• 1 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 2 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 3 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 4 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 5 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
baner

KLASA ,,0,,

Okres: od 25.05.2020 r. do 05.06.2020 r.

TYDZIEŃ: Realizacja:  25.05 – 05.06.2020 r.

BLOK TEMATYCZNY

TEMAT DNIA

TREŚCI PROGRAMOWE

Na święto Mamy                  i Taty niech będzie program bogaty.

1.Moja mama i mój tata.

• Kształcenie umiejętności prowadzenia rozmowy na temat roli rodziców                    w rodzinie.

• Wdrażanie do kulturalnego prowadzenia rozmowy – uważne słuchanie wypowiedzi innych, włączanie się do rozmowy.

• Zachęcanie do rozmów na temat więzi emocjonalnych łączących członków rodziny.

• Dostrzeganie czynności wykonywanych przez rodziców na rzecz organizacji życia codziennego dla wszystkich członków rodziny.

• Kształcenie umiejętności recytowania wierszy i śpiewania piosenek związanych z tematem zajęć.

• Zachęcanie do planowania czynności, które doprowadzą do celu.

• Dostrzeganie zmian odwracalnych, nieodwracalnych i częściowo odwracalnych.

• Uświadamianie dzieciom bezwarunkowej miłości rodzicielskiej.

• Zachęcanie do okazywania szacunku               i miłości swoim rodzicom.

• Uświadamianie, że zły humor nie upoważnia do niegrzecznego zachowania, szczególnie wobec osób najbliższych.

• Zachęcanie do angażowania się w wykonywanie codziennych czynności domowych, jako obowiązku wszystkich członków rodziny.

• Zachęcanie do spędzania czasu z rodziną w zgodzie i poszanowaniu potrzeb wszystkich jej członków.

• Kształtowanie potrzeby sprawiania rodzicom radości, przyjemności nie tylko z okazji ich świąt.

 

2.Życzenia dla mamy.

3.Moja wesoła rodzinka.

4.Razem z tatą miło  spędzam czas.

5.Ulubione zajęcia dzieci.

TYDZIEŃ: Realizacja:  01.06 – 05.06.2020 r.

BLOK TEMATYCZNY

TEMAT DNIA

TREŚCI PROGRAMOWE

Dla wszystkich dzieci słońce przyjaźnie świeci.

1. Nasze święto – Dzień Dziecka.

• Wzbogacanie wiedzy na temat życia ludzi na różnych kontynentach.

• Poznawanie muzyki etnicznej różnych zakątków świata.

• Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.

• Prezentacja zabaw, w które bawią się dzieci na różnych kontynentach – doświadczenia własne, informacje                    z mediów.

• Doskonalenie umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

• Doskonalenie umiejętności czytania            w zakresie poznanych liter.

• Zachęcanie do nawiązywania kontaktów i zapraszania do zabawy innych dzieci.

• Kształtowanie tolerancji i akceptacji dzieci innej rasy i narodowości.

• Wdrażanie do poszanowania praw dzieci wszystkich ras i narodowości.

• Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za aktywne uczestniczenie w zajęciach edukacyjnych.

• Kształtowanie odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo w czasie gier                    i zabaw.

• Wdrażanie do poszanowania zabawek              i sprzętów używanych w czasie nauki                 i zabawy.

TYDZIEŃ: 37  Realizacja:  08.06 – 19.06.2020 r.

BLOK TEMATYCZNY

TEMAT DNIA

TREŚCI PROGRAMOWE

Szukamy lata na łące, w lesie, na drzewach  i w kwiatach.

1.Lato, lato my na ciebie czekamy.

• Kształcenie umiejętności kulturalnego prowadzenia rozmów: włączanie się, uważne słuchanie.

• Doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących np. w środowisku                 w lecie; rośliny i zwierzęta w różnych ekosystemach o różnych porach roku.

• Zachęcanie do zabaw ruchowych w grupie – wdrażanie do uważnego słuchania, zabawy w echo.

• Kształtowanie rozumienia stałości objętości płynu.

• Wzbogacanie wiedzy na temat kosmosu.

• Rozwijanie postawy poszanowania środowiska – rozmowa na temat ochrony lasów oraz na temat korzyści, jakie człowiek czerpie z lasu – tworzenie

„Kodeksu lasu”.

• Doskonalenie umiejętności czytania             w zakresie poznanych liter.

• Wzbogacanie języka czynnego                              o wyrażenia typu: „zakazany owoc”, „wyprowadzić w pole”.

• Kształtowanie empatii i potrzeby troszczenia się o najbliższych.

• Wdrażanie do odpowiedzialności                     za własne zdrowie i bezpieczeństwo                      w zakresie dobierania ubioru do rodzaju wakacyjnych aktywności.

• Wdrażanie zasad higienicznego spożywania potraw.

 

2.Troszczymy się                 o nasze środowisko.

3.Letnie wędrówki.

4.Echo niesie się po lesie.

5.Barwy lata.

TYDZIEŃ: 38 Realizacja: 22.06 – 26.06.2020 r.

BLOK TEMATYCZNY

TEMAT DNIA

TREŚCI PROGRAMOWE

Żegnamy przedszkole, po wakacjach spotkamy się w szkole.

1. Bezpieczne i udane wakacje.

• Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych.

• Kształtowanie, w trakcie planowania zabaw, postawy odpowiedzialności za bezpieczeństwo i zdrowie swoje oraz osób uczestniczących w zabawach.

• Przygotowanie do podjęcia roli ucznia, kształtowanie pozytywnej postawy wobec szkoły i nauki szkolnej.

• Kształcenie umiejętności planowania swoich działań.

• Doskonalenie umiejętności recytowania wierszy, śpiewania piosenek, aktywnego uczestnictwa w uroczystościach przedszkolnych.

• Wdrażanie do odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo w trakcie letniego wypoczynku.

• Wdrażanie do zachowania ostrożności                  i czujności przy zawieraniu nowych wakacyjnych znajomości i uczestniczeniu w spotkaniach towarzyskich.

• Wdrażanie do okazywania życzliwości                i sympatii koleżankom i kolegom podczas zabawy.

  • Wdrażanie do uprzejmego i kulturalnego zachowania się wobec pracowników przedszkola/ i szkoły czasie wakacji.

 

 

       

 

 

RELIGIA KLASA „0”

Opr. B. Barwińska

DATA

TEMAT

CELE OGÓLNE

25.05.2020

Wniebowstąpienie Pana Jezusa – zaproszeniem do nieba c.d.

- Ukazanie wydarzenia Wniebowstąpienia Pana Jezusa

- Zachęcanie do modlitwy w domu i w kościele

 

28.05.2020

Kardynał Stefan Wyszyński – naprawdę święty człowiek

- Zachęcanie do modlitwy dziękczynnej za dar życia Kardynała Stefana Wyszyńskiego

 

01.06.2020

Duch Święty i Jego prezenty

- Ukazanie biblijnego opisu zesłania Ducha Świętego

- Wzbudzenie pragnienia modlitwy do Ducha świętego

04.06.2020

Uczestniczę w procesji Bożego Ciała

- Wskazanie, że w Uroczystość Bożego Ciała czcimy  Jezusa obecnego w Najświętszym Sakramencie

- Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas

 

 

8.06.2020

Uczestniczę w procesji Bożego Ciała

- Wskazanie, że w Uroczystość Bożego Ciała czcimy  Jezusa obecnego w Najświętszym Sakramencie

- Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas

 

 

15.06.2020

Dziękuję Panu Jezusowi za Jego Miłość

- Ukazanie prawdy o miłości Pana Jezusa do wszystkich ludzi

- Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Jezusowi za Jego miłość

 

22.06.2020

Wakacje z Panem Jezusem

- Ukazanie wakacji jako czasu odpoczynku oraz spotkania z Bogiem i człowiekiem

- Wzbudzenie postawy wdzięczności Bogu za wakacje i piękno otaczającego świata

25.06.2020

Dziękujemy Panu Bogu za rok nauki w szkole

- Dziękujemy Panu Jezusowi za Jego miłość

- Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Bogu za miłość do każdego człowieka

- zachęcanie do modlitwy rano i wieczorem

 

J. ANGIELSKI KLASA „O”

27.05. – " Cucumber and egg" - uczymy się nazw warzyw, słuchając i recytując tekst. Historyjka obrazkowa, rymowanka pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

29.05. – Yummy – poznajemy nowe produkty żywnościowe. Historyjka obrazkowa, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

2.06. – Rysujemy  i nazywamy owoce i warzywa , które lubimy jeść. pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru, rysunek.

4.06. – Uczymy się piosenki „ Bread, ham, tomato and cheese” piosenka, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

24.06.2020 – Mój dom – poznajemy nowe słowa. Rymowanka pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

 

Copyright © 2024. OPENMINT Rights Reserved.