Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze kl. I
Data |
Treści programowe
|
Forma pracy |
28. 05. 2020 |
Kalendarz – utrwalenie nazw miesięcy i dni tygodnia. Ćwiczenia ortograficzne – utrwalenie pisowni wyrazów z „ó, rz”.
|
Zajęcia wideo -online (skype), kalendarz, słowniczki ortograficzne, karty pracy, zeszyt
|
04.06. 2020 |
Doskonalenie umiejętności rachunkowych - dodawanie i odejmowanie w zakresie drugiej dziesiątki. Formułowanie odpowiedzi do tekstu. |
zajęcia wideo – online (skype), liczmany, zeszyt
|
Rozkład materiału do zajęć kształtujących kreatywność w klasie III
Data |
Treści kształcenia zdobyte widomości i umiejętności |
27.05.2020 r |
Doskonale techniki pisania wyrazów z literą h. |
01.06.2020r |
Doskonalenie rozwiazywania zadań złożonych. |
10.06.2020 |
Układanie i zapisywanie zdań na podany temat – doskonalenie techniki pisania. |
22.06.2020 |
Wakacyjne plany – doskonalenie pisania opowiadania. |
|
|
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne
|
||
Data |
Temat |
Realizowane treści
|
26.05.2020, Wtorek |
Dzień Matki- laurka |
- Projektowanie laurki z okazji Dnia Matki. - Układanie życzeń okolicznościowych. -Wypowiedź pisemna o niespodziance przygotowanej dla mamy. |
27.05.2020, Środa |
Ćwiczenia usprawniające różne percepcje. |
- Dokładna obserwacja dwóch rysunków, przedstawiających drobne przedmioty. - Wyszukiwanie 10 różnic między obrazkami. - Opis zaobserwowanych zmian. |
02.06.2020, Wtorek |
Ramka na zdjęcie - ćwiczenia grafomotoryczne. E-dziennik, Classroom, materiały papiernicze. |
- Zapoznanie się z wzorami różnych ramek. - Wykonywanie ramki na zdjęcia według własnego projektu. - Umieszczenie zdjęcia w ramce. |
05.06.2020, Piątek |
W autobusie- pisanie opowiadania. E- dziennik, Classroom, karty pracy. |
- Zapoznanie z tekstem. - Tworzenie ciągu dalszego opowiadania według wskazówek. - Dbałość o estetykę i poprawność zapisu. |
09.06.2020, Wtorek |
Łamigłówki mądrej główki- sudoku matematyczne. E-dziennik, Classroom, materiały z internetu. |
-Zapoznanie z zasadami rozwiązywania sudoku. - Rozwiązywanie sudoku matematycznego, wersja łatwa i trudniejsza. |
10.06.2020, Środa |
Myszka i ser- labirynt na koncentrację uwagi. E-dziennik, Classroom, materiały z internetu. |
- Analiza labiryntu. - Szukanie drogi do sera. |
16.06.2020, Piątek |
MATZOO- krzyżówka matematyczna. E-dziennik, Classroom, materiały |
- Rozwiązywanie krzyżówki. - Zapisanie rozwiązań. - Wyjaśnienie hasła. |
23.06.2020, Wtorek |
W zoo- wykreslanka wyrazowa. E-dziennik, Classroom, materiały z internetu. |
- Polecenia związane z wykreślaną. - Wyszukiwanie nazw zwierząt. - Odczytanie hasła. - Konkretyzacja graficzna rozwiązania. |
24.06.2020, Środa |
Wakacyjne planowania. |
- Plany związane z wakacjami. - Opis planów wakacyjnych. - Konkretyzacja rysunkowa. |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne gr. I
|
||
25.05.2020, Poniedziałek |
Dzień Matki- laurka E-dziennik, wiadomość do rodziców, materiały własne, materiały plastyczne. |
- Projektowanie prostej laurki z okazji Dnia Matki. - Zapisanie życzeń okolicznościowych.
|
01.06.2020, Poniedziałek |
Ukryte zwierzęta- praca E-dziennik, wiadomość do rodziców, materiały własne. |
- Zapoznanie z tekstem. - Staranne przepisanie tekstu i zaznaczenie nazw zwierząt, które ukryły się w zdaniach. - Narysowanie rozpoznanych zwierząt |
08.06.2020, Poniedziałek |
Żartobliwe zdania- ćwiczenia ortograficzne. E-dziennik, wiadomość do rodziców, materiały własne. |
- Przeczytanie i przepisanie tekstu zawierającego m. in. śmieszne zdania. - Podkreślenie zdań zabawnych. - Wypisanie wyrazów zawierających trudność ortograficzną i objaśnienie zasad pisowni. - Wymyślenie i zapisanie zabawnego zdania. |
15.06.2020, Poniedziałek |
Śmieszne zawody- ćwiczenia w czytaniu i pisaniu. E-dziennik, wiadomość do rodziców, materiały własne. |
- Przeczytanie żartobliwej rymowanki. - Przepisanie staranne tekstu. - Podkreślenie wyrazów z trudnością ortograficzną i wyjaśnienie pisowni. - Interpretacja graficzna tekstu. |
22.06.2020, Poniedziałek |
Już wakacje- ćwiczenia grafomotoryczne. |
- Pobudzenie wyobraźni związanej z planami wakacyjnymi. - Interpretacja graficzna planów.
|
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne gr. II
|
||
28.05.2020, Czwartek |
Róże w ogródku- ćwiczenia graficzno- ortograficzne. E-dziennik, Classroom, karty pracy, materiały plastyczne. |
- Zapoznanie się z szablonej róży z płatami, na których znajdują się wyrazy do uzupełnienia. - Narysowanie róży na kartce i uzupełnienie wyrazów. - Wypisanie wyrazów w kolumnach: rz-ż, - Pokolorowanie kwiatka według instrukcji. |
01.06.2020, Poniedziałek |
Sudoku ortograficzne. E-dziennik, Classroom, karty pracy. |
- Wyjaśnienie reguły rozwiązywania sudoku. - Uzupełnianie sudoku podanymi wyrazami. -Sprawdzenie poprawności wykonania zadania. |
15.06.2020, Poniedziałek |
Literkowe szyfrowanie. |
- Rozwiązywanie zagadek ortograficznych. -Wpisywanie haseł w wyznaczone pola. - Szyfrowanie liter z zaznaczonych pól |
25.05.2020, Czwartek |
Ortograficzne wakacje. E-dziennik, Classroom, materiały plastyczne. |
- Pobudzenie wyobraźni związanej z planami wakacyjnymi. - Interpretacja graficzna planów. - Opis ilustracji za pomocą ortogramów. |
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne gr. III
|
||
28.05.2020, Czwartek |
Róże w ogródku- ćwiczenia graficzno- ortograficzne. E-dziennik, wiadomość do rodziców, Classroom, karty pracy, materiały plastyczne. |
- Zapoznanie się z szablonej róży z płatami, na których znajdują się wyrazy do uzupełnienia. - Narysowanie róży na kartce i uzupełnienie wyrazów. - Wypisanie wyrazów w kolumnach: rz-ż, - Pokolorowanie kwiatka według instrukcji. |
04.06.2020, Czwartek |
Ekologiczne kodowani-ćwiczenia różnych percepcji. E-dziennik, email do rodzica, Classroom, karty pracy, materiały własne. |
- Wyjaśnienie zasad rozkodowywania rysunku. - Rozkodowywanie ilustracji- poziom I,II,III. -Zapisanie i wyjaśnienie haseł.
|
25.06.2020, Czwartek |
Ortograficzne wakacje. E-dziennik, Classroom, materiały plastyczne. |
- Pobudzenie wyobraźni związanej z planami wakacyjnymi. - Interpretacja graficzna planów. - Opis ilustracji za pomocą ortogramów. |
Anna Parys
Rewalidacja indywidualna ucznia z autyzmem
Data |
Temat |
Realizowane treści |
26.05.2020r. |
Przestrzenna laurka dla mamy - rozwijanie umiejętności łączenia różnych materiałów oraz tworzenia układu graficznego w przestrzeni. |
-łączenie różnych elementów i materiałów ze sobą - rozwijanie umiejętności rozmieszczenia graficznego na kartce -rozwijanie umiejętności posługiwania się nożyczkami - formułowanie i pisanie życzeń - rozwijanie szacunku dla innych |
27.05.2020r. |
Sam dokonuję wyborów |
- kształcenie umiejętności dokonywania wyborów - posługiwanie się pojęciami góra, dół, prawa, lewa ( położenie w przestrzeni) -odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w różnej formie oraz ich przetwarzanie -dostrzeganie regularności, podobieństw oraz analogii -zamiana i prawidłowe stosowanie jednostek długości: milimetr, centymetr |
1.06.2020r. |
Głośna rozmowa w autobusie |
-poznawanie zasad i norm panujących w grupie - rozpoznawanie intencji rozmówcy oraz wyrażanie intencji własnych - zasady skutecznej komunikacji - układanie historyjki –przyczyna i skutek - kształcenie umiejętności poprawnego mówienia zgodnego z zasadami ortofonii -usprawnianie czynności fonacyjnych, artykulacyjnych i prozodycznych
|
2.06.2020r. |
Ślub żaby i bociana – redagowanie zaproszenia |
-poznawanie podstawowych pojęć oraz terminów służących do opisywania języka i językowego komunikowania się ludzi -wyrażanie własny sądów o postaciach i zdarzeniach -stosowanie poprawnej formy gramatycznej -posługiwanie się oficjalną odmianą polszczyzny -identyfikowanie nadawcy i odbiorcy wypowiedzi - tworzenie logicznej i uporządkowanej wypowiedzi - projektowanie zaproszenia |
9.06.2020r. |
Rzeczywistość, a udawanie |
- dobieranie słownictwa do zaistniałej sytuacji - odczytywanie intencji innych w tym sygnałów werbalnych - rozwijanie komunikacji - rozwijanie rozumienia przekazów społecznych |
10.062020r. |
Zabawy i gry równoważne |
- doskonalenie pamięci ruchowej - ćwiczenia równoważne - naśladowanie ruchów w tym skłonów do podanego rytmu - ćwiczenie spostrzegawczości i orientacji oraz szybkość reakcji na sygnały |
15.06.2020r. |
Przewidywanie zachowania danej osoby |
- rozwijanie przewidywalności danej czynności - porządkowanie zdarzeń na podstawie obrazków, historyjek - wyrażanie i identyfikowanie własnych emocji oraz odczytywanie emocji innych |
23.06.2020r. |
Dbam o czystość |
- wdrażanie do przestrzegania zasad dbania o własne zdrowie - rozwijanie nawyku dbania o czystość i higienę osobistą - rozwijanie umiejętności kojarzenia faktów( deszcz- odpowiedni strój: kalosze, parasol, palto), prostego wnioskowania na bazie własnych obserwacji |
24.06.2020r. |
Czy cadillac może być tylko żółty? |
- składanie pociętego obrazka w całość - wymienianie jak największej ilości elementów po przyjrzeniu się obrazkowi - rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej - rozmieszczanie obrazu na kartce - doskonalenie umiejętności prawidłowego odtwarzania kształtów - przechodzenie od spostrzeżeń globalnych do analitycznych |
Rewalidacja indywidualna uczennicy z afazja
Data |
Temat |
Realizowane treści |
29.05.2020r |
Zabawy z kolorami |
- umiejętne gospodarowanie miejscem na kartce - twórcze malowanie farbami - wzmacnianie chwytu pisarskiego - wypełnianie konturów - porównywanie, zestawianie różnych kolorów - właściwe nazywanie barw |
29.05.2020r. |
Doskonalenie różnych form ruchu |
- utrwalenie zasad utrzymania prawidłowej postawy ciała - rozwijanie sprawności ruchowej - „ moja szyja”- skłony, skręty ćwiczenia wykonywane w pozycjach niskich - rozwijanie precyzji ruchów, różnych partii mięśni, dłoni, nadgarstków, palców |
5.06.2020r |
Dostrzegam różnice |
- wyodrębnianie różnic między obrazkami pozornie identycznymi - porównywanie i uzupełnianie wskazanych symboli graficznych - wyszukiwanie wyrazów z rozsypanki , - uzupełninie luk wyrazowych |
5.06.2020r. |
Na tym kończymy - ćwiczenia wzbogacające słownik |
- układanie historyjki obrazkowej - układanie tekstu do obrazków - tworzenie fabuły i scalonej wypowiedzi - kształtowanie umiejętności przewidywania określonych działań - opisywanie zdarzeń |
19.06.2020r. |
„Chodzimy po górach”- zabawy i gry równoważne
|
- doskonalenie pamięci ruchowej - ćwiczenia równoważne - naśladowanie ruchów w tym skłonów do podanego rytmu - ćwiczenie spostrzegawczości i orientacji oraz szybkość reakcji na sygnały |
Ćwiczenia tempa wypowiedzi
|
- zabawa „mówimy wolno-coraz szybciej” -kształtowanie umiejętności dostosowania tempa wypowiedzi do podanego rytmu - czytanie tekstu ze zmianą intonacji - opisywanie zdarzeń
|
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne
Data |
Gr. |
Temat |
Realizowane treści |
25.05.2020r. |
II |
Wiem, umiem, potrafię! |
- wyrabianie własnych potrzeb, opinii - prowadzenie rozmowy na różne tematy - dostrzeganie własnych możliwości – określanie własnych umiejętności, zainteresowań |
27.05.2020r. |
I |
Wiem jak się zachować |
-rozwijanie słuchania i czekania na aktywne włączenie się w rozmowę - odkrywanie i uświadamiania sobie możliwości porozumiewania się - kończenie opowiadania historyjek bez zakończenia |
4.06.2020r. |
I |
Braterskie porachunki |
- szanowanie godności i autonomii innych osób - odczytywanie i nadawanie emocji - poznawanie komunikatów nadawca- odbiorca - stosowanie zwrotów grzecznościowych - zapoznanie się z podstawowymi zasadami kultury komunikowania się |
5.06.2020r. |
II |
Techniki asertywnego NIE |
- rozumienie pojęcia asertywność - zapoznanie z technikami odmowy - charakteryzacja zalety asertywnego zachowania się - efektywne komunikowanie się z innymi oraz doskonalenie umiejętności komunikacyjnych
|
8.06.2020r. |
I |
Dzielę się z innymi. |
- poznanie pojęcia egoizm - czytanie opowiadania z morałem - odczytywanie emocji innych na odstawie przeczytanego opowiadania - rozwijanie rozumienia przekazów społecznych |
10.06.2020 |
II |
Moje największe marzenie |
- właściwe reagowanie na proste polecenia - wykorzystanie technik malarskich do wyrażenia własnych emocji - analizowanie własnych potrzeb i oczekiwań |
19.06.2020r. |
I |
Poszukujemy odpowiedzi na trudne pytania. |
- wyposażenie uczniów w taki zasób wiadomości oraz kształtowanie takich umiejętności, które pozwalają w sposób bardziej dojrzały i uporządkowany zrozumieć świat; - zaspakajanie i rozbudzanie naturalnej ciekawości - kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi |
22.06.2020r. |
I |
Jak się zmieniłem, czego się dowiedziałem? |
- ukierunkowanie ucznia ku wartościom -poszukiwanie, porządkowanie, krytyczna analiza oraz wykorzystanie informacji z różnych źródeł; -praca w zespole - autorefleksja |
24.06.2020r. |
II |
Jak się zmieniłem, czego się dowiedziałem? |
- ukierunkowanie ucznia ku wartościom -poszukiwanie, porządkowanie, krytyczna analiza oraz wykorzystanie informacji z różnych źródeł; -praca w zespole - autorefleksja |
Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne w ZWP
Data |
Temat |
Realizowane treści |
26.05.2020r. |
Zabawy z farbami- zabawy rozwijające percepcję wzrokową. |
- doznania estetyczne - poznawanie kolorów -rozwijanie wiary we własne możliwości -wyrabianie płynności ruchów - wykonywanie celowych ruchów - doskonalenie umiejętności dostrzegania elementów |
2.06.2020r. |
Wyszukiwanie i dobieranie |
- dostrzeganie stałości powtarzanego rytmu - kończenie ciągu rytmicznego według podanego wzoru - układanie obrazków według kolejności - wyszukiwanie ukrytych przedmiotów - zabawa „ ciepło – zimno” – szukanie przedmiotów -dobieranie elementów według różnych wskazówek |
9.06.2020r. |
Memory edukacyjne |
- usprawnianie pamięci - tworzenie szeregów - nauka liczebników |
23.06.2020r. |
Uzupełniamy obrazek |
- umieszczanie przedmiotów wg. instrukcji słownej - doskonalenie rozumienia poleceń - nauka pojęć : pod, nad, obok, pomiędzy, przed, za - doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami |
Świetlica
Lp. |
Data |
Temat |
Treści nauczania |
1 |
25 05 2020 |
Zabawy ruchowe z wykorzystaniem taśmy malarskiej |
Kształtowanie uwagi zwinności , kreatywności |
2 |
28 05 2020 |
Układamy kompozycje z materiałów przyrodniczych |
Wykorzystanie materiałów przyrodniczych z najbliższego otoczenia, zabawa z wyobraźnią |
3 |
28 05 2020 |
Znikające obrazy |
Obserwacja zjawisk naturalnych
|
4 |
28 05 2020 |
Zabawy w ogrodzie z wykorzystaniem urządzeń |
Ćwiczenia ogólnorozwojowe, rozwijanie sprawności fizycznej |
5 |
29 05 2020 |
Gramy w klasy |
Wyrabianie skoczności , zwinności , szybkości |
6 |
01 06 2020 |
Zabawy dzieci z różnych stron świata |
Poznanie gier i zabaw dzieci z różnych kontynentów |
7 |
03 06 2020 |
Gry zręcznościowe z wykorzystaniem przedmiotów |
Wyrabianie sprawności, zwinności i kondycji fizycznej |
8 |
04 06 2020 |
Zabawy z pokazywaniem, kalambury |
Wyrabianie pamięci, kreatywności |
9 |
04 06 2020 |
Układanki, gry logiczne, zgadywanki |
Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia |
10 |
05 06 2020 |
Świat w powiększeniu – obserwacja przyrody |
Obserwacja świata przyrody przez lupę |
świetlica
Data |
Temat |
Realizowane treści |
25.05.2020 |
Interpretacja wiersza Kotek. Zapoznanie z ideą Dnia Praw Zwierząt–22 maja. |
Szanowanie zwierząt. Zasady dbania o zwierzęta. |
25.05.2020 |
Gry tematyczne, zgodne z zainteresowaniem dzieci |
Sposoby spędzania wolnego czasu. |
26.05.2020 |
Przygotowanie plakatów, ulotek o tematyce ekologicznej. |
Poznawanie przyrody ojczystej. |
26.05.2020 |
Wykonywania plakatów, ulotek o tematyce ekologicznej - część II. |
Poznawanie przyrody ojczystej. |
26.05.2020 |
Woda jako napój życia - sposoby oszczędzania wody. |
Dlaczego woda jest tak ważna. Sposoby oszczędzania wody. |
27.05.2020 |
Poznawanie pojęć: recykling, ekologia, segregacja. |
Segregowania odpadów. |
27.05.2020 |
Konkurs segregacji odpadów. |
Segregowanie odpadów. |
27.05.2020 |
Nauka piosenki o planecie. |
Poznawanie przyrody i planety. |
29.05.2020 |
Praca plastyczna „Majowy ogród”. |
Rośliny na łące i ogrodzie. |
29.05.2020 |
Czytanie wierszy o maju. Próba ułożenia własnego wierszyka. |
Układanie wierszyka. Doskonalenie czytania. |
1.06.2020 |
Dawne stolice Polski – odszukiwanie ich na mapie. |
Praca z mapą. Odszukiwanie miast na mapie. |
1.06.2020 |
Zabytki mojego miasta – oglądanie albumów, zdjęć; nazywanie budynków i pomników. |
Praca z mapą. Odszukiwanie ważnych miejsc Nowej Dęby. |
2.06.2020 |
Nowa Dęba dawniej i dziś – zabawa z mapą. |
Rysowanie mapy Nowej Dęby. |
2.06.2020 |
Praca plastyczna – tworzenie ilustracji do wybranego miejsca Nowej Dęby lub terenu gminy. |
Nowa Dęba oczami dziecka. |
2.06.2020 |
Konkurs ogólno świetlicowy: „Co wiem o Nowej Dębie?”. |
Czy znam Nową Dębę? |
3.06.2020 |
Wprowadzenie elementów wiedzy o książce. |
Z czego składa się książka? |
3.06.2020 |
Dlaczego warto czytać książki? |
Funkcja i rola książki w życiu. |
4.06.2020 |
Projektowanie okładki do książki |
Tworzenie zakładki zgodnej tematycznie z książką. |
5.06.2020 |
Czytanie całych utworów lub fragmentów najpopularniejszych bajek i wierszy dziecięcych. |
Doskonalenie umiejętności czytania. |
5.06.2020 |
Prezentowanie przez dzieci swoich ulubionych książek. |
Autoprezentacja. |
Świetlica
Data |
Temat |
Realizowane treści |
8.06.2020 |
Rola rodziny w życiu człowieka – rozmowa kierowana. |
Podkreślanie ważnej roli matki i ojca w rodzinie. Pogłębianie szacunku dla rodziców i osób starszych. Kształtowanie uczuć miłości i przywiązania do rodziców. |
8.06.2020 |
Rodzina bliższa i dalsza – wyjaśnienie pojęć: kuzyn, siostrzeniec, bratowa, teściowa, itp. |
|
9.06.2020 |
Tworzenie drzewa genealogicznego swojej rodziny. |
|
9.06.2020 |
Jak mogę pomóc mamie i tacie w codziennych obowiązkach? |
Podkreślanie ważnej roli matki i ojca w rodzinie. Pogłębianie szacunku dla rodziców i osób starszych. Kształtowanie uczuć miłości i przywiązania do rodziców. |
9.06.2020 |
Wykonywanie upominku dla mamy. |
|
10.06.2020 |
Czytanie wierszy i śpiewanie piosenek o mamie. |
|
10.06.2020 |
"Mój tata to ..." - swobodne wypowiedzi uczniów. |
|
10.06.2020 |
Zapoznanie z prawami i obowiązkami ucznia. |
Przypomnienie i poszerzenie wiadomości na temat praw i obowiązków dziecka. |
15.06.2020 |
Kiedy dzieci są szczęśliwe? - wypowiedzi dzieci. |
Uświadamianie dzieciom ich wartości oraz prawa do bezpieczeństwa i radosnego dzieciństwa. Tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających dziecku swobodne wypowiadanie się. |
15.06.2020 |
Kiedy dzieci są szczęśliwe? - praca plastyczna |
|
19.06.2020 |
Gdzie dziecko w sytuacji trudnej może uzyskać pomoc? |
|
19.06.2020 |
Dziecięca wizja świata i przyszłość – praca plastyczna. |
|
22.06.2020 |
Zabawy integracyjne na boisku szkolnym, sali gimnastycznej lub placu zabaw – razem bawić się weselej! |
|
22.06.2020 |
Najpiękniejsze miejsca w Polsce – góry, morza, pojezierza. |
Budzenie zainteresowań krajoznawczych. Poznawanie walorów przyrodniczych i krajobrazowych Polski. |
23.06.2020 |
Gdzie warto jechać w czasie wakacji? - propozycje dzieci. |
|
23.06.2020 |
Polski krajobraz – praca plastyczna. |
|
23.06.2020 |
Odpowiednie zachowania na obozach i koloniach – rozmowa kierowana. |
Wyrabianie nawyków bezpiecznego zachowania się w sytuacji zagrożenia (wdrażanie do zachowania na obozach i koloniach, przestrzeganie zasad bezpieczeństwa obowiązujących poza domem). |
24.06.2020 |
Zasady bezpiecznego zachowania poza domem – burza mózgów. |
|
24.06.2020 |
Korzystamy z ważnych telefonów w sytuacjach zagrażających zdrowiu lub życiu, przypominamy numery alarmowe. |
|
24.06.2020 |
Korzystamy z ważnych telefonów w sytuacjach zagrażających zdrowiu lub życiu, przypominamy numery alarmowe. |
|
25.06.2020 |
Podróż marzeń – gdzie chciałeś pojechać – wypowiedzi dzieci. |
Umiejętność wypowiadania się |
|
|
|
Data |
Temat |
Treści nauczania |
08 06 2020 |
Dźwięki i hałasy wokół nas |
Odgłosy przyrody, cywilizacji, rozpoznawanie dźwięków |
15 06 2020 |
Słońce i energia słoneczna |
Przyroda wokół nas, znaczenie Słońca energii słonecznej, zabawa „ Dzień, noc” |
19 06 2020 |
Moje hobby - rower |
Rodzaje rowerów, sport, czynny wypoczynek |
22 06 2020 |
Piesze wycieczki |
Zasady poruszania się pieszych, trasy i szlaki wycieczkowe, miejsca wypoczynku |
24 06 2020 |
W podróży |
Zasady bezpiecznego podróżowania, piktogramy na dworcach i lotniskach |
24 06 2020 |
Przygotowujemy się do podróży |
Przygotowanie sprzętu, pakowanie plecaka, planowanie trasy |
24 06 2020 |
Bezpieczne wakacje |
Zasady wypoczynku nad wodą, w lesie, w górach w mieście. Znaki bezpieczeństwa |
Zajęcia dodatkowe j. polski – kl. IV
Data |
Temat lekcji |
Treści nauczania
|
26.05.2020 |
"Moja mama" – opis. Wypowiedź ustna oraz kaligraficzne redagowanie opisu - wypowiedź pisemna.
|
• plan opisu • redagowanie opisu • kaligrafia, zasady ortograficzne
|
02.06.2020 |
Moje marzenia - czytanie wiersza Juliana Tuwima pt. „Dyzio marzyciel”. |
• wiersz J. Tuwima „Dyzio marzyciel” • recytacja wiersza, dykcja • marzenia dzieci
|
09.06.2020 |
Powtórzenie i utrwalenie wiadomości zdobytych w klasie IV. |
• formy wypowiedzi (opowiadanie, opis, zaproszenie) • cechy baśni • odmiana rzeczownika przez przypadki
|
23.06.2020 |
Moje bezpieczne i udane wakacje. |
• bezpieczeństwo podczas wakacji • marzenia związane z wakacjami
|
Zajęcia wyrównawcze w klasie II
DATA |
TEMAT |
27.05.2020r. |
Doskonalenie techniki czytania. Swobodne wypowiedzi na temat przeczytanego tekstu. Praca z mapą Polski - Utrwalanie mnożenia i dzielenia.
|
03.06.2020r. |
-Doskonalenie techniki czytania. Swobodne wypowiedzi na temat przeczytanego tekstu. Zabawy z plasteliną. - Ćwiczenia poprawiające technikę pisania.
|
10.06.2020r. |
-Doskonalenie techniki czytania. Swobodne wypowiedzi na temat przeczytanego tekstu. - Utrwalanie mnożenia i dzielenia - Zabawy z programem https://www.matzoo.pl/klasa2
|
24.06.2020r. |
-Doskonalenie techniki czytania. Swobodne wypowiedzi na temat wakacyjnych planów - Zabawy z programem https://www.matzoo.pl/klasa2
|
Zajęć kształtujących kreatywność ucznia z języka polskiego
l. p. |
Data |
Tematy zajęć |
Treści programowe |
1. |
28.05 |
Środki stylistyczne i ich cechy. |
nazywanie środków artystycznych; określanie ich funkcji w utworze; |
2. |
04.06. |
Analiza zadań trudnych w testach. |
rozwijanie umiejętności formułowania opinii; poszukiwanie prawidłowych odpowiedzi; |
3. |
25.06 |
Podsumowanie – pożegnanie. |
dzielenie się swoimi wrażeniami |
Zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego
L. p |
Data |
Tematy zajęć |
Realizowane treści |
1. |
25.05. |
Zdania złożone – ćwiczenia. |
wskazywanie orzeczeń w zdaniach; tworzenie zdań za pomocą podanych spójników; |
2. |
01.06. |
Czy uważnie przeczytałem lekturę?. |
Określanie tematyki utworu; wymienianie bohaterów; opisywanie własnych przemyśleń; |
3. |
15.06. |
Jak rozróżnić głoski? |
omówienie podziału głosek; zapoznanie się z wiadomościami o głoskach; |
4. |
22.06. |
Powtórzenie – podsumowanie pracy. |
analiza własnych osiągnięć; |
zajęcia dodatkowe z języka polskiego kl. V
L. p. |
Data |
Tematy zajęć |
Realizowane treści |
1. |
27.05. |
Czytanie wybranego tekstu, analiza. |
płynne czytanie tekstu; formułowanie wniosków na temat sytuacji bohaterów; |
2. |
03.05. |
Zdania złożone . |
łączenie zdań pojedynczych w zdania złożone za pomocą podanych spójników; zapoznanie się z wiadomościami o tworzeniu wykresów zdań; |
3. |
10.06. |
Utrwalanie wiadomości z rozdziału VII. |
wyjaśnienie mapy pojęć, utrwalenie wiadomości; |
4. |
22.06. |
Podsumowanie pracy. |
analiza działań i podsumowanie wiadomości; |
Zajęcia kształtujące kreatywność z historii
Data lekcji |
Temat lekcji |
Realizowane treści |
|
29.05.2020 |
Maria Skłodowska Curie , polska noblistka. / edziennik, epodreczniki, classroom. |
-postać Skłodowskiej Curie. - rocznica otwarcia Instytutu Radowego w Warszawie. |
|
2.06.2020 |
Jan Paweł II, papież pielgrzym./ edziennik, epodreczniki, classroom. |
- pierwsza pielgrzymka Jana Pawła II do Polski rocznica. - postać Karola Wojtyły i Jana Pawła. |
|
19.06.2020 |
„Solidarność” i jej bohaterowie./ edziennik, epodreczniki, classroom. |
- okoliczności powstania Solidarności, - bohaterowie Solidarności, - wpływ Solidarności na przemiany w kraju. |
zajęcia dodatkowe z j. angielskiego kl. V
27.05. – Tłumaczymy zdania - czas teraźniejszy i przeszły. Wypowiedź według wzoru, tekst narracyjny.
2.05. – Present Continuous i going to – sposoby wyrażania przyszłości. Wypowiedź według wzoru, tekst narracyjny, opis.
Wypowiedź według wzoru, tekst narracyjny, opis.
9.06.2020 – Utrwalamy poznane wyrazy i reguły gramatyczne
POMOC PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA KLASY IV - VIII |
||
TERMIN |
TEMAT |
TREŚCI NAUCZANIA |
29 V |
Rozpoznawanie brył: graniastosłupy proste, ostrosłupy, kule, walce, stożki. |
· Rozpoznawanie i nazywanie brył na podstawie ich modeli oraz siatek · Rysowanie siatek graniastosłupów i ostrosłupów · Ćwiczenia interaktywne |
19 VI |
Objętość i pole powierzchni prostopadłościanu. Jednostki powierzchni i objętości. |
· Obliczanie pól powierzchni i objętości wybranych prostopadłościanów · Podstawowe jednostki powierzchni i objętości · Zamiana jednostek powierzchni i objętości |
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE KLASA IV |
||
TERMIN |
TEMAT |
TREŚCI NAUCZANIA |
25 V |
Zamiana ułamków zwykłych na dziesiętne i dziesiętnych na zwykłe. |
· zamiana ułamka dziesiętnego na ułamek zwykły lub liczbę mieszaną – proste przypadki · zamiana ułamka zwykłego lub liczby mieszanej na ułamek dziesiętny – proste przypadki · zamiana ułamka zwykłego (liczby mieszanej) na ułamek dziesiętny metodą rozszerzania · zamiana ułamka dziesiętnego na ułamek zwykły i zapisywanie go w postaci nieskracalnej |
1 VI |
Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych. |
· dodawanie i odejmowanie w pamięci ułamków dziesiętnych − proste przypadki · dodawanie i odejmowanie pisemnie ułamków dziesiętnych · rozwiązywanie elementarnych zadań tekstowych z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych |
15 VI |
Pola figur i jednostki pola. |
· porównywanie wielkości różnych figur za pomocą kwadratów jednostkowych · wymienianie podstawowych jednostek pola · mierzenie figury za pomocą kwadratów jednostkowych · rysowanie figury o danym polu · obliczanie pole prostokąta · obliczanie pole kwadratu · rozwiązywanie elementarnych zadań tekstowych z zastosowaniem obliczania pola i obwodu prostokąta |
22 VI |
Bryły i ich objętości. |
· wskazywanie wierzchołków, krawędzi i ścian w prostopadłościanie i sześcianie · wyznaczanie liczby ścian, krawędzi i wierzchołków w prostopadłościanie · opisywanie graniastosłupów, wskazując ściany boczne, podstawy, krawędzie i wierzchołki · rozróżnianie walca, stożka i kuli · wskazywanie modeli różnych brył · wymienianie podstawowych jednostek objętości · szacowanie i mierzenie pojemności różnych naczyń · mierzenie objętość sześcianu sześcianem jednostkowym |
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ KLASA VIII |
||
TERMIN |
TEMAT |
TREŚCI NAUCZANIA |
28 V |
Układ współrzędnych na płaszczyźnie. |
· rysowanie prostokątnego układu współrzędnych · odczytywanie współrzędnych punktów zaznaczonych w układzie współrzędnych · zaznaczanie punktów w układzie współrzędnych. · obliczanie długości odcinka, którego końce są danymi punktami kratowymi w układzie współrzędnych; · obliczanie w prostych przypadkach pola wielokątów mając dane współrzędne ich wierzchołków · rozpoznawanie w układzie współrzędnych odcinków równych i równoległych i prostopadłych · znajdowanie środka odcinka, którego końce mają dane współrzędne (całkowite lub wymierne) · obliczanie długość odcinka, którego końce są danymi punktami kratowymi w układzie współrzędnych
|
4 VI |
Co powtórzyć na egzamin? Arkusz CKE 2019. |
· Przypomnienie najważniejszych zagadnień do egzaminu ósmoklasisty · Rozwiązywanie arkusza egzaminacyjnego CKE |
25 VI |
Pojęcie funkcji. |
Materiał wykraczający poza podstawę programową: · Poznanie pojęcia funkcji, zbioru wartości i dziedziny funkcji · Poznanie różnych sposobów przedstawiania funkcji (za pomocą wykresu, grafu, opisu słownego, tabelki) · Odszukiwanie zależności w życiu codziennym będących funkcjami |