biologia – klasa 8
Data |
Temat |
Realizowane treści |
30.03.2020 |
Materia i energia w ekosystemie |
Struktura troficzna ekosystemu. Producenci, konsumenci i destruentów. |
8.04.2020 |
Podsumowanie wiadomości |
Populacja – cechy i przykłady. Antagonistyczne i nieantagonistyczne zależności między gatunkami. Zależności pokarmowe w przyrodzie. Struktura troficzna ekosystemu. Producenci, konsumenci i destruentów. |
20.04.2020 |
Sprawdzenie wiadomości |
Populacja – cechy i przykłady. Antagonistyczne i nieantagonistyczne zależności między gatunkami. Zależności pokarmowe w przyrodzie. Struktura troficzna ekosystemu. Producenci, konsumenci i destruentów. |
27.04.2020 |
Różnorodność biologiczna |
Różnorodność biologiczna – rodzaje i przykłady. |
11.05.2020 |
Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną |
Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną. |
18.05.2020 |
Racjonalne gospodarowanie zasobami przyrody |
Odnawialne i nieodnawialne zasobów przyrody. Racjonalne gospodarowanie tymi zasobami zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. |
chemia klasa 8
|
|||
Nr. lekcji |
Data |
Temat |
Realizowane treści |
43. |
26.03.2020 |
Glicerol – alkohol polihydroksylowy |
- poznanie wzorów glicerolu: sumaryczny - wyjaśnienie nazwy systematycznej glicerolu (propano-1,2,3-triol) - zapoznanie z właściwościami glicerolu - zapisanie równań reakcji spalania glicerolu - przykłady zastosowania glicerolu |
44. |
31.03.2020 |
Szereg homologiczny kwasów karboksylowych |
- poznanie budowa kwasów karboksylowych - poznanie budowy grupy funkcyjnej - tworzenie szeregu homologicznego kwasów karboksylowych na podstawie szeregu homologicznego alkanów, zapisywanie wzorów kwasów karboksylowych: sumaryczne, strukturalne, półstrukturalne i grupowe - ustalenie wzoru ogólnego kwasów karboksylowych - zapoznanie z nazwami zwyczajowymi i systematycznymi kwasów karboksylowych zawierających do pięciu atomów węgla w cząsteczce |
45. |
02.04.2020 |
Kwas metanowy |
- utrwalenie umiejętności pisania wzorów: sumarycznego, strukturalnego, półstrukturalnego, grupowego, obliczania masy cząsteczkowej, składu procentowego, stosunku wagowego - zapoznanie z właściwościami - zapisywanie równań reakcji: spalania |
46. |
07.04.2020 |
Kwas etanowy (część 1) |
- utrwalenie umiejętności pisania wzorów: sumarycznego, strukturalnego, półstrukturalnego, grupowego, obliczania masy cząsteczkowej, składu procentowego, stosunku wagowego - oglądanie i analiza doświadczeń umożliwiających zbadanie właściwości kwasu etanowego (odczyn, reakcje - zapisywanie równań dysocjacji jonowej kwasu etanowego - zapisywanie równań reakcji kwasu etanowego z: zasadami, metalami
|
47. |
16.04.2020 |
Kwas etanowy – ciąg dalszy lekcji (część 2) |
- zapisywanie równań reakcji spalania kwasu etanowego - zapoznanie z procesem fermentacji octowej - oglądanie i analiza doświadczenia: reakcja kwasu etanowego z tlenkiem miedzi (II) - poznanie zastosowania kwasu etanowego |
48. |
21.04.2020 |
Wyższe kwasy karboksylowe |
- wyjaśnienie określenia wyższe kwasy karboksylowe - wprowadzenie wzorów: sumarycznego, półstrukturalnego, obliczania masy cząsteczkowej, składu procentowego, stosunku wagowego kwasu palmitynowego, stearynowego, oleinowego - oglądanie doświadczenia umożliwiającego zbadanie właściwości wyższych kwasów karboksylowych - oglądanie doświadczenia umożliwiającego odróżnienie kwasów nasyconych od kwasów nienasyconych
|
49. |
23.04.2020 |
Wyższe kwasy karboksylowe- ciąg dalszy lekcji |
- oglądanie doświadczenia: Reakcja wyższych kwasów karboksylowych z magnezem - oglądanie doświadczenia: Reakcja kwasu stearynowego z zasadą sodową - wyjaśnienie pojęcia mydło - zapisywanie równań reakcji wyższych kwasów karboksylowych z zasadami - zapisuje równania reakcji spalania wyższych kwasów karboksylowych
|
50. |
28.04.2020 |
Porównanie właściwości kwasów karboksylowych |
- wyjaśnienie zależność między długością łańcucha węglowego a stanem skupienia - doskonalenie umiejętności zapisywania równań reakcji spalania i dysocjacji jonowej (elektrolitycznej) oraz reakcji kwasów karboksylowych z: zasadami, metalami |
51. |
30.04.2020 |
Estry |
- wyjaśnienie, na czym polega reakcja estryfikacji - zapisywanie równania reakcji kwasów karboksylowych z alkoholami monohydroksylowymi - wskazywanie grupy funkcyjnej we wzorze estru - tworzenie nazwy estrów pochodzące od podanych nazw kwasów i alkoholi - zapisywanie wzorów estrów na podstawie
|
52. |
05.05.2020 |
Estry- ćwiczenia |
- oglądanie doświadczenia umożliwiającego otrzymanie estru o podanej nazwie - zapoznanie z właściwościami estrów - zapoznanie z występowaniem estrów |
53. |
07.05.2020 |
Aminy i aminokwasy |
- zapoznanie z budową i właściwościami amin - zapoznanie z budową cząsteczek aminokwasów na przykładzie kwasu aminoetanowego (glicyny) - wskazywanie grupy funkcyjnych aminokwasów i podawanie ich nazwy - zapisywanie równania reakcji kondensacji dwóch cząsteczek glicyny - wyjaśnienie mechanizm powstawania wiązania peptydowego - poznanie właściwości fizyczne i chemiczne aminokwasów na przykładzie glicyny - wyjaśnienie, czym są peptydy i polipeptydy |
54. |
12.05.2020 |
Podsumowanie wiadomości o pochodnych węglowodorów |
Utrwalanie wiadomości i umiejętności z działu |
55. |
14.05.2020 |
Ćwiczenia utrwalające z działu: Pochodne węglowodorów |
Utrwalanie wiadomości i umiejętności z działu |
56. |
19.05.2020 |
Sprawdzian wiadomości z działu Pochodne węglowodorów |
Sprawdzenie wiadomości i umiejętności uczniów |
57. |
21.05.2020 |
Tłuszcze (cześć1) |
- zapoznanie ze składnikami odżywczymi, wskazywanie miejsca ich występowania - wyjaśnienie roli składników odżywczych w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu - wyjaśnienie pojęcia tłuszcze - klasyfikacja tłuszcze ze względu na pochodzenie i stan skupienia - opisuje właściwości fizyczne tłuszczów
|
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA KLASA VIII
Kolejne tematy z zakresu pierwszej pomocy są realizowane zgodnie z rozkładem materiału, planem nauczania i podstawą programową. Nie zrealizowała tylko praktycznych ćwiczeń i zaliczenia z RKO na fantomie ze względów na bezpieczeństwo uczniów i możliwość ewentualnego zarażenia się korona wirusem. Inne ćwiczenia praktyczne, takie jak np. bandażowanie czy układanie w pozycji bocznej bezpiecznej uczniowie ćwiczyli sami indywidualnie bez kontroli nauczyciela.
31.03.2020 Podstawowe zasady i sposoby bandażowania. (techniki bandażowania)
07.04.2020 Wychłodzenia i odmrożenia. (wpływ niskich temperatur na człowieka, pierwsza pomoc w tych sytuacjach)
14.04.2020 Dzień wolny
21.04.2020 Pomoc tonącym. (techniki wydobywania z wody i resuscytacji tonącego)
28.04.2020 Zatrucia pokarmowe, chemiczne i inne. (objawy zatruć, postępowanie ratownicze)
05.05.2020 Ciało obce. Ukąszenia (postępowanie ratownicze przy ukąszeniach, użądleniach, usuwanie ciała obcego)
12.05.2020 Choroby układu krążenia. Zawały i udary.( objawy i postępowanie ratownicze)
19.05.2020 Ewakuacja i przenoszenie poszkodowanych z miejsca wypadku.(techniki przenoszenia poszkodowanych)
Opracowała: B. Metryka
Fizyka Klasa 8 |
||
Data |
Temat lekcji |
Realizowane treści |
25.03.2020r. |
Co to jest magnez? |
· bieguny magnesów trwałych; · oddziaływanie między magnesami; · przykłady wykorzystania oddziaływania magnetycznego; · pole magnetyczne Ziemi · ferromagnetyki |
27.03.2020r. |
Właściwości magnetyczne przewodnika z prądem |
· pole magnetyczne wokół przewodnika z prądem; · doświadczenie Oersteda, opis i wnioski · wzajemne oddziaływanie przewodników, przez które płynie prąd elektryczny |
01.04.2020r. |
Elektromagnes - budowa i działanie. |
· działanie i budowa elektromagnesu; · Projekt i budowa prostego elektromagnes; · zastosowanie elektromagnesu. |
03.04.2020r. |
Oddziaływanie magnetyczne a silnik elektryczny. |
· jak siła elektrodynamiczna działa na przewodnik z prądem umieszczony w polu magnetycznym; · działanie silnika elektrycznego zasilanego prądem stałym. |
08.04.2020r. |
Powtórzenie wiadomości - magnetyzm. |
· proste zadania (lub problemy) dotyczące treści rozdziału Magnetyzm · zadania (lub problemy) bardziej złożone, ale typowe, dotyczące treści rozdziału Magnetyzm |
15.04.2020r. |
Właściwości magnesów i ich zastosowanie. |
· praca z tekstem: rozwiązywanie zadań na podstawie tekstu |
17.04.2020r. |
Powtórzenie wiadomości z działu Magnetyzm |
· opis doświadczeń i ich wnioski, rozwiązywanie zadań na podstawie opisu doświadczeń i ich wniosków (praca z tekstem) |
22.04.2020r. |
Test powtórzeniowy - magnetyzm. |
· podsumowanie wiadomości o magnetyzmie |
24.04.2020r. |
Sprawdzian wiadomości z działu Magnetyzm. |
|
29.04.2020r. |
Ruch drgający. |
· definicja i opis ruchu drgającego; · pojęcia amplituda drgań, okres i częstotliwość drgań; · położenie równowagi |
06.05.2020r. |
Wyznaczanie okresu i częstotliwości drgań wahadła. |
· przeprowadzenie własnego doświadczenia; wyznaczenie okresu drgań wahadła i sprawdzenie, że nie zależy on od amplitudy drgań |
08.05.2020r. |
Ruch drgający - zadania. |
· praca z tekstem · proste zadania dotyczące ruchu drgającego z wykorzystaniem związku między częstotliwością a okresem drgań; przelicza nie jednostek czasu · zadania bardziej złożone, ale typowe, dotyczące ruchu drgającego |
13.05.2020r. |
Przemiany energii w ruchu drgającym. |
· przemiany energii kinetycznej i energii potencjalnej sprężystości w ruchu drgającym na przykładzie ruchu wahadła oraz ruchu ciężarku zawieszonego na sprężynie |
15.05.2020r. |
Wykres ruchu drgającego. |
· opis ruchu drgającego w postaci graficznej jako wykres przedstawiający zależność położenia od czasu · proste zadania dotyczące przemian energii w ruchu drgającym i związane z wyznaczaniem amplitudy i okresu drgań na podstawie wykresu zależności położenia od czasu |
20.05.2020r. |
Fale mechaniczne |
· mechanizm przekazywania drgań między punktami ośrodka; · definicja ruchu falowego oraz fal harmonicznych; · wielkościami opisujące ruch falowy: amplituda fali, okres i częstotliwość fali, długość i prędkość fali |
22.05.2020r. |
Fale dźwiękowe. |
· mechanizm powstawania i rozchodzenia się fal dźwiękowych w powietrzu · charakterystyka cech dźwięku: wysokość dźwięku, głośność, barwa dźwięku · związek cech dźwięku z wielkościami fizycznymi charakterystycznymi dla drgań i fal · mechanizm wytwarzania dźwięków w wybranym instrumencie muzycznym |
Geografia kl.VIII
Data |
Temat lekcji |
Treści nauczania |
25.03.2020r. |
Wody powierzchniowe Ameryki. |
Rozmieszczenie rzek i jezior w Ameryce Północnej i Południowej Geneza jezior. |
30.03.2020r. |
Tornada i cyklony tropikalne w Ameryce Północnej. |
Powstawanie tornad Skutki tornad Powstawanie i budowa cyklonów tropikalnych Skutki cyklonów tropikalnych. |
08.04.2020r. |
W Amazonii. |
Środowisko przyrodnicze Amazonii Warstwy lasu równikowego Świat roślin i zwierząt w Amazonii Gospodarcza eksploatacja Amazonii Zagrożenia ekologiczne Amazonii.
|
22.04.2020r. |
Ludność Ameryki. |
Zróżnicowanie etniczne i kulturowe Ameryki Wielkie migracje Sytuacja rdzennej ludności. |
27.04.2020r. |
Urbanizacja w Ameryce. |
Rozmieszczenie ludności Rozwój miast Megalopolis, największe miasta Skutki urbanizacji Przyczyny i warunki życia ludności |
06.05.2020r. |
Kanada - środowisko przyrodnicze a rozwój rolnictwa. |
Cechy położenia geograficznego Kanady Ukształtowanie powierzchni Zróżnicowanie klimatu Rolnictwo i jego cechy Surowce, przemysł i handel Kanady. |
11.05.2020r. |
Stany Zjednoczone - potęga gospodarcza świata. |
Cechy położenia geograficznego Poziom rozwoju na podstawie wskaźników ekonomicznych Rozwój przemysłu i jego działy Znaczenie przemysłu nowoczesnych technologii Rola Doliny Krzemowej Rozwój usług Rola i znaczenie rolnictwa |
20.05.2020r. |
Utrwalenie wiadomości z działu „Ameryka Północna i Ameryka Południowa”. |
Środowisko przyrodnicze Ameryki Tornada i cyklony tropikalne W Amazonii Ludność Ameryki Urbanizacja w Ameryce Kanada – środowisko przyrodnicze Stany Zjednoczone – potęga gospodarcza świata. |
Historia kl. VIII
Data lekcji |
Temat lekcji |
Realizowane treści |
25.03.2020 |
Rozpad bloku wschodniego / platforma epodreczniki, podręcznik, karta pracy z zeszytu ćwiczeń |
- zmiany sytuacji międzynarodowej w l.80., - wydarzenia Jesieni Ludów, - zjednoczenie Niemiec, - rozpad ZSRS |
27.03.2020 |
Rozpad bloku wschodniego – Jesień Ludów / platforma edukacyjna epodreczniki, podręcznik |
- wydarzenia w Polsce, na Węgrzech i Czechosłowacji |
31.03.2020 |
Początek III Rzeczypospolitej./ platforma epodreczniki, podręcznik. |
- ustalenia obrad Okrągłego Stołu, - wyniki częściowo wolnych wyborów w czerwcu 1989, - decyzje rządu Mazowieckiego |
1.04.2020 |
Upadek komunizmu – powtórzenie wiadomości.platforma epodreczniki, podręcznik. / |
- początki opozycji demokratycznej w Polsce, - powstanie Solidarności, - stan wojenny, - rozpad bloku wschodniego, - początek III Rzeczypospolitej. |
8.04.2020 |
Upadek komunizmu – analiza tekstów źródłowych. / podręcznik, karta pracy |
- początki opozycji demokratycznej w Polsce, - powstanie Solidarności, - stan wojenny, - rozpad bloku wschodniego, - początek III Rzeczypospolitej. |
15.04.2020 |
Europa po rozpadzie ZSRS. / podręcznik, karta pracy na onedrive |
- przemiany w Europie Środkowo Wschodniej po 1989, - wydarzenia w Rosji i krajach postsowieckich, - wydarzenia wojny domowej w byłej Jugosławii |
22.04.2020 |
Konflikty na świecie po 1989 r. / podręcznik, katra pracy. |
- rozwój państw Dalekiego Wschodu, - problemy państw afrykańskich, - konflikty zagrażające światowemu pokojowi. |
24.04.2020 |
Polska w latach 90. XX wieku. / podręcznik, karta pracy. |
- przemiany polityczne w Polsce po 1989, - reformy gospodarcze, - napięcia społeczne spowodowane reformami gospodarczymi. |
28.04.2020 |
Polska w NATO i UE. / google classroom, podrećznik. |
- sukcesy polskiej polityki zagranicznej, - droga Polski do NATO, - przystąpienie Polski do UE |
29.04.2020 |
Świat w erze globalizacji. / google classroom, podręcznik. |
- różne przejawy globalizacji, - cele ruchów antyglobalistycznych, - przemiany społeczne i kulturowe. |
6.05.2020 |
Test – Upadek komunizmu, google classroom. |
- początki opozycji demokratycznej w Polsce, - powstanie Solidarności, - stan wojenny, - rozpad bloku wschodniego, - początek III Rzeczypospolitej. |
8.05.2020 |
Wyzwania współczesnego świata. / google classroom, meet, podrecznik. |
- problemy współczesnego świata i próby ich rozwiązania, - nierówności społeczne na świecie, - zagrożenie terroryzmem. |
12.05.2020 |
Polska i świat w nowej epoce – powtórzenie wiadomości. |
- Europa po rozpadzie ZSRS, - konflikty na świecie, - Polska w latach 90. XX wieku, - Polska w NATO i UE, - świat w erze globalizacji, - wyzwania współczesnego świata. |
13.05.2020 |
Polska i swiat w nowej epoce – analiza tekstów źródłowych. / podręcznik, calssroom. |
- Europa po rozpadzie ZSRS, - konflikty na świecie, - Polska w latach 90. XX wieku, - Polska w NATO i UE, - świat w erze globalizacji, - wyzwania współczesnego świata. |
20.05.2020 |
Polska i świat w nowej epoce – test. / classroom. |
- Europa po rozpadzie ZSRS, - konflikty na świecie, - Polska w latach 90. XX wieku, - Polska w NATO i UE, - świat w erze globalizacji, - wyzwania współczesnego świata. |
22.05.2020 |
Co się działo na świecie? - w latach 1939-1949. / podręczik, classroom, epodreczniki. |
- najważniejsze i najciekawsze wydarzenia historyczne, - postaci historyczne mające wpływ na losy świata. |
Informatyka kl. VIII
Data |
Temat |
Treści nauczania. |
02.04.2020r. 07.04.2020r. 16.04.2020r. |
Prezentacja w Power Point-kard. Stefan Wyszyński- Święto Szkoły |
-wykorzystywanie rozmaitych elementów multimedialnych, wykonanie atrakcyjnej oraz poprawnej merytorycznie prezentacji multimedialnej. · wyszukiwanie w internecie materiałów do prezentacji
|
21.04.2020r. |
Baner-„Zostań w domu” |
wklejanie na obrazy obiektów skopiowanych z innych plików • dopasowywanie wielkości wstawionych obiektów do tworzonej kompozycji • stosowanie opcji obracania obiektu
|
30.04.2020r. |
Plakat-3 Maja |
· wstawianie w dowolny sposób obrazu do dokumentu tekstowego. · przygotowanie plakatu informującego o określonym wydarzeniu
|
05.05.2020r. 14.05.2020r. |
Folder szkoły |
· samodzielnie wstawianie różnych obiektów do dokumentu tekstowego i modyfikowanie, uwzględniające przeznaczenie dokumentu. · wstawianie przypisów dolnych w dokumencie tekstowym · dzielenie całego tekstu na kolumny
|
19.05.2020r |
Mój dzień w czasach Epidemii |
tworzenie prezentacji multimedialnej z zachowaniem zasad dobrej prezentacji nagrywanie krótkich filmów do prezentacji multimedialnej |
J. ANGIELSKI KLASA VIII
25.03. - Przygotowania do egzaminu - ćwiczenia leksykalno - gramatyczne. Dialogi , opis.
30.03. - Przygotowania do egzaminu - ćwiczenia leksylalno-gramatyczne . Wypowiedz pisemna, uzupełnianie fragmentów zdań.
01.04. - Próbny egzamin z j. angielskiego.
02.04. - Konstrukcje z used to oraz would. Uzupełnianie zdań według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
06.04. - Kolejność przymiotników w zdaniu. Wypowiedzi według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
07.04. - Skills checkpoint - ćwiczenia typu egzaminacyjnego. Opis , ikonografika, dialogi, uzupełnianie zdań.
08.04. – Present Perfect i Past Perfect - utrwalenie wiadomości. Wypowiedzi według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
15.04. - Analizowanie formy tekstu Cities beneath the sea. Analiza ,opis, rozmowa
16.04. - Omawiamy próbny egzamin ósmoklasisty.
20.04. - Co możemy zrobić, żeby poprawić sytuację ekologiczną? - wypowiedź pisemna, rozmowa
21.04. - Przyimki - dobieranie odpowiedzi / wybór poprawnej opcji. Dobieranie i wybór odpowiednich zdań, zastosowanie reguł gramatycznych.
22.04. - Słuchanie - przewidywanie poprawnych odpowiedzi. Dialogi.
27.04. - Zastosowanie przedimka określonego i nieokreślonego. Wypowiedzi według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
29.04. -Stosowanie popularnych wyrażeń w wypowiedziach pisemnych. Wypowiedzi pisemne.
30.04. - Powtórzenie wiadomości przed sprawdzianem. Dialogi, opis , wyrazy wspierane obrazkami, zastosowanie reguł gramatycznych.
05.05. - Rozumienie ze słuchu - na podstawie informacji podanych w nagraniu odpowiadamy na pytania . Dialogi , rozmowa.
06.05. - Znajomość środków językowych - ćwiczenia gramatyczne. Wypowiedzi według wzoru, zastosowanie reguł gramatycznych.
11.05. – Robimy zadania egzaminacyjne. Teksty narracyjne.
13.05. – Zadania egzaminacyjne – wypowiedz pisemna.
14.05. – Mowa zależna – tworzenie. Zastosowanie reguł gramatycznych, rozmowa.
18.05 – Mowa zależna – ćwiczenia gramatyczne. Zastosowanie reguł gramatycznych, wypowiedzi według wzoru.
19.05. – Zadania egzaminacyjne – ćwiczenia leksykalno – gramatyczne. Zastosowanie reguł gramatycznych, wypowiedzi według wzoru.
20.05. – Strategie egzaminacyjne – rozumienie kontekstowe. Teksty narracyjne.
JĘZYK NIEMIECKI KLASA VIII
Realizację kolejnych tematów z dwóch ostatnich działów poprzedziło podsumowanie rozdziału 4, po którym przeprowadzono w sposób zdalny sprawdzian wiadomości. Treści z następnych rozdziałów są realizowane zgodnie z podstawą programową, programem nauczania i wg opracowanego na początku roku rozkładu materiału. Uczniowie w sposób zdalny realizują wszystkie kompetencje językowe, opanowują prawności i umiejętności, w tym rozumienie tekstu czytanego, słuchanego (poprzez przesyłane w załączniku do lekcji pliki mp3), pisanie czy krótką wypowiedź (zamiast ustnej pisemną).
27.03.2020 Wie sieht das Zimmer eines Teenagers? (opis pokoju)
31.03.2020 Fokus Wiederholung. Powtórzenie wiadomości. (mój dom)
03.04.2020 Grammatik kompakt. Utrwalenie gramatyki. (przyimki z celownikiem, zastosowanie rodzajników)
07.04.2020 Sprawdzian wiadomości z rozdziału: Mein Zuhause.
10.04.2020 Wielki Piątek
14.04.2020 Dzień wolny
17.04.2020 Wo befindet sich die Apotheke? (budynki i miejsca w mieście)
21.04.2020 Wie komme ich zum Bahnhof? (zwroty do opisu drogi)
24.04.2020 Wegbeschreibung – ćwiczenia gramatyczno-leksykalne. (opis drogi)
28.04.2020 Wohin soll ich das tun. (wo? i wohin? – dopełnienie w III i IVp.)
01.05.2020 Dzień wolny
05.05.2020 Tag der offenen Tür. (rozumienie tekstu czytanego)
08.05.2020 Grammatik kompakt (przyimki z biernikiem, orientacja w terenie)
12.05.2020 Fokus Wiederholung (powtórzenie wiadomości )
15.05.2020 Ins Kino oder ins Theater (do kina czy teatru – słownictwo tematyczne)
19.05.2020 Ich schlane vor, das zu sehen. (wycieczki – planowanie, opis)
22.05.2020 Ćwiczenia gramatyczno-leksykalne. (konstrukcja bezokolicznikowa z „zu”)
Opracowała: B. Metryka
Język polski kl. VIII
l. p. |
Data |
Tematy lekcji |
Treści programowe |
1. |
26.03. |
Ćwiczenia redakcyjne – życiorys i CV |
wyszukiwanie w tekście potrzebnych informacji; wzbogacanie słownictwa potrzebnego do danych form wypowiedzi; redagowanie życiorysu oraz CV |
2. |
27.03. |
Rodzaje fotografii |
rozwijanie zainteresowań dotyczących fotografii; tworzenie notatki na temat wartości estetycznych fotografii; |
3. |
30.03. |
Próbny egzamin z języka polskiego. |
czytanie ze zrozumieniem różnych tekstów kultury; rozwiązywanie testu z wykorzystaniem swojej wiedzy i umiejętności; pisanie rozprawki lub opowiadania na zadany temat; |
4. |
30.03. |
Próbny egzamin z języka polskiego. |
czytanie ze zrozumieniem różnych tekstów kultury; rozwiązywanie testu z wykorzystaniem swojej wiedzy i umiejętności; pisanie rozprawki lub opowiadania na zadany temat; |
5. |
02.04. |
Powtarzamy problematykę wybranych lektur. |
utrwalanie problematyki lektur obowiązkowych –„Zemsta”, „Syzyfowe prace”, „Pamiętnik z powstania warszawskiego”; wykorzystywanie w interpretacji kontekstu historycznego, narodowego i etycznego; gromadzenie materiału rzeczowego potrzebnego do tworzenia wypowiedzi; |
6. |
03.04. |
Ćwiczenia redakcyjne – ogłoszenie wyborcze, rozprawka, wywiad |
porządkowanie zdobytych informacji; kształcenie umiejętności formułowania wypowiedzi zgodnie z normą wzorcową; redagowanie ogłoszenia, rozprawki, wywiadu; |
7. |
03.04. |
Rozwiązujemy test „Władza” |
czytanie ze zrozumieniem różnych tekstów kultury; rozwiązywanie testu z wykorzystaniem swojej wiedzy i umiejętności; pisanie rozprawki lub wywiadu na zadany temat; |
8. |
06.04. |
Piękno często bywa ukryte –„Wspomnienia wojenne” |
określanie problematyki utworu; wykorzystywanie w interpretacji wiedzy o historii i kulturze; układanie pytań do tekstu; formułowanie opinii; |
9. |
06.04. |
Czy można zachwycić się codziennością – „Szare eminencje zachwytu” Mirona Białoszewskiego |
charakteryzowanie sytuacji lirycznej utworu; wyszukiwanie w tekście potrzebnych informacji; redagowanie spójnego tekstu; |
10. |
06.04. |
Co mówią o nas nasze imiona i nazwiska? |
wyszukiwanie w tekście potrzebnych informacji; poznanie normy językowej dotyczącej odmiany nazwisk; |
11. |
16.04 |
Odmiana nazwisk męskich i żeńskich |
wykorzystywanie normy językowej do odmiany nazwisk ; wykonywanie ćwiczeń praktycznych w odmianie nazwisk; |
12. |
17.04. |
O nazwach miejscowości |
wyszukiwanie w tekście potrzebnych informacji; poprawne tworzenie i zapisywanie nazw mieszkańców miast; rozróżnianie złożeń i zrostów; poznanie normy językowej dotyczącej odmiany nazw miejscowych i stosowanie jej w ćwiczeniach; |
13. |
17.04. |
Błędy językowe w naszych zadaniach |
wyszukiwanie w określonych źródłach potrzebnych informacji; rozpoznawanie błędów językowych i stosowanie poprawnych form; |
14. |
20.04. |
Błędy leksykalne. |
rozpoznawanie błędów leksykalnych ; poprawne stosowanie imiesłowowego równoważnika zdania w wypowiedzeniu; |
15. |
20.04. |
Błędy stylistyczne |
rozpoznawanie błędów stylistycznych i poznanie rodzajów; wyjaśnianie znaczenia wyrazów o podobnym brzmieniu lub pisowni; |
16. |
20.04. |
Ukryte piękno we fragmencie powieści Doroty Terakowskiej |
na podstawie utworu literackiego odwoływanie się do wartości uniwersalnych; wyszukiwanie we fragmencie odpowiednich informacji; wyjaśnianie znaczenia tytułu; przeprowadzanie wnioskowania jako elementu wywodu argumentacyjnego; |
17. |
23.04. |
To, co piękne, nie przemija, |
układanie pytań do tekstu; formułowanie własnych opinii na temat duchowego piękna; |
18. |
24.04 |
Powtórzenie wiadomości z działu VII – utwory literackie |
na podstawie poznanych tekstów odwoływanie się do wartości uniwersalnych; wykorzystywanie w interpretacji utworów literackich potrzebnych kontekstów; |
19. |
27.04. |
Powtórzenie wiadomości o nazwach miejscowości i typach błędów |
stosowanie normy językowej dotyczącą odmiany nazw osobowych i miejscowych; rozróżnianie normy językowej wzorcowej oraz użytkowej; rozpoznawanie błędów w wypowiedzeniach; |
20. |
27.04. |
Sprawdzian po rozdziale VII |
czytanie ze zrozumieniem tekstu; rozwiązywanie testu z wykorzystaniem swojej wiedzy i umiejętności; |
21. |
30.04. |
Powtórzenie wiadomości z antyku – mity greckie, Biblia |
utrwalanie problematyki lektur obowiązkowych; gromadzenie materiału rzeczowego potrzebnego do tworzenia wypowiedzi; |
22. |
07.05. |
Rozwiązujemy test |
czytanie ze zrozumieniem różnych tekstów kultury; rozwiązywanie testu z wykorzystaniem swojej wiedzy i umiejętności; |
23. |
08.05. |
Piszemy rozprawkę do testu |
pisanie rozprawki na zadany temat; redagowanie tekstu poprawnego pod względem formy i treści; |
24. |
11.05. |
Powtórzenie wiadomości o odmiennych częściach mowy |
rozpoznawanie różne części mowy i odmienianie; tworzenie poprawnych związków frazeologicznych; stopniowanie przymiotników i przysłówków; |
25. |
11.05. |
Nieodmienne części mowy – powtórzenie wiadomości |
odróżnianie odmienne części mowy od nieodmiennych; przypomnienie zasad interpunkcji przed spójnikami; korzystanie z różnych źródeł informacji; |
26. |
14.05. |
Powtarzamy wiadomości z oświecenia – I, Krasicki „Bajki” , „Żona modna” |
utrwalanie problematyki lektur obowiązkowych – analizowanie poznanych bajek i satyr; określanie cech gatunkowych bajki i satyry; nazywanie prawd życiowych w poznanych utworach; gromadzenie materiału rzeczowego potrzebnego do tworzenia wypowiedzi; |
27. |
15.05. |
Wypowiedzenie i jego części - powtórzenie |
nazywanie części mowy; rozpoznawanie części zdania i omawianie ich funkcji składniowych w wypowiedzeniach; odróżnianie zdania pojedynczego od zdania złożonego i równoważnika zdania; |
28. |
15.05. |
Adam Mickiewicz i jego utwory |
określanie wpływu historii na twórczość poety; wykorzystywanie w interpretacji kontekstu biograficznego, historycznego; gromadzenie materiału rzeczowego potrzebnego do tworzenia wypowiedzi; |
29. |
18.05. |
Pozytywizm – B, Prus i H, Sienkiewicz. |
wykorzystywanie w interpretacji elementów wiedzy o historii i kulturze; podejmowanie dyskusji związanej ze światem wartości; gromadzenie materiału rzeczowego potrzebnego do tworzenia wypowiedzi; |
30. |
18.05. |
Zdania złożone – powtórzenie wiadomości |
określanie typów zdań złożonych podrzędnie i współrzędnie; wykonywanie przekształceń na cudzym tekście; rozwijanie nawyku systematycznego uczenia się; |
31. |
18.05. |
Wiersze L. Staffa i C, Norwida |
analizowanie znajdujących się w wierszach elementów świata przedstawionego; rozpoznawanie środków stylistycznych i określanie ich funkcji; rozpoznawanie cech liryki; |
32. |
21.05. |
Poezja w dwudziestoleciu międzywojennym |
określanie sytuacji lirycznej utworów; analizowanie w wierszach elementy świata przedstawionego; rozpoznawanie środków stylistycznych i określanie ich funkcji; rozpoznawanie cech liryki; |
33. |
22.05. |
Słowotwórstwo – powtórzenie wiadomości |
rozpoznawanie wyrazu podstawowego i pochodnego; określanie rodzaju formantu i pojęcie podstawy słowotwórczej; poznanie zasad tworzenia wyrazów złożonych, odróżnianie ich typów; |
Religia Klasa VIII |
|||
L.P |
Data |
Temat |
Treści |
1. |
25.03.2020 |
Nabożeństwa Wielkiego Postu
|
Znaczenie Nabożeństw Wielkopostnych. Kształtowanie postawy właściwego przeżycia Wielkiego Postu.
|
2. |
31.03.2020 |
Sakrament pokuty i pojednania |
Sakrament pokuty i pojednania spotkaniem z Bogiem, który jednoczy nas ze sobą i ludźmi.
|
3. |
01.04.2020 |
Twoja kondycja twoje życie |
Postawa wierności i zaufania wobec przebaczającego Boga. Ukazanie rekolekcji wielkopostnych
|
4. |
07.04.2020 |
Wielki Tydzień - Tajemnica naszego zbawienia |
Postawa wdzięczności Jezusowi za Jego Ofiarę dla naszego zbawienia.
|
5. |
08.04.2020 |
Triduum Paschalne |
Ofiara dla naszego zbawienia: sens Triduum Paschalnego.
|
6. |
15.04.2020 |
Święte Dni Paschalne |
Religijny wymiar Świąt Wielkanocnych. Postawa wdzięczności Jezusowi za Jego Ofiarę dla naszego zbawienia.
|
7. |
21.04.2020 |
Chrześcijanin powołany do życia błogosławieństwami |
Koncepcja szczęścia zawarta Postawa wolności i odpowiedzialności, oparta na prawie Błogosławieństw.
|
8. |
22.04.2020 |
Odkryłem miłość, czyli rzecz o Bożym Miłosierdziu |
Ukazanie wartości uczynków miłosierdzia w codziennym życiu. Wychowanie do wypełniania uczynków miłosierdzia w codziennym życiu.
|
9. |
28.04.2020 |
Odkryłem miłość, czyli rzecz o Bożym Miłosierdziu cz.II |
Kształtowanie postawy miłosierdzia wobec bliźnich
|
10. |
29.04.2020 |
Z dawna Polski Tyś Królową |
Maryja – Królowa Polski: kult maryjny. Postawa oddawania czci Maryi. |
11. |
05.05.2020 |
Prawo naturalne |
Pojęcie prawa naturalnego i podkreślenie obiektywnego charakteru norm moralnych. Postawa odpowiedzialności za życie zgodne z zasadami prawa naturalnego.
|
12. |
06.05.2020 |
Jak wybieram? - moralność czynów ludzkich |
Życie moralne chrześcijanina. Postawa odpowiedzialności za swoje czyny.
|
13. |
12.05.2020 |
Sumienie miejscem spotkania i dialogu |
Sumienie – miejsce spotkania i dialogu z Bogiem. Rodzaje sumienia. Postawa odpowiedzialności
|
14. |
13.05.2020 |
Chrystus kształtuje moje sumienie. |
Postawa odpowiedzialności
|
15. |
19.05.2020 |
Prawo objawione |
Zbawczy charakter prawa objawionego – Dekalogu. Postawa wdzięczności Bogu
|
16. |
20.05.2020 |
Przykazania – drogowskazy w wędrówce przez życie. |
Autorytet Boga a normy moralne; przykazania jako drogowskazy w życiu. Postawa odpowiedzialności
|
Klasa VIII
Data |
Temat lekcji |
Treści nauczania |
25.03 |
Ćwiczenia kształtujące cz.I |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
26.03 |
Styl grzbietowy - ćwiczenia dla średnio zaawansowanych |
Kształtowanie prawidłowych nawyków w stylu grzbietowym |
30.03 |
Podstawowe zasady gry w koszykówkę. |
Przepisy gry-czas gry, boisko, przewinienia, błędy |
31.03 |
Rzut do kosza jednorącz z miejsca |
Doskonalenie wybranych elementów technicznych z koszykówki |
1.04 |
Ćwiczenia kształtujące cz.II |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
2.04 |
Początki nowożytnych Igrzysk Olimpijskich. |
Zapoznanie z historią ruchu olimpijskiego |
6.04 |
Ćwiczenia z niestandardowymi przyborami |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
8.04 |
Podstawowe przepisy gry w piłkę nożną. |
Przepisy gry-czas gry, boisko, przewinienia, błędy |
15.04 |
Ćwiczenia w domu - cz. IV |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
16.04 |
Piłka ręczna. Gra bramkarza |
Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki ręcznej |
20.04 |
Rzut z przeskokiem. PR |
Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki ręcznej |
21.04 |
Ćwiczenia w domu. cz.V |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
22.04 |
Rzuty sytuacyjne PR |
Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki ręcznej |
23.04 |
Doskonalenie oddychania w kraulu |
Kształtowanie prawidłowych nawyków w kraulu |
23.04 |
Doskonalenie pracy rąk w kraulu |
Kształtowanie prawidłowych nawyków w kraulu |
27.04 |
Wielcy sportowcy - Irena Szewińska |
Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu |
28.04 |
Ćwiczenia w domu. cz.VI |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
29.04 |
Gwiazdy światowej koszykówki - Michael Jordan |
Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu |
30.04 |
Gwiazdy sportu - Otylia Jędrzejczak |
Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu |
5.05 |
Ćwiczenia w domu cz.VII |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
7.05 |
Technika pływania stylem klasycznym. |
Kształtowanie prawidłowych nawyków w stylu klasycznym |
7.05 |
Gwiazdy sportu - Michael Phelps |
Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu |
11.05 |
Uderzenie piłki prostym podbiciem. PN |
Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki nożnej |
12.05 |
Ćwiczenia w domu cz.VIII |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
13.05 |
Sport olimpijski . Medale Polaków na Igrzyskach Olimpijskich |
Zapoznanie z historią ruchu olimpijskiego |
14.05 |
Największe sukcesy polskiej siatkówki. MŚ 2018 |
Ważne wydarzenia z historii polskiego sportu |
18.05 |
Historia sportu. Igrzyska w antycznej Grecji |
Zapoznanie z historią ruchu olimpijskiego |
20.05 |
Odbicie piłki sposobem górnym. PS |
Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki siatkowej |
21.05 |
Styl zmienny w pływaniu |
Zapoznanie z podstawowymi stylami pływackimi |
21.05 |
Ciekawe postacie z historii pływania |
Zapoznanie z biografią wybitnej postaci z historii sportu |
WOS KL VIII
Lp. |
Data |
Temat |
Treści nauczania
|
1 |
26 03 2020 |
Sądy i trybunały |
Zasady działania sądów, rodzaje sądów, prokurator i obrońca |
2 |
30 03 2020 |
Hierarchia sądów polskich |
Trybunał Stanu, Trybunał Konstytucyjny, rodzaje i hierarchia sądów |
3 |
01 04 2020 |
Organizacje obywatelskie |
Społeczeństwo obywatelskie, związki zawodowe, swoboda zrzeszania się, NSZZ „Solidarność” |
4 |
06 04 2020 |
Rodzaje wolontariatu |
Organizacje pożytku publicznego, organizacje młodzieżowe, stowarzyszenia, fundacje, |
5 |
15 04 2020 |
Media i opinia publiczna |
Mass media ,funkcje mediów , sondaże, opinia publiczna |
6 |
20 04 2020 |
Reklama i kampanie społeczne |
Funkcje reklamy, akcje informacyjne, zawód dziennikarza, fakty, opinie, kampanie społeczne |
7 |
23 04 2020 |
Podsumowanie wiadomości |
Wyszukiwanie w prasie, Internecie informacji, wyrażanie swoich opinii, władza sądownicza |
8 |
27 04 2020 |
Kancelaria Premiera, Kancelaria Prezydenta |
Obsługa organizacyjna, prawna, techniczna, merytoryczna, przygotowanie dokumentów, biuletynów, oświadczeń itp |
9 |
29 04 2020 |
Polska polityka zagraniczna |
Kierunki polskiej polityki zagranicznej, współpraca międzynarodowa, ambasadorzy i konsulowie |
10 |
07 05 2020 |
Organizacja Narodów Zjednoczonych |
Organizacje międzynarodowe , główne organy, cele zrównoważonego rozwoju, Powszechna Deklaracja Praw Człowieka |
11 |
11 05 2020 |
Pakt Północnoatlantycki |
Współpraca międzynarodowa, główne cele działalności NATO, organy zarządzające |
12 |
13 05 2020 |
Zjednoczona Europa |
Etapy integracji, rola wybitnych polityków, cele zjednoczonej Europy |
13 |
18 05 2020 |
Funkcjonowanie Unii Europejskiej |
Główne organy polityczne UE, uprawnienia, akty prawa unijnego, zasady funkcjonowania UE |
14 |
21 05 2020 |
Polska w Unii Europejskiej |
Obywatelstwo UE, fundusze unijne, europejski rynek wewnętrzny |
MATEMATYKA KLASA VIII |
||
TERMIN |
TEMAT |
TREŚCI NAUCZANIA |
25 III |
Objętość i pole powierzchni graniastosłupa. |
obliczanie objętości graniastosłupa o danym polu podstawy i danej wysokości obliczanie objętości graniastosłupa prawidłowego zamiana jednostek objętości, wykorzystując zamianę jednostek długości rozwiązywanie prostych zadań tekstowych z wykorzystaniem objętości i odpowiednich jednostek przedstawianie objętości graniastosłupa w postaci wyrażenia algebraicznego rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych obliczanie pola powierzchni graniastosłupa przy danej wysokości i danym polu podstawy rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych dotyczących obliczania pola powierzchni graniastosłupa, także w sytuacjach praktycznych |
26 III |
Obliczanie pola powierzchni graniastosłupa. |
|
27 III |
Ćwiczenia w obliczaniu pól graniastosłupów. Rysowanie siatek graniastosłupów. |
rysowanie siatki danego graniastosłupa obliczanie pola powierzchni graniastosłupa na podstawie danych opisanych na siatce posługiwanie się różnymi siatkami graniastosłupów; porównywanie różnych siatek tej samej bryły |
31 III |
Próbny Egzamin Ósmoklasisty. |
Próbny Egzamin Ósmoklasisty CKE – online. |
2 IV |
Długości odcinków w ostrosłupach. |
obliczanie wysokości ostrosłupa w prostych przypadkach odczytywanie danych z rysunku rzutu ostrosłupa rozwiązywanie prostych oraz wieloetapowych zadań tekstowych na obliczanie odcinków w ostrosłupach |
3 IV |
Objętość ostrosłupa. |
obliczanie objętości ostrosłupa o danym polu podstawy i danej wysokości obliczanie objętość ostrosłupa prawidłowego zamiana jednostek objętości rozwiązywanie prostych i wieloetapowych zadań tekstowych z wykorzystaniem objętości i odpowiednich jednostek |
3 IV |
Pole powierzchni ostrosłupa. |
rysowanie siatki danego ostrosłupa obliczanie pola powierzchni ostrosłupa przy danej wysokości i danym polu podstawy obliczanie pola powierzchni ostrosłupa na podstawie danych opisanych na siatce porównywanie różnych siatek tej samej bryły rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych dotyczące obliczania pola powierzchni ostrosłupa, także w sytuacjach praktycznych przedstawianie pole ostrosłupa w postaci wyrażenia algebraicznego projektowanie siatek ostrosłupów |
7 IV |
Bryły - zadania. |
obliczanie w prostych przypadkach objętości i pola powierzchni brył powstałych z połączenia graniastosłupów i ostrosłupów obliczanie w złożonych przypadkach objętości i pola powierzchni nietypowych brył rozwiązywanie wieloetapowych zadań tekstowych na obliczanie pola powierzchni ostrosłupa i graniastosłupa, także w sytuacjach praktycznych |
8 IV |
Bryły - zadania interaktywne. |
|
16 IV |
Bryły - ćwiczenia. |
|
17 IV |
Geometria przestrzenna - powtórzenie wiadomości. |
Utrwalenie wiadomości i umiejętności zawartych w Podstawie Programowej w punktach: X, XI i XIV
Realizowane treści: · Graniastosłupy i ostrosłupy · Długości odcinków w graniastosłupach · Objętość graniastosłupa · Pole powierzchni graniastosłupa · Długości odcinków w ostrosłupach · Objętość ostrosłupa · Pole powierzchni ostrosłupa · Bryły – zadania |
17 IV |
Ćwiczenia powtórzeniowe. |
|
21 IV |
Wielościany - zadania egzaminacyjne. |
Rozwiązywanie zadań CKE dotyczących wielościanów |
22 IV |
Liczba pi i długość okręgu. |
rozwiązywanie prostych zadań na obliczanie długości okręgu rozwiązywanie prostych zadań na obliczanie promienia i średnicy okręgu obliczanie wartości wyrażeń zawierających liczbę π rozwiązywanie wieloetapowych zadania tekstowe na obliczanie długości okręgu |
23 IV |
Pole koła. |
obliczanie promienia koła przy danym polu obliczanie obwodu koła przy danym polu obliczanie pola figury z uwzględnieniem pola koła |
24 IV |
Poprawa sprawdzianu z figur na płaszczyźnie. |
Poprawa ocen sprawdzianu z działu III. |
28 IV |
Sprawdzian wiadomości - bryły. |
Sprawdzian wiadomości powtórzonych 17 IV |
30 IV |
Obliczanie długości okręgu i pola koła. |
obliczanie długości okręgu obliczanie promienia i średnicy okręgu obliczanie pola koła obliczanie promienia koła przy danym polu obliczanie obwodu koła przy danym polu |
5 V |
Długość okręgu i pole koła - rozwiązywanie zadań. |
podawanie przybliżonej wartości odpowiedzi w zadaniach tekstowych rozwiązywanie prostych zadań tekstowych z wykorzystaniem długości okręgu i pola koła rozwiązywanie prostych zadań tekstowych na obliczanie pola pierścienia kołowego obliczanie pola i obwodu figury powstałej z kół o różnych promieniach obliczanie pola pierścienia kołowego o danych średnicach |
6 V |
Długość okręgu i pole koła - zadania. |
|
7 V |
Długość okręgu i pole koła - zadania różne. |
|
8 V |
Długość okręgu i pole koła - zadania z kontekstem realistycznym. |
rozwiązywanie zadań na obliczanie obwodu koła w sytuacjach praktycznych rozwiązywanie zadań tekstowych, w których zmieniają się pole i obwód koła |
12 V |
Oś symetrii i środek symetrii figury. |
wskazywanie osi symetrii figury rozpoznawanie wielokątów osiowosymetrycznych i środkowo symetrycznych wskazywanie środka symetrii w wielokątach foremnych uzupełnianie rysunku tak, aby nowa figura miała oś symetrii lub środek symetrii znajdowanie punktu symetrycznego do danego względem danej osi podawanie liczby osi symetrii figury |
14 V |
Oś symetrii i środek symetrii figury – ćwiczenia. |
|
15 V |
Konstrukcja symetralnej odcinka i dwusiecznej kąta. |
Konstruowanie symetralnej odcinka Konstruowanie dwusiecznej kąta |
15 V |
Symetralna odcinka i dwusieczna kąta – ćwiczenia. |
rozpoznawanie symetralnej odcinka i dwusiecznej kąta rozwiązywanie zadań wykorzystując własności symetralnej i dwusiecznej kąta |
19 V |
Koła i okręgi. Symetrie – powtórzenie wiadomości. |
Utrwalenie wiadomości i umiejętności zawartych w Podstawie Programowej w punktach: XIV i XV
Realizowane treści: · Długość okręgu · Pole koła · Długość okręgu i pole koła – zadania · Oś symetrii i środek symetrii figury · Symetralna odcinka i dwusieczna kąta |
20 V |
Reguła mnożenia – na czym polega? |
stosowanie reguły mnożenia (w prostych przypadkach) ilustrowanie drzewkiem prostej i wieloetapowej sytuacji zadaniowej badanie ile jest możliwości wyboru |
21 V |
Rozwiązywanie zadań z zastosowaniem reguły mnożenia. |
|
22 V |
Zastosowanie reguły mnożenia. |
rozpoznawanie, kiedy zastosować regułę dodawania, a kiedy regułę mnożenia stosowanie reguły dodawania i mnożenia do zliczania par elementów w sytuacjach wymagających rozważenia np. trzech przypadków stosowanie reguły dodawania i mnożenia do zliczania par elementów w sytuacjach wymagających rozważenia wielu przypadków |
ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ KLASA VIII |
||
TERMIN |
TEMAT |
TREŚCI NAUCZANIA |
27 III |
Krótki kurs mnemotechniki. |
· quiz o stylach uczenia się · prezentacja ze strony ore.edu.pl o sposobach uczenia się |
1 IV |
Jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości? Sposoby radzenia sobie ze stresem. |
· udostępnienie materiału autorstwa pedagoga szkolnego · zachęcenie do zastanowienia się co sprawia nam przyjemność i stworzenie własnej planszy z czynnościami wprowadzającymi w pozytywny nastrój |
15 IV |
Jak zwiększyć asertywność? |
· oglądanie materiałów video z serwisu Youtube o asertywności |
24 IV |
Czy istnieje przepis na miłość? |
· oglądanie materiałów video z serwisu Youtube o tym, czym jest miłość · zachęcenie do odpowiedzi na pytanie z tematu zajęć |
29 IV |
Cyberprzemoc. |
· materiał video na serwisie Youtube nt. cyberprzemocy · wyjaśnienie zasad logowania w serwisie Classroom |
8 V |
Stereotypy - przyjmowanie postaw. |
· prezentacja „Stereotypy i uprzedzenia” · zapoznanie z Rozporządzeniem Dyrektora w sprawie zdalnego nauczania |
13 V |
Porozmawiajmy o pozorach. |
· rozmowa poprzez video Meet Classroom · zastanowienie się czym są pozory oraz czy warto wierzyć pozorom |
22 V |
Kardynał Stefan Wyszyński – nasz patron. |
· zapoznanie z materiałami o życiu Kardynała Stefana Wyszyńskiego |