i społeczna: - wyjaśnienie pojęcia mit, mitologia, czytanie tekstu „Mgły wachlarzem nie rozpędzisz”, odpowiedzi na pytania do tekstu, uzupełnianie zdań na temat mitu, - pisanie odpowiedzi na pytanie Co jest w życiu najważniejsze na postawie przeczytanego tekstu Puszka Pandory, ćwiczenia utrwalające przymiotniki, intuicyjne stopniowanie przymiotników, - wyjaśnienie pojęcia architektura, architekt, czytanie tekstów informacyjnych o niezwykłych budowlach świata, wyszukiwanie w dostępnych źródłach wiadomości o dziełach architektonicznych w Polsce, pisownia nazw pospolitych budowli i liczebników porządkowych, - czytanie wiersza Ale teatr, wyszukiwanie w wierszu nazw zawodów związanych z pracą w teatrze, rożne rodzaje lalek teatralnych. Edukacja matematyczna: - dodawanie w zakresie 1000 typu 382+9, - odejmowanie liczb w zakresie 1000 typu 764- 8, - dodawanie i odejmowanie typu 123+155, 984- 732, -- rozwiązywanie zadań – pomyślę i rozwiążę. Edukacja przyrodnicza: - gospodarowanie odpadami - recykling. Edukacja plastyczna i techniczna: - wykonanie lalki teatralnej ze zużytych przedmiotów codziennego użytku. Edukacja informatyczna: - wyszukiwanie odpowiedzi na pytanie co to jest mit, co to jest mitologia. Edukacja muzyczna: - utrwalenie hymnu Polski w związku ze zbliżającymi się majowymi świętami państwowymi. Wychowanie fizyczne: - gry i zabawy z mocowaniem przygotowane przez nauczyciela. |
|
06.05 – 12.05 2020 |
Błękitna Planeta |
Edukacja polonistyczna i społeczna: - czytanie teksu informacyjnego Fantastyczne dzieła natury, odpowiedzi pisemne na pytania do tekstu, wyjaśnienie znaczeń wyrazu ziemia, pisownia nazw kontynentów i oceanów wielką literą, osobowe formy czasownika umieć, rozumieć, układanie zdań dotyczących dbania o Ziemię, - czytanie wiersza Drzewo, odpowiedzi pisemne na pytania dotyczące wiersza, przypomnienie kompozycji listu i uzupełnianie brakujących fragmentów, pisownia wyrażeń i zwrotów grzecznościowych, pisownia nie z czasownikami, tworzenie form liczby pojedynczej i mnogiej rzeczowników od czasowników, czytanie informacji o znaczeniu lasu dla przyrody i człowieka, - czytanie tekstów informacyjnych poświęconych parkom narodowym w Polsce, zasady zachowania się w parkach narodowych, wielka litera w nazwach własnych, stosowanie znaków interpunkcyjnych na końcu zdań, zamiana zdań oznajmujących na rozkazujące, samodzielne pisanie opisu łosia według planu i z wykorzystaniem zgromadzonego słownictwa, pisownia wyrazów z ż i ó, - czytanie opowiadania Co to za księga, wyszukiwanie w tekście informacji o zwierzętach i roślinach chronionych, uzupełnienie notatki i układanie zdań o zwierzętach i roślinach objętych ochroną, stopniowanie przymiotników, pisownia przymiotników w stopniu równym, wyższym i najwyższym, - praca z tekstem informacyjnym, praca z kartą kalendarza, wyjaśnienie nazwy miesiąca, majowe święta, wyjaśnienie przysłów o maju, rozpoznawanie, nazywanie i pisanie nazw roślin kwitnących w maju. Edukacja matematyczna: - dodawanie liczb trzycyfrowych różnymi sposobami, w tym sposobem pisemnym z przekroczeniem progu dziesiątkowego, etapowe rozwiązywanie zadań, obliczanie długości w kilometrach, odczytywanie danych z ilustracji, układanie zadania do podanego działania i jego rozwiązanie, - odejmowanie liczb trzycyfrowych różnymi sposobami, w tym sposobem pisemnym, rozwiązywanie zadań, dodawanie trzech składników, obliczenia pieniężne, porównywanie różnicowe, - porządkowanie liczb trzycyfrowych w ciągu malejącym, odejmowanie liczb sposobem pisemnym z przekroczeniem progu dziesiątkowego, sprawdzanie wyników za pomocą dodawania, szukanie składnika spełniającego podane warunki, rozwiązywanie zadań tekstowych, - obliczanie długości w metrach, porównywanie różnicowe, odczytywanie danych z ilustracji, wykorzystywanie ich w obliczeniach wagowych, - obliczenia kalendarzowe, odczytywanie dat, przypomnienie liczb parzystych i nieparzystych, doskonalenie orientacji przestrzennej – rysowanie na kartce zgodnie z instrukcją nauczyciela. Edukacja przyrodnicza: - charakterystyczne cechy Ziemi, wskazywanie i nazywanie kontynentów na mapie, zagrożenia dla naszej planety wynikające z działalności człowieka, - znaczenie lasu dla przyrody i człowieka, określane korzyści dla przyrody i człowieka związanych z obecnością lasów - przypomnienie zasad obowiązujących w lesie, - parki narodowe w Polsce, ich nazwy i symbole, przyczyny tworzenia parków narodowych – wykorzystanie różnych źródeł informacji w tym Internetu, park narodowy znajdujący się najbliżej miejsca zamieszkania zasady zachowania się w parkach narodowych, - rośliny i zwierzęta chronione zagrożone wyginięciem i wybrane zwierzęta, które już wyginęły, - zmiany w przyrodzie i pogodzie w maju, rozpoznawanie i nazywanie roślin zielnych, kwiatów, krzewów i drzew kwitnących w maju. Edukacja plastyczna i techniczna: - wykonanie makiety ogrodu majowego, - malowanie ilustracji do tekstu ,,Co to za księga”. Edukacja informatyczna: - wyszukiwanie wiadomości na temat zwierząt i roślin chronionych, wyszukiwanie wiadomości na temat parków narodowych. Edukacja muzyczna: - nauka piosenki ,,Ziemia wyspa zielona”. Wychowanie fizyczne: - doskonalenie zwinności i zręczności - ćwiczenia przygotowane przez nauczyciela, -ćwiczenia i zabawy z piłką. |
|
13.05 – 20.05 2020 |
Nasza Ojczyzna |
Edukacja polonistyczna i społeczna: - czytanie tekstów informacyjnych na temat majowych świąt państwowych oraz Konstytucji, osób i instytucji rządowych, ustalenie odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu, wyjaśnienie czym jest Konstytucja, szacunek do symboli narodowych, uzupełnianie kartek z kalendarza nazwami świąt majowych, wielka litera w nazwach świąt państwowych, państw i ich mieszkańców, pisownia wyrazów z h, odmiana rzeczowników z zakończeniem –cja, pisownia nazw państw i ich mieszkańców oraz utworzonych od nich przymiotników, układanie zdań z wybranymi wyrażeniami, - czytanie tekstu informacyjnego poświęconego J. Matejce, odpowiedzi na pytania do tekstu, uzupełnianie notatki o J. Matejce na podstawie tekstu, zapisywanie tytułów obrazów – wielka litera i cudzysłów w tytułach, łączenie zdań pojedynczych w zdania złożone za pomocą spójników, ustawianie wyrazów w kolejności alfabetycznej, ćwiczenia utrwalające pisownię wyrazów z rz, - czytanie opowiadania Zagadka, ustalenie pochodzenia bohaterów opowiadania, sylwetki wybitnych Polaków przebywających na emigracji, przypomnienie czym jest dialog, wyjaśnienie pojęcia emigracja, pisownia nie z przymiotnikami, przypomnienie odmiany rzeczowników z zakończeniem –cja, wielka litera w imionach, nazwiskach, tytułach , nazwach geograficznych, - czytanie opowiadania Babcia, papież i nuda, redagowanie i zapisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi o Janie Pawle II z wykorzystaniem zgromadzonych informacji i słownictwa, wyjaśnienie znaczenia wyrazu papież, pielgrzym, określanie cech papieża – stopniowanie przymiotników. Edukacja matematyczna: - obliczanie różnic liczb trzycyfrowych sposobem pisemnym z przekroczeniem progu dziesiątkowego, sprawdzanie wyników za pomocą dodawania, obliczenia pieniężne, rozwiązywanie zadań tekstowych – odczytywanie danych z ilustracji, odczytywanie danych z ilustracji, porównywanie cen (tańszy, droższy) obliczanie odległości w centymetrach i metrach, porównywanie różnicowe, układanie i rozwiązywanie zagadek matematycznych, - pomyślę i rozwiążę - obliczenia pieniężne, wagowe, zegarowe, odległości, objętości płynów, rozwiązywanie zadań tekstowych. Edukacja przyrodnicza: - praca z mapą Polski, wskazywanie na mapie sąsiadów Polski, określanie kierunków geograficznych. Edukacja plastyczna i techniczna: - wykonanie projektu pocztówki (Moja Ojczyzna), wykorzystanie techniki doklejania, wydzieranki, malowania lub rysowania. Edukacja informatyczna: - zadania logiczne z wykorzystaniem płyty. Edukacja muzyczna: - nauka piosenki Piosenka młodego patrioty, powtórzenie wiadomości o polskich tańcach ludowych. Wychowanie fizyczne: - ćwiczenia i zabawy ruchowe z piłką , - ćwiczenia motoryczne kształtujące szybkość, moc i siłę. |
|
21.05 -22.05 2020 |
W świecie książek |
Edukacja polonistyczna i społeczna: - czytanie tekstu na temat polskich gór i występujących tam roślin i zwierząt, wyjaśnienie wyrazów związanych z piętrami gór, wielka litera w nazwach geograficznych, - czytanie tekstu Sposób na Adama, pisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi na temat ulubionej książki, przypomnienie pisowni imion, nazwisk, tytułów wielką literą, utrwalenie alfabetu, przypomnienie rodzajów rzeczownika oraz zdań oznajmujących i rozkazujących, przypomnienie zasad korzystania z biblioteki. Edukacja matematyczna: - dodawanie i odejmowanie liczb trzycyfrowych rożnymi sposobami, rozwiązywanie zadań tekstowych. Edukacja muzyczna: - nauka piosenki Witajcie w naszej bajce, grupy instrumentów muzycznych. Wychowanie fizyczne: - gry i zabawy ogólnorozwojowe doskonalące psychomotorykę. |
J. ANGIELSKI KLASA III
26.03. - Poznajemy dni tygodnia. Rymowanka, wypowiedzi według wzoru.
30.03. - Czynności wykonywane od poniedziałku do piątku - słownictwo. Wyrazy wspierane obrazkami, przepisywanie – całe zdania według wzoru.
31.03. - Fred's timetable - słuchamy historyjkę i utrwalamy słownictwo. Historyjka obrazkowa, wyrazy wspierane obrazkami.
07.04. - Opowiadamy o naszym ulubionym dniu tygodnia. Wypowiedzi według wzoru.
21.04. - Poznajemy czynności wykonywane w dniu wolnym. Wyrazy wspierane obrazkami.
23.04. - Czytamy , słuchamy i tłumaczymy tekst "At the weekend". Tekst narracyjny.
27.04. - Odpowiadamy na pytania do tekstu " At the weekend". Wypowiedzi według wzoru.
28.04. - Uzupełniamy i odczytujemy zdania na temat czynności w czasie wolnym. Przepisywanie – całe zdania według wzoru, wypowiedzi według wzoru.
05.05. – Poznajemy zwroty i wyrażenia opisujące czynności poranne. Wyrazy wspierane obrazkami, przepisywanie – całe zdania według wzoru.
07.05. - Słuchamy i czytamy wypowiedzi dzieci na temat ich czynności porannych. Tekst narracyjny.
11.05. - Uczymy się piosenki "What would you like to do ?". Piosenka, wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedzi według wzoru.
19.05. – Utrwalamy wiadomości z całego rozdziału. Wyrazy wspierane obrazkami, przepisywanie – całe zdania według wzoru.
21.05. – I like spring. Poznajemy nazwy miesięcy. Wyrazy wspierane obrazkami, tekst narracyjny.