J. polski VIII
l.p. |
Data |
Tematy lekcji |
Realizowane treści programowe |
1. |
25.05.2020 |
Poezja w dwudziestoleciu międzywojennym. |
utrwalenie wiadomości o poetach; przypomnienie problematyki utworów; |
2. |
25.05.2020 |
Słowotwórstwo – powtórzenie wiadomości. |
powtórzenie wiadomości z zakresu słowotwórstwa; wykonywanie ćwiczeń; |
3. |
28.05.2020 |
Ćwiczenia redakcyjne – piszemy ogłoszenie, reklamę. |
przypomnienie wiadomości o budowie ; redagowanie ogłoszenia i reklamy na zadany temat; |
4. |
29.05.2020 |
Trening przed sprawdzianem – rozwiązujemy test. |
rozwiązywanie testu; |
5. |
29.05.2020 |
Trening przed sprawdzianem – rozwiązujemy test. |
rozwiązywanie testu; |
6. |
01.06.2020 |
Współczesność – poezja w naszej literaturze. |
utrwalenie wiadomości o wybranych poetach; przypomnienie problematyki utworów; |
7. |
01.06.2020 |
Trening przed sprawdzianem – rozwiązujemy test. |
rozwiązywanie testu; |
8. |
01.06.2020 |
Rodzaje i gatunki literackie. |
utrwalenie wiadomości o rodzajach literackich; rozpoznawanie tekstów literackich; |
9. |
04.06.2020 |
Trening przed sprawdzianem – rozwiązujemy test. |
rozwiązywanie testu; |
10. |
05.06.2020 |
Współczesność – proza w naszej literaturze. |
utrwalenie wiadomości o pisarzach; przypomnienie problematyki utworów; |
11. |
08.06.2020 |
Powtórzenie wiadomości – rozwiązujemy test. |
rozwiązywanie testu; |
12. |
08.06.2020 |
Zapoznanie się z arkuszem diagnostycznym przed egzaminem. |
powtórzenie wiadomości; wykonywanie ćwiczeń w arkuszu; |
13. |
15.06.2020 |
Przed egzaminem – utrwalenie wiadomości. |
przypomnienie wiadomości o budowie różnych form wypowiedzi; |
14. |
15.06.2020 |
Przed egzaminem – jak czytać polecenia, jak poprawnie odpowiadać . |
analiza przykładowych poleceń; ćwiczenia w udzielaniu prawidłowych odpowiedzi; |
15. |
15.06.2020 |
Przed egzaminem – argument, opinia |
przeprowadzenie ćwiczeń kształtujących umiejętność formułowania argumentu, opinii; |
16. |
19.06.2020 |
Po egzaminie – co było łatwe, a co sprawiło mi trudność? |
rozmowa na temat egzaminu; |
17. |
22.06.2020 |
Czytanie wybranych tekstów prozatorskich. |
przedstawienie swoich ulubionych pisarzy; |
18. |
22.06.2020 |
Czytanie wybranych tekstów lirycznych. |
przedstawienie swoich ulubionych poetów; czytanie wierszy; |
19. |
25.06.2020 |
Na pożegnanie – podsumowanie. |
moje plany na przyszłość; |
J. ANGIELSKI KLASA VIII
25.05. – Zadania egzaminacyjne - czytanie ze zrozumieniem. Tekst narracyjny.
27.05. – Prośby i sugestie w mowie zależnej. wypowiedź według wzoru.
28.05. Zdania warunkowe – powtórzenie. Wypowiedź według wzoru.
1.01 – Oglądamy krótki film UNICEF o sytuacji dzieci na świecie. Film
2.06 – Wypowiedź pisemna – e-mail. E-mail, ogłoszenie.
3.06 – Przymiotniki i przysłówki – powtórzenie wiadomości. Tekst narracyjny, opis.
08.06.2020 - Zadania egzaminacyjne - ćwiczenia. Uzupełnianie fragmentów zdań, wypowiedź według wzoru, tekst narracyjny
10.06.2020 - Zadania egzaminacyjne - ćwiczenia. Uzupełnianie fragmentów zdań, wypowiedź według wzoru, tekst narracyjny
15.06.2020 – Royal family – film o rodzinie królewskiej. Film
22.06.2020 – British Food tour – film o typowym brytyjskim jedzeniu. Film
24.06.2020 - „ Ile angielskich słów musisz znać?” - film
25.06.2020 - „ Holidays czy vacation – wakacje? – film
J. niemiecki kl. VIII
26.05.2020 Im Mai wird eine Klassenfahrt stattfinden. (planowanie wycieczki – słownictwo)
29.05.2020 Was wird auf dem Programm stehen? (plan zwiedzania – słownictwo)
02.06.2020 Ćwiczenia gramatyczno-leksykalne. (czas Futur I)
05.06.2020 Fokus Wiederholung (powtórzenie wiadomości)
09.06.2020 Badanie wyników nauczania.
12.06.2020 Dzień wolny
16.06.2020 Egzamin klasy VIII
19.06.2020 Grammatik Kompakt. (powtórzenie gramatyki)
23.06.2020 Szwajcaria przewodnik turystyczny – oglądamy film.
26.06.2020 Zakończenie roku szkolnego
Geografia kl.VIII
Data |
Temat lekcji |
Treści nauczania |
25.05.2020 |
Warunki naturalne Australii i Oceanii. |
Położenie geograficzne Australii i Oceanii.
Środowisko przyrodnicze Australii
Ukształtowanie powierzchni.
Strefy klimatyczno-roślinne.
Znaczenie terminu basen artezyjski |
03.06.2020 |
Ludność i gospodarka Australii. |
Liczba ludności i gęstość zaludnienia Australii.
Rozmieszczenie ludności
Rdzenni mieszkańcy Australii.
Cechy rolnictwa na tle warunków przyrodniczych.
Surowce mineralne.
Przemysł przetwórczy i przemysł zaawansowanych technologii.
Znaczenie turystyki.
|
08.06.2020 |
Środowisko przyrodnicze Arktyki i Antarktyki |
Położenie obszarów okołobiegunowych. Znaczenie terminów: góra lodowa, lądolód, pak lodowy, lodowiec szelfowy, nunatak. Środowisko geograficzne Arktyki i Antarktyki. Klimat Antarktydy. Dzień polarny i noc polarna. Gatunki roślin i zwierząt na obszarach Arktyki i Antarktyki. Ludy zamieszkujące Arktykę i warunki ich życia. Zmiany w środowisku przyrodniczym obszarów polarnych |
22.06.2020 |
Prace badawcze w Arktyce i Antarktyce |
Status prawny Antarktydy. Badania obszarów okołobiegunowych. Zakres współcześnie prowadzonych badań na obszarach okołobiegunowych. Polski wkład w badania obszarów okołobiegunowych. Warunki życia w polarnej stacji badawczej. |
Historia kl. VIII
Data lekcji |
Temat lekcji |
Realizowane treści |
26.05.2020 |
Odrodzenie Rzeczypospolitej./ edziennik, epodreczniki, classroom. |
- zmiany w sytuacji międzynarodowej jesienią 1918 r.' - ośrodki polityczne na ziemiach polskich, - odzyskanie niepodległości, - okoliczności odrodzenia niepodległej Polski. |
27.05.2020 |
Walka o granicę wschodnią. / edziennik, epodreczniki, classroom. |
- koncepcje granic Polski na wschodzie, - przyczyny i przebieg konfliktów o granice z Ukraińcami i Litwinami, - znaczenie bitwy polsko-bolszewickiej, Bitwy Warszawskiej i pokoju ryskiego. |
3.06.2020 |
Kształtowanie się granicy południowej i zachodniej. / edziennik, epodreczniki, classroom. |
- przebieg powstania wielkopolskiego, - skutki powstań śląskich i plebiscytu na Górnym Śląsku, - polsko-czechosłowacki spór o Śląsk Cieszyński |
5.06.2020 |
Rządy parlamentarne. / edziennik, epodreczniki, classroom. |
- pierwsze wybory parlamentarne, - uchwalenie konstytucji marcowej, - rządy parlamentarne i ich dorobek. |
9.06.2020 |
Zamach majowy i rządy sanacji. / edziennik, epodreczniki, classroom. |
- przyczyny zamachu majowego, - zapisy konstytucji kwietniowej, - rządy sanacji, - znaczenie Józefa Piłsudskiego. |
10.06.2020 |
Gospodarka II Rzeczypospolitej./edziennik, epodreczniki, classroom. |
- rezultaty gospodarki rolnej i walutowej, - wielki kryzys w Polsce i jego skutki, - budowa portu w Gdyni, - budowa COP. |
19.06.2020 |
Społeczeństwo odrodzonej Polski./edziennik, epodreczniki, classroom. |
- podział narodowościowy mieszkańców, - problemy z mniejszościami narodowymi, - -rozwój szkolnictwa. |
23.06.2020 |
Osiągnięcia II Rzeczypospolitej./edziennik, epodreczniki, classroom. |
- osiągnięcia polskiej nauki i techniki, - literatura międzywojenna, - rozwój sztuki międzywojennej. |
24.06.2020 |
II Rzeczpospolita na arenie międzynarodowej./ edziennik, epodreczniki, classroom. |
- położenie międzynarodowe II RP, - sojusze i konflikty okresu międzywojennego, - zasady polityki zagranicznej obozu sanacyjnego. |
CHEMIA KL. VIII
Zakres treści nauczania – chemia klasa VIII |
|||
Nr. lekcji |
Data |
Temat |
Realizowane treści |
58. |
26.05.2020 |
Białka |
- zapoznanie z definicją białka jako związku chemicznego powstającego z aminokwasów - zapoznanie ze składem pierwiastkowym białek - zapoznanie z rodzajami białek - zapoznanie z doświadczeniem umożliwiającym wykrywanie białe- reakcja ksantoproteinowa - zapoznanie z doświadczeniem mającym na celu zbadanie zachowania się białka pod wpływem: ogrzewania, etanolu, kwasów i zasad, soli metali ciężkich (np. CuSO4) i chlorku sodu - wykazanie różnic w przebiegu denaturacji i koagulacji białek - zapoznanie z pojęciami: zol, żel, peptyzacja, koagulacja
|
59. |
28.05.2020 |
Tłuszcze- ciąg dalszy lekcji |
- zapoznanie z doświadczeniem umożliwiającym odróżnienie tłuszczu nienasyconego od tłuszczu nasyconego - ćwiczeni umiejętności zapisywania równań reakcji otrzymywania tłuszczu w wyniku estryfikacji glicerolu z wyższym kwasem tłuszczowym |
60 |
02.06.2020 |
Sacharydy |
- zapoznanie z doświadczeniem identyfikującym pierwiastki chemiczne wchodzące w skład sacharydów (węglowodanów) - podział sacharydów na cukry proste i cukry złożone - wyjaśnienie wzoru ogólnego sacharydów |
61. |
Glukoza i fruktoza – monosacharydy |
|
- wzór sumaryczny monosacharydów: glukozy i fruktozy - wyjaśnienie istoty procesu fotosyntezy - zapoznanie z doświadczeniem- badanie właściwości fizycznych glukozy i fruktozy - występowanie i zastosowania glukozy i fruktozy - znaczenie glukozy dla organizmu |
62. |
09.06.2020 |
Sacharoza- disacharyd |
- zapoznanie ze wzorem sumarycznym sacharozy - utrwalanie umiejętności obliczania masy, składu procentowego, stosunku wagowego pierwiastków w oparciu o wzór sacharozy - zapoznanie z występowaniem, właściwościami i zastosowaniem sacharozy - zapisanie reakcji rozkładu sacharozy na monosacharydy |
63. |
23.06.2020 |
Skrobia i celuloza- polisacharydy |
- wyjaśnienie pochodzenia wzoru ogólnego polisacharydów; - zapoznanie z występowaniem, właściwościami i zastosowaniem skrobi i celulozy - prezentacja doświadczenia: Wykrywanie obecności skrobi |
64. |
25.06.2020 |
Podsumowanie wiadomości z działu: Substancje o znaczeniu biologicznym |
Utrwalenie wiadomości i umiejętności realizowanych w dziale: Substancje o znaczeniu biologicznym |
biologia – klasa 8
Data |
Temat |
Realizowane treści |
25.05.2020 |
Sposoby ochrony przyrody |
Cele i rodzaje ochrony przyrody. Różnice w ochronie gatunkowej ścisłej i częściowej. |
1.06.2020 |
Podsumowanie wiadomości „Człowiek i środowisko”. |
Różnorodność biologiczna – rodzaje i przykłady. Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną. Odnawialne i nieodnawialne zasobów przyrody. Racjonalne gospodarowanie tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. Cele i rodzaje ochrony przyrody. Różnice w ochronie gatunkowej ścisłej i częściowej. |
8.06.2020 |
Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną - zjawiska atmosferyczne |
Wpływ zjawisk atmosferycznych wywołanych przez człowieka na zjawisko spadku różnorodności biologicznej oraz eliminację gatunków. |
15.06.2020 |
Racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody. |
Działania prowadzące do poprawy stanu środowiska. |
22.06.2020 |
Podsumowanie pracy w roku 2019/2020 |
Genetyka. Ewolucja. Ekologia. Środowisko. |
Fizyka kl. VIII
Klasa 8 |
||
Data |
Temat lekcji |
Realizowane treści |
27.05.2020r. |
Fale dźwiękowe. |
· Wyjaśnienie, że źródłem dźwięku jest drgające ciało, a do jego rozchodzenia się potrzebny jest ośrodek (dźwięk nie rozchodzi się w próżni); podaje przykłady źródeł dźwięków w otoczeniu · opis mechanizmu powstawania i rozchodzenia się fal dźwiękowych w powietrzu · opisywanie za pomocą tych samych związków między długością, prędkością, częstotliwością i okresem fali, jak w przypadku fal mechanicznych; · wysokość i głośność dźwięku, |
29.05.2020r. |
Fale elektromagnetyczne. |
• określenie, że źródłem fal elektromagnetycznych są drgające ładunki elektryczne oraz prąd, którego natężenie zmienia się w czasie • rodzaje fal elektromagnetycznych: radiowe, mikrofale, promieniowanie podczerwone, światło widzialne, promieniowanie nadfioletowe, rentgenowskie i gamma; przykłady ich zastosowania • opis poszczególne rodzaje fal elektromagnetycznych; odpowiadające im długości i częstotliwości fal, • diagram przedstawiający widmo fal elektromagnetycznych |
03.06.2020r. |
Światło i jego własności. Zjawisko cienia i półcienia. |
• wymienia źródła światła; posługuje się pojęciami: promień świetlny, wiązka światła, ośrodek optyczny, ośrodek optycznie jednorodny; rozróżnia rodzaje źródeł światła (naturalne i sztuczne) oraz rodzaje wiązek światła (zbieżna, równoległa, rozbieżna) • ilustracja prostoliniowego rozchodzenie się światła w ośrodku jednorodnym; przykłady prostoliniowego biegu promieni światła w otoczeniu • rozchodzenie się światła w ośrodku jednorodnym • światło jako rodzaj fal elektromagnetycznych; przedział długości fal świetlnych oraz przybliżona wartość prędkości światła w próżni • pojęcie cienia i półcienia • mechanizm powstawania cienia i półcienia jako konsekwencje prostoliniowego rozchodzenia się światła w ośrodku jednorodnym; przykłady powstawania cienia i półcienia w otoczeniu |
05.06.2020r. |
Odbicie i rozproszenie światła. |
• porównuje zjawiska odbicia i rozproszenia światła; wskazuje przykłady odbicia i rozproszenia światła w otoczeniu • pojęcia: kąta padania, kąta odbicia i normalna służącej do opisu zjawiska odbicia światła od powierzchni płaskiej; związek między kątem padania a kątem odbicia; • prawo odbicia • zjawisko odbicia światła od powierzchni chropowatej |
10.06.2020r. |
Zwierciadła. Obrazy tworzone przez zwierciadła sferyczne. |
· zwierciadła płaskie • zwierciadła kuliste wklęsłe • zwierciadła kuliste wypukłe • ognisko i ogniskowa • obrazy otrzymywane za pomocą zwierciadeł płaskich • obrazy otrzymywane za pomocą zwierciadeł wklęsłych • obrazy otrzymywane za pomocą zwierciadeł wypukłych • powiększenie obrazu |
19.06.2020r. |
Zjawisko załamania światła. |
· zjawisko załamania światła • kąt załamania • prawo załamania światła • zjawisko rozszczepienia światła • pryzmat • rozszczepienie światła w pryzmacie |
24.06.2020r. |
Soczewki. Otrzymywanie obrazów za pomocą soczewek. |
· rodzaje soczewek • ognisko i ogniskowa · obrazy otrzymywane za pomocą soczewek skupiających • obrazy otrzymywane za pomocą soczewek • powiększenie obrazu • wady wzroku (krótkowzroczność, dalekowzroczność) • korygowanie wad wzroku • przyrządy optyczne |
Informatyka Kl.VIII
27.05.2020r. |
Wstawianie stopki i nagłówka, wyszukiwanie słów i znaków w dokumencie |
·wstawianie nagłówka do dokumentu tekstowego ·wstawianie stopki do dokumentu tekstowego wyszukiwanie słowa w dokumencie tekstowym |
01.06.2020r. |
Projekty grupowe-Gazetka |
·opracowanie projektu graficznego e-gazetki ·łączenie ze sobą kilka dokumentów współpraca z innymi podczas tworzenia projektu |
16.06.2020r 25.06.2020r. |
Gazetka szkolna –Projekt grupowy. |
·opracowanie projektu graficznego e-gazetki ·łączenie ze sobą kilka dokumentów współpraca z innymi podczas tworzenia projektu |
WOS KL VIII
Lp. |
Data |
Temat |
Treści nauczania |
1 |
25 05 2020 |
Problemy współczesnego świata, bogata Północ – biedne Południe |
Podział na kraje bogate i kraje biedne, zależności miedzy Północą a Południem, pomoc humanitarna |
2 |
27 05 2020 |
Proces globalizacji |
Zależności między różnymi krajami i regionami świata, pozytywne i negatywne skutki globalizacji |
3 |
01 06 2020 |
Konflikty zbrojne |
Przyczyny i skutki konfliktów, ogniska zapalne
|
4 |
04 06 2020 |
Zagrożenie terroryzmem |
Rodzaje terroryzmu, sposoby działania, organizacje terrorystyczne |
5 |
08 06 2020 |
Problemy współczesnego świata – podsumowanie działu |
Sprawy międzynarodowe, problemy, wyzwania na przyszłość |
6 |
10 06 2020 |
Konstytucja RP – analiza dokumentu |
Prawo, dokumenty państwowe, zasady ustroju państwa |
7 |
15 06 2020 |
Wyzwania dla świata – prezentacja referatów |
Sprawy międzynarodowe, problemy, wyzwania na przyszłość, rozwiązanie problemów |
8 |
22 06 2020 |
Moja przyszłość |
System edukacji ,rodzaje szkół, praca zawodowa |
9 |
24 06 2020 |
Podsumowanie wiadomości |
Wiadomości z całorocznej pracy |
Religia kl. VIII
L.P |
Temat – Klasa VIII |
Data |
Treści |
1. |
Duch Święty odnawia oblicze ziemi
|
26.05.2020 |
Związek Zesłania Ducha Świętego z potrzebą odnowy świata Postawa otwartości na działanie Ducha Świętego. |
2. |
Maryja Królową Polski |
27.05.2020 |
Maryja – Królowa Polski: kult maryjny. Postawa oddawania czci Maryi.
|
3. |
Kardynał Stefan Wyszyński - Patron mojej szkoły |
02.06.2020 |
Wartości jakimi powinien kierować się prawdziwy chrześcijanin. Przedstawienie prawdy, że wiara jest odpowiedzią człowieka na Boże Objawienie. Wychowanie do troski o rozwój i obronę swojej wiary w Boga.
|
4. |
Wiara w jednego Boga |
03.06.2020 |
Fundamentalny charakter I przykazania; ocena wróżbiarstwa, astrologii i horoskopów. Postawa chrześcijanina wobec Boga.
|
5. |
Serce Jezusa
|
09.06.2020 |
Oddawanie czci NSPJ w miesiącu czerwcu. |
6. |
Boże Ciało
|
10.06.2020 |
Adoracja i kult Eucharystii. Znaczenie Uroczystości Bożego Ciała.
|
7. |
Kościół w Polsce – św. Jadwiga
|
23.06.2020 |
Chrystianizacja Litwy, św. Jadwiga. Postawa odpowiedzialności za Kościół w Polsce. |
8. |
Świętowanie dnia świętego – Niedziela Dzień Pański
|
24.06.2020 |
Postawa odpowiedzialności za chrześcijańskie świętowanie niedzieli i świąt nakazanych.
|
EDUKACJI DLA BEZPIECZEŃSTWA KLASA VIII
26.05.2020 Wypadek drogowy – co robimy??? Powtórzenie wiadomości z zakresu pierwszej pomocy.
02.06.2020 Sprawdzian wiadomości z zakresu pierwszej pomoczy, cz.II
09.06.2020 Zdrowie jako wartość. Zasady zdrowego stylu życia
16.06.2020 Egzamin klasy VIII
23.06.2020 Choroby cywilizacyjne. Komunikacja interpersonalna w trosce o zdrowie.
W-F klasa VIII
Temat lekcji data |
Data |
Treści nauczania |
Zwody w piłce nożnej. (e-dziennik, you tube) |
25.05 |
Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki nożnej |
Ćwiczenia w domu cz. 10 (e-dziennik, materiały szkoleniowe SZS, classroom) |
26.05 |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
Poruszanie się w obronie K. (e-dziennik, you tube) |
27.05 |
Zasady techniki indywidualnej |
Gimnastyka sportowa (e-dziennik, you tube) |
28.05 |
Zapoznanie z największymi sukcesami polskiego sportu |
Ćwiczenia w domu cz.11 (e-dziennik, materiały szkoleniowe SZS, classroom) |
1.06 |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
Akrobatyka sportowa (e-dziennik, you tube) |
3.06 |
Podstawowe wiadomości na temat wybranej dyscypliny sportowej |
Piłka wodna – podstawowe zasady gry (e-dziennik, you tube) |
4,06 |
Przepisy gry w wybraną grę zespołową |
Sporty wodne – żeglarstwo (e-dziennik, you tube) |
4.06 |
Klasyfikacja konkurencji żeglarskich |
Przyjęcie piłki sposobem dolnym. PS (e-dziennik, classroom) |
8.06 |
Kształtowanie prawidłowych nawyków technicznych |
Ćwiczenia w domu cz.12 (e-dziennik, materiały szkoleniowe SZS) |
9.06 |
Kształtowanie wybranych zdolności kondycyjnych |
Obrona w piłce siatkowej (e-dziennik, you tube) |
10.06 |
Kształtowanie prawidłowych nawyków technicznych |
Ćwiczenia w domu cz.13 (e-dziennik, materiały szkoleniowe SZS) |
15.06 |
Kształtowanie wybranych zdolności kondycyjnych |
Piłka ręczna – gra bramkarza (e-dziennik, you tube) |
22.06 |
Poznanie zasad techniki i taktyki |
Ćwiczenia w domu cz.14 (e-dziennik, materiały szkoleniowe SZS) |
23.06 |
Kształtowanie wybranych zdolności kondycyjnych |
Gwiazdy sportu – piłka nożna (e-dziennik, you tube) |
24.06 |
Przybliżenie postaci wybitnych sportowców |
Piłka siatkowa – mecz finałowy MŚ 2018 r |
25.06 |
Wielkie chwile polskiego sportu |
MATEMATYKA KLASA VIII |
||
TERMIN |
TEMAT |
TREŚCI NAUCZANIA |
26 V |
Ćwiczenia z kombinatoryki. |
· stosowanie reguły mnożenia (w prostych przypadkach) · ilustrowanie drzewkiem prostej sytuacji zadaniowej oraz badanie ile jest możliwości wyboru · rozpoznawanie kiedy zastosować regułę dodawania, a kiedy regułę mnożenia · stosowanie reguły dodawania i mnożenia do zliczania par elementów w sytuacjach wymagających rozważenia np. trzech przypadków |
28 V |
Obliczanie prawdopodobieństwa. |
· obliczanie prawdopodobieństwa zdarzeń dla kilkakrotnego losowania, jeśli oczekiwanymi wynikami są para lub trójka np. liczb · obliczanie prawdopodobieństwa zdarzeń w prostych doświadczeniach polegających na losowaniu dwóch elementów |
29 V |
Obliczanie prawdopodobieństwa - losy na loterii, kostka do gry, kolorowe kule. |
Obliczanie prawdopodobieństwa zdarzeń dla zadań typowych: · wyciąganie losów na loterii · rzucanie kostką do gry · losowanie kolorowych kul z urny |
29 V |
Obliczanie prawdopodobieństwa - losy na loterii, kostka do gry, kolorowe kule – cz. II. |
|
2 VI |
Kombinatoryka a prawdopodobieństwo. |
· wykonywanie obliczeń bez wypisywania wszystkich możliwości · odróżnianie losowania bez zwracania od losowania ze zwracaniem · przeprowadzanie prostych doświadczeń losowych polegających na rzucie monetą lub sześcienną kostką do gry · analizowanie i obliczanie prawdopodobieństwa zdarzeń w prostych doświadczeniach losowych |
3 VI |
Kombinatoryka a prawdopodobieństwo – ćwiczenia. |
|
4 VI |
Rozwiązywanie arkusza egzaminacyjnego CKE. |
Rozwiązywanie arkusza i porównywanie swoich rozwiązań z kluczem rozwiązań. |
9 VI |
Rozwiązywanie arkusza egzaminacyjnego Operon. |
Rozwiązywanie arkusza i porównywanie swoich rozwiązań z kluczem rozwiązań. |
19 VI |
Matematyczny „escape room” |
Zabawa w matematyczny „escape room” – pokój pełen matematycznych zagadek. |
23 VI |
Trochę historii – lwowska szkoła matematyczna. |
Zarys historyczny wkładu Polaków w rozwój matematyki w okresie dwudziestolecia międzywojennego. |
25 VI |
Zagadki logiczne. |
Rozwiązywanie ciekawych i nietuzinkowych zadań matematycznych. |
ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ KLASA VIII |
||
TERMIN |
TEMAT |
TREŚCI NAUCZANIA |
27 V |
Spójrz na siebie jak na firmę. |
· Szukanie swoich mocnych stron · Budowanie swojej marki osobistej · Planowanie dalszego rozwoju w przyszłości |
10 VI |
Jak uczyć przedsiębiorczości? Wszystko zaczyna się od postawy i wartości. |
· Szukanie rozwiązań nietypowych problemów · Człowiek reaktywny i proaktywny · Poznawanie własnych wartości |
19 VI |
Na ile się poznaliśmy? |
· Podsumowanie pracy w roku szkolnym 2019/2020 · Czego nauczyła nas ta szkoła? Jakie wartości wyniesiemy? · Na ile poznaliśmy siebie i innych? · Kto został naszym autorytetem? · Czego nauczyliśmy się od Patrona naszej szkoły? |
24 VI |
Co zrobić, aby spełnić marzenia? |
· Marzenia i cele · Mapa celów, mapa marzeń, planowanie · Model SMART |