Indywidualne zajęcia rewalidacyjne P. Anna Parys
|
||
Data |
Temat |
Realizowane treści
|
27.03.2020, Piątek |
Plan-czyli w jaki sposób można opisać swoje miejsce. E-dziennik, karty pracy. |
-Kropkowanie siatki według instrukcji. - Rysowanie według instrukcji. - Rysowanie drogi według własnego pomysłu - Projektowanie rozmieszczenia mebli
|
31.03.2020, Wtorek |
Ile to kosztuje- zagadki do zadań tekstowych. E-dziennik, karty pracy. |
-Rozwiązywanie zagadek tekstowych - Zapisywanie treści zagadek- ćwiczenia graficzne. - Wymyślanie zagadki matematycznej i jej zapis.
|
01.04.2020, Środa |
Logiczne ciągi- figury geometryczne. E-dziennik, karty pracy. |
-Dorysowywanie dalszego ciągu figur geometrycznych i różnych kształtów. -Kolorowanie figur w określonej sekwencji. - Dokończenie logicznych wzorów.
|
07.04.2020, Wtorek |
Usprawnianie funkcji przestrzennych- karta pracy "Strzałki". E-dziennik, karty pracy. |
- Uważna obserwacja rysunki. - Liczenie strzałek ( skierowanych w prawo, w lewo, w górę, w dół). - Zapisanie spostrzeżeń.
|
15.04.2020, Środa |
Ćwiczenia grafomotoryczne- motyl. E-dziennik, karty pracy. |
-Kropkowanie według szyfru. - Łączenie kropek w obraz. -Kolorowanie otrzymanego rysunku( motyla) wg instrukcji. -Wycinanie motyla.
|
21.04.2020, Wtorek |
Ćwiczenia usprawniające różne percepcje- karty pracy. E-dziennik, karty pracy. |
- Zapoznanie się z tekstem opisującym klasę Piotra. - Sporządzenie planu klasy na kartce - Naniesienie zmian w planie zgodnie - Wykonanie niezbędnych obliczeń- posługiwanie się przyborami matematycznymi, wzorami.
|
24.04.2020, Piątek |
Ćwiczenia usprawniające pracę ręki. E- dziennik. |
- Uważne czytanie polecenia. - Wykonanie kilku prostych ćwiczeń usprawniających pracę ręki- naciąganie, masowanie, stukanie palcami o podłoże, naśladowanie gry na fortepianie. - Stworzenie prostego rysunku na kartce
|
28.04.2020, Wtorek |
Ćwiczenia graficzne- rysowanie wykresów. |
- Zapoznanie się z wykresem słupkowym. - Odczytywanie danych z wykresu -Uzupełnianie zdań słowami: mniej, więcej,
|
29.04.2020, Środa |
Ćwiczenia orientacji przestrzennej. E-dziennik, karty pracy, Classroom. |
- Zamalowywanie odpowiednich wzorów zgodnie z ich położeniem. - Uzupełnianie brakujących danych w tabeli. - Ćwiczenia na uzupełnianie z wykorzystaniem słownictwa określającego położenie przestrzenne.
|
05.05.2020, Wtorek |
Detektyw - czyli rozwiązujemy zagadkę. E-dziennik, Classroom, karty pracy. |
- Zapoznanie się z tekstem opowieści detektywistycznej. - Uważne przeanalizowanie treści. - Sporządzenie planu sytuacyjnego do opowieści detektywa. - Próby rozwiązania zagadki na podstawie dedukcji i analizy zebranych informacji.
|
08.05.2020, Piątek |
Podobnie, czyli jak?- E-dziennik, Classroom, karty pracy |
- Wyjaśnienie słowa analogia, podanie przykładów. - Rozwiązywanie zagadek obrazkowych wykorzystujących analogie. -Rozwiązywanie zagadek o liczbach.
|
12.05.2020, Wtorek |
Makieta-czyli o wykorzystaniu brył do konstruowania ekologicznego osiedla. |
- Ćwiczenia graficzne- zamalowywanie takich samych prostokątów. - Posługiwanie się przyborami matematycznymi, pomiary, rysowanie - Wykonywanie prostych obliczeń matematycznych- obliczanie pola prostopadłościanu. - Ćwiczenie wyobraźni przestrzennej- projektowanie własnego, prostego zadania geometrycznego.
|
13.05.2020, Środa |
Ćwiczenia palców bez użycia przyrządów. E-dziennik, Classroom, karty pracy |
- Zapoznanie się z instrukcją do wykonania ćwiczeń. - Zestaw kilku ćwiczeń palców bez dodatkowych przyrządów. Słuchanie muzyki relaksacyjnej.
|
19.05.2020, Wtorek |
Przerwa w szkole- tekst do ćwiczeń kompetencji społecznych. E-dziennik, Classroom, karty pracy. |
- Przeczytanie dialogu sytuacyjnego- „Przerwa w szkole”. - Krótkie odpowiedzi na pytania związane - Uzasadnienie decyzji- argumentacja.
|
22.05.2020, Piątek |
Mój dom i przestrzeń wokół- konstrukcje geometryczne. E-dziennik, Classroom, instrukcja, projekt. |
- Przypomnienie poznanych figur geometrycznych. - Zapoznanie z instrukcją. - Stworzenie własnego projektu domu
|
świetlica
Data |
Temat |
Realizowane treści |
13.03.2020 |
Wyszukiwanie rożnych informacji o warzywa i owocach w udostępnionej literaturze. |
Owoce i warzywa – rozpoznawanie.. |
13.03.2020 |
Poznawanie przyrody w czasie spaceru. |
Szukanie przyrody na spacerze. |
16.03.2020 |
Projekcja filmów edukacyjnych z cyklu "Było sobie życie". |
Budowa i funkcjonowanie człowieka. |
16.03.2020 |
Słuchanie wierszy o wiośnie i rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody. |
Wiosna w literaturze. Uwrażliwianie dzieci na piękno przyrody. |
17.03.2020 |
Wspólne gry i zabawy świetlicowe. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
17.03.2020 |
Rozpoznawanie i nazywanie pierwszych wiosennych kwiatów. |
Uczymy się wiosennych kwiatów. |
17.03.2020 |
Pogadanka na temat zwyczaju żegnania wiosny, tzw, Marzanna. |
Dlaczego topimy Marzannę? |
18.03.2020 |
Projekcja wiosennych filmów przyrodniczych "W rytmie lasu". |
Funkcjonowanie lasu. |
18.03.2020 |
Rozmowy z dziećmi na temat kalendarzu wiosennego (obserwacja przyrody). |
Rozwój przyrody na wiosnę. |
18.03.2020 |
Rozwiązywanie krzyżówek i rebusów o tematyce wiosennej. |
Umiejętne spędzanie wolnego czasu. |
20.03.2020 |
Słuchanie piosenek o wiośnie. |
Wiosna w piosence. |
20.03.2020 |
Wykonywanie pracy plastycznej o tematyce wiosennej, pt. "Bazie w wazonie". |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
23.03.2020 |
Baśnie pana Andersena - poznajemy życiorys pisarza. |
Życiorys H. Ch. Andersena |
23.03.2020 |
Gry i zabawy rozwijające umiejętności logicznego myślenia. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
24.03.2020 |
Zapoznanie z wybranymi utworami H. Ch. Andersena. Czytanie baśni przez nauczyciela |
Poznawanie baśni Andersena. |
24.03.2020 |
Gry i zabawy na świetlicy kształtujące prawidłowe nawyki żywieniowe. |
Zdrowy styl życia – żywienie. |
24.03.2020 |
Ilustracje do wybranych utworów H. Ch. Andersena. Kolorowanie postaci z baśni |
Wzbogacanie baśni ilustracjami. |
25.03.2020 |
Projekcja wybranej baśni H. Ch. Andersena. |
Twórczość H. Ch. Andersena. |
25.03.2020 |
Dobre i złe postacie w baśniach - rozmowa kierowana. |
Znaczenie postaci w basniach. |
26.03.2020 |
Gry i zabawy rozwijające zdolności manualne (konstruowanie budowli z klocków). |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
27.03.2020 |
Opowiadanie najciekawszej baśni przez dzieci. |
Luźne wypowiedzi uczniów o baśniach. |
27.03.2020 |
Quiz wiedzy o baśniach H. Ch. Andersena. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
30.03.2020 |
Ziemia-nasz wspólny dom. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat: "Jak szanujemy naszą planetę?" |
Warsztat pracy ucznia. Swobodne wypowiedzi ucznia na temat planety – przykłady. |
30.03.2020 |
Prace porządkowe na świetlicy. Sortowanie i układanie gier na półkach. |
Wdrażanie do systematycznego sprzątania własnych stanowisk pracy. |
31.03.2020 |
Gry i zabawy w różnych kącikach zainteresowań. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
31.03.2020 |
"Ratujmy przyrodę" - debata ekologiczna. Projektowanie znaków zakazu, które uczniowie umieściliby nad jeziorem, w górach, nad morzem aby chronić je przed zanieczyszczeniem |
Poznawanie przyrody. Znaki zakazu nad jeziorem i w górach. |
1.04.2020 |
Rebusy ekologiczne. Układanie haseł o ochronie przyrody. |
Umiejętne ukłądanie rebusów i haseł. |
1.04.2020 |
Pogadanka na temat zmian zachodzących w przyrodzie. |
Zmiany w przyrodzie. |
3.04.2020 |
Prace porządkowe na świetlicy. Sortowanie i układanie gier na półkach. |
Warsztat pracy ucznia. Swobodne wypowiedzi ucznia – przykłady. Jak układać gry? |
3.04.2020 |
"Recykling" - objaśnienie znaczenia. Wykorzystywanie surowców wtórnych - rady na odpady |
Skąd się biorą surowce i co należy z nimi robić? |
3.04.2020 |
"Cuda z makulatury" - praca techniczna |
Makulatura – jej malowanie. |
6.04.2020 |
Rozbudzanie postaw twórczych; -Pogłębienie wiadomości nt. teatru. |
Teatr – po co jest? |
6.04.2020 |
Zabawy i gry na świeżym powietrzu. |
Sposoby spędzania wolnego czasu.. |
7.04.2020 |
Pogadanka na temat zachowania się w teatrze, ubioru do teatru. |
Zachowanie w teatrze. |
7.04.2020 |
Zabawy zabawkami i grami dostępnymi na świetlicy szkolnej. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
7.04.2020 |
Dlaczego ludzie chodzą do teatru – swobodne wypowiedzi dzieci, odwoływanie się do własnych doświadczeń. |
Dlaczego chodzimy do teatru? |
8.04.2020 |
Kto pracuje w teatrze – rozmowa kierowana. Aktor i jego praca |
Praca aktora w teatrze. |
8.04.2020 |
Zabawa w teatr. Inscenizacja wybranego wiersza. Nauczyciel odczytuje tekst, który jest odgrywany przez dzieci. |
Warsztat pracy ucznia. Swobodne wypowiedzi ucznia – przykłady. |
8.04.2020 |
Prace porządkowe na świetlicy. Porządkowanie i segregowanie gier na półkach. |
Wdrażanie do porządkowania własnych stanowisk pracy. |
15.04.2020 |
Zabawa w teatr. Inscenizacja wybranego wiersza. Nauczyciel odczytuje tekst, który jest odgrywany przez dzieci. |
Warsztat pracy ucznia. Swobodne wypowiedzi ucznia – przykłady. |
15.04.2020 |
Zabawy w naśladowanie – uczniowie naśladują gestem i mimiką dobrze im znane zwierzęta. Sposoby spędzania wolnego czasu. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. Odgłosy zwierząt. |
15.04.2020 |
Nauka poprawnej wymowy. Ćwiczenia w mówieniu – powtarzanie zestawu sylab od szeptu do krzyku i inne |
Po co powinniśmy poprawnie mówić? |
16.04.2020 |
Poznajemy zawody naszej mamy, babci, cioci. |
Dawne i obecne zawody. |
16.04.2020 |
Małe i duże kobiety – rozmowa na temat szacunku wobec kobiet. |
Warsztat pracy ucznia. Swobodne wypowiedzi ucznia – przykłady. Szacunek dla kobiet. |
20.04.2020 |
Żyj zdrowo, jedz kolorowo. Przegląd czasopism, poszukiwanie informacji o prawidłowej diecie |
Uczeń poznaje zasady zdrowego stylu życia. |
20.04.2020 |
„Jedzmy smacznie, zdrowo, kolorowo” - praca plastyczna. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
21.04.2020 |
Fantazja – a co to takiego? Swobodne wypowiedzi dzieci i prezentacja definicji słowa |
Fantacja i jej wpływ na człowieka. |
21.04.2020 |
Uzupełnianie niedokończonych zdań: „Chciałbym być…”, „Marzę o…”, „Co by było gdyby…” i prezentacja plastyczna swojego dokończonego zdania. |
Uczymy się kończyć zdania. |
21.04.2020 |
Czytanie baśni i bajek wybranych autorów |
Wybieranie i czytanie bajek. |
22.04.2020 |
Zabawy w kółkach tematycznych: klocki, szachy, warcaby. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
22.04.2020 |
Nauka cierpliwego i dokładnego kolorowania rysunków. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
23.04.2020 |
Szukanie oznak życia. Wypatrywanie owadów. Pogadanka o organizmach. |
Owady – jak wyglądają? Rozpoznawanie na zdjęciach. |
24.04.2020 |
Gry i zabawy świetlicowe. Rozwijanie umiejętności matematycznych poprzez grę w szachy. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
24.04.2020 |
Wykonywanie samolotów i puszczanie ich na korytarzu. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. Nauka skłądania papierowych samolotów. |
27.04.2020 |
Czytanie ulubionych książek. Nauka uważnego słuchania. |
Czytanie książek. |
27.04.2020 |
Porządkowanie własnych stanowisk pracy. Układanie i segregowanie gier na półkach. |
Wdrażanie dzieci do systematycznego dbania o świetlicę. |
28.04.2020 |
Zabawy zręcznościowe na świeżym powietrzu. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
28.04.2020 |
Gry i zabawy świetlicowe poszerzające umiejętności manualne. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
28.04.2020 |
W poszukiwaniu kwiatów kwitnących wiosną. |
Wiosenne kwiaty i ich rozpoznawanie. |
29.04.2020 |
Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie. Krótki spacer. |
Szukanie elementów przyrody. |
29.04.2020 |
Gry i zabawy świetlicowe rozwijające logiczne myślenie. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
29.04.2020 |
Prace porządkowe na świetlicy. |
Wdrażanie dzieci do systematycznego dbania o świetlicę. |
5.05.2020 |
Rola rodziny w życiu człowieka – rozmowa kierowana. |
Człowiek – jego rola i funkcja. |
5.05.2020 |
Rodzina bliższa i dalsza – wyjaśnienie pojęć kuzyn, siostrzeniec, bratowa, teściowa |
Rodzina – elementy i rozpoznawanie członków rodziny. |
5.05.2020 |
Prace plastyczne: moja rodzina. |
Przedstawianie rodzicy na rysunku. |
6.05.2020 |
Podróż po Europie – poznanie krajów UE |
Europa – kraje UE. |
6.05.2020 |
Gry i zabawy świetlicowe rozwijające umiejętności logicznego myślenia (szachy, warcaby). |
Spędzanie wolnego czasu. Wdrażanie dzieci do systematycznego dbania o świetlicę. |
7.05.2020 |
Gry i zabawy świetlicowe uczące umiejętności konstruowania i budowania, np. klocki, patyczki. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
8.05.2020 |
Tworzenie kwiatowego wianka - prace manualne. |
Wianek – jak zrobić i z czego? |
8.05.2020 |
Praca plastyczna "chmury na niebie". |
Chmura – kształty i rodzaje. |
11.05.2020 |
Jak można obchodzić "Dzień bez śmiecenia"? |
„Dzień bez śmiecenia“ - jak można go obchodzić? |
11.05.2020 |
Gry i zabawy rozwijające logiczne myślenie i zdolności manualne (planszówki, warcaby, szachy). |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
12.05.2020 |
Wspólne spędzanie wolnego czasu przy grach planszowych. |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
12.05.2020 |
Pogadanka na temat roli spacerów dla zdrowia człowieka. Spacer wokół budynku. |
Szukanie przyrody na spcerze. |
12.05.2020 |
Gry i zabawy kształtujące zdolności manualne (malowanie farbkami). |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
13.05.2020 |
„Fantastyczny pojazd” – wykonanie, zaprezentowanie i omówienie pracy plastycznej. |
Warsztat pracy ucznia. Jak zrobić fantastyczny pojazd? |
13.05.2020 |
Czytanie baśni i bajek wybranych autorów |
Czytanie bajek. |
13.05.2020 |
W poszukiwaniu przyrody - wiosenny spacer. |
Szukanie kwiatów i rozpoznawanie ich na spacerze. |
15.05.2020 |
Moje hobby a obowiązek szkolny – rozmowa kierowana |
Hobby – po co, co nam daje? |
15.05.2020 |
Wykonanie pracy plastycznej pt. „Moje hobby” |
Przedstawienie hobby na rysunku. |
18.05.2020 |
Jak obchodzimy „Światowy Dzień Pieczenia”? |
Czym jest „Światowy Dzień Pieczenia“? |
18.05.2020 |
Praca plastyczna - „Jak wygląda chleb”? |
Chleb – rodzaje i znaczenie dla dziecka. |
19.05.2020 |
Dzień Dobrych Uczynków - pogadanka |
Dobry uczynek – jego znaczenie. |
19.05.2020 |
Scenki sytuacyjne na temat dobrych uczynków |
Sposoby spędzania wolnego czasu. Jak przedsatwić uczynek w scence? |
19.05.2020 |
Rozmowa na temat: „Co to jest hobby”, „Czy każdy człowiek ma hobby?” Swobodne wypowiedzi dzieci na temat ich zainteresowań. |
Hobby – rodzaje, rola w życiu człowieka. |
20.05.2020 |
Europejski Dzień Morza |
Jak dbać o morze? |
20.05.2020 |
Projekcja filmów przyrodniczych o Morzu Bałtyckim |
Morze jako środowisko życia wielu organizmów. |
20.05.2020 |
Rozmowa na temat krajobrazu morskiego, oglądanie widokówek i folderów miejscowości nadmorskich. |
Miejscowości nadmorskie – przykłady. |
21.05.2020 |
Europejski Dzień Obszarów natura 2000 – film, pogadanka |
Natura 2000 – co to jest? |
22.05.2020 |
Międzynarodowy Dzień Różnorodności Biologicznej |
Dlaczego przyroda jest tak różna? |
22.05.2020 |
„W poszukiwaniu różnorodności biologicznej” - spacer. |
Poznajemy elementy przyrody. |
zajęcia dodatkowe z języka polskiego kl. V
L. p. |
Data |
Tematy zajęć |
Realizowane treści |
1. |
01.04. |
Życzenia świąteczne , zabawy ortograficzne. |
płynnie czyta wiersz; wypowiada się na temat wielkanocnych zwyczajów; redaguje życzenia; stosuje zasady ortograficzne; |
2. |
08.04. |
Ćwiczenia ortograficzne – utrwalamy poprawność w zapisie. |
utrwala zasady pisowni dużą i małą literą; tworzy krótkie notatki; |
3. |
15,04. |
Spotkanie z lekturą – czytamy wiadomości i poznajemy ciekawostki o „Katarynce” i B. Prusie. |
czyta krótkie informacje; selekcjonuje informacje na temat autora i lektury; redaguje notatki w dowolnej formie; |
4. |
22.04. |
Rzeczowniki własne i pospolite. |
rozpoznaje rzeczowniki w tekście; poprawnie odmienia i używa rzeczowników w zdaniu; stosuje zasady ortograficzne; |
5. |
29.04. |
Analiza zaległych zadań, uzupełnianie . |
tworzy krótkie notatki na zadany temat; dzieli się wrażeniami podczas nauczania zdalnego; doskonali technikę czytania; |
6. |
06.05. |
Odmienne części mowy. |
rozpoznaje części mowy w zdaniu; stosuje poprawne formy; |
7. |
13.05. |
Czy znam części zdania? |
rozpoznaje i nazywa części zdania; rozwija zdania; tworzy wykresy; |
8, |
20.05. |
Życzenia dla Mamy. |
układa życzenia okolicznościowe; określa swój stosunek do osób najbliższych; |
zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego
L, p, |
Data |
Tematy zajęć |
Realizowane treści – uczeń: |
1. |
30,03, |
Czytamy tekst „List do dzieci z całego świata” |
doskonali technikę czytania; |
2. |
06.04. |
Analiza przeczytanego tekstu. |
wymienia elementy budowy listu; zachęca do przeczytania wybranej książki; opisuje własne przemyślenia; |
3. |
20.04. |
Analiza zadań, uzupełnienie wiadomości. |
tworzy krótkie notatki na zadany temat; dzieli się wrażeniami podczas nauczania zdalnego; doskonali technikę czytania; |
4. |
27.04. |
Ćwiczenia ortograficzne – pisownia wyrazów z „ż” i „rz”. |
utrwala zasady pisowni; wyjaśnia pisownię podanych wyrazów; kształci umiejętność korzystania ze słownika; |
5. |
11.05. |
Ćwiczenia ortograficzne - pisownia wyrazów z „h” i „ch”. |
utrwala zasady pisowni; wyjaśnia pisownię podanych wyrazów; kształci umiejętność korzystania ze słownika; |
6. |
18.05. |
Życzenia na Dzień Mamy. |
układa życzenia okolicznościowe; określa swój stosunek do osób najbliższych; |
ZAJĘCIA DODATKOWE J. ANGIELSKI– KL. IV
7.04 - Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne - utrwalenie wiadomości. Uzupełniamy zdania według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych, rozmowa.
16.04 - Poznajemy nazwy budynków użyteczności publicznej. Rozmowa, wyrazy wspierane obrazkami
22.04 - Przeszły prosty - pytania i przeczenia. Rozmowa, wypowiedz według wzoru.
28.04 - Czas przeszły prosty. Zdajemy pytania o nasz miniony weekend. Rozmowa.
07.05 - Tworzenie pytań szczegółowych. Dialogi, rozmowa.
12.05 – Asking for directions. Pytanie o drogę – tworzymy dialogi. Rozmowa.
19.05 – Be going to do something. Wyrażamy nasze zamiary. Rozmowa, dialogi.
Zajęcia dodatkowe – j. polski kl. IV
Data |
Temat lekcji |
Treści nauczania:
|
31.03.2020 |
"Mój dzień" - rysunek i wypowiedź pisemna. Kaligrafia.
|
• redagowanie opowiadania zgodnie z planem wydarzeń • tworzenie początku, rozwinięcie i zakończenia opowiadania • wykonanie rysunku
|
07.04.2020 |
Ćwiczenia ortograficzne. Kaligrafia. |
• stosowanie zasad ortograficznych pisowni wyrazów z ch i h • poprawny zapis wyrazów z h wymieniającym się na g, z, ż • poprawny zapis wyrazów z ch na końcu wyrazu • poprawny zapis wyrazów z h w środku wyrazu |
21.04.2020 |
Spotkanie z bohaterami baśni i bajek - opowiadanie ustne. |
• tworzenie opowiadania twórczego • stosowanie odpowiedniej kompozycji • słowa określające następstwo czasowe |
28.04.2020 |
Opis wiosennego bukietu. Kaligrafia. |
• opis zrobionego wcześniej samodzielnie bukietu • stosowanie odpowiedniej kompozycji • pismo kaligraficzne |
05.05.2020 |
List do Jana Pawła II - ćwiczenia redakcyjne. |
• list do Jana Pawła II • w wypowiedzi pisemnej stosowanie odpowiedniej kompozycji • wydzielanie w tekście akapitów |
12.05.2020 |
Przyroda wokół nas – wiersz W. Bełzy „Motyl”. Kaligrafia.
|
• temat wiersza • adresat utworu • osoba mówiąca w wierszu • określanie nastroju tekstu • wersy i rymy • opowiadanie o przyrodzie wokół •pismo kaligraficzne |
19.05.2020 |
Dziękuję Ci, Mamo… - pisanie podziękowania. |
• tworzenie podziękowania dla mamy • uwzględnianie niezbędnych elementów podziękowania • poprawne zapisanie daty i miejsce • używanie wybranych zwrotów grzecznościowych • stosowanie w tekście odpowiedniej kompozycji i układu graficznego |
zajęcia kształtujące kreatywność klasa III
Data |
Treści kształcenia doskonalące zdobyte wiadomości i umiejętności |
01.04.2020 |
Mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 100, zapisywanie i rozwiązywanie zadań na mnożenie i dzielenie |
06.04.2020 |
Przypomnienie trójczłonowej budowy opowiadania, pisanie opowiadania na dowolny temat, utrwalenie pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi |
15.04.2020 |
Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 1000,porównywanie i zapisywanie liczb w zakresie 1000 |
20.04.2020 |
Pisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi na temat ,,Wiosna w kwietniu”. Przypomnienie o trójczłonowej budowie opowiadania. |
29.04.2020 |
Odczytywanie godzin na zegarze. Rozwiązywanie zadań dotyczących czasu. Rozwiązywanie zadań wymagających obliczeń kalendarzowych. |
13.05.2020 |
Pisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi o swojej miejscowości, wielka litera w nazwach miejscowości, utrwalenie pisowni wyrazów z rz i ż. |
18.05.2020 |
Rozwiązywanie zadań złożonych dotyczących obliczeń pieniężnych i zegarowych. |
zajęcia kształtujące kreatywność ucznia z języka polskiego B. Orzech
l. p. |
Data |
Tematy zajęć |
Treści programowe |
1. |
26,03. |
Ćwiczenia redakcyjne – piszemy życiorysy. |
doskonalenie redagowania życiorysu i CV; wykorzystywanie informacji z różnych źródeł; |
2. |
02.04. |
Analizujemy problematykę wybranych lektur. |
rozwijanie umiejętności formułowania opinii; wykorzystywanie w interpretacji powieści kontekstu historycznego; |
3. |
16.04. |
Nazwiska w dawnej Polsce. |
wyjaśnianie znaczenia niektórych imion słowiańskich i chrześcijańskich; doskonalenie umiejętności odmiany nazwisk; |
4. |
23.04. |
Wykonujemy kolaż pt. „Ocalić od zapomnienia”. |
włączanie się aktywnie w realizację projektu; |
5. |
30.04. |
Kartka z pamiętnika z perspektywy Adama lub Ewy. |
doskonalenie redagowania kartki z pamiętnika; |
6. |
07.05. |
Ćwiczenia redakcyjne – gromadzimy argumenty do rozprawki. |
doskonalenie gromadzenia i porządkowania materiału do wywodu argumentacyjnego; |
7. |
14.05. |
Czytamy i analizujemy wybrane utwory poetyckie. |
doskonalenie umiejętności nazywania środków językowych w utworach lirycznych i określanie ich funkcję; |
8. |
21.05. |
Ćwiczenia redakcyjne – doskonalimy krótkie formy wypowiedzi. |
rozwijanie umiejętności redagowania krótkich form wypowiedzi; |
Zajęcia kształtujące kreatywność - Historia
Data lekcji |
Temat lekcji |
Realizowane treści |
3.04.2020 |
Rząd polski na uchodźstwie. Katyń 1940. / edziennik, epodreczniki, platforma pamiec.pl, ipn. |
- losy polskich żołnierzy po 17 września 1939, - kłamstwo katyńskie. |
7.04.2020 |
Quizy historyczne w czasach zarazy - edziennik, Eduelo. |
- Polska pierwszych Piastów. - epoka Napoleońska. |
17.04.2020 |
Mieszko I i początki Polski. / edziennik, Eduelo. |
- znaczenie przyjęcia chrztu dla rozwoju polskiego państwa na arenie międzynarodowej. |
21.04.2020 |
77. rocznica wybuchu powstania w getcie warszawskim. / edziennik, epodreczniki. |
- sytuacja Polaków pod okupacją niemiecką podczas drugiej wojny światowej. |
5.05.2020 |
Sejm Wielki i Konstytucja 3 Maja. / edziennik, epodreczniki, google classroom. |
- postanowienie Konstytucji 3 Maja, - obchody kolejnej rocznicy uchwalenia Konstytucji. |
15.05.2020 |
Setna rocznica Bitwy Warszawskiej. / edziennik, classroom, epodreczniki, Eduelo |
- przebieg wojny polsko bolszewickiej, - znaczenie Cudu nad Wisłą |
19.05.2020 |
Rok hetmana Stanisława Żółkiewskiego. / edziennik, classroom, epodreczniki. |
- wojny w XVII wieku, - wielkie zwycięstwa hetmana, - 400 rocznica śmierci hetmana w bitwie pod Cecorą |
Indywidualne zajęcia logopedyczne kl. VI |
||
Data |
Temat |
Realizowane treści |
27.03.2020, Piątek |
Ćwiczenia usprawniające mówienie, czytanie i pisanie. E-dziennik, link do ćwiczeń ortofonicznych. |
Ćwiczenia usprawniające narządy mowy poprzez wykonywanie ćwiczeń artykulacyjnych, rozwijane słuchu fonematycznego, ćwiczenia wzmacniające koncentrację. |
30.03.2020, Poniedziałek |
Ćwiczenia rozwijające sprawność językową, usprawniające czytanie i pisanie wyrazów z Rz wymiennym. E-dziennik, email do rodzica, karty pracy, materiały własne. |
Ćwiczenia poprawiające spostrzegawczość, koncentracji uwagi, percepcji i pamięci wzrokowo-słuchowej. |
03.04.2020, Piątek |
Zabawa z ortografią – czytanie ze zrozumieniem. E-dziennik, materiały z Internetu. |
Ćwiczenia: wspierające terapię wad wymowy, rozwijanie mowy poprzez gry i zabawy ortofoniczne, ćwiczenia w czytaniu i pisaniu. Dyktando - zasady pisowni ż/rz – „Uzupełnianie luk” - uważne przeczytanie tekstu, sprawdzenie wyniku.
|
07.04.2020, Wtorek |
Ćwiczenia z JAJEM – stymulowanie rozwoju funkcji poznawczych. Czytanie ze zrozumieniem. E-dziennik, link do zabaw i zadań o różnym poziomie trudności wspierającej proces uczenia się i nauczania za pomocą małych interaktywnych modułów. |
Ćwiczenia rozwijające sprawność językową ucznia, uzupełnianie luk w wyrazach, usprawnianie percepcji wzrokowej na materiale obrazkowym, literowym, sylabowym, ćwiczenia wspierające terapię wad wymowy. Uzupełnianie luk z wyrazach, wyszukiwanie wyrazów związanych z świętami wielkanocnymi, Memory, Podział na sylaby. Uważne czytanie polecenia.
|
17.04.2020, Piątek |
Rozpoznajemy części mowy – Ćwiczenia rozwijające mowę |
Ćwiczenia na komputerze: rozwijanie koncentracji uwagi, koordynacji wzrokowo – ruchowej, doskonalenie mowy i procesów myślowych, wzbogacenie słownictwa, ćwiczenia słuchowe. |
21.04.2020, Wtorek |
Gry i zabawy językowe wspierające terapię logopedyczną. Ćwiczenia w wersji interaktywnej w wiosennym wydaniu. Logopedyczna ruletka. Urozmaicenie terapii logopedycznej. Utrwalenie przyimków. E-dziennik, link do strony gier i zabaw językowych wspierających terapię logopedyczną – ćwiczenia z wykorzystaniem komputera. |
Ćwiczenia: rozwijające wymowę – ciekawe słownictwo, ćwiczenia pamięci, ćwiczenia oddechowe |
24.04.2020, Piątek |
Ćwiczenia w wersji interaktywnej – urozmaicenie terapii logopedycznej utrwalające ortografię, wzbogacające słownictwo. E-dziennik, link do strony gier i zabaw językowych wspierających terapię logopedyczną – ćwiczenia z wykorzystaniem komputera. |
Ćwiczenia i gry logopedyczne stymulujące rozwój mowy, wspierające terapie logopedyczną, doskonalenie koncentracji uwagi oraz pamięci wzrokowej i słuchowej. „Brakujące literki” - gra poznawcza ćwicząca pamięć, spostrzegawczość „Zgubione słowa” – gra orograficzna
|
27.04.2020, Poniedziałek |
Zdania z lukami, memory logopedyczne, utrwalanie „sz” |
Ćwiczenia usprawniające narządy mowy poprzez wykonywanie ćwiczeń artykulacyjnych, rozwijane słuchu fonematycznego, ćwiczenia wzmacniające koncentrację, stymulujące rozwój mowy. Utrwalanie sz/czasowniki – „Znajdź wyrazy z sz (czasowniki”), zadania z lukami. „Memory logopedyczne” - gimnastyka buzi i języka.
|
05.05.2020, Wtorek |
Ćwiczenia utrwalające prawidłową wymowę głosek szumiących oraz gry logopedyczne wzbogacające słownictwo, usprawniające mówienie. E- dziennik, materiały własne oraz link do edukacyjnych gier logopedycznych. |
Ćwiczenia stymulujące rozwój mowy, wydłużające koncentrację uwagi oraz koordynację wzrokowo- ruchowej. Wierszyki do utrwalania prawidłowej wymowy głosek szumiących SZ, Ż/RZ, CZ – wolne
|
08.05.2020, Piątek |
Gry logopedyczne wzbogacające słownictwo, usprawniające mówienie. E- dziennik, materiały własne oraz link do edukacyjnych gier logopedycznych, zabaw ortograficznych. |
Ćwiczenia stymulujące rozwój mowy, ćwiczenia słuchu fonemowy. „Lista zakupów” - ćwiczenie pisania ze słuchu, usprawnianie pamięci, słownictwo. „Zagubione słowa” - ćwiczenia ortograficzno-gramatyczne kształcąca poprawność i sprawność językową.
|
11.05.2020, Poniedziałek |
Słowa, słówka – gry logopedyczne – stymulowanie językowego rozwoju ucznia poprzez ćwiczenia |
Gry i zabawy ortofoniczne, ćwiczenia w czytaniu i pisaniu, ćwiczenie pamięci oraz koncentracji. Gra edukacyjna - „Felix, Net i Nika oraz gang niewidzialnych ludzi” - czytanie ze zrozumieniem. Zgadywanka - ćwiczenie pamięci wzrokowej i słuchowej, spostrzeganie, koncentrację uwagii myślenie.
|
15.05.2020, Piątek |
Doskonalenie umiejętności |
Ćwiczenia kompetencji pragmatycznych w zakresie wypowiedzi - ćwiczenia formułowaniu wypowiedzi zgodnie z zasadami poprawności i kultury języka, ćwiczenia wdrażające do czytania ze zrozumieniem, ćwiczenia rozwijające koncentrację. Czytanie ze zrozumieniem - uważnie przeczytanie tekstu. Rozwijanie mowy poprzez udzielanie odpowiedzi na pytania przeczytanego tekstu. Tworzenie wypowiedzi – „Język oficjalny i nieoficjalny” – dopasowywanie podanych sformułowań do odpowiedniej kategorii.
|
19.05.2020, Wtorek |
Słowa to nie wszystko - ćwiczymy użytkowe formy wypowiedzi - kształcenie umiejętności poprawnego mówienia - porozumiewania się, usprawnianie czynności fonacyjnych, artykulacyjnych i prozodycznych. E- dziennik, materiały własne, materiały z Internetu, praca przy komputerze. |
Ćwiczenia oddechowe wspierające proces mowy – przykłady - poszerzenie pojemności płuc, wzmocnienie mięśni biorących udział w oddychaniu.
|
22.05.2020, Piątek |
„Domowe gry i ćwiczenia logopedyczne i edukacyjne” - ćwiczenia słowne, logiczne oraz poznawcze, wspomaganie wszechstronnego rozwoju, rozwijanie zasobu słownictwa. |
Ćwiczenia artykulacyjne – „Ruletka” Ćwiczenia stymulujące rozwój mowy, wyrazistości mowy, ćwiczenia usprawniające umiejętność dokonywania analizy i syntezy słów, wymowa wyrazów z trudnymi głoskami. „Co lub kto może ukryć się w szafie?” – wszystkie zasady – dyktando. „Biurko” - gra poznawcza polegająca na wskazaniu różnic między dwoma obrazkami. Gra na spostrzegawczość ćwicząca użycie czasu przeszłego, nazwy artykułów biurowych oraz rozumienie ze słuchu. Zabawa słuchowa – „Jaki to wyraz”.
|
Logopeda - Katarzyna Jajuga
Indywidualne zajęcia rewalidacyjno-logopedyczne ZWP |
||
Data |
Temat |
Realizowane treści |
25.03.2020, Środa |
Logopedia: Zabawy dźwiękonaśladowcze - rozwijanie wrażliwości słuchowej usprawniających jednocześnie aparat mowy. E-dziennik, link do filmu z zabawami dźwiękonaśladowczymi |
Logopedia: Ćwiczenia usprawniające narządy mowy, ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej pamięci i percepcji słuchowej. |
30.03.2020, Poniedziałek |
Logopedia: Logopedyczne bajki i opowieści rozwijające sprawność aparatu mowy, uwrażliwianie na różnorodność świata dźwięków. E-dziennik, link do filmu z zabawami dźwiękonaśladowczymi, materiały własne. |
Logopedia: Ćwiczenia w rozwijaniu niezbędnych dla jej poprawnego funkcjonowania aspektów, takich jak: sprawność narządów mowy, prawidłowy tor oddechowy, dojrzały sposób połykania, poprawną artykulację. |
01.04.2020, Środa |
Logopedia: Bajki i opowieści rozwijające sprawność aparatu mowy, uwrażliwianie na różnorodność świata dźwięków. E-dziennik, link do filmu „Odgłosy zwierząt”.
Rewalidacja: Co jedzą zwierzęta - stymulowanie rozumienia mowy, rozwijanie słownictwa. E-dziennik, materiały własne.
|
Logopedia: Ćwiczenia w rozwijaniu niezbędnych dla jej poprawnego funkcjonowania aspektów, takich jak: sprawność narządów mowy, prawidłowy tor oddechowy, dojrzały sposób połykania, poprawną artykulację. Zabawa z rymami, zabawy ortofoniczne.
Rewalidacja: Ćwiczenia i zabawy stymulujące rozwój zmysłów: ćwiczenia uwrażliwiające zmysł dotyku, percepcji wzrokowej, słuchowej, dotyku. Zabawa słowna: „Dopasuj jedzenie do zwierzątka” – naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta, poznanie nazw zwierząt gospodarczych. |
03.04.2020, Piątek |
Rewalidacja - "W krainie zmysłów" - rozwijanie wrażliwości wzrokowej, smakowej, słuchowej, dotykowej, nazywanie zmysłów (wzrok, słuch, smak, dotyk). Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia. Wzbogacanie słownictwa dziecka. E-dziennik, materiały własne.
|
Rewalidacja: Ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne, ćwiczenia ortofoniczne i rozwijające koncentrację, spostrzegawczość oraz myślenie przyczynowo-skutkowego. "W krainie zmysłów" – dopasowanie odpowiednich obrazków (wyciętych) do zmysłów oraz „Jakiego obrazka brakuje”. |
6.04.2020, Poniedziałek |
Rewalidacja: "Znajdź różnicę" - wyszukiwanie różnic na obrazkach, wzbogacenie słownictwa.
Logopedia - Samogłoski
|
Rewalidacja: ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową - wyszukiwanie różnic na obrazku, doskonalenie procesów uwagi i koncentracji, ćwiczenia udoskonalające sprawność manualną. Zabawa „Znajdź różnice”. Kolorowanie otrzymanego rysunku Pisanka - wg instrukcji.
|
07.04.2020, Wtorek |
Rewalidacja: Bananowa babka- wzbogacanie słownictwa, doskonalenie procesów uwagi i koncentracji. Kształtowanie pamięci słuchowej. E- dziennik, materiały własne. |
Rewalidacja: Ćwiczenia usprawniające pamięć słuchową, usprawniające percepcję wzrokową, ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia motoryki małej. Propozycja wykonania z dzieckiem pomocy do ćwiczeń oddechowych oraz Babki bananowej wg instrukcji (udostępnienie obrazków). |
08.04.2020, Środa |
Logopedia: Pisankowa gimnastyka buzi i języka. E- dziennik, materiały własne. |
Logopedia: Ćwiczenia aktywizujące: Zabawy logopedyczne – uatrakcyjnienie ćwiczeń stymulujących rozwój mowy, zręczne i celowe ruchy warg, języka, podniebienia. Instrukcja obrazkowa do wykonania ćwiczeń buzi i języka. |
15.04.2020, Środa |
Rewalidacja: Malutki piesek – wykorzystanie piosenki – budowanie kompetencji komunikacyjnej i językowej, ćwiczenia myślenia sytuacyjnego i przyczynowo-skutkowego. E- dziennik, materiały własne, link do piosenki.
Logopedia: Awantura w Rym, cym cym – wykorzystanie wiersza połączone z ćwiczeniami dźwiękonaśladowczymi. Stymulacja funkcji wzrokowych i słuchowych. E- dziennik, materiały własne, link do filmu Zwierzęta w gospodarstwie rolnym na wsi. |
Rewalidacja: Ćwiczenia rozwijające słownictwo, wyobraźnię, stymulacja funkcji motorycznych. Zabawa paluszkowa – usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej, opisywanie obrazka, ćwiczenie motoryki małej (wycinanie, kolorowanie), rozwijanie słownika przez poznawanie nowych pojęć, naśladowanie min pieska.
Logopedia: Ćwiczenia różnicowania dźwięków najbliższego otoczenia, doskonalenie uwagi słuchowej. Wykonanie ćwiczeń ortofonicznych. Zapoznanie z tekstem wiersza – poszerzanie zasobu słów, ćwiczenia artykulacyjne połączone z ćwiczeniami ruchowymi, nauka wiersza. |
17.04.2020, Piątek |
Rewalidacja: Wyrazy o znaczeniu przeciwstawnym - Udostępnienie filmiku – bajki uczącej dziecko przymiotników. Zapamiętywanie przeciwieństw. Stymulowanie funkcji poznawczych. E- dziennik, materiały własne, link do filmu „Wyrazy o znaczeniu przeciwstawnym”. |
Rewalidacja: Zabawy rozwijające percepcję słuchową, usprawniające percepcję wzrokową, ćwiczenia motoryki małej. Poszerzanie zasobu słownictwa: poznanie przymiotników: wesoły, smutny, ciężki, lekki, mały, duży. Kolorowanie obrazka „Mały i duży smok.” |
20.04.2020, Poniedziałek |
Rewalidacja: Rozmowa nt. historyjki obrazkowej - kształcenie tzw. mowy wiązanej, wzbogacanie słownictwa, układanie faktów w kolejności. E- dziennik, materiały własne.
Logopedia: Czytanie z Rodzicem. Udostępnienie linku z odnośnikiem do materiałów edukacyjnych – logopedycznych. E- dziennik, materiały własne, link do filmu – Czytanie z rodzicem”. . |
Rewalidacja: ćwiczenia rozwijające takie czynności umysłowych jak: spostrzeganie, porównywanie, wnioskowanie, globalne ujmowanie treści. Rozmowa nt. historyjki obrazkowej - układanie faktów w kolejności (pojęcia najpierw, potem, co się w końcu stało...) – wzbogacanie słownictwa.
Ćwiczenia oddechowe: „Pomóż biedronce odzyskać kropki”. |
21.04.2020, Wtorek |
Rewalidacja: Nauka Kolorów z Lodowymi Lizakami - udostępnienie linku z odnośnikiem do materiałów edukacyjnych. Stymulacja rozwoju mowy z wykorzystaniem gry w Memory.
|
Rewalidacja - Ćwiczenia wspomagające rozwój mowy, rozwijające umiejętności koncentracji uwagi, spostrzegawczość, doskonalące pamięć, ćwiczenia motoryki małej. Karta pracy – Połącz kropelki z odpowiednim wiaderkiem.
|
22.04.2020, Środa |
Logopedia: Zabawy językowe wspierające terapię logopedyczną. Wspomaganie rozwoju logicznego myślenia, pamięci, poszerzenie słownictwa. E- dziennik, link do strony internetowej - Ruletka artykulacyjna, materiały własne. |
Logopedia- Ćwiczenia powiększające zasób słownictwa, rozwijające umiejętności językowe, oraz stymulujące rozumienie ze słuchu, spostrzegawczości. Ćwiczenia oddechowe - propozycja wykonania „Dmuchajki” wykorzystaniem butelki plastykowej. Zabawa logopedyczna „Zabawki na półce” - nazywanie zabawek, naśladowanie wydawanych przez nie dźwięków z różną siłą głosu (głośno, cicho). |
27.04.2020, Poniedziałek |
Logopedia: Domowa przypominajka - zestaw ćwiczeń usprawniający aparat mowy. E- dziennik, materiały własne Artykuł - Jak motywować dzieci do utrwalania prawidłowej wymowy w domu?
|
Logopedia: Zestaw ćwiczeń usprawniający aparat mowy. Ćwiczenia usprawniające aparat artykulacyjne - usprawnienie koordynacji ruchowej w zakresie aparatu artykulacyjnego, usprawnianie języka, warg, podniebienia miękkiego i żuchwy. |
29.04.2020, Środa |
Logopedia: Samogłoska O - Zapoznanie z obrazem samogłoski „O” i przedstawionej na ilustracji sytuacji, kojarzenie samogłoski z obrazkiem oraz gesty artykulacyjne przypominające o właściwym ułożeniu narządów mowy.
Rewalidacja: Co jedzą zwierzęta - zabawy stymulujące mowę dziecka. E-dziennik, materiały własne, link do strony zabaw i ćwiczeń logopedycznych.”
|
Logopedia: Ćwiczenia usprawniające narządy mowy oraz ćwiczenia spostrzegania wzrokowego oraz analizy i syntezy wzrokowej, ćwiczenia pamięci i poprawnej wymowy. Utrwalenie samogłosek - A, I, U - ćwiczenia symultaniczno-sekwencyjna. Propozycja zabaw z samogłoskami.
Pomyśl i kliknij - „Odgłosy zwierząt domowych”. |
05.05.2020, Wtorek |
Rewalidacja: Wiosna - zadania i zabawy - stymulowanie funkcji poznawczych, sprawności manualnych, usprawnianie funkcji słuchowo-językowych. E- dziennik, materiały własne, link do strony Ćwiczenia dla dzieci i rodziców.
|
Rewalidacja: Ćwiczenia usprawniające mowę i myślenie oraz koordynację wzrokowo-ruchową, wzbogacające słownik czynny i bierny dziecka. Zabawa „Skarby w pokoju”, „Dzień i powtarzanie z dzieckiem strony lewej i prawej. |
06.05.2020, Środa |
Logopedia: „Dziecięce wyliczanki” – stymulowanie mowy dziecka, rozwijanie słownictwa, rozwijanie fantazji. E-dziennik, materiały własne. |
Logopedia: Ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, słuchowe, pamięci, logorytmiczne. Powtarzanie wyliczanek – nauka na pamięć. Zestaw ćwiczeń artykulacyjnych ukrytych pod ruchomymi obrazkami do kolorowania. |
11.05.2020, Poniedziałek |
Logopedia: Rozwijanie sprawności aparatu mowy poprzez bajkę logopedyczną o dzielnym strażaku, ćwiczenia oddechowe "Pomóż strażakowi ugasić pożar" E-dziennik, materiały własne, link do piosenki. |
Logopedia: Ćwiczenia usprawniające narządy mowy, polegające na pokazaniu ruchem języka, warg, żuchwy określonego fragmentu bajki, doskonalenie percepcji słuchowej, ćwiczenia pragmatyczne - wypowiadanie się dziecka a temat historyjki obrazkowej. Słuchanie bajki czytanej przez Rodzica - Słuchaj bajki i ćwicz język. |
13.05.2020, Środa |
Logopedia: Ćwiczenia rozwijające funkcje słuchowe i językowe-wzbogacanie zasobu słownictwa, rozróżnianie dźwięków instrumentów muzycznych. ćwiczeń słuchowych - Instrumenty odgłosy i ich nazwy.
Rewalidacja: Usprawnianie funkcji językowych w oparciu o tematykę wiosenną oraz zabawy rozwijające analizę wzrokową oraz sprawność motoryczną rąk. |
Logopedia: Ćwiczenia kształcące wrażliwość słuchową, ćwiczenia rytmiczne , ćwiczenia słuchu fonematycznego - różnicowanie dźwięków instrumentów, usprawniające narządy mowy, ćwiczenia ortofoniczne. „Jak narysować instrumenty muzyczne” - Kolorowanki dla dzieci.
Rewalidacja: Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokową oraz koordynację wzrokowo-ruchową, ćwiczenia uwagi - łamigłówki umysłowe, polegające np. na odnajdywaniu różnic między dwoma obrazkami – „Znajdź różnicę na obrazkach”, malowanie. |
15.05.2020, Piątek |
Rewalidacja: Mówiące obrazki – gry i zabawy kształcące umiejętność rozróżniania dźwięków, wspomaganie stymulacji wielozmysłowej oraz wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka. Kształtowanie umiejętności społecznych. E- dziennik, materiały własne, link do strony z muzyką Fryderyk Chopin- Walc a-moll. |
Rewalidacja: Ćwiczenia stymulujące rozwój mowy, poprawiające jakość funkcji językowej, oddechowej, fonacyjnej, usprawniające pamięć słuchową i koordynację wzrokowo-słuchową. Co to za dźwięk? – ćwiczenia oddechowe. Masaż - zabawa sensoryczna przy muzyce: Fryderyk Chopin Zabawa z paskami bibuły lub wstążką Wykonanie gitary z opakowania po chusteczkach. Zabawa w skojarzenia „ Pomyśl, dopasuj”. |
18.05.2020, Poniedziałek |
Logopedia: Samogłoska E - wprowadzenie samogłoski E oraz gesty artykulacyjne przypominające o właściwym ułożeniu narządów mowy. E- dziennik, materiały własne, link do strony Nauka czytania samogłosek.
Rewalidacja: Wykorzystanie gier i zabaw dydaktycznych w tym programów komputerowych - rozwijanie procesów myślenia w oparciu o materiał wzrokowy i umiejętności wypowiadania się na określone tematy. Wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego. E-dziennik, materiały własne, link do strony Bajka dla dzieci po polsku o emocjach |
Logopedia: Ćwiczenia usprawniające zdolności koncentracji uwagi, powtarzania, wskazywania -wypowiadanie samogłoski wraz z gestem artykulacyjnym, ćwiczenia czytania z wykorzystaniem naprzemienności ról dziecka i rodzica - terapeuty. Ćwiczenia usprawniające motorykę mała – Jak ozdobimy literę E – kredkami?, farbami?, plasteliną”, mazakami?
Rewalidacja: Ćwiczenie analizy |
19.05.2020, Wtorek |
Rewalidacja: Wesołe zabawy z „leniwą ósemką” oraz z masą plastyczną – wykorzystanie elementów metody P. Dennisona - kinezjologii edukacyjnej. Stymulowanie mowy dziecka poprzez zabawę rozwijającą mowę „Opisz obrazek”. Usprawnianie motoryki rąk, doskonalenie koordynacji wzrokowo-słuchowej, orientacji przestrzennej, pobudzenie twórczej ekspresji, wzbogacanie zasobu słownictwa. E- dziennik, materiały własne. |
Rewalidacja: Ćwiczenia: rozwijanie mowy czynnej i biernej, percepcji wzrokowej, koncentracji uwagi, koordynacji wzrokowo-ruchowej, uwagi, spostrzegania, ćwiczenia oddechowe. Rysowanie kredką na kartce, palcem w powietrzu, … Kierunek rysowania zgodny z przedstawionym rysunkiem. Zabawa z masą plastyczną – rozwijanie wyobraźni przestrzennej, sprawności manualnej, wyciszenie. Rozwiązywanie zagadek o owadach. |
20.05.2020, Środa |
Logopedia: Samogłoska Y - zabawy dźwiękonaśladowcze (np. naśladowania płaczu) lub przez chuchanie z lekko odciągniętymi kącikami ust. E-dziennik, materiały własne |
Logopedia: Ćwiczenia słuchowe - różnicowanie samogłosek - szczególnie "i'' oraz "Y" np. naśladowanie płaczu lub przez chuchanie z lekko odciągniętymi kącikami ust. Ćwiczenia usprawniające motorykę mała – Jak ozdobimy literę Y – kredkami?, farbami?, plasteliną”, mazakami?
|
Logopeda - Katarzyna Jajuga
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne w ZWP
Data |
Temat |
Realizowane treści |
31.03.2020r. |
Ćwiczenia sensoryczno- motoryczne dłoni |
- dotykanie różnych faktur - zabawy z różnymi materiałami - kategoryzowanie pod względem podobieństw np. faktury, kształtu, zapachu - rozluźnianie i uelastycznianie mięśni - wyrabianie płynności ruchów - ćwiczenia dłoni: zginanie, zgniatanie, wodzenie palcem po wzorze, - naśladowanie ruchów drugiej osoby |
7.04.2020r. |
Ćwiczenia języka - " Burza w szklance wody"-usprawnianie aparatu mowy. |
- pogłębianie oddechu - rozruch przepony - wydłużenie fazy wydechowej – dmuchanie przez rurkę - naśladowanie śmiechu w różnych tonacjach, naśladowanie zwierząt wskazanych na obrazkach, - wypowiadanie pojedynczych sylab - wchodzenie w dialog, naprzemienność wypowiedzi - rozszerzanie pojęć ogólnych |
22.04.2020r. |
Segregacja informacji w poleceniach. Usprawnianie analizatora słuchowego oraz przetwarzania myślowego. |
- ćwiczenie percepcji i pamięci słuchowej - grupowanie obrazków o tej samej charakterystyce ( co jest miękkie, co jest kłujące) - wyszukiwanie przedmiotów o podobnym kształcie, - segregowanie figur geometrycznych |
28.04.2020r. |
Zabawy i ćwiczenia oddechowe |
Usprawnianie aparatu artykulacyjnego i oddechowego: - wdychanie i wydychanie powietrza, - „śpiący kotek” – ćwiczenia relaksacyjno – oddechowe - ćwiczenie żuchwy – ćwiczenia przed lustrem - ćwiczenia dźwiękonaśladowcze(warczenie, parskanie, naśladowanie odgłosów zwierząt- onomatopeje) - ćwiczenie policzków i języka: nadymanie policzków, kląskanie, oblizywanie ust, |
5.05.2020r. |
Rozwijanie koordynacji ruchowej oraz słuchowej. |
- zapoznanie się z wierszem M. Bogdanowicz „ To jest moja ręka” - wykonywanie ruchów usłyszanych w wierszu -ćwiczenia ruchowe z użyciem określeń przyimkowych -segregowanie elementów należących do tego samego szeregu - zabawy naśladowcze – rozpoznawanie umiejętności w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby - klasyfikacja przedmiotów ze względu na przeznaczenie, używalność , podobieństwo |
12.05.2020r. |
Zabawy rozwijające somatognozję ciała i odczuwanie przestrzeni wokół |
- zapoznanie celowością ruchu rozwijającego W. Sherborne - usprawnianie koordynacji ruchowej poprzez dostarczony zestaw ćwiczeń - wykonywanie celowych ruchów skierowanych do własnego ciała, ciała innej osoby - wykształcenie pojęć abstrakcyjnych nazywających części ciała -łączenie pojęcia z konkretną częścią ciała, położenia, przeznaczenia ( góra, dół) - rozbudzanie wiary we własne możliwości- wykonywanie prostych poleceń |
19.05.2020r. |
Co widać w moim otoczeniu |
-ćwiczenia rozwijające percepcję i pamięć wzrokową - wskazywanie przedmiotów - próba nazwania przedmiotów z najbliższego otoczenia - układanie prostych puzzli -dobieranie figur geometrycznych do wzoru, - układanie prostych ciągów rytmicznych - układanie obrazków wg. kolejności - łączenie czynności i ich skutków np. brudne ręce – mydło i czyste ręce |
Rewalidacja indywidualna kl. VI
Data |
Temat |
Realizowane treści |
26.03.2020r. |
Ćwiczenia grafomotoryczne. |
- rysowanie według instrukcji -przestrzeganie zasad proporcji - wymienianie jak największej ilości elementów po przyjrzeniu się obrazkowi - wymienianie brakujących elementów - spostrzeganie różnic i podobieństw w obrazkach i wyrazach |
31.03.2020r. |
Przekształcanie matematycznych operacji myślowych. Zadania zagadki. |
- analiza przeczytanego polecenia - rozwijanie umiejętności wnioskowania na bazie obserwacji - wyodrębnianie zbioru przedmiotów spełniających dany warunek - rozszerzanie zakresu umiejętności liczenia, przeliczania |
01.04.2020r. |
Prima aprilis - tworzenie notatki pisemnej |
- wyszukiwanie w tekście informacji - rozwijanie umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną - rozwijanie zainteresowania kulturą i tradycją |
07.04.2020r. |
Piszemy opowiadanie. Wybór tematu |
- wykazywanie się własną inwencją twórczą - ustalenie kolejności zdarzeń - funkcje elementów konstrukcyjnych utworu - opowiadanie o wydarzeniach fabuły oraz wzajemnych zależnościach - określenie tematyki oraz problematyki utworu |
15.04.2020r. |
Piszemy opowiadanie - zasady |
- wyrażanie własny sądów o postaciach i zdarzeniach - argumentowanie swoich opinii, wartości - określa wartości ważne dla bohatera - tworzenie logicznej, semantycznie pełnej i uporządkowanej wypowiedzi - stosowanie odpowiedniej kompozycji do danej formy gatunkowej |
21.04.2020r. |
Opowiadanie własne. |
- omawianie elementów świata przedstawionego - rozbudzanie potrzeb tworzenia tekstów o walorach estetycznych - określa doświadczenia bohaterów literackich i porównuje je z własnymi |
23.04.2020r. |
To co nie zawsze jest oczywiste w rozmowie!- czyli jak prowadzić dialog. |
- rozwija rozumienie twórczego i sprawczego charakteru działań językowych oraz formowanie odpowiedzialności za własne zachowania językowe |
28.04.2020r. |
Części mowy - przypomnienie |
- rozpoznaje typy wypowiedzeń - rozpoznaje w wypowiedziach części mowy (czasownik, rzeczownik, przymiotnik, przysłówek, liczebnik, zaimek, przyimek, spójnik) - określa ich funkcje w tekście - stosuje poprawne formy gramatyczne wyrazów odmiennych |
29.04.2020r. |
Rozmawiamy o trudnościach i emocjach towarzyszących podczas uczenia zdalnego |
- wyrażanie własnych opinii, sądów, odczuć -wzmocnienie poczucia bezpieczeństwa - stosowanie intonacji odpowiedniej do sytuacji - dostrzeganie prawidłowości i zależności - ćwiczenie poprawnej dykcji i wyrazistości mowy - słuchanie i odpowiadanie na pytania |
05.05.2020r. |
Przekształcenia językowe - rozsypanki wyrazowe. |
- używa stylu stosownego do sytuacji komunikacyjnej - zna i stosuje zasady spójności formalnej i semantycznej tekstu. - tworzy spójne wypowiedzi w następujących formach gatunkowych- dialog, rozpoznaje w wypowiedziach części mowy - przekształca konstrukcje składniowe |
07.05.2020r. |
Zagadki czy zadania? |
- analiza przeczytanego polecenia - rozwijanie umiejętności wnioskowania na bazie obserwacji - wyodrębnianie zbioru przedmiotów spełniających dany warunek - rozszerzanie zakresu umiejętności liczenia, przeliczania |
12.05.2020r. |
Odczytywanie informacji zawartej w tabeli- rozwijanie umiejętności praktycznych |
-zapisywanie i odczytywanie liczb naturalnych wielocyfrowych -odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w różnej formie -używanie prostych, dobrze znanych obiektów matematycznych -dodaje i odejmuje liczby naturalne wielocyfrowe sposobem pisemnym i za pomocą kalkulatora; -porównuje liczby naturalne z wykorzystaniem ich różnicy lub ilorazu -odpowiada na pytania dotyczące liczebności zbiorów różnych rodzajów -zamienia i prawidłowo stosuje jednostki -dokonywanie selekcji informacji |
13.05.2020r. |
Koń w roli głównej |
-analizowanie poleceń - wykonywanie obliczeń matematycznych w zakresie dodawania - odczytywanie informacji - wyszukiwanie informacji w dostępnych źródłach informacji |
19.05.2020r. |
Robimy orgiami |
- wyrabianie precyzji ruchów -rozwijanie sprawności manualnej i fizycznej -nabywanie zręczności , zwinności - likwidowanie i zmniejszanie napięcia mięśniowego - uczenie cierpliwości |
21.05.2020r. |
Analizowanie tekstu |
- doskonalenie czytania - wskazywanie w utworze bohaterów głównych i drugoplanowych oraz określanie ich cech - wyrażanie własny sądów o postaciach i zdarzeniach - wnioskowanie w oparciu o informacje zawarte w tekście - odszukiwanie odpowiednich fragmentów w tekście |
Rewalidacja indywidualna ucznia z autyzmem kl. V
Data |
Temat |
Realizowane treści |
31.03.2020r. |
Zagadki tekstowe- czyli o praktycznym posługiwaniu się działaniami matematycznymi. |
- analiza przeczytanego polecenia - rozwijanie umiejętności wnioskowania na bazie obserwacji - wyodrębnianie zbioru przedmiotów spełniających dany warunek - rozszerzanie zakresu umiejętności liczenia, przeliczania
|
01.04.2020r. |
Opowiadam o moich trudnościach - wypowiedź ustna.
|
- wyrażanie własnych opinii, sądów, odczuć, - ze względu na celowość wypowiedzi stosowanie intonacji odpowiedniej do sytuacji - dostrzeganie prawidłowości i zależności -rozwijanie koordynacji wzrokowej i refleksyjności pamięciowej - ćwiczenie poprawnej dykcji i wyrazistości mowy |
06.04.2020r. |
Zasady pisania opowiadania. Wybieramy bohatera i temat pracy. |
- czytanie, analizowanie i przetwarzanie poleceń - zapoznanie się z zasadami tworzenia opowiadania -pobudzanie wyobraźni - umiejętność zastosowania wielkiej litery w tytule i nazwach własnych |
07.04.2020r. |
Tworzenie planu opowiadania. |
- pobudzanie myślenia abstrakcyjnego - tworzenie planu wydarzeń związanego z treścią wymyślanego utworu - używanie równoważników zdania - samodzielne tworzenie wypowiedzi - stosowanie poprawnych form gramatycznych wypowiedzi - zwracanie uwagi na poprawność ortograficzną i gramatyczną wypowiedzi |
15.04.2020r. |
Odczytywanie danych z tabeli- tworzenie wykresu. |
- analizowanie danych zawartych w tabeli - odczytywanie jednostek miar - porównywanie - szacowanie, czego jest więcej, mniej - porządkowanie i grupowanie obiektów ze względu na różne kryteria |
20.04.2020r. |
Zasady udanej konwersacji- podstawy |
- zapoznanie się z zasadami rozmowy - określenie znaczenia gestów i mimiki twarzy w trakcie rozmowy - dbałość o kulturę języka – zwracanie uwagi na dobór słownictwa - analizowanie filmu i wyciąganie wniosków - wnioskowanie w oparciu o informacje zawarte w tekście - poszerzanie zasobu słownictwa biernego i czynnego
|
21.04.2020r. |
Odczytywanie emocji u rozmówcy- dalsze zasady konwersacji. |
- odróżnianie dialogu od monologu - zapoznanie się z pojęciem asertywność - określanie sytuacji komunikacyjnej i rozumienie jej wpływu na kształt wypowiedzi - odczytywanie stanów emocjonalnych u rozmówcy – obserwacja zachowania i wypowiedzi - zastosowanie znaków interpunkcyjnych w wypowiedziach pisemnych |
28.04.2020r. |
Dialogi z humorem |
- tworzenie spójnych wypowiedzi - znaczenie i zastosowanie spójności formalnej i semantycznej tekstu - uzupełnianie tekstu z luka - zastosowanie wielkich liter w tekście |
29.04.2020r. |
Poznajemy nową platformę edukacyjną |
- zapoznanie z narzędziami znajdującymi się na classroomie - zasady pracy podczas spotkań online - kulturalne wyrażanie własnych przekonań - zaznajomienie się z zasadnością pracy zdalnej - rozwijanie umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną |
05.05.2020r. |
Przekształcenia językowe |
- czytanie i analizowanie tekstu - rozumienie i zastosowanie etykiety językowej - poprawne stosowanie reguł pisowni pod względem ortograficznym, składniowym i językowym - uzupełnianie kart pracy – usprawnianie grafiki pisma |
12.05.2020r. |
Dostrzegam prawidłowości i różnice - rozwijanie myślenia abstrakcyjnego |
- dostrzeganie prawidłowości występowania ciągów - wyodrębnianie i liczenie - odwzorowanie prostych symboli i znaków - wydłużenie czasu koncentrowania uwagi na zadaniu - przeliczanie i porządkowanie - używanie liczebników porządkowych - analizowanie poleceń - uzupełnianie figur o brakujące elementy |
13.05.2020r. |
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się z zastosowaniem reguł gramatycznych |
- tworzy logiczną, semantycznie pełną i uporządkowaną wypowiedź - stosowanie poprawnych form gramatycznych - formułowania prostych, schematycznych wypowiedzi |
18.05.2020r. |
Co było najpierw? – praca na materiale obrazkowym |
- identyfikowanie nadawcy i odbiorcy w wypowiedzi - dobieranie odpowiednich obrazków do sytuacji - używanie stylu stosownego do sytuacji komunikacyjnej - łączenie punktów i wyłanianie całości z elementów - spostrzeganie położenia przedmiotów w przestrzeni |
19.05.2020r. |
Przekształcanie tekstu „Ucho, dynia…. „ w formę dialogu |
- rozróżnianie zapisu dialogu - zastosowanie dialogu w wypowiedzi pisemnej - stosowanie poprawnego zapisu pod względem ortograficznym - stosowanie reguł pisowni - doskonalenie cichego i głośnego czytania - analizowanie czytanego tekstu - wdrażanie do sprawnego posługiwania się słownikiem ortograficznym |
Zajęcia dydaktyczno– wyrównawcze w klasie I
Data |
Treści programowe
|
30. 04. 2020 |
Ćwiczenia usprawniające technikę czytania i pisania: · analiza i synteza słuchowo – wzrokowa wyrazów, czytanie metodą sylabowa, · odwzorowywanie kaligraficzne - poprawny kształt liter i ich łączenie, · przepisywanie tekstu drukowanego.
|
07.05. 2020 |
Ćwiczenia w analizie i syntezie słuchowo – wzrokowej wyrazów, rozwiązywanie zagadek, zabawy rozwijające umiejętności językowe i logiczne myślenie. |
14. 05. 2020 |
Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10. Przeliczanie przedmiotów w zakresie 0-20. Rozwiązywanie prostych zadań tekstowych. |
21.05. 2020 |
Utrwalenie wiadomości praktycznych. Rozwijanie czytania ze zrozumieniem
|
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne gr. I P. Anna Parys |
||
27.04.2020, Poniedziałek |
Na stoliku- graficzne rozumienie tekstu. E-dziennik, wiadomość do rodzica, materiały własne. |
- Czytanie tekstu „Na stoliku”. - Ćwiczenia w rozumieniu czytanych treści. - Staranne przepisywanie tekstu. -Sporządzenie ilustracji zgodnej
|
11.05.2020, Poniedziałek |
Rymowanka małego poety Bartka- zagadki słowno- graficzne. E-dziennik, wiadomość do rodziców, materiały własne. |
-Czytanie żartobliwych rymowanek- zagadek. – Przepisywanie tekstu ze zwróceniem uwagi na poprawność ortograficzną. - Rozwiązywanie zagadek. - Ilustracja rozwiązań- ćwiczenia graficzne.
|
18.05.2020, Poniedziałek |
Mój pokój- zabawy z tekstem. E-dziennik, wiadomość do rodziców, materiały własne. |
- Zapoznanie z tekstem opisującym pokój. - Uważne przeczytanie tekstu. - Wypisanie wyrazów oznaczających kolory. - Sporządzenie rysunku zgodnego z opisem.
|
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne gr. II P. Anna Parys
|
||
30.04.2020, Czwartek |
Nauka zdalna- ćwiczenia graficzne. E-dziennik, email do rodzica, Classroom, karty pracy, materiały własne. |
Zapoznanie z rysunkiem ukazującym istotę nauczania zdalnego. - Zapoznanie z „Przepisem na nauczanie zdalne”. - Dopisanie własnych pomysłów do przepisu. - Przedstawienie przepisu w formie graficznej.
|
14.05.2020, Czwartek |
Dlaczego wieją wiatry?- praca z tekstem. E-dziennik, Classroom, materiały z Internetu. |
- Uważne przeczytanie tekstu. -Wypisanie z tekstu wyrazów zawierających trudność ortograficzną. - Uzasadnienie pisowni wyrazów regułami ortograficznymi.
|
18.05.2020, Poniedziałek |
Wiosenne porządki- dyktando. E-dziennik, Classroom, link do dyktanda. |
- Przeczytanie tekstu dyktanda. - Uzupełnianie luk w tekście. - Ponowne przeczytanie tekstu. - Sprawdzenie wyników.
|
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne gr. III P. Anna Parys
|
||
30.04.2020, Czwartek |
Nauka zdalna- ćwiczenia graficzne. E-dziennik, email do rodzica, Classroom, karty pracy, materiały własne. |
- Zapoznanie z rysunkiem ukazującym istotę nauczania zdalnego. - Zapoznanie z „Przepisem na nauczanie zdalne”. - Dopisanie własnych pomysłów do przepisu. - Przedstawienie przepisu w formie graficznej.
|
07.05.2020, Czwartek |
Zabawy ortograficzno-graficzne z rz-ż. E-dziennik, email do rodzica, Classroom, karty pracy, materiały własne. |
- Przypomnienie zasad ortograficznych z rz-ż wraz z przykładami. - Przypomnienie wyjątków od podanych reguł ortograficznych. - Przedstawienie poznanych zasad w formie graficznej według własnego pomysłu.
|
14.05.2020, Czwartek |
Dlaczego wieją wiatry?- praca z tekstem. E-dziennik, Classroom, materiały z Internetu. |
- Uważne przeczytanie tekstu. -Wypisanie z tekstu wyrazów zawierających trudność ortograficzną. - Uzasadnienie pisowni wyrazów regułami ortograficznymi.
|
21.05.2020, Czwartek |
Wiosenne porządki- dyktando. E-dziennik, Classroom, link do dyktanda. |
- Przeczytanie tekstu dyktanda. - Uzupełnianie luk w tekście. - Ponowne przeczytanie tekstu. - Sprawdzenie wyników.
|
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne
Data |
Temat |
Gr. |
Treści nauczania |
30.03.2020r. |
Złość nie musi być zła- zastanawiamy się nad kolejną emocją. |
I |
- zapoznanie z emocją jaką jest złość - zapoznanie z oznakami złości - zapoznanie, rozumienie i opanowanie reguł panujących w grupie - poznanie własnych słabości |
01.04.2020r. |
Mogę zdobywać góry |
II |
- zachęcanie dziecka do podejmowania nowych aktywności, rozwijania talentów - rozbudzania wiary we własne zdolności - dokonywanie retrospekcji własnych możliwości - umiejętność odpowiadania na pytania dotyczące swojej osoby |
15.04.2020r. |
Kolory złości- jak rozładować złość |
II |
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych emocji - wyrażanie i identyfikowanie własnych emocji - umiejętność wyrażania własnego stanu za pomocą barw |
23.04.2020r. |
Oswajamy lęki nocne. |
II |
- zapoznanie z wierszem terapeutycznym” Co się potworkowi śni” - odczytywanie stanów emocjonalnych - wyrażenie własnych emocji w rozmowie z inną osobą - stymulowanie twórczego myślenia - poszukiwanie możliwych rozwiązań |
27.04.2020r. |
Konstruktywne rozwiązania konfliktów- propozycje własne. |
I |
- umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach - nabywanie umiejętności rozwiązywania konfliktów - umocnienie wiary w siebie poprzez pokazywanie i wzmacnianie mocnych stron ucznia, |
29.04.2020r. |
Miłe słowa |
II |
- zwrócenie uwagi na dobór słownictwa - zapoznanie z kodeksem wyrażania się - nakierowanie na wybór odpowiedniego zasobu słownictwa - słowa, które niszczą nasz język- wulgaryzmy, - budowanie wizerunku własnej osoby |
07.05.2020r. |
Bądź pogodny- jeśli jest okazja! |
II |
- zapoznanie z bajką z morałem „ Dwie krówki” - wyciągnięcie wniosku z podanego tekstu - samoświadomość – budowanie adekwatnego obrazu własnej osoby - umiejętność odczytywania mimiki twarzy |
08.05.2020r. |
Mam wiele możliwości- zmieniam się! |
I |
- rozwijanie twórczego myślenie, - zwrócenie uwagi na różnorodność potrzeb: marzeń, celów jako drogi do rozwijania własnej indywidualności jako wartości nadrzędnej dla każdego człowieka - dostarczanie pozytywnych doświadczeń- sukcesu.
|
11.05.2020r. |
Zabawy i ćwiczenia relaksacyjne. |
I |
- muzykoterapia- jeden ze sposobów na stres -umiejętne radzenie sobie z różnymi trudnościami - zdobywanie różnych doświadczeń - poznanie różnych możliwości odreagowania negatywnych emocji |
13.05.2020r. |
Ja i inni |
II |
- dostrzeganie interakcji międzyludzkich - wdrożenie do zasad bezpieczeństwa siebie i innych - wyrażenie i identyfikowanie emocji własnych i innych - poznawanie informacji o sobie i innych -kształtowanie umiejętności współzawodnictwa |
21.05.2020r. |
Potrafię aktywnie wypoczywać |
II |
- zapoznanie z aktywnymi zabawami w domu i na podwórku -wymyślanie twórczych zabaw przez uczniów - dbanie o własne ciało i zdrowie - dostrzeganie korzyści płynących z aktywności fizycznej |
22.05.2020r. |
Hobby – co to takiego? |
I |
-umiejętne gospodarowanie swoim czasem - kształtowanie umiejętności postrzegania sukcesu i zadowolenia z siebie - racjonalne gospodarowanie własnym czasem jako droga do samorozwoju. |
Zajęcia wyrównawcze w klasie II
DATA |
TEMAT |
07.05.2020r. |
-Doskonalenie techniki czytania. Swobodne wypowiedzi na temat przeczytanego tekstu. - Utrwalanie mnożenia i dzielenia - Ćwiczenia poprawiające odczytywanie danych z tabeli. - Utrwalanie miesięcy.
|
14.05.2020r. |
-Doskonalenie techniki czytania. Swobodne wypowiedzi na temat przeczytanego tekstu. „Majowa łąka” –zabawy z plasteliną. - Ćwiczenia poprawiające technikę pisania.
|
21.05.2020r. |
Doskonalenie techniki czytania. Swobodne wypowiedzi na temat przeczytanego tekstu. - Utrwalanie mnożenia i dzielenia. - Ćwiczenia kaligraficzne - Zabawy z programem https://www.matzoo.pl/klasa2
|
ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO - WYRÓWNAWCZE Z MATEMATYKI KLASY IV - VIII |
||
TERMIN |
TEMAT |
TREŚCI NAUCZANIA |
27 III |
Ułamki dziesiętne - zadania tekstowe. |
· działania na ułamkach dziesiętnych · rozwiązywanie zadań tekstowych z ułamkami dziesiętnymi w kontekście praktycznym · rozwiązywanie zadań typu: droga, prędkość, czas |
3 IV |
Wzory i równania. |
· oznaczenia literowe wielkości liczbowych · użycie wzorów w sytuacjach praktycznych · rozwiązywanie łatwych równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą · rozwiązywanie zadań tekstowych o charakterze praktycznym z użyciem równań pierwszego stopnia z jedną niewiadomą |
17 IV |
Gromadzenie i porządkowanie danych. Diagramy i wykresy. |
· gromadzenie i porządkowanie danych; · przedstawianie danych w postaci graficznej |
24 IV |
Podstawowe pojęcia z geometrii, jednostki długości i miary kątów. |
· pojęcia: punkt, prosta, półprosta, odcinek · proste prostopadłe i równoległe · pomiar długości odcinków · zamiana jednostek długości: m, cm, mm, km · pojęcie kąta i jego rodzaje · porównywanie kątów · mierzenie kątów · kąty wierzchołkowe i przyległe |
8 V |
Wybrane własności trójkątów i czworokątów. Obliczanie pól i obwodów. |
· własności trójkąta · nierówność trójkąta dla długości boków · konstruowanie i klasyfikacja trójkątów · suma kątów w trójkącie · własności czworokątów: trapezy, równoległoboki, prostokąty · kwadraty, romby · obliczanie obwodu wielokąta · pole kwadratu, prostokąta, równoległoboku, trójkąta, trapezu · obliczanie pól w sytuacjach praktycznych |
15 V |
Koła i okręgi – podstawowe pojęcia. |
· pojęcia: koło, okrąg, promień, średnica, cięciwa, wskazywanie i nazywanie ich · rysowanie kół i okręgów |
22 V |
Skala i plan. |
· rysowanie odcinków o podanej długości w podanej skali · przeliczanie wymiarów figur geometrycznych i obiektów przy zmianach skali · obliczanie rzeczywistych wymiarów obiektów, znając ich wymiary w podanej skali · dobieranie skali do narysowanych przedmiotów · rozróżnianie sposobów zapisywania skali · posługiwanie się mapą i planem · obliczanie rzeczywistej odległości między miejscowościami na podstawie różnych map |
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE Z MATEMATYKI KLASA IV |
||
TERMIN |
TEMAT |
TREŚCI NAUCZANIA |
30 III |
Figury symetryczne, koła i okręgi. |
· używanie ze zrozumieniem pojęć: figura symetryczna i oś symetrii figury, koło i okrąg · wskazywanie osi symetrii w podanych figurach (jeśli istnieją) · rysowanie figur z dwiema osiami symetrii i figury symetrycznej z zadanymi osiami symetrii oraz kół i okręgów o podanych promieniach lub średnicach · wskazywanie środka, promienia i średnicy koła i okręgu |
6 IV |
Skala i mapa. |
· rysowanie odcinków o podanej długości w podanej skali · przeliczanie wymiarów figur geometrycznych i obiektów przy zmianach skali · obliczanie rzeczywistych wymiarów obiektów, znając ich wymiary w podanej skali · dobieranie skali do narysowanych przedmiotów rozróżnianie sposobów zapisywania skali · posługiwanie się mapą i planem · obliczanie rzeczywistej odległości między miejscowościami na podstawie różnych map |
20 IV |
Ułamek jako część całości. Porównywanie ułamków. |
· określanie części całości w postaci ułamka · nazywanie i wskazywanie: licznik, mianownik, kreska ułamkowa · zapisywanie ułamków cyframi · zapisywanie ułamków słownie · zaznaczanie na osi liczbowej ułamków zwykłych o niewielkich licznikach i mianownikach · rozwiązywanie zadań tekstowych, w których występują ułamki · porównywanie ułamków zwykłych o takich samych mianownikach · porządkowanie rosnąco lub malejąco ułamków o takich samych mianownikach · porównywanie ułamków zwykłych o takich samych licznikach · porządkowanie rosnąco lub malejąco ułamków o takich samych licznikach |
27 IV |
Rozszerzanie i skracanie ułamków. Liczby mieszane. |
· skracanie ułamków, mając daną liczbę, przez którą należy podzielić licznik i mianownik · rozszerzanie ułamków, mając daną liczbę, przez którą należy pomnożyć licznik i mianownik · wskazywanie liczby, przez którą skrócono lub rozszerzono ułamek, aby otrzymać inny ułamek · doprowadzanie ułamków do postaci nieskracalnej · używanie ze zrozumieniem pojęcia liczba mieszana · zamiana całości na ułamki niewłaściwe · zamiana liczb mieszanych na ułamki niewłaściwe · zamiana ułamków niewłaściwych na liczby mieszane · zaznaczanie na osi liczbowej liczby mieszanej · porównywanie liczb mieszanych i ułamków niewłaściwych |
11 V |
Dodawanie i odejmowanie ułamków. Mnożenie ułamka przez liczbę naturalną. |
· dodawanie i odejmowanie ułamków o jednakowych mianownikach · dodawanie ułamków do całości · odejmowanie ułamków od całości · zadania tekstowe z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach · dodawanie i odejmowanie liczb mieszanych o jednakowych mianownikach · przedstawia liczby mieszanej w postaci sumy lub różnicy liczb mieszanych · mnożenie ułamków przez liczby naturalne · zadania tekstowe z zastosowaniem mnożenia ułamków przez liczby naturalne |
18 V |
Ułamek dziesiętny. Porównywanie ułamków dziesiętnych. |
· odczytywanie i zapisywanie ułamka dziesiętnego\ · zamiana ułamka dziesiętnego na ułamek zwykły lub liczbę mieszaną – proste przypadki · zamiana ułamka zwykłego lub liczby mieszanej na ułamek dziesiętny – proste przypadki · zaznaczanie ułamków dziesiętnych na osi liczbowej · porównywanie ułamków dziesiętnych · porządkowanie ułamków dziesiętnych rosnąco i malejąco |
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ MATEMATYKA KLASA VIII |
||
TERMIN |
TEMAT |
TREŚCI NAUCZANIA |
26 III |
Graniastosłupy - objętość i pole. |
· obliczanie objętości graniastosłupa o danym polu podstawy i danej wysokości · obliczanie objętości graniastosłupa prawidłowego · zamiana jednostek objętości, wykorzystując zamianę jednostek długości · rozwiązywanie prostych zadań tekstowych z wykorzystaniem objętości i odpowiednich jednostek · przedstawianie objętości graniastosłupa w postaci wyrażenia algebraicznego · rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych · obliczanie pola powierzchni graniastosłupa przy danej wysokości i danym polu podstawy · rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych dotyczących obliczania pola powierzchni graniastosłupa, także w sytuacjach praktycznych |
2 IV |
Ostrosłup - najważniejsze własności bryły. |
· obliczanie objętości ostrosłupa o danym polu podstawy i danej wysokości · obliczanie objętość ostrosłupa prawidłowego · zamiana jednostek objętości · rozwiązywanie prostych i wieloetapowych zadań tekstowych z wykorzystaniem objętości i odpowiednich jednostek · obliczanie pola powierzchni ostrosłupa przy danej wysokości i danym polu podstawy · obliczanie pola powierzchni ostrosłupa na podstawie danych opisanych na siatce · rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych dotyczące obliczania pola powierzchni ostrosłupa, także w sytuacjach praktycznych |
16 IV |
Bryły - test interaktywny. |
· obliczanie w prostych przypadkach objętości i pola powierzchni brył powstałych z połączenia graniastosłupów · obliczanie w złożonych przypadkach objętości i pola powierzchni nietypowych brył · rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych na obliczanie pola powierzchni ostrosłupa i graniastosłupa, także w sytuacjach praktycznych |
23 IV |
Omówienie Egzaminu Próbnego. |
· omówienie wyników Próbnego Egzaminu Ósmoklasisty z matematyki · omówienie rozwiązania poszczególnych zadań |
30 IV |
Rozwiązywanie zadań powtórzeniowych - Zestaw 1. |
· rozwiązywanie różnych zadań z zakresu wymagań do egzaminu ósmoklasisty |
7 V |
Rozwiązywanie arkusza egzaminacyjnego. |
· udostępnienie arkusza egzaminacyjnego ze wskazówkami oraz klucza odpowiedzi z omówieniem · zapoznanie z zagadnieniami wymaganymi na egzaminie ósmoklasisty na podstawie Podstawy Programowej
|
14 V |
Zadania na dowodzenie. |
· wskazywanie założenia i tezę w twierdzeniu sformułowanym w formie „jeżeli..., to...” · odróżnianie przykładu od dowodu · rozróżnianie założenia i tezy w twierdzeniu sformułowanym w dowolny sposób · przeprowadzanie prostych dowodów geometrycznych z wykorzystaniem miar kątów · uzasadnianie nieprawdziwości hipotezy, podając kontrprzykład |
21 V |
Statystyka i rachunek prawdopodobieństwa – powtórzenie. |
· odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych · odczytywanie wartości z wykresu, wartości największej, wartości najmniejszej · obliczanie średniej arytmetycznej zestawu liczb · planowanie sposobu zbierania danych · zapisywanie i porządkowanie danych (wyniki ankiety) · opracowanie danych (wyniki ankiety) · porównywanie wartości przestawionych na wykresie liniowym lub diagramie słupkowym · przeprowadzanie prostych doświadczeń losowych · obliczanie prawdopodobieństwa zdarzeń w prostych doświadczeniach losowych |