Klasa I
Okres realizacji |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia w poszczególnych edukacjach
|
Od 25 maja
|
Dzieci lubią czytać |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● słuchanie wiersza; wyszukiwanie fragmentów opisujących korzyści płynące z czytania książek i rozmowa na ten temat; wspólne redagowanie i zapisywanie notatki o zaletach książek; ustalanie, jakie informacje można znaleźć na okładce książki; wybieranie przymiotników określających cechy książki; zapisywanie tytułów książek – wprowadzenie cudzysłowiu, wielka litera w zapisie tytułów, nazwisk i imion; układanie zdań z rozsypanki wyrazowej ● głośne czytanie opowiadania, czytanie z podziałem na role; odpowiedzi na pytania do tekstu – ustalanie, na co żaliły się książki; czytanie ze zrozumieniem – poprawianie zdań na podstawie opowiadania; ćwiczenia w mówieniu – prezentowanie ulubionych książek; scenki dramowe – formułowanie próśb książek dotyczących dbania o nie; zdania rozkazujące – czytanie z odpowiednią intonacją, rola wykrzyknika ● kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat ulubionych czasopism; poznawanie czasopisma dla dzieci „Świerszczyk”; słuchanie informacji na temat tego czasopisma; głośne czytanie informacji o jego stałych rubrykach; pisownia tytułów czasopism – wielka litera, cudzysłów; doskonalenie spostrzegawczości – wyszukiwanie elementów na rysunku w czasopiśmie („Ukryte obrazki”); ćwiczenia grafomotoryczne; przedstawienie na mapie myśli najważniejszych informacji o ulubionych czasopismach, doskonalenie słuchania ze zrozumieniem; słuchanie opowiadania |
|
|
edukacja matematyczna ● odczytywanie danych z kalendarza; mierzenie długości dowolnie obraną miarą i miarą centymetrową; rozwiązywanie zadań tekstowych – odczytywanie danych z ilustracji, obliczenia pieniężne; ćwiczenie rachunku pamięciowego – dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 bez przekraczania progu dziesiątkowego; rysowanie figury w powiększeniu na sieci kwadratowej ● doskonalenie umiejętności rachunkowych – dodawanie i odejmowanie bez przekraczania progu dziesiątkowego w zakresie 20; układanie ● powtarzanie i utrwalanie wiedzy i umiejętności matematycznych: uzupełnianie ciągów liczbowych, porównywanie liczb, dodawanie i odejmowanie w zakresie 20, obliczenia wagowe, odczytywanie wskazań zegara, mierzenie długości i zapisywanie wyników pomiarów, obliczenia pieniężne, rozwiązywanie zadań tekstowych ● obliczenia pieniężne, siła nabywcza pieniędzy; dodawanie kilku składników w diagramach słupkowych; odejmowanie liczb – piramidki liczbowe; utrwalanie stosunków przestrzennych; |
|
|
edukacja przyrodnicza ● rozróżnienie pojęć drzewo, drewno ● zasady segregacji i ponowne wykorzystanie odpadów papierowych |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● opracowanie historyjki obrazkowej w formie książeczki ● mój ulubiony bohater – praca plastyczna ● produkcja papieru z drewna i makulatury; ustalenie, co jest wykonane |
|
|
edukacja informatyczna ● rozwiązywanie zagadek logicznych i matematycznych, przygotowywanie do programowania |
|
|
edukacja muzyczna ● nauka piosenki „Baju, baj, książeczko” ● zabawy z nutami |
|
|
wychowanie fizyczne ● kształtowanie zwinności, szybkości i skoczności w zabawach terenowych; pokonywanie toru przeszkód; rzuty do celu, skoki na skakance ● ćwiczenie ogólnorozwojowe z wykorzystaniem nietypowych przyborów |
od 1 czerwca |
Podróże małe i duże |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● swobodne wypowiedzi dzieci na temat środków lokomocji, którymi dotychczas podróżowały; słuchanie wiersza; wyszukiwanie w nim nazw środków lokomocji; wyjaśnianie pojęcia środki lokomocji; opisywanie wybranego środka lokomocji; kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat podróżowania różnymi środkami lokomocji; rozmowa na temat zalet i wad podróżowania różnymi środkami lokomocji; tworzenie rodziny wyrazu podróż; czytanie ze zrozumieniem, zapisywanie zdań; układanie zdań ● głośne czytanie tekstu informacyjnego o Polsce; wypowiedzi na temat polskich krajobrazów; ustalanie, w jaki sposób można spędzać czas ● słuchanie opowiadania i tekstu informacyjnego; oglądanie i komentowanie materiału ilustracyjnego poświęconego Warszawie; wypowiedzi na temat stolicy Polski, jej charakterystycznych obiektów i zabytków – na podstawie opowiadania, tekstu informacyjnego i zgromadzonych materiałów; udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstów; wypowiedzi na temat miejsc, które warto w stolicy odwiedzić; określanie cech wielkiego miasta; próba opisania herbu Warszawy; pisownia wielką literą nazw własnych zabytków i budowli; przypomnienie wiadomości o zdaniu – stosowanie znaków interpunkcyjnych (wielka litera na początku, kropka na końcu, przecinek przy wyliczaniu), uzupełnianie zdania rzeczownikami ● słuchanie opowiadania nauczyciela o Europie, Unii Europejskiej i jej symbolach; wyjaśnianie pojęcia kontynent; zapoznanie z mapą Europy – czytanie nazw największych krajów europejskich; oglądanie ilustracji słuchanie tekstu M. E. Letki „Wehikuł dziadka”; rozmowa kierowana na podstawie wysłuchanego tekstu; wyjaśnienie, co to znaczy oglądać świat |
|
|
edukacja matematyczna ● rozszerzenie zakresu liczbowego do 100 – liczenie pełnymi dziesiątkami, ustalenie zapisu cyfrowego kolejnych dziesiątek, porządkowanie liczb (dziesiątek) w ciągu rosnącym; doskonalenie rachunku pamięciowego – dodawanie i odejmowanie w zakresie 20; numeracyjne przypadki dodawania i odejmowania; mierzenie odległości ● liczba 100 – przeliczanie dziesiątkami, odczytywanie pełnych dziesiątek, dodawanie i odejmowanie dziesiątek, porównywanie pełnych dziesiątek; doskonalenie umiejętności praktycznych – obliczenia zegarowe, wagowe, pieniężne; przypomnienie miary centymetrowej i sposobów mierzenia, odważników oraz nominałów banknotów i monet; układnie podanych kwot z banknotów i monet; rozwiązywanie zadań – obliczenia w zakresie 100, porównywanie liczb, etapowe rozwiązywanie zadania złożonego ● obliczenia pieniężne – doskonalenie umiejętności praktycznych; wprowadzenie groszy oraz pojęcia długu; poznawanie siły nabywczej pieniędzy; obliczanie sum i różnic pełnymi dziesiątkami ● ćwiczenia praktyczne w mierzeniu długości przedmiotów zgodnie
|
|
|
edukacja przyrodnicza ● praca lotnika, maszynisty i marynarza ● praca z mapą Polski i Europy, wskazywanie na mapie stolicy Polski ● krajobrazy Polski ● zwierzęta charakterystyczne dla różnych regionów Polski ● stolica Polski, jej najbardziej znane obiekty ● największe państwa Unii Europejskiej; wyjaśnianie pojęcia kontynent
|
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● wykonywanie plakatu zachęcającego do odwiedzenia własnej miejscowości lub wybranego miejsca w Polsce ● „Atlas Małych Marzycieli” – wykonywanie twórczych rysunków
|
|
|
edukacja informatyczna ● rozwiązywanie zagadek logicznych i matematycznych ● tworzenie algorytmu drogi mrówek za pomocą strzałek i symboli
|
|
|
edukacja muzyczna ● nauka piosenki „Podróże małe i duże” ● poznanie pauzy ćwierćnutowej · wysłuchanie „Ody do radości” – hymnu Unii Europejskiej |
|
|
wychowanie fizyczne ● wędrówka po najbliższej okolicy wyznaczonym szlakiem ● wymyślanie i przeprowadzanie gry i zabawy w terenie ● toczenie piłki jedną i obiema rękami – kształtowanie zręczności |
Okres realizacji |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia w poszczególnych edukacjach
|
Od 8 czerwca
|
Podróże małe |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● planowanie podróży do wybranego państwa w Europie, omówienie charakterystycznych cech tego państwa, uzupełnianie zdań brakującymi wyrazami; ● czytanie nazw miast, gór, rzek, jezior, morza na mapie Polski, pisanie z pamięci, pisownia nazw państw i ich mieszkańców nazw miejscowości, rzek, gór wielką literą; ćwiczenia doskonalące spostrzegawczość, pamięć, kreatywność i wyobraźnię przestrzenną; planowanie podróży – listy potrzebnych rzeczy ● odnajdywanie na mapie położenia własnej miejscowości, wyszukiwanie miejsc wartych odwiedzenia ; uzupełnianie zdań informacjami o miejscu zamieszkania; pisanie swojego adresu; powtórzenie wiadomości gramatyczno – ortograficznych; |
|
|
edukacja matematyczna ● mierzenie różnych przedmiotów, dodawanie długości odcinków; rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczanie długości, dodawanie i odejmowanie pełnymi dziesiątkami w zakresie 100 cm; doskonalenie umiejętności praktycznych; obliczenia pieniężne, wagowe, kalendarzowe i zegarowe; obliczanie sum i różnic pełnymi dziesiątkami; rozwiązywanie zadań tekstowych różnych |
|
|
edukacja przyrodnicza ● czytanie mapy Polski, wskazywanie położenia dużych miast, rzek i gór oraz własnej miejscowości, charakterystyczne cechy ukształtowania terenu – kolory mapy ● mapa Europy – wskazywanie państw należących do Unii Europejskiej |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● Europejski miszmasz – praca plastyczna z wykorzystaniem różnych materiałów ● projektowanie i wykonanie herbu swojej miejscowości |
|
|
edukacja muzyczna ● utrwalenie piosenki „ Podróże małe i duże”. Pauza w muzyce. |
|
|
wychowanie fizyczne · ćwiczenia przy muzyce - zumba ● ćwiczenie ogólnorozwojowe z wykorzystaniem nietypowych przyborów |
od 15 czerwca |
Wkrótce wakacje |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● uważne słuchanie tekstów; rozmowa na temat wakacyjnych planów bohaterów opowiadania; rozmowa o przyjaźni i wartości przebywania ● głośne czytanie opowiadania; udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu; ustalanie, czy rzeczy spakowane przez bohatera będą mu przydatne w górach – uzasadnianie zdania; wyjaśnienie słowa niezbędne; czytanie z podziałem na role; kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat przygotowań do wyjazdów i kompletowania bagażu |
|
|
edukacja matematyczna ● liczenie dziesiątkami w zakresie 100 w porządku rosnącym i malejącym; dodawanie i odejmowanie dziesiątek – doskonalenie umiejętności rachunkowych w zakresie 100; rozwiązywanie zadań tekstowych – liczenie w zakresie 100, obliczenia pieniężne; zabawa ucząca planowania wydatków; zaznaczanie dat, obliczenia kalendarzowe; zaznaczanie wskazanych godzin na zegarze ● dodawanie i odejmowanie w zakresie 20; rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych; dostrzeganie obiektów symetrycznych; pomniejszanie i powiększanie figur na sieci kwadratowej; mierzenie odcinków i porównywanie ich długości; ćwiczenie orientacji przestrzennej – liczenie figur na rysunkach, układanie figur z patyczków |
|
|
edukacja przyrodnicza ● rośliny i grzyby trujące |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● grupowe projektowanie wakacyjnych zajęć – rysunkowa mapa myśli |
|
|
edukacja informatyczna ● tworzenie algorytmu drogi mrówek za pomocą strzałek i symboli |
|
|
edukacja muzyczna ● nauka piosenki „Niech żyją wakacje” ● improwizacje ruchowe ● określanie nastroju muzyki |
|
|
wychowanie fizyczne ● wędrówka po najbliższej okolicy wyznaczonym szlakiem ● wymyślanie i przeprowadzanie gry i zabawy w terenie |
od 22 czerwca |
Wkrótce wakacje c.d. |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● głośne czytanie wiersza; opisywanie głównego bohatera utworu; numerowanie zdań zgodnie z kolejnością wypowiedzi bohatera; pisanie z pamięci ostatniego zdania wiersza; wypowiedzi na temat taty na podstawie własnych doświadczeń i wiersza; wypowiedzi na temat codziennych zajęć z tatą i sposobów spędzania z nim wolnego czasu; określanie cech (przymiotniki) i opisywanie swojego taty; zabawy ● wypowiedzi na temat miejsc letniego wypoczynku i ulubionych wakacyjnych zajęć; głośne i wyraziste czytanie wiersza; wypowiedzi na temat prośby osoby mówiącej w wierszu; nauka fragmentu wiersza pamięć; wypowiedzi na temat pisania i wysyłania kartek pocztowych z wakacji; wskazywanie innych sposobów utrzymywania wakacyjnego kontaktu z najbliższymi; pisanie pozdrowień z wakacji; wskazywanie czynności związanych z wysyłaniem widokówek; uzupełnianie kartki pocztowej – ustalenie jej adresata i nadawcy; przypomnienie zapisu zdania; układanie zdania z sylab i zapisywanie go w liniaturze; redagowanie wakacyjnych rad dotyczących bezpieczeństwa, przypomnienie numerów alarmowych, wykrzyknik w zdaniu rozkazującym; ustalenie, co to znaczy dostać świadectwo i promocję do drugiej klasy; gry i zabawy dydaktyczne rozwijające pamięć, utrwalające wiadomości z różnych dziedzin edukacji; |
|
|
edukacja matematyczna ● utrwalanie wiadomości i umiejętności: dodawanie i odejmowanie ● gry stolikowe, zagadki matematyczne; rozwiązywanie zadań tekstowych –analiza ilustracji; przypomnienie figur geometrycznych ● powtórzenie wiadomości – zabawy i gry matematyczne doskonalące dodawanie |
|
|
edukacja przyrodnicza ● przypomnienie numerów alarmowych |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● Moje wakacyjne plany – praca plastyczna |
|
|
edukacja informatyczna ● Praca plastyczna w programie Paint Podsumowanie i utrwalenie wiedzy i umiejętności |
|
|
edukacja muzyczna ● utrwalenie piosenki „Niech żyją wakacje” ● improwizacje ruchowe przy piosence |
|
|
wychowanie fizyczne ● gry i zabawy w terenie: z elementem równowagi, zręcznościowe, marsz, trucht, bieżne, na czworakach, przeskakiwanie przez przeszkody ● propozycje wakacyjnych zabaw; rzuty do celów umieszczonych |
RELIGIA KLASA „I”
Opr. B. Barwińska
DATA |
TEMAT |
CELE OGÓLNE |
26.05.2020 |
Wniebowstąpienie Pana Jezusa – zaproszeniem do nieba. |
- Ukazanie wydarzenia Wniebowstąpienia Pana Jezusa - Zachęcanie do modlitwy w domu i w kościele
|
28.05.2020 |
Kardynał Stefan Wyszyński – naprawdę święty człowiek |
- Zachęcanie do modlitwy dziękczynnej za dar życia Kardynała Stefana Wyszyńskiego
|
02.06.2020 |
Duch Święty i Jego prezenty |
- Ukazanie biblijnego opisu zesłania Ducha Świętego - Wzbudzenie pragnienia modlitwy do Ducha świętego |
05.06.2020 |
Uczestniczę w procesji Bożego Ciała |
- Wskazanie, że w Uroczystość Bożego Ciała czcimy Jezusa obecnego w Najświętszym Sakramencie - Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas
|
9.06.2020 |
Uczestniczę w procesji Bożego Ciała |
- Wskazanie, że w Uroczystość Bożego Ciała czcimy Jezusa obecnego w Najświętszym Sakramencie - Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas
|
19.06.2020 |
Dziękuję Panu Jezusowi za Jego Miłość |
- Ukazanie prawdy o miłości Pana Jezusa do wszystkich ludzi - Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Jezusowi za Jego miłość
|
23.06.2020 |
Wakacje z Panem Jezusem |
- Ukazanie wakacji jako czasu odpoczynku oraz spotkania z Bogiem i człowiekiem - Wzbudzenie postawy wdzięczności Bogu za wakacje i piękno otaczającego świata |
25.06.2020 |
Dziękujemy Panu Bogu za rok nauki w szkole |
- Dziękujemy Panu Jezusowi za Jego miłość - Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Bogu za miłość do każdego człowieka - zachęcanie do modlitwy rano i wieczorem
|
J. ANGIELSKI KLASA I
26.05 - I like/I don't like. Mówimy o tym, jakie owoce lubimy. Historyjka obrazkowa, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru.
27.05 - Super kanapki - poznajemy nazwy produktów żywieniowych, z których możemy stworzyć kanapki. Historyjka obrazkowa, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru,
1.06. – Słuchamy i śpiewamy zabawne piosenki z okazji Dnia dziecka. Piosenka.
3.06 – Food. Nazywamy nazwy produktów spożywczych. Pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru
9.06.2020. - Powtórzenie wiadomości z tematu Jedzenie. Historyka obrazkowa, tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, pisanie pojedynczych zdań.
10.06.2020 - Jakie dania są popularne w Polsce i w Wielkiej Brytanii? Historyka obrazkowa, tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
15.06.2020 – Polska i brytyjska flaga – uzupełniamy zdania i wskazujemy właściwe obrazki. Pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, pisanie pojedynczych zdań, opis flag.
23.06.2020 – Najważniejsze miejsca w Wielkiej Brytanii i w Polsce- czytamy tekst i wskazujemy właściwe zdjęcia. Historyka obrazkowa, tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
24.06.2020 – Słuchamy i czytamy bajeczkę „ Goldilocks and three bears” Historyka obrazkowa, tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.