KLASA ,,0,,
Okres: od 25.05.2020 r. do 05.06.2020 r.
TYDZIEŃ: Realizacja: 25.05 – 05.06.2020 r. |
|||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
TREŚCI PROGRAMOWE |
|
Na święto Mamy i Taty niech będzie program bogaty. |
1.Moja mama i mój tata. |
• Kształcenie umiejętności prowadzenia rozmowy na temat roli rodziców w rodzinie. • Wdrażanie do kulturalnego prowadzenia rozmowy – uważne słuchanie wypowiedzi innych, włączanie się do rozmowy. • Zachęcanie do rozmów na temat więzi emocjonalnych łączących członków rodziny. • Dostrzeganie czynności wykonywanych przez rodziców na rzecz organizacji życia codziennego dla wszystkich członków rodziny. • Kształcenie umiejętności recytowania wierszy i śpiewania piosenek związanych z tematem zajęć. • Zachęcanie do planowania czynności, które doprowadzą do celu. • Dostrzeganie zmian odwracalnych, nieodwracalnych i częściowo odwracalnych. • Uświadamianie dzieciom bezwarunkowej miłości rodzicielskiej. • Zachęcanie do okazywania szacunku i miłości swoim rodzicom. • Uświadamianie, że zły humor nie upoważnia do niegrzecznego zachowania, szczególnie wobec osób najbliższych. • Zachęcanie do angażowania się w wykonywanie codziennych czynności domowych, jako obowiązku wszystkich członków rodziny. • Zachęcanie do spędzania czasu z rodziną w zgodzie i poszanowaniu potrzeb wszystkich jej członków. • Kształtowanie potrzeby sprawiania rodzicom radości, przyjemności nie tylko z okazji ich świąt.
|
|
2.Życzenia dla mamy. |
|||
3.Moja wesoła rodzinka. |
|||
4.Razem z tatą miło spędzam czas. |
|||
5.Ulubione zajęcia dzieci. |
|||
TYDZIEŃ: Realizacja: 01.06 – 05.06.2020 r. |
|||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
TREŚCI PROGRAMOWE |
|
Dla wszystkich dzieci słońce przyjaźnie świeci. |
1. Nasze święto – Dzień Dziecka. |
• Wzbogacanie wiedzy na temat życia ludzi na różnych kontynentach. • Poznawanie muzyki etnicznej różnych zakątków świata. • Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej. • Prezentacja zabaw, w które bawią się dzieci na różnych kontynentach – doświadczenia własne, informacje z mediów. • Doskonalenie umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej. • Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter. • Zachęcanie do nawiązywania kontaktów i zapraszania do zabawy innych dzieci. • Kształtowanie tolerancji i akceptacji dzieci innej rasy i narodowości. • Wdrażanie do poszanowania praw dzieci wszystkich ras i narodowości. • Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za aktywne uczestniczenie w zajęciach edukacyjnych. • Kształtowanie odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo w czasie gier i zabaw. • Wdrażanie do poszanowania zabawek i sprzętów używanych w czasie nauki i zabawy. |
|
TYDZIEŃ: 37 Realizacja: 08.06 – 19.06.2020 r. |
|||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
TREŚCI PROGRAMOWE |
|
Szukamy lata na łące, w lesie, na drzewach i w kwiatach. |
1.Lato, lato my na ciebie czekamy. |
• Kształcenie umiejętności kulturalnego prowadzenia rozmów: włączanie się, uważne słuchanie. • Doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących np. w środowisku w lecie; rośliny i zwierzęta w różnych ekosystemach o różnych porach roku. • Zachęcanie do zabaw ruchowych w grupie – wdrażanie do uważnego słuchania, zabawy w echo. • Kształtowanie rozumienia stałości objętości płynu. • Wzbogacanie wiedzy na temat kosmosu. • Rozwijanie postawy poszanowania środowiska – rozmowa na temat ochrony lasów oraz na temat korzyści, jakie człowiek czerpie z lasu – tworzenie „Kodeksu lasu”. • Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter. • Wzbogacanie języka czynnego o wyrażenia typu: „zakazany owoc”, „wyprowadzić w pole”. • Kształtowanie empatii i potrzeby troszczenia się o najbliższych. • Wdrażanie do odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo w zakresie dobierania ubioru do rodzaju wakacyjnych aktywności. • Wdrażanie zasad higienicznego spożywania potraw.
|
|
2.Troszczymy się o nasze środowisko. |
|||
3.Letnie wędrówki. |
|||
4.Echo niesie się po lesie. |
|||
5.Barwy lata. |
|||
TYDZIEŃ: 38 Realizacja: 22.06 – 26.06.2020 r. |
|||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
TREŚCI PROGRAMOWE |
|
Żegnamy przedszkole, po wakacjach spotkamy się w szkole. |
1. Bezpieczne i udane wakacje. |
• Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych. • Kształtowanie, w trakcie planowania zabaw, postawy odpowiedzialności za bezpieczeństwo i zdrowie swoje oraz osób uczestniczących w zabawach. • Przygotowanie do podjęcia roli ucznia, kształtowanie pozytywnej postawy wobec szkoły i nauki szkolnej. • Kształcenie umiejętności planowania swoich działań. • Doskonalenie umiejętności recytowania wierszy, śpiewania piosenek, aktywnego uczestnictwa w uroczystościach przedszkolnych. • Wdrażanie do odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo w trakcie letniego wypoczynku. • Wdrażanie do zachowania ostrożności i czujności przy zawieraniu nowych wakacyjnych znajomości i uczestniczeniu w spotkaniach towarzyskich. • Wdrażanie do okazywania życzliwości i sympatii koleżankom i kolegom podczas zabawy. • Wdrażanie do uprzejmego i kulturalnego zachowania się wobec pracowników przedszkola/ i szkoły czasie wakacji.
|
|
RELIGIA KLASA „0”
Opr. B. Barwińska
DATA |
TEMAT |
CELE OGÓLNE |
25.05.2020 |
Wniebowstąpienie Pana Jezusa – zaproszeniem do nieba c.d. |
- Ukazanie wydarzenia Wniebowstąpienia Pana Jezusa - Zachęcanie do modlitwy w domu i w kościele
|
28.05.2020 |
Kardynał Stefan Wyszyński – naprawdę święty człowiek |
- Zachęcanie do modlitwy dziękczynnej za dar życia Kardynała Stefana Wyszyńskiego
|
01.06.2020 |
Duch Święty i Jego prezenty |
- Ukazanie biblijnego opisu zesłania Ducha Świętego - Wzbudzenie pragnienia modlitwy do Ducha świętego |
04.06.2020 |
Uczestniczę w procesji Bożego Ciała |
- Wskazanie, że w Uroczystość Bożego Ciała czcimy Jezusa obecnego w Najświętszym Sakramencie - Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas
|
8.06.2020 |
Uczestniczę w procesji Bożego Ciała |
- Wskazanie, że w Uroczystość Bożego Ciała czcimy Jezusa obecnego w Najświętszym Sakramencie - Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas
|
15.06.2020 |
Dziękuję Panu Jezusowi za Jego Miłość |
- Ukazanie prawdy o miłości Pana Jezusa do wszystkich ludzi - Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Jezusowi za Jego miłość
|
22.06.2020 |
Wakacje z Panem Jezusem |
- Ukazanie wakacji jako czasu odpoczynku oraz spotkania z Bogiem i człowiekiem - Wzbudzenie postawy wdzięczności Bogu za wakacje i piękno otaczającego świata |
25.06.2020 |
Dziękujemy Panu Bogu za rok nauki w szkole |
- Dziękujemy Panu Jezusowi za Jego miłość - Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Bogu za miłość do każdego człowieka - zachęcanie do modlitwy rano i wieczorem |
J. ANGIELSKI KLASA „O”
27.05. – " Cucumber and egg" - uczymy się nazw warzyw, słuchając i recytując tekst. Historyjka obrazkowa, rymowanka pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
29.05. – Yummy – poznajemy nowe produkty żywnościowe. Historyjka obrazkowa, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
2.06. – Rysujemy i nazywamy owoce i warzywa , które lubimy jeść. pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru, rysunek.
4.06. – Uczymy się piosenki „ Bread, ham, tomato and cheese” piosenka, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
24.06.2020 – Mój dom – poznajemy nowe słowa. Rymowanka pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.