biologia – klasa 6
Data |
Temat |
Realizowane treści |
25.03.2020 |
Przegląd i znaczenie gadów |
Przedstawiciele gadów. Cech wspólne gadów Przystosowania gadów do życia na lądzie. |
2.04.2020 |
Podsumowanie wiadomości |
Przedstawiciele ryb, płazów i gadów. Cech wspólne ryb, płazów i gadów Przystosowania ryb, płazów i gadów do życia na lądzie. |
16.04.2020 |
Sprawdzenie wiadomości |
Przedstawiciele ryb, płazów i gadów. Cech wspólne ryb, płazów i gadów Przystosowania ryb, płazów i gadów do życia na lądzie. |
24.04.2020 |
Ptaki – kręgowce zdolne do lotu |
Różnorodność środowisk życia i cech morfologiczne ptaków. Przedstawiciele ptaków. Przystosowania ptaków do lotu. |
30.04.2020 |
Przegląd i znaczenie ptaków |
Ptaki jako zwierzęta stałocieplne. Rozmnażanie i rozwój ptaków. Znaczenie ptaków. |
8.05.2020 |
Ssaki – kręgowce, które karmią młode mlekiem |
Różnorodność środowisk życia. Cechy morfologiczne ssaków. Ssaki jako zwierząt stałocieplne. Rozmnażanie i rozwój ssaków. |
14.05.2020 |
Przegląd i znaczenie ssaków |
Przedstawiciele ssaków. Cech wspólne ssaków. Przystosowania ssaków do życia w różnych środowiskach. |
Klasa VI
Data |
Temat lekcji |
Treści nauczania |
25.03 |
Ćwiczenia kształtujące cz.I |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
26.03 |
Styl grzbietowy – ćwiczenia dla początkujących. |
Kształtowanie prawidłowych nawyków w stylu grzbietowym |
26.03 |
Kraul – ćwiczenia dla początkujących. |
Kształtowanie prawidłowych nawyków w kraulu |
27.03 |
Ćwiczenia kształtujące. Cz.II |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
31.03 |
Rzut do kosza z dwutaktu. |
Doskonalenie wybranych elementów technicznych z koszykówki |
1.04 |
Ćwiczenia kształtujące cz.III |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
2.04 |
Początki nowożytnych Igrzysk Olimpijskich. |
Zapoznanie z historią ruchu olimpijskiego |
3.04 |
Piłka nożna – zasady gry. |
Przepisy gry-czas gry, boisko, przewinienia, błędy |
8.04 |
Ćwiczenia z niestandardowymi przyborami |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
15.04 |
Ćwiczenia w domu – cz. IV |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
16.04 |
Podania i chwyty piłki – piłka ręczna |
Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki ręcznej |
17.04 |
Piłka nożna – historia |
Poznanie historii wybranej gry zespołowej |
20.04 |
Podania i chwyty piłki. c.d. PR |
Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki ręcznej |
22.04 |
Ćwiczenia w domu – cz. V |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
23.04 |
Praca rąk w kraulu. Doskonalenie |
Kształtowanie prawidłowych nawyków w kraulu |
23.04 |
Najczęstsze błędy w pływaniu kraulem |
Świadomość prawidłowych nawyków ruchowych |
24.04 |
Podania i chwyty piłki. PR |
Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki ręcznej |
28.04 |
Ćwiczenia w domu. Cz.VI |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
29.04 |
Wielcy polscy sportowcy – Irena Szewińska |
Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu |
30.04 |
Gwiazdy sportu – Otylia Jędrzejczak |
Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu |
5.05 |
Ćwiczenia w domu cz.VII |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
7.05 |
Technika pływania stylem klasycznym. |
Zapoznanie z podstawowymi stylami pływackimi |
7.05 |
Gwiazdy sportu – Michael Phelps |
Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu |
8.05 |
Sport olimpijski – gimnastyka sportowa |
Zaznajomienie z zasadami i historią wybranej dyscypliny sportowej |
12.05 |
Ćwiczenia w domu cz.VIII |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
13.05 |
Sport olimpijski . Medale Polaków na Igrzyskach Olimpijskich |
Zapoznanie z historią ruchu olimpijskiego |
14.05 |
Największe sukcesy polskiej siatkówki. MŚ 2018 |
Ważne wydarzenia z historii polskiego sportu |
15.04 |
Uderzenie piłki wewnętrzną częscią stopy. PN |
Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki nożnej |
18.05 |
Historia sportu. Igrzyska w antycznej Grecji |
Zapoznanie z historią ruchu olimpijskiego |
21.05 |
Style pływackie. Styl motylkowy |
Zapoznanie z podstawowymi stylami pływackimi |
21.05 |
Ciekawe postacie z historii pływania |
Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu |
22.05 |
Najdziwniejsze dyscypliny sportu |
Ciekawostki ze świata sportu |
Geografia kl.VI
Data |
Temat lekcji |
Treści nauczania |
30.03.2020r. |
Energetyka w Europie. |
Podział źródeł energii na odnawialne Rodzaje elektrowni Zalety i wady różnych źródeł elektrowni Odnawialne źródła energii |
06.04.2020r. |
Turystyka w Europie Południowej. |
Walory przyrodnicze i kulturowe Infrastruktura turystyczna krajów śródziemnomorskich Atrakcje turystyczne w krajach śródziemnomorskich Rola turystyki w basenie Morza Śródziemnego |
20.04.2020r. |
Utrwalenie wiadomości |
Rolnictwo Danii i Węgier Przemysł i usługi we Francji Energetyka w Europie Turystyka w Europie Południowej |
27.04.2020r. |
Zmiany w przemyśle Niemiec. |
Rola przemysłu w niemieckiej gospodarce Zmiany zachodzące w przemyśle Niemiec od lat 60. XX wieku Zmiany w przemyśle w Nadrenii Północnej- Westfalii |
11.05.2020r. |
Turystyczne atrakcje Czech |
Środowisko przyrodnicze Czech Walory przyrodnicze i kulturowe Znaczenie turystyki w Czechach |
18.05.2020r. |
Dziedzictwo przyrodnicze |
Środowisko przyrodnicze Litwy Czynniki wpływające na atrakcyjność turystyczną Atrakcje turystyczne Litwy |
zajęcia z wychowawcą kl. VI
l. p. |
Data |
Tematy zajęć |
Realizowane treści |
1. |
30.03. |
Zadania do projektu „Prymas Wyszyński – człowiek niezwykłej miary” |
włączanie się do pracy nad projektem ; wyszukiwanie informacji na zadany temat; przybliżenie sobie sylwetki Patrona; |
2. |
06.04. |
Jakie zadania wykonaliśmy do projektu o Wyszyńskim – analiza. |
wykonanie plakatu, znaczka ; pisanie listu do Prymasa; korzystanie z różnych źródeł informacji; |
3. |
20.04. |
Rozmowy telefoniczne z rodzicami na temat pracy zdalnej. |
doprecyzowanie zasad pracy zdalnej; wyrażanie swojej opinii na temat wad i zalet uczenia się w domu; |
4. |
27.04. |
Jakie mamy trudności podczas uczenia się w domu? |
dzielenie się swoimi problemami; wyrażanie opinii na temat nauczania zdalnego; |
5. |
11.05. |
Jak bezpiecznie spędzać wolny czas? |
wypowiadanie się na temat; uczniowie wiedzą, jak bezpiecznie spędzać wolny czas; świadomie unika niebezpieczeństwa, jaki niesie pandemia; |
6. |
18.05. |
Rodzina w moich oczach –Dzień Matki. |
odnoszenie się z szacunkiem do swoich rodziców; dostrzeganie troski i trudu pracy; okazywanie wdzięczności i miłości domownikom; pamiętanie o święcie swojej Mamy; |
Historia kl. VI
Data lekcji |
Temat lekcji |
Realizowane treści |
25.03.2020 |
Rewolucja francuska. / edziennik, podręcznik, zeszyt ćwiczeń, epodreczniki. |
- prawa i obowiązki poszczególnych grup społecznych we Francji. - wybuch rewolucji, - Deklaracja praw człowieka i obywatela |
31.03.2020 |
Republika francuska. |
- okoliczności ustanowienia republiki, - rządy terroru jakobinów, - rządy dyrektoriatu. |
1.04.2020 |
Epoka Napoleona Bonapartego. |
- okoliczności przejęcia władzy we Francji przez Napoleona, - reformy państwowe Napoleona, - blokada kontynentalna. |
7.04.2020 |
Upadek Napoleona. / edziennik, platforma Eduelo, podręcznik, zeszyt ćwiczeń. |
- wyprawa na Rosję, - przyczyny upadku Cesarza Francuzów |
8.04.2020 |
Zagadka śmierci Napoleona. / edziennik, platforma Eduelo, podręcznik, zeszyt ćwiczeń. |
- abdykacja Napoleona, - ucieczka z Elby i sto dni, - bitwa pod Waterloo, - ostateczna klęska Napoleona. |
15.04.2020 |
Legiony Polskie we Włoszech. / edziennik, platforma Eduelo, email, podręcznik, zeszyt ćwiczeń. |
- czas i miejsce utworzenia Legionów, - losy polskich legionistów, - Pieśń Legionów. |
21.04.2020 |
Księstwo Warszawskie. edziennik, platforma Eduelo, podręcznik, zeszyt ćwiczeń./ |
- czas i miejsce utworzenia Księstwa, - ustrój Księstwa, - terytorium Ksiestwa. |
22.04.2020 |
Polacy a Napoleon. / edziennik, platforma Eduelo, podręcznik, zeszyt ćwiczeń. |
- zasługi Polaków w wojnach napoleońskich. - znaczenie okresu napoleońskiego dla kultury. |
28.04.2020 |
Powtórzenie wiadomości - rewolucja francuska i okres napoleoński. / edziennik, google classroom, email, podręcznik, zeszyt ćwiczeń. |
- rewolucja francuska, - republika francuska, - epoka Napoleona Bonapartego, - upadek Napoleona, - Legiony Polskie we Włoszech, - Księstwo Warszawskie. |
29.04.2020 |
Powtórzenie wiadomości - rewolucja francuska i okres napoleoński. / edziennik, google classroom, email, podręcznik, zeszyt ćwiczeń. |
- rewolucja francuska, - republika francuska, - epoka Napoleona Bonapartego, - upadek Napoleona, - Legiony Polskie we Włoszech, - Księstwo Warszawskie. |
5.05.2020 |
Rewolucja francuska i okres napoleoński - analiza tekstów źródłowych. / edziennik, google classroom, meet, podręcznik, zeszyt ćwiczeń. |
- rewolucja francuska, - republika francuska, - epoka Napoleona Bonapartego, - upadek Napoleona, - Legiony Polskie we Włoszech, - Księstwo Warszawskie. |
6.05.2020 |
Rewolucja francuska i okres napoleoński - test (edziennik, Google Classroom). |
- rewolucja francuska, - republika francuska, - epoka Napoleona Bonapartego, - upadek Napoleona, - Legiony Polskie we Włoszech, - Księstwo Warszawskie. |
12.05.2020 |
Powtórzenie wiadomości – Rzeczpospolita w XVIII wieku. / classroom |
- wydarzenia polityczne |
13.05.2020 |
Powtórzenie wiadomości – Rzeczpospolita w XVIII wieku. / classroom. |
- kultura i nauka |
19.05.2020 |
Test – Rzeczpospolita w XVIII wieku./ classroom |
- Rzeczpospolita pod rządami Wettinów, - pierwszy rozbiór Polski, - Sejm Wielki i Konstytucja 3 Maja, -powstanie kościuszkowskie i trzeci rozbiór. |
20.05.2020 |
Europa i świat w XVIII wieku – powtórzenie wiadomości. / classroom, eduelo |
- kultura oświecenia, - powstanie Stanów Zjednoczonych. |
Informatyka kl.VI
Data |
Temat |
Treści nauczania. |
25.03.2020r. 02.04.2020r. 16.04.2020r. |
Prezentacja w Power Point-kard. Stefan Wyszyński-Święto Szkoły |
-wykorzystywanie komunikatorów internetowych podczas pracy nad szkolnymi projektami , - przygotowanie prezentacji przedstawiającej określoną historię, uzupełnioną o ciekawe opisy
|
08.04.2020r. |
Święta Wielkanocne w Paint |
-wysyłanie wiadomości elektronicznej: przesyłanie dokumentów jako załączników do wiadomości e-mail rysowanie obiektów z wykorzystaniem kształtów, dobieranie kolorów oraz wyglądu konturu i wypełnienia |
22.04.2020r. |
Baner "Zostań w domu" |
-przesyłanie dokumentów jako załączników do wiadomości e-mail |
30.04.2020r. |
Plakat-3 Maja |
· przygotowanie plakatu informującego o określonym wydarzeniu
|
06.05.2020r. |
Folder szkoły. |
-wykorzystywanie komunikatorów internetowych podczas pracy nad szkolnymi projektami -przesyłanie dokumentów jako załączników do wiadomości e-mail |
14.05.2020r. |
Chmura w internecie. OneDrive. |
· udostępnianie dokumentów utworzonych w usłudze OneDrive edytowanie z innymi w tym samym czasie dokumentów utworzonych w usłudze OneDrive |
20.05.2020r. |
Laurka na Dzień Matki. |
· przesyłanie dokumentów jako załączników do wiadomości e-mail · s dopasowywanie, formatowanie dokumentu do jego treści, wykazywanie się wysokim poziomem estetyki
|
J.ANGIELSKI KLASA VI
25.03. - Good wishes. Składamy życzenia z okazji różnych świąt i uroczystości. Umiejętność składania życzeń, wypowiedzi według wzoru.
26.03. - Piszemy relacje z minionego wydarzenia. Opis, wypowiedzi według wzoru.
30.03. - Can you do it ? - Ćwiczenia typu egzaminacyjnego. Uzupełnianie brakujących fragmentów zdań, wyrazy wspierane obrazkami, zastosowanie reguł gramatycznych
01.04. - Future Simple - zastosowanie. Wypowiedzi według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
03.04. - Ćwiczenia leksykalno - gramatyczne - utrwalenie słownictwa. Uzupełnianie brakujących fragmentów zdań, zastosowanie reguł gramatycznych.
06.04. -Słuchamy historyjki i uzupełniamy zdania. Historyjka obrazkowa, wypowiedzi według wzoru.
08.04. - Formy skrócone w Future Simple. Wypowiedzi według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
15.04. - Science fiction - czytamy o twórczości Juliusza Verne. Tekst narracyjny.
17.04. - Powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem. Uzupełnianie brakujących fragmentów zdań, wyrazy wspierane obrazkami, zastosowanie reguł gramatycznych.
20.04. - Słuchanie - odpowiadamy na pytania na podstawie nagrania. Wypowiedzi według wzoru.
22.04. - I think... Wyrażamy opinie na temat przyszłości. Opis , dialogi, wypowiedzi według wzoru.
23.04. - Sprawdzian wiadomości. Uzupełnianie fragmentów zdań, pojedyncze zdania i wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedzi według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
27.04. -In the future. Mówimy o naszych przewidywaniach na temat przyszłości. Wypowiedzi według wzoru , wyrażanie opinii.
29.04. - Can you do it? Zadania typu egzaminacyjnego. Uzupełnianie fragmentów zdań, pojedyncze zdania i wyrazy wspierane obrazkami, opis.
06.05. – Rozumienie krótkich tekstów pisanych. Tekst narracyjny.
07.05. - Powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem. Uzupełnianie fragmentów zdań, pojedyncze zdania i wyrazy wspierane obrazkami, zastosowanie reguł gramatycznych.
11.05. - Piszemy e mail - wyobrażamy sobie świat za 50 lat. Wypowiedz pisemna.
13.05. – Sprawdzian wiadomości. Uzupełnianie fragmentów zdań, pojedyncze zdania i wyrazy wspierane obrazkami, zastosowanie reguł gramatycznych.
15.05. – Czytamy i tłumaczymy tekst „ Everyday gadgets” i odpowiadamy na pytania do tekstu. Tekst narracyjny.
18.05. – Present Perfect – zastosowanie czasu. Uzupełnianie zdań według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
20.05. – Porównania czasów Present Perfect i Past Simple. Uzupełnianie zdań według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
21.05. „ Reuse, renew, recycle” - czytamy i tłumaczymy tekst na temat ochrony środowiska. Tekst narracyjny.
Język polski klasa VI
L. p. |
Data |
Temat lekcji |
treści programowe |
|||
1. |
25.03. |
Obraz Boga w wierszu Joanny Kulmowej "Człowiek żeby patrzał". |
czytanie tekstu ze zrozumieniem; interpretowanie sensu wiersza; wskazywanie epitetów i określanie ich funkcji; |
|||
2. |
26.03. |
Pierwsi ludzie - "Książka nad książkami" Anny Kamieńskiej. |
w zwięzły sposób omawianie wydarzeń w utworze; porównywanie sytuacji przedstawionej na obrazie z opowiadaniem A. Kamieńskiej; |
|||
3. |
27.03. |
Wykonujemy ilustrację do tekstu Anny Kamieńskiej. |
dokonywanie przekładu intersemiotycznego tekstu; |
|||
4. |
30.03. |
Powtórka - ćwiczenia ortograficzne - pisownia wyrazów z "ó" i "u". |
poprawne zapisywanie wyrazów z”ó” i „u”; w tworzonych wypowiedziach; rozwiązywanie testu z wykorzystaniem zasad ortograficznych; |
|||
5. |
01.04. |
Punkt widzenia - czytamy "Pamiętniki Adama i Ewy". |
czytanie tekstu ze zrozumieniem; przedstawianie punktu widzenia każdego z bohaterów; |
|||
6. |
02.04. |
Pamiętnik - praca z tekstem Marka Twaina. |
określanie charakteru tekstu; wskazywanie podobieństw do Pamiętników do Biblii; rozróżnianie argumentów odwołujących się do faktów i emocji; |
|||
7. |
03.04. |
Motywy biblijne. |
charakteryzowanie różnych motywów biblijnych; łączenie sytuacji przedstawionej na fotografii; |
|||
8. |
03.04. |
W poszukiwaniu informacji o motywach biblijnych. |
określanie roli Biblii w naszej kulturze; wyjaśnianie związków wyrazowych pochodzących z Biblii; |
|||
9. |
06.04 |
Czy ziarno wyda plon? - czytamy "Przypowieść o siewcy". |
czytanie ze zrozumieniem przypowieści; wyjaśnianie, czym jest i jaką spełnia funkcję; wskazywanie wzorów do naśladowania w codziennym życiu; |
|||
10. |
07.04. |
Ludzka dobroć - przypowieść "Miłosierny Samarytanin" |
czytanie ze zrozumieniem; wyjaśnianie , kim są bliźni; ocenianie sposobu postępowania osób z przypowieści; |
|||
11. |
08.04. |
"Wielkanocny pacierz" Jana Twardowskiego. |
nazywanie uczuć i przeżyć podmiotu lirycznego; opisywanie własnych przemyśleń i refleksji na zadany temat; przekładanie tekstu kultury na własne doświadczenia; |
|||
12. |
15.04. |
Korzystanie z talentu - "Przypowieść o talentach" |
czytanie ze zrozumieniem tekstu przypowieści; przygotowanie reklamy swoich talentów; |
|||
13. |
16.04. |
Wartość przygotowań - czytamy "Przypowieść o pannach roztropnych i nierozsądnych". |
czytanie przypowieści ze zrozumieniem; dokonanie oceny zachowania postaci; |
|||
14. |
17.04. |
Czy warto zachować przezorność? |
odczytywanie znaczenia wyrażenia „płacz i zgrzytanie zębów”; przekładanie tekstu przypowieści na obecną sytuację i własne doświadczenia; |
|||
15. |
17.04. |
Części zdania - powtórzenie - rozwiązywanie testu. |
rozpoznawanie części zdania i określanie ich funkcji; rozwiązywanie testu; |
|||
16. |
20.04. |
Dobroczyńca ludzkości - Mit o Prometeuszu. |
czytanie mitu ze zrozumieniem; przedstawianie informacji o micie i mitologicznych bohaterach; prezentowanie umiejętności pozyskanych przez ludzi dzięki Prometeuszowi; |
|||
17. |
21.04. |
Analizujemy mit o Prometeuszu. |
ocenianie zachowania Zeusa; dostrzeganie związków przyczynowo - skutkowych; przekładanie tekstu przypowieści na obecną sytuację i własne doświadczenia; |
|||
18. |
22.04. |
Siła miłości - czytamy mit o Orfeuszu i Eurydyce. |
czytanie mitu ze zrozumieniem; nazywanie postaci występujących w poznanych mitach; określanie głównej myśli zawartej w micie; |
|||
19. |
23.04. |
Piszemy plan wydarzeń do mitu. |
wyrażanie opinii na temat znaczenia muzyki w życiu człowieka; układanie planu wydarzeń; |
|||
20. |
24.04. |
Ćwiczenia redakcyjne - piszemy listy. |
przypomnienie zasady pisania listów; wskazywanie elementów, z których składa się list; redagowanie listu do Orfeusza; |
|||
21. |
27.04. |
Czytamy wiersz Leopolda Staffa "Odys". |
uzasadnianie tytułu wiersza; interpretowanie przesłania osoby mówiącej w wierszu; wyjaśnianie, czym jest Itaka dla odbiorcy; wskazywanie adresata utworu; |
|||
22. |
29.04. |
W świecie mitów. |
charakteryzowanie bohaterów mitów; wyszukiwanie informacji na temat greckich bogów; wyrażanie opinii na temat obecności bohaterów w naszej kulturze; |
|||
23. |
30.04. |
Ćwiczenia redakcyjne - opowiadanie twórcze na podstawie mitu lub przypowieści. |
analizowanie informacji o opowiadaniu twórczym na podstawie mitu; przypisywanie określeń bohaterom mitów; |
|||
24. |
05.05. |
Piszemy opowiadanie twórcze na podstawie przypowieści. |
pisanie współczesnej wersji opowiadania nawiązującego do przypowieści; stosowanie akapitów w pracy pisemnej; poprawne zapisywanie dialogu w opowiadaniu; |
|||
25. |
06.05. |
Ćwiczenia gramatyczne |
rozpoznawanie zdania, równoważnika zdania; nazywanie środków poetyckich; identyfikowanie wypowiedzi jako tekstu informacyjnego; |
|||
26. |
07.05. |
Zasady postępowania - czytamy "Baśniobór" Brandona Mulla. |
płynne czytanie tekstu; wyjaśnianie, dlaczego należy przestrzegać zasad; analizowanie sytuacji z perspektywy własnych doświadczeń; |
|||
27. |
08.05. |
Od czego zależy jacy jesteśmy - uczymy się recytacji wiersza Cz. Miłosza "Do mojej natury". |
doskonalenie cichego i głośnego czytania; doskonalenie uczenia się na pamięć wybranych utworów; |
|||
28. |
11.05. |
Weźmy to w nawias. |
poprawne używanie nawiasów w wypowiedzeniach; |
|||
29. |
13.05. |
Czy da się spełnić marzenia? - czytamy fragment “Noelki” |
czytanie tekstu ze zrozumieniem; określanie problemów zawartych we fragmencie powieści; wyrażanie własnego sądu o postaci; charakteryzowanie powieści obyczajowej; |
|||
30. |
14.05. |
Powtarzamy przed sprawdzianem. |
określanie problematyki utworów literackich; rozróżnianie typów zdań; rozpoznawanie środków poetyckich; redagowanie tekstu na zadany temat; |
|||
31. |
15.05. |
Badanie wyników nauczania. |
doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem; dokonywanie selekcji informacji; |
|||
32. |
15.05. |
Badanie wyników nauczania. |
kształcenie umiejętności funkcjonalnego wykorzystania wiedzy; |
|||
33. |
18.05. |
Zagraniczni goście w naszym języku. |
stosowanie właściwych form gramatycznych podanych słów; używanie stylu stosownego do sytuacji; korzystanie ze słowników; |
|||
34. |
19.05. |
Jak rozpoznać zdania złożone współrzędnie? |
zapamiętywanie nowych wiadomości o wypowiedzeniach; poprawne używanie spójników w zdaniu; rozpoznawanie zdań złożonych współrzędnie; |
|||
35. |
20.05. |
Jak rozpoznać zdania złożone podrzędnie? |
układanie zdań złożonych podrzędnie; ćwiczenie różnych form zapisywania informacji; poprawne używanie spójników w zdaniu |
|||
36. |
21.05. |
Typy zdań złożonych współrzędnie. |
wymienianie spójników współrzędności; nazywanie typów zdań współrzędnie złożonych; |
|||
37. |
22.05. |
Rola spójników w zdaniach złożonych, |
poprawne używanie spójników w zdaniu i wyjaśnianie ich rolę; wykorzystywanie wiedzy o języku w tworzonych wypowiedziach; |
|||
Matematyka kl.VI
25.03.2020r. |
Siatki i modele prostopadłościanów. |
- rozpoznawanie graniastosłupów prostych, ostrosłupów, walców, stożków i kul w sytuacjach praktycznych i wskazywanie tych brył wśród innych modeli brył; - wskazywanie wśród graniastosłupów prostopadłościanów i sześcianów .
|
27.03.2020r. 30.03.2020r. 31.03.2020r. 01.04.2020r. |
Zamiana jednostek. Zastosowanie w praktyce. |
· zamienianie jednostek długości · stosowanie jednostek objętości i pojemności · wyrażanie objętości danej bryły w różnych jednostkach (proste przypadki) rozwiązywanie elementarnych zadań tekstowych z wykorzystaniem jednostek pola, objętości i pojemności - zamienianie i prawidłowe stosowanie jednostek długości: milimetr, centymetr, decymetr, metr, kilometr |
03.04.2020r. 06.04.2020r. |
Siatki brył. |
-rozpoznawanie siatek graniastosłupów prostych i ostrosłupów; - rysowanie siatek prostopadłościanów; - wykorzystywanie zależności między długościami krawędzi graniastosłupa do wyznaczania długości poszczególnych krawędzi wskazywanie na siatce graniastosłupa i ostrosłupa wierzchołków i krawędzi.
|
07.04.2020r. |
Rysowanie siatek graniastosłupów. |
-rysowanie siatek graniastosłupów prostych |
08.04.2020r. |
Obliczanie objętości graniastosłupa z siatki. |
-obliczanie objętości graniastosłupa na podstawie jego siatki
|
15.04.2020r. |
Wykonujemy bryłę graniastosłupa z siatki. |
- dopasowanie brył do jej siatki -rysowanie siatek graniastosłupów prostych -wykonywanie brył prostego graniastosłupa.
|
17.04.2020r. 20.04.2020r. |
Pole powierzchni graniastosłupa |
· obliczanie pól powierzchni całkowitej prostopadłościanu o wymiarach podanych w tej samej jednostce · rozwiązywanie prostych zadań dotyczących pola powierzchni całkowitej prostopadłościanu · obliczanie pól powierzchni całkowitej graniastosłupa o podanych wymiarach
|
21.04.2020r. |
Pole powierzchni ostrosłupa. |
· obliczanie pól powierzchni całkowitej ostrosłupa o podanych wymiarach
|
22.04.2020r. 24.04.2020r. 27.04.2020r. 28.04.2020r. |
Pola i objętości brył. |
· obliczanie objętości prostopadłościanu o wymiarach podanych w tej samej jednostce · obliczanie objętości graniastosłupa prostego przy danych polu podstawy i wysokości bryły rozwiązywanie prostych zadań dotyczących objętości i pojemności · obliczanie pól powierzchni całkowitej graniastosłupa o podanych wymiarach · obliczanie pól powierzchni całkowitej ostrosłupa o podanych wymiarach · obliczanie długości krawędzi sześcianu przy danym jego polu powierzchni rozwiązywanie nietypowych zadań tekstowych z wykorzystaniem pola powierzchni całkowitej i objętości |
29.04.2020r. 05.05.2020r. 06.05.2020r. |
Powtórzenie wiadomości: Bryły. |
-rozwiązywanie zadań utrwalających obliczanie pól i objętości brył. Zadania na przeliczanie jednostek pól i objętości. |
08.05.2020r. |
Test : Objętości brył. |
-rozwiązywanie zadań sprawdzających opanowanie materiału. |
11.05.2020r. |
Test: Pola brył. |
-rozwiązywanie zadań sprawdzających opanowanie materiału. |
12.05.2020r. 13.05. 2020r |
Odczytywanie informacji z tabeli. |
-gromadzenie i porządkowanie danych; - odczytywanie i interpretowanie danych przedstawionych w tekstach, tabelach, na diagramach i na wykresach, na przykład: wartości z wykresu, wartość największą, najmniejszą, opisywanie przedstawionych w tekstach, tabelach, na diagramach i na wykresach zjawisa przez określenie przebiegu zmiany wartości danych, na przykład z użyciem określenia „wartości rosną”, „wartości maleją”, „wartości są takie same” („przyjmowana wartość jest stała”). |
15.05.2020r 18.05.2020r 19.05.2020r. |
Odczytywanie danych z diagramów i z wykresów. |
· odczytywanie danych przedstawionych na diagramie · odczytywanie danych przedstawionych na wykresie · tworzenie diagramów ilustrujących zbiór danych · rozwiązywanie prostych zadań z wykorzystaniem danych przedstawionych na diagramie · rozwiązywanie prostych zadań tekstowych z wykorzystaniem danych przedstawionych na wykresie |
20.05.2020r. 22.05.2020r. |
Pojęcie procentu. Obliczenia procentowe. |
· interpretowanie 1% jako 1/100 całości · ustalanie, jaki procent figury został zamalowany · wyrażanie procentów za pomocą ułamków · wyrażanie ułamków za pomocą procentów · obliczanie procentów liczby naturalnej w przypadkach: 10%, 25%, 50% · obliczanie, jakim procentem całości jest dana wielkość w przypadkach 10%, 25%, 50% rozwiązywanie elementarnych zadań tekstowych dotyczących procentów |
MUZYKA KL VI
Lp. |
Data |
Temat |
Treści nauczania
|
1 |
26 03 2020 |
Muzyczne widowiska |
Formy muzyczno teatralne: operetka, musical, rewia, najsłynniejsze dzieła, piosenka ”Śpiewam i tańczę” |
2 |
02 04 2020 |
Cztery pory roku z A.Vivaldim |
Życie i twórczość A. Vivaldiego, budowa koncertu, utwór „Cztery pory roku” –„Wiosna” |
3 |
16 04 2020 |
Muzyka w filmie i teatrze |
Znaczenie muzyki w filmie i w teatrze, najwybitniejsi twórcy muzyki filmowej, tematy z filmów „Gwiezdne wojny”, ‘Różowa pantera” |
4 |
23 04 2020 |
Instrumenty dęte |
Podział instrumentów; drewniane, blaszane, miechowe, sposób gry, budowa, nazwy |
5 |
30 04 2020 |
Brzmienie instrumentów dętych |
Brzmienie instrumentów dętych solo i w utworach muzycznych |
6 |
07 05 2020 |
Powietrzna muzyka |
Specyfika orkiestry dętej, skład ,układy ruchowe, piosenka „Orkiestry dęte” |
7 |
14 05 2020 |
Z dziejów muzyki - barok |
Cechy, charakterystyka epoki terminy; fuga polifonia, twórcy muzyki, piosenka ”Zacznij od Bacha” |
8 |
21 04 2020 |
Kompozytor wszech czasów Jan Sebastian Bach |
Życie i twórczość kompozytora, najbardziej znane utwory |
PLASTYKA KL VI
Lp. |
Data |
Temat |
Treści nauczania
|
1 |
03 04 2020 |
Dekoracje świąteczne |
Nawiązanie do zwyczajów i tradycji regionu, estetyka otoczenia, sztuka użytkowa |
2 |
07 04 2020 |
Motywy pasyjne dziełach sztuki |
Rodzaje malarstwa |
3 |
17 04 2020 |
Grafika i jej rodzaje |
Podział grafiki; warsztatowa, użytkowa, narzędzia i techniki graficzne, przykłady |
4 |
21 04 2020 |
Dzieła sztuki pod lupą A. Durer „Boże Narodzenie”, A. Mucha „Rowery Perfecta” |
Analiza technik; miedzioryt na papierze, litografia barwna
|
5 |
05 05 2020 |
Rodzaje rzeźby |
Rodzaje rzeźby, narzędzia, środki wyrazu, przykłady dzieł, twórcy |
6 |
15 05 2020 |
Projektujemy medal – masa solna, plastelina |
Rodzaje rzeźby ; płaskorzeźba |
7 |
22 05 2020 |
Architektura wokół nas |
Rodzaje architektury, środki wyrazu, materiały, dawne i współczesne style |
Religia kl. VI |
|||
L.P |
Data |
Temat |
Treści |
1. |
26.03.2020 |
Nabożeństwa Wielkiego Postu |
Znaczenie Nabożeństw Wielkopostnych. Kształtowanie postawy właściwego przeżycia Wielkiego Postu.
|
2. |
31.03.2020 |
Sakrament pokuty i pojednania |
Sakrament pokuty i pojednania spotykaniem z Bogiem, który jednoczy nas ze sobą i ludźmi.
|
3. |
01.04.2020 |
Twoja kondycja twoje życie |
Postawa wierności i zaufania wobec przebaczającego Boga. Ukazanie rekolekcji wielkopostnych jako czasu wewnętrznego nawrócenia.
|
4. |
07.04.2020 |
Wielki Tydzień - Tajemnica naszego zbawienia |
Postawa wdzięczności Jezusowi za Jego Ofiarę dla naszego zbawienia.
|
5. |
15.04.2020 |
Uroczystość Zmartwychwstania Pańskiego |
Sensu uroczystości Zmartwychwstania Pańskiego. |
6. |
21.04.2020 |
Życie i działalność św. Wojciecha |
Św. Wojciech wzorem wiary w Boga. |
7. |
23.04.2020 |
Odkryłem miłość, czyli rzecz o Bożym Miłosierdziu |
Ukazanie wartości uczynków miłosierdzia w codziennym życiu. Wychowanie do wypełniania uczynków miłosierdzia
|
8. |
28.04.2020 |
Odkryłem miłość, czyli rzecz o Bożym Miłosierdziu cz.II |
Kształtowanie postawy miłosierdzia wobec bliźnich
|
9. |
29.04.2020 |
Z dawna Polski Tyś Królową |
Maryja – Królowa Polski: kult maryjny. Postawa oddawania czci Maryi.
|
10. |
05.05.2020 |
Maryja Królową Polski i ludzkich serc |
Postawa wdzięczności i zaufania wobec Maryi – Królowej Polski i ludzkich serc.
|
11. |
07.05.2020 |
Totus Tuus - Cały Twój Maryjo |
Pobożność maryjna jako szczególny rys polskiej religijności. |
12. |
12.05.2020 |
Sanktuaria maryjne w Polsce |
Sanktuarium maryjne jako szczególny przejaw kultu Maryi w Kościele i dziękczynienia Matce Bożej.
|
13. |
13.05.2020 |
Moja diecezja i parafie |
Historia diecezji, parafii. Odpowiedzialność za uczestnictwo w życiu parafii i diecezji
|
14. |
19.05.2020 |
Miłość Ojczyzny obowiązkiem chrześcijanina |
Chrześcijańska postawa odpowiedzialności i miłości wobec Ojczyzny
|
15. |
21.05.2020 |
Kultura chrześcijańska w Europie i Polsce. |
Chrześcijańskie dziedzictwo kultury Europy i Polski |
TECHNIKA KL VI
Lp. |
Data |
Temat |
Treści nauczania
|
1 |
30 03 2020 |
Rzuty prostokątne |
Rzutowanie prostokątne, układ rzutni, zasady przedstawiania przedmiotów w rzutach |
2 |
06 04 2020 |
Rzuty aksonometryczne |
Rzutowanie w przestrzeni; izometria, dimetria ukośna, układy osi |
3 |
20 04 2020 |
Zasady wymiarowania |
Zasady wymiarowania rysunków technicznych, elementy rysunku, symbole, oznaczenia |
4 |
27 04 2020 |
Wymiarowanie przedmiotów |
Zasady wymiarowania |
5 |
11 05 2020 |
Utrwalenie wiadomości o rysunku technicznym |
Dokumentacja techniczna |
6 |
18 05 2020 |
Elektronika wokół nas |
Elementy elektroniczne, rodzaje, zastosowanie |