• 1 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 2 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 3 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 4 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
  • 5 Koronawirus
    W związku z sytuacją epidemiologiczną zajęcia odbywają się drogą elektroniczną
baner

Klasa IV

 

J. polski – kl. IV

Data

 

Temat

Treści nauczania

25.05.2020

"Dziękuję Ci, Mamo..." - piszemy życzenia.

• życzenia  i jego elementy

27.05.2020

Zdanie i równoważnik zdania.

• wypowiedzenie

• zdanie

• równoważnik zdania

 

27.05.2020

Zdanie i równoważnik zdania - ćwiczenia w rozpoznawaniu.

• wypowiedzenie

• zdanie

• równoważnik zdania

 

28.05.2020

Miejsce przecinka w zdaniu.

• przecinek w zdaniu

 

29.05.2020

Jeszcze raz, czyli powtarzamy wiadomości z działu "Co jest w życiu ważne".

• Lluis Cugota, Nazywam się… Maria Skłodowska-Curie (fragmenty)

• zwroty grzecznościowe

• podziękowanie, dialog

• pisownia wielką literą nazw geograficznych

• antonimy

• podmiot i orzeczenie

• równoważnik zdania

• przecinek w zdaniu

01.06.2020

Podróż w głąb fantastycznego świata – obraz V. Kusha „ Metaforyczna podróż”.

• Vladimir Kush, Metaforyczna podróż

• dzieło sztuki plastycznej

• opis miejsca przedstawionego na obrazie

• elementy realistyczne
 i fantastyczne

02.06.2020

Marzenia o złotym talonie – „Charlie i fabryka czekolady”.

• Roald Dahl, Charlie i fabryka czekolady (fragment)

• czytanie głośne i ciche

• czas i miejsce wydarzeń

• narrator

• bohaterowie

• wydarzenia

 

03.06.2020

Zatopić się w marzeniach – Julian Tuwim „Dyzio marzyciel”.

Julian Tuwim, Dyzio marzyciel

• podmiot liryczny

• nastrój utworu

• utwór poetycki – wersy, rymy

• uczucia wyrażone w wierszu

 

04.06.2020

Sprawdzian wiadomości  - dział „Co jest w życiu najważniejsze”.

• zwroty grzecznościowe

• podziękowanie, dialog

• pisownia wielką literą nazw geograficznych

• antonimy

• podmiot i orzeczenie

• równoważnik zdania

• przecinek w zdaniu

05.06.2020

Ogłaszam, że… - jak napisać ogłoszenie?

• ogłoszenie i jego elementy

 

08.06.2020

Jak spełnienie mniejszego marzenia pomaga w spełnieniu większego?

• Ireneusz Dańko, Policja spełnia marzenie chorego chłopca (fragment artykułu)

• czytanie głośne i ciche

• artykuł prasowy

 

10.06.2020

Sprawdzian wiadomości zdobytych w klasie IV.

• cechy baśni

•odmiana rzeczownika przez przypadki

•opis ilustracji, zaproszenie

• zdanie i równoważnik zdania

• czytanie ze zrozumieniem

10.06.2020

Sprawdzian wiadomości zdobytych w klasie IV.

• cechy baśni

•odmiana rzeczownika przez przypadki

•opis ilustracji, zaproszenie

• zdanie i równoważnik zdania

• czytanie ze zrozumieniem

 

15.06.2020

Recytacja wiersza Juliana Tuwima pt. „Dyzio marzyciel”.

• dykcja, intonacja wiersza

• recytacja wiersza „Dyzio marzyciel”

 

19.06.2020

Z ortografią za pan brat – ćwiczenia ortograficzne.

• zasady pisowni wyrazów z rz - ż, ó- u, ch -h oraz wielką i małą literą

 

 

22.06.2020

Kiedy spełniają się marzenia?

• Majka Jeżowska, Jacek Skubikowski,

Marzenia się spełniają (fragment)

• podmiot liryczny

• adresat utworu

• nastrój utworu

• utwór poetycki – wersy, strofy, rymy

• budowa utworu –refren

• piosenka

• uczucia wyrażone w utworze

24.06.2020

Ciekawe pomysły.

•Joanna Papuzińska,

Wędrowcy (fragment)

• czas i miejsce wydarzeń

• bohaterowie

• wydarzenia

24.06.2020

Dobroczynne i zgubne skutki wynalazków.

• Joanna Papuzińska,

Wędrowcy (fragment)

• czas i miejsce wydarzeń

• uczucia wyrażone w tekście

• notatka

 

25.06.2020

Nasze wakacyjne plany.

• plan wydarzeń

• opowiadanie

• opis

• bezpieczeństwo podczas wakacji

 

Barbara Wdowiak

 

  1. ANGIELSKI KLASA IV

26.05 - Słuchamy i tłumaczymy historyjkę " The amazing journey. I love football'. Historyjka obrazkowa, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

28.05. – Przysłówki częstotliwości – zastosowanie. Wypowiedź według wzoru.

29.05. – Sprawdzian wiadomości. pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru, tekst narracyjny, e-mail.

2.06. – Czytamy i tłumaczymy tekst  „ My sports kit” tekst narracyjny, opis.

4.06. -  Opisujemy nowe dyscypliny sportu. pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru, tekst narracyjny, opis.

5.06. – Zastosowanie przyimków in, on, at – ćwiczenia gramatyczne. wypowiedź według wzoru

09.06.2020 - Poznajemy nazwy sportów i sportowców. pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, pisanie pojedynczych zdań, opis dyscyplin sportowych.

19.06.2020 – Test  yourself 7. Pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, pisanie pojedynczych zdań, opis miejsca, uzupełnianie fragmentów zdań.

23.06.2020 - „ 10 najbardziej niezwykłych dyscyplin sportowych na świecie” - film

 

przyroda – klasa 4

Data

Temat

Realizowane treści

25.05.2020

Warunki życia na lądzie

Negatywna i pozytywna rola wiatru w życiu roślin. Wymiana gazowa u roślin.

27.05.2020

Z biegiem rzeki. Życie w jeziorze.

Sposób pobierania tlenu przez organizmy wodne. Omawianie różnic pomiędzy odcinkami rzeki.

1.06.2020

Warunki życia na lądzie. Las ma budowę warstwową.

Przystosowania roślin i zwierząt chroniących przed utrata wody.  Zasady zachowania się w lesie. Rozpoznawanie jadalnych grzybów.

3.06.2020

Sprawdzian z działu „Odkrywamy tajemnice życia w wodzie i na lądzie”.

Rodzaje wód płynących. Wyszukiwanie nazw na mapie.

Organizmy żyjące w wodzie.

Rodzaje wód stojących. Wyszukiwanie nazw na mapie.

Organizmy żyjące w wodzie. Sposób pobierania tlenu przez organizmy wodne. Omawianie różnic pomiędzy odcinkami rzeki.

Czynniki warunkujące życie na lądzie oraz przystosowania organizmów do życia.

Warstwy lasu – ich nazwy i występowanie. Warunki  abiotyczne w nich panujące. Negatywna i pozytywna rola wiatru w życiu roślin. Wymiana gazowa u roślin.

Podstawowe gatunki roślin i zwierząt żyjące w lesie. Jakie zwierzęta żyją w poszczególnych warstwach.

Pospolite drzewa iglaste i liściaste rosnące w najbliższej okolicy szkoły. Przystosowania roślin i zwierząt chroniących przed utrata wody.  Zasady zachowania się w lesie. Rozpoznawanie jadalnych grzybów.

Organizmy łąkowe – rośliny i zwierzęta.

Organizmy zwierzęce i roślinne żyjące na polu uprawnym.

8.06.2020

Ochrona przyrody w pobliżu mojego miejsca zamieszkania - Projekt edukacyjny

Ochrona przyroda w gminie Nowa Dęba. Pomniki przyrody i obszary chronione.

10.06.2020

Podsumowanie działu7 – praca z zeszytem ćwiczeń.

Warunki życia w wodzie i na lądzie. Nazwy organizmów wodnych (morskich, rzecznych, jeziornych) i lądowych (łąkowych, polnych, leśnych). Wody płynące i stojące.

15.06.2020

Na polu uprawnym – rozwiązywania zadań.

Nazwy typowych organizmów pola uprawnego. Znaczenie organizmów dla człowieka.

22.06.2020

 Na łące – rozwiązywanie zadań.

Nazwy typowych organizmów łąk. Znaczenie organizmów dla człowieka.

24.06.2020

Podsumowanie pracy z przyrody w roku szkolnym 2019/2020

Świat organizmów. Tajemnice ciała człowieka. Pogoda i inne zjawiska atmosferyczne. Warsztat przyrodnika. Tajemnice życia w wodzie i na lądzie.

 

Historia kl. IV

 

 

Data lekcji

Temat lekcji

Realizowane treści

29.05.2020

Zośka, Alek i Rudy – bohaterscy harcerze. / edziennik, podręcznik, clasroom, epodreczniki.

- polityka okupantów wobec Polaków,

- Szare Szeregi,

- postacie Zawadzki, Dawidowski, Bytnar,

- powstanie warszawskie.

5.06.2020

Pilecki i Inka, żołnierze niezłomni./ edziennik, podręcznik, clasroom, epodreczniki.

- losy Pileckiego i Siedzikówny,

- przyczyny kontynuacji walki Polaków po zakończeniu II wojny światowej.

19.06.2020

Jan Paweł II – papież pielgrzym / .edziennik, epodreczniki, classroom.

- zainteresowania młodego Karola Wojtyły,

- pielgrzymki papieża Polaka,

- pontyfikat Jana Pawła II.

 

 

Informatyka Kl. IV

26.5.2020r.

Rysujemy w Paint - figury geometryczne.

• rysowanie obiektów z wykorzystaniem kształtów, dobieranie  kolorów oraz wyglądu konturu i wypełnienia

 

03.06.2020r.

Skróty klawiszowe w programie MS Word

• wymienianie i stosowanie podstawowych skrótów klawiszowych używanych do formatowania tekstu

 

09.06.2020r.

Rysunek w Paint:Papuga.

tworzenie rysuneku papugi ze szczególną starannością i dbałością o szczegóły

23.06.2020r.

Podsumowanie pracy całorocznej

 

 

MUZYKA  KL  IV

Lp.

Data

Temat

Treści nauczania

1

26 05 2020

Piosenka „ Dla Ciebie Mamo”

Rodzina, miłość , szacunek dla matki

2

02 06 2020

„Kolorowe dzieci” – piosenka na Dzień Dziecka

Zabawy dzieci z różnych stron świata

3

09 06 2020

Kolorowe dzieci – utrwalenie piosenki. Egzamin teoretyczny na kartę rowerową

Piosenki dla dzieci

4

16 06 2020

Piosenka wakacyjna – Morskie opowieści

Szanta jako rodzaj piosenki

5

23 06 2020

Muzykujemy wakacyjnie

Piosenki o wakacjach

 

PLASTYKA  KL  IV

Lp.

Data

Temat

Treści nauczania

1

25 05 2020

Wykonywanie laurki na Dzień Matki

Rodzina, miłość , szacunek do matki

2

01 06 2020

Zabawy dzieci – malowanie pastelami

Technika malowania pastelami

3

08 06 2020

Techniki mieszane – kolaż, wydrapywanka

Techniki mieszane, łączenie materiałów, kolaż, farby wodne i pastele, wydrapywanka

4

15 06 2020

Zabytki małych ojczyzn

Edukacja regionalna, zabytki, skanseny w najbliższej okolicy

5

22 06 2020

Moje wakacyjne plany

Wykorzystanie poznanych technik plastycznych

 

TECHNIKA  KL  IV

Lp.

Data

Temat

Treści nauczania

1

25 05 2020

Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach

Przepisy ruchu drogowego, wypadki na drogach, pierwsza  pomoc przedmedyczna

2

01 06 2020

Sprawdzian przed egzaminem

Utrwalenie przepisów ruchu drogowego

3

08 06 2020

Ruch drogowy  - powtórzenie wiadomości

Przepisy ruchu drogowego, znaki, manewry, pierwsza pomoc, ruch rowerów

4

15 06 2020

W podróży

Zasady bezpiecznego podróżowania, piktogramy na dworcach i lotniskach

5

22 06 2020

Bezpieczny wypoczynek na wakacjach

Zasady zachowania nad wodą, w  górach w lesie, w czasie  wyjazdu wakacyjnego .

 

wychowanie do życia w rodzinie – klasa 4

Data

Temat

Realizowane treści

28.05.2020

Dobre wychowanie

Rola zwrotów grzecznościowych w życiu.

4.06.2020

Internet – świat prawdziwy czy nieprawdziwy.

Dobre i złe strony korzystania z internetu

25.06.2020

Podsumowanie pracy w roku 2019/2020

Ewaluacja zajęć. Rodzina. Dojrzewanie.

 

 

Religia

L.P

Temat – Klasa IV

Data

Treści

1.

Jezus posyła Ducha Świętego

26.05.2020

Biblijny opis Zesłania Ducha Świętego.      Sposoby współpracy z Duchem Świętym.

2.

Eucharystia obietnicą życia wiecznego

27.05.2020

Eucharystia zadatkiem życia wiecznego dla chrześcijanina.

 

3.

Kardynał Stefan Wyszyński - Patron mojej szkoły 

02.06.2020

Wartości jakimi powinien kierować się prawdziwy chrześcijanin.

Przedstawienie prawdy, że wiara jest odpowiedzią człowieka na Boże Objawienie.

Wychowanie do troski o rozwój i obronę swojej wiary w Boga.

 

4.

Modlitwa Pańska wzorem modlitwy chrześcijanina

03.06.2020

Modlitwa Pańska rozmową z kochającym Bogiem Ojcem.                                                         Modlitwa Pańska wzorem modlitwy chrześcijanina.

5.

 

Trójca Święta

09.06.2020

Trójca Święta – jedność Osób: Ojca, Syna
i Ducha Świętego.                                   Postawa wdzięczności za obecność Trójcy Świętej w naszym życiu.

6.

 

Pan Jezus obecny w Najświętszym Sakramencie

 

10.06.2020

Ukazanie prawdy o obecności Pana Jezusa w Najświętszym Sakramencie.

7.

 

Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pana Jezusa

23.06.2020

Znaczenie uroczystości Najświętszego Ciała i Krwi Pana Jezusa dla chrześcijanina.

8.

 

W czasie wakacji żyjemy w jedności z Panem Bogiem

 

24.06.2020

Wakacje i odpoczynek czasem danym od Boga.

 

 

W-F klasa IV

Data

Temat lekcji data

Treści nauczania

 

26.05

 

Ćwiczenia w domu cz. 10 (e-dziennik, materiały szkoleniowe SZS, classroom)

Kształtowanie cech kondycyjnych

 

27.05

 

Odbicie piłki sposobem górnym i dolnym PS (e-dziennik, you tube)

Kształtowanie prawidłowych nawyków technicznych

 

28.05

Odbicie piłki sposobem górnym - doskonalenie (e-dziennik, you tube)

Poznanie zasobu ćwiczeń kształtującyc technikę odbić piłki

 

29.05

 

Atak w siatkówce (e-dziennik, you tube)

Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki siatkowej

2.06

Ćwiczenia w domu cz.11 (e-dziennik, materiały szkoleniowe SZS, classroom)

Kształtowanie cech kondycyjnych

4.06

Piłka wodna – podstawowe zasady gry (e-dziennik, you tube)

Przepisy gry w wybraną grę zespołową

4.06

Sporty wodne – żeglarstwo (e-dziennik, you tube)

Klasyfikacja konkurencji żeglarskich

 

5.06

Gimnastyka artystyczna (e-dziennik, you tube)

Podstawowe wiadomości na temat wybranej dyscypliny sportowej

9.06

Ćwiczenia w domu cz.12 (e-dziennik, materiały szkoleniowe SZS)

Kształtowanie wybranych zdolności kondycyjnych

10.06

 

Doskonalenie przyjęcia piłki wewnętrzną częścią stopy. PN (e-dziennik, classroom)

Kształtowanie prawidłowych nawyków technicznych

19.06

Technika startu niskiego - lekkoatletyka

Poznanie zasad techniki konkurencji lekkoatletycznej

23.06

 Ćwiczenia w domu cz.14 (e-dziennik, materiały szkoleniowe SZS)

Kształtowanie wybranych zdolności kondycyjnych

24.06

Gwiazdy sportu – piłka nożna (e-dziennik, you tube

Przybliżenie postaci wybitnych sportowców

25.06

Piłka siatkowa – mecz finałowy MŚ 2018 r

Wielkie chwile polskiego sportu

 

 

MATEMATYKA KLASA IV

TERMIN

TEMAT

TREŚCI NAUCZANIA

25 V

Ułamki dziesiętne – spotkanie Meet.

·        odczytywanie i zapisywanie ułamka dziesiętnego

·        zamiana ułamka dziesiętnego na ułamek zwykły lub liczbę mieszaną – proste przypadki

·        zamiana ułamka zwykłego lub liczby mieszanej na ułamek dziesiętny – proste przypadki

·        porównywanie ułamków dziesiętnych

·        zamiana ułamka zwykłego (liczby mieszanej) na ułamek dziesiętny metodą rozszerzania

·        zamiana ułamka dziesiętnego na ułamek zwykły i zapisywanie go w postaci nieskracalnej

26 V

Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych.

·        dodawanie i odejmowanie w pamięci ułamków dziesiętnych − proste przypadki

·        dodawanie i odejmowanie pisemnie ułamków dziesiętnych

·        rozwiązywanie elementarnych zadań tekstowych z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych

27 V

Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych – ćwiczenia.

29 V

Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000.

·        mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000

·        dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000

·        rozwiązywanie elementarnych zadań tekstowych z zastosowaniem mnożenia i dzielenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000

1 VI

Dzień dziecka – matematyczne zabawy.

Matematyczne zabawy:

·        Escape room

·        Przebij balon

·        Posortuj do odpowiednich kategorii

·        Połącz w pary

·        Krzyżówki i wykreślanki

2 VI

Pola figur płaskich.

·        porównywanie wielkości różnych figur za pomocą kwadratów jednostkowych

·        rysowanie za pomocą szablonu figury o polu będącym wielokrotnością pola danej figury

3 VI

Pola figur płaskich – ćwiczenia.

9 VI

Jednostki pola.

·        wymienianie podstawowych jednostek pola

·        mierzenie figury za pomocą kwadratów jednostkowych

·        rysowanie figury o danym polu

10 VI

Pole prostokąta i kwadratu.

·        obliczanie pole prostokąta

·        obliczanie pole kwadratu

·        rozwiązywanie elementarnych zadań tekstowych z zastosowaniem obliczania pola i obwodu prostokąta

15 VI

Prostopadłościan i sześcian.

·        wskazywanie i wymienianie przedmiotów, które mają kształt prostopadłościanu lub sześcianu

·        wskazywanie wierzchołków, krawędzi i ścian w prostopadłościanie i sześcianie

·        wyznaczanie liczby ścian, krawędzi i wierzchołków w prostopadłościanie

19 VI

Różne bryły.

·        opisywanie graniastosłupów, wskazując ściany boczne, podstawy, krawędzie i wierzchołki

·        rozróżnianie walca, stożka i kuli

·        wskazywanie modeli różnych brył

22 VI

Objętość.

·        wymienianie podstawowych jednostek objętości

·        szacowanie i mierzenie pojemności różnych naczyń

·        mierzenie objętość sześcianu sześcianem jednostkowym

23 VI

Powtórzenie wiadomości – cz. I.

Utrwalenie wiadomości i umiejętności zawartych w Podstawie Programowej w punktach:

·        XI. Obliczenia w geometrii

·        X. Bryły.

 

Realizowane treści:

·        Pola figur płaskich

·        Jednostki pola

·        Pole prostokąta

·        Prostopadłościan i sześcian

·        Różne bryły

·        Objętość

24 VI

Powtórzenie wiadomości – cz. II.

 

Klasa III

ZAKRES TREŚCI NAUCZANIA KLASA III OD 25.05.2020 DO 05.06.2020

DATA

BLOK TEMATYCZNY

TREŚCI KSZTAŁCENIA W POSZCZEGÓLNYCH EDUKACJACH

25.05 – 27.05.2020

W świecie książek

Edukacja polonistyczna i społeczna

- głośne czytanie wiersza ,,Ale heca”, wyszukiwanie wyrazów z h, ćwiczenia ortograficzne utrwalające pisownię wyrazów z h, ćwiczenia w rozpoznawaniu rzeczowników, przymiotników i czasowników, dobieranie przymiotników do rzeczowników, tworzenie form liczby mnogiej rzeczowników,

- sporządzenie metryczki lektury ,,Karolcia”, poznanie autorki i jej twórczości, określanie miejsca i czasu akcji, wskazanie postaci pierwszo – i drugoplanowych, określanie cech wyglądu i charakteru postaci, przypomnienie zapisu adresu, układanie wydarzeń w kolejności chronologicznej, wskazywanie wydarzeń realistycznych i fantastycznych, samodzielne redagowanie wymyślonej przygody Karolci, przypomnienie kompozycji opowiadania, utrwalenie pisowni wyrazów z ch i h, układanie zdania z wybranym wyrazem w formie życzenia, zamiana zdań z dialogu na zdania złożone

Edukacja matematyczna:

- praca z kartą Pomyślę i rozwiążę,

- dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie tysiąca, obliczenia w metrach i kilometrach, odczytywanie danych z rysunku, tworzenie rysunków pomocniczych do rozwiązania zadania

- sprawdzian wiadomości i umiejętności

Edukacja techniczna i plastyczna

- wykonanie magicznego koralika

Wychowanie fizyczne:

- zabawy ogólnorozwojowe rozwijające psychomotorykę.

28.05 - 03. - 02.06.2020

Maj wokół nas

Edukacja polonistyczna i społeczna:

-czytanie wiersza Dywan, wyszukiwanie wyrazów określających zajęcia wiosny, dobieranie do nich rzeczowników, przypomnienie poznanych części mowy, ,rozpoznawanie rzeczownika, czasownika, przymiotnika, wyszukiwanie czasowników w czasie przeszłym, pisemnie redagowanie opowiadania z wykorzystaniem podanego słownictwa, zasady zachowania się podczas burzy

- czytanie tekstu informacyjnego o zbiornikach wodnych, rodzina wyrazów – dopisywanie wyrazów pokrewnych, pisanie czasowników w  3 osobie liczby pojedynczej czasu teraźniejszego, wyjaśnienie związków frazeologicznych i przysłów związanych z wodą, pisemnie wyrażenie opinii o sytuacji opisanej w tekście,

- czytanie wiersza Żuraw i czapla, ocena zachowania bohaterów utworu i udzielenie im rad dotyczących wyjaśniania i uzasadniania swojego wyboru, określanie cech żurawia i czapli,  - zapisywanie przymiotników i imiesłowów opisujących ich zachowanie , dostrzeganie analogii między zachowaniem ptaków i ludzi, przypomnienie sposobu zapisywania dialogu, zamiana mowy zależnej w niezależną,  - przekształcanie zdań pojedynczych na zdania złożone, ćwiczenia ortograficzne – wyrazy z ż w wierszu, układanie z nimi zdań, czytanie tekstu informacyjnego o jeziorze jako o ekosystemie wodnym, wielka litera w nazwach geograficznych

- wypowiedzi o kwiatach kwitnących  w maju, układanie nazw kwiatów w kolejności alfabetycznej, utrwalenie wiadomości o rzeczowniku, czasowniku i przymiotniku, tworzenie czasowników i przymiotników od rzeczowników, utrwalenie pisowni wyrazów z ch, h oraz nie z czasownikami, indywidualne układanie i pisanie twórczego opowiadania ,,jestem nasionkiem kwiatka”.

Edukacja matematyczna:

- poznanie sposobu mnożenia dzielenia setek w zakresie 1000, rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczanie odległości  w metrach, obliczenia zegarowe, pieniężnie, przypomnienie nominałów  banknotów, które są w obiegu,

- mnożenie i dzielenie setek w zakresie 1000- szacownie i obliczanie wagi wybranych przedmiotów, wprowadzenie pojęcia kwintal, przypomnienie pojęcia tona, etapowe rozwiązywanie zadań złożonych z wykorzystaniem danych odczytanych z ilustracji, przypomnienie pojęcia kwartał i nazw miesięcy w kolejnych kwartałach,

-ćwiczenia w mnożeniu i dzieleniu liczb przez 10 w zakresie 1000, zapis cyfrowy wskazanej liczby dziesiątek, rozwiązywanie zadań tekstowych, obliczenia długości w metrach  i kilometrach, sprawdzanie dzielenia za pomocą mnożenia, zamiana centymetrów na milimetry i odwrotnie.

 

Edukacja przyrodnicza:

- omówienie niebezpieczeństw i zagrożeń , jakie stwarza burza, przypomnienie zasad zachowania się podczas burzy,

- znaczenie wody dla organizmów żywych, wody stojące, płynące i zbiorniki wodne, szacowanie, jaki obszar zajmują wody i lądy na kuli ziemskiej, krążenie wody w przyrodzie, stany skupienia wody,

- jezioro jako ekosystem wodny, życie zwierząt i roślin nad wodą,

- rozpoznawanie i nazywanie kwiatków kwitnących w maju, korzyści związane z uprawą kwiatów, przypomnienie warunków potrzebnych roślinie do rozwoju i życia

 

Edukacja plastyczna i edukacja techniczna:

-rysowanie jeziora jako ekosystemu, ,,Jezioro w słoiku”, kompozycja przestrzenna z modeliny, plasteliny, pisku itp.

Edukacja muzyczna:

- wyrażanie muzyki środkami plastycznymi - ,,Walc kwiatów” P. Czajkowskiego

Edukacja informatyczna:

- wprowadzenie do systemu dwójkowego

- Wychowanie fizyczne:

-zabawy bieżne, skoczne i  z piłkami

03..06 – 08.06. 2020

W świecie dzieci

Edukacja polonistyczna i społeczna:

-poznanie wybranych praw dziecka na podstawie książki M. Terlikowskiej ,,Drzewo do samego nieba”, opracowanie metryczki książki, poznanie dokumentów prawnych np. Konwencja o prawach dziecka, Statut szkoły, pisownia nie z z przymiotnikami, wielka litera w imionach i nazwiskach,

- poznanie zadań Rzecznika Praw Dziecka, prawa innych ludzi i instytucje stojące na straży ich przestrzegania, ćwiczenia wzbogacające język, synonimy wyrazu dziecko, zamiana zdań złożonych na pojedyncze według wzoru,

-czytanie wiersza  Wędrówka, ustalenie dokąd i z kim się wybiera osoba wypowiadająca się w wierszu, przypomnienie zasad i utrwalenie pisowni wyrazów z rz, ó(rz wymiennym, po spółgłoskach, ó wymiennym i niewymiennym, w zakończeniach ówka, ), określnie sposobu wykonania czynności jak?, uzupełnianie zdań przysłówkami, ćwiczenia w poprawnym konstruowaniu zdań

-czytanie opowiadania o J. Korczaku, wyszukiwanie w dostępnych źródłach informacji o dorobku literackim Korczaka, czytanie notatki o J. Korczaku – wyszukiwanie czasowników i określanie ich czasu, zmiana czasu teraźniejszego czasownika na czas przeszły, utrwalenie pisowni wyrazów z ż niewymiennym,

- czytanie informacji związanych z czerwcem oraz informacji z karty kalendarza, wyjaśnienie znaczenia czerwcowych przysłów, pisownia nazw świąt wielką literą, rozwiązywanie krzyżówek, wyszukiwanie wyrazów krytych w zdaniach, określanie rodzaju rzeczowników, pisownia wyrazów z ó i u,

Edukacja matematyczna:

-rozwiązywanie zadań doskonalących logiczne myślenie, porządkowanie długości w porządku rosnącym, stosowanie miar milimetr, centymetr, metr, zamiana metrów na centymetry i odwrotnie, doskonalenie dodawania, mnożenia i dzielenie, etapowe rozwiązywanie  zadań złożonych, obliczanie czasu, układanie liczb trzy –, cztero , i pięciocyfrowych w ciągu rosnącym, przypomnienie znaków rzymskich, od I – XII, odczytywanie liczb zapisanych za pomocą znaków rzymskich, pisanie dat, liczb i lat za pomocą znaków rzymskich

Edukacja plastyczna

-Drzewo praw – przedstawienie praw dzieci w formie drzewa

Edukacja informatyczna

-wyszukiwanie informacji na temat Rzecznika Praw Dziecka

Edukacja muzyczna

- zabawy i pląsy  dzieci w dawnych czasach

 

 

09.06 – 19.06 2020

W Europie

Edukacja polonistyczna i społeczna

-czytanie ze zrozumieniem tekstów informacyjnych o krajach sąsiadujących z Polską, wyjaśnienie pojęcia Słowianie, pisanie nazw państw i ich mieszkańców wielką literą,

- czytanie opowiadania Dwa tygodnie w Europie symbole i znaki Unii Europejskiej, wyszukiwanie informacji o UE, pisownia nazw państw i utworzonych od nich przymiotników, rozpoznawanie nazw państw , z których pochodzą bohaterowie książek dla dzieci, praca z tekstem informacyjnym o upodobaniach kulinarnych mieszkańców Europy, poznawanie nazw potraw i uzupełnianie nimi zdań, zasady higieny i kulturalnego spożywania posiłków

Edukacja matematyczna

- doskonalenie rachunku pamięciowego, rozszerzenie zakresu liczbowego do 100 000, pisanie liczb słowami i cyframi, wskazywanie jedności , dziesiątek, setek, tysięcy dziesiątek tysięcy i setek tysięcy, porównywanie liczb, cen, odległości, stosowanie znaków ,<,> , stosowanie określeń najdroższy, najtańszy,

-rozszerzenie zakresu liczbowego do miliona, odczytywanie i zapisywanie liczb wielocyfrowych, porządkowanie cyfr wielocyfrowych w ciągu rosnącym i malejącym, ustalenie siły nabywczej pieniądza,

Dodawanie i odejmowanie liczb wielocyfrowych typu

70 000+ 10 000, 10 000 – 8000, rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczenia pieniężne, porównywanie różnicowe, układ pozycyjny cyfr

Edukacja przyrodnicza

- wskazywanie na mapie Polski i jej sąsiadów, wskazywanie kierunków na mapie, wskazywanie krajów należących do Unii Europejskiej

Edukacja plastyczna i techniczna

Flaga Unii Europejskiej – wykonanie pracy  plastycznej

Edukacja informatyczna

- wyszukiwanie wiadomości na temat fauny i flory w wybranych państwach Europy,

Edukacja muzyczna

- słuchanie i nauka I zwrotki hymnu Unii Europejskiej

Wychowanie fizyczne

Zabawy podwórkowe z piłkami

 

22.06 – 25.06 2020

Wkrótce wakacje

Edukacja polonistyczno – społeczna

- czytanie opowiadania Czarodziej, wskazanie bohaterów, określanie miejsca  akcji, uzupełnianie notatki, opisywanie  cech wyglądu ojca, zaznaczanie czasowników  i rzeczowników w zdaniach,

- słuchanie tekstu informacyjnego na temat sprawdzania przytomności i oddechu osób poszkodowanych , rozmowa o umiejętności udzielania pierwszej pomocy, , tworzenie i zapisywanie rad dla odpoczywających nad wodą, na wsi, w górach i w lesie, utrwalenie wiadomości o rodzajach zdań,

- uzupełnianie metryczki lektury ,,O psie, który jeździł koleją”, porządkowanie wydarzę opisanych w książce o psie Lampo, nadawanie im tytułów, uzupełnianie zdań złożonych, rola przecinka w tych zdaniach, utrwalenie wiadomości o rzeczowniku,

- wypowiedzi o wakacyjnych planach, ćwiczenia w pisaniu krótkich wypowiedzi, twórcze opowiadanie o wymarzonych wakacjach, , czytanie informacji o pochodzeniu nazw letnich miesięcy, wyjaśnienie przysłów o wakacyjnych miesiącach, wyszukiwanie informacji na kartce z kalendarza i uzupełnianie dat, rozwiązywanie zagadek, rebusów ortograficznych,

Edukacja matematyczna

- rozwiązywanie zadań wymagających umiejętności praktycznych – obliczenia kalendarzowe, zapisywanie dat, używanie znaków rzymskich, porządkowanie dat w układzie chronologicznym, obliczanie obwodu figur geometrycznych, obliczanie czasu trwania czynności, odczytywanie i zaznaczanie godzin na zegarze, obliczenia pieniężne i porównywanie kwot, układanie liczb trzycyfrowych, zapisywanie liczb słowami, odczytywanie wskazań termometrów, rozwiązywanie zadań złożonych wymagających

Obliczanie kilku sum w zakresie 10 000, wykonywanie obliczeń pieniężnych, porównywanie kwot, nominały używane na banknotach, rozwiązywanie zadań złożonych, odczytywanie danych z ilustracji  i z diagramu słupkowego.

Edukacja przyrodnicza

- zachowanie bezpieczeństwa podczas wakacyjnych zabaw, przypomnienie numerów telefonów alarmowych, zmiany w przyrodzie w lipcu i sierpniu

Edukacja plastyczna i techniczna

- wykonanie prezentu dla taty ( krawat)

Edukacja informatyczna

- rozwiązywanie zadań na płycie

Edukacja muzyczna

- zabawa ruchowa przy piosence ,,Zasiali górale”

Wychowanie fizyczne

- ogólnorozwojowe ćwiczenia fizyczne(skoki na skakance, rzuty do celu, biegi, skoki itp.)

 

Język angielski kl. III

 

25.05. - Uczymy się miesięcy - piosenka. piosenka, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

26.05 - Uczymy się nazw pór roku - piosenka. piosenka, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

2.06.  – Słuchamy i czytamy historyjkę „ I like spring”. Historyjka obrazkowa.

4.06. – Mówimy co lubimy robić i co nam się podoba wiosną. Wypowiedź według wzoru, tekst narracyjny.

08.06.2020 - Let's travel. Oglądamy film o stolicy Wielkiej Brytanii. Film

09.06.2020 - What's the time? - Podajemy pełne godziny i wpół do. pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, pisanie pojedynczych zdań.

 

22.06.2020 – Poznajemy słownictwo związane z podróżowaniem – film

 

Klasa II

klasa II

 

Data

Blok tematyczny

Treści kształcenia

 

25.05.2020r.

28.05.2020r.

 

 

Różni, a tacy sami

 

Edukacja polonistyczna i społeczna

- głośne czytanie wypowiedzi dzieci z różnych krajów europejskich, ustalenia z jakich krajów pochodzą dzieci i jakie noszą imiona, wypowiedzi na temat ich marzeń, pisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi na temat marzeń, próba ustalenia czy wszystkie marzenia są możliwe do spełnienia; wielka litera w nazwach państw i ich mieszkańców; przypomnienie kompozycji listu, pisanie listu do rówieśnika z innego kraju z wykorzystaniem potasowanie  – pisemna autoprezentacja, stosowanie zasad poprawnej pisowni, czy dzieci na całym świecie mają podobne marzenia, uzasadnienie swojego zdania

- wypowiedzi dzieci o swoich mocnych stronach i zainteresowaniach, czytanie opowiadania, rozmowa na temat poczucia własnej wartości, ćwiczenie autoprezentacji; redagowanie wypowiedzi na temat swoich umiejętności i ulubionych zajęć; pisanie liczebników porządkowych; wyrazy przeciwstawne – pisownia nie z przymiotnikami, zapisywanie wyrazów w kolejności alfabetycznej; wyrazy z ó niewymiennym

- głośne czytanie opowiadania, odpowiedzi na pytania do tekstu; próba oceny ważności potrzeb bohaterów opowiadania; samoocena – moje wybory przy robieniu zakupów; nauka godzenia się z uzasadnioną odmową; układanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej i podanego słownictwa – uzupełnianie zdań należących do wstępu, rozwinięcia i zakończenia; zapisywanie liczebników głównych słowami

- głośne czytanie opowiadania, określenie miejsca akcji, wypowiedzi na temat przyczyny nieporozumienia, które przydarzyło się bohaterowi, ustalanie kolejności wydarzeń, próba samoodpowiedzi jak sobie radzić, gdy czegoś nie dosłyszymy, ocena zachowanie bohatera i udzielenie mu rad; wyszukiwanie zabawnych skojarzeń i tworzenie rymów; wyszukiwanie i wyjaśnianie przysłów dotyczących słuchania; przekształcanie zdań oznajmujących w zdania pytające i rozkazujące; utrwalenie pisowni wyrazów z ó niewymiennym; układanie zdań; rozmowa o chorobach wynikających z niedbałości o słuch i sposobu unikania hałasu w szkolenie

Potyczki ortograficzne. Ważne są ćwiczenia, gdy ó się nie wymienia

Czytanie wiersza, ustalenie jakie czynności wykonują jego bohaterowie, wyszukiwanie w tekście par rymujących się wyrazów i wyróżnionych wyrazów z ó niewymiennym, pisanie ich z pamięci, układanie z nimi zdań; synteza głoskowa wyrazów; pisanie wyrazów w kolejności alfabetycznej

 

Edukacja matematyczna

- ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb – uzupełnianie działań z okienkami, obliczanie długości w centymetrach i wagi w dekagramach, dopełnianie do 100; rozwiązywanie zadań tekstowych m.in. złożonych

- sposoby oszczędzania i zalety systematycznego zbierania pieniędzy; doskonalenie rachunku pamięciowego – nominały banknotów;

Sprawdzam siebie – dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100; obliczanie długości; obliczenia zegarowe; obliczenia pieniężne; etapowe rozwiązanie złożonego zadania tekstowego na porównywanie różnicowe, rozwiązanie zadania wymagającego obliczeń pieniężnych  i wagowych, obliczanie działań mnożenia i dzielenia; obliczenie ceny jednostkowej produktów

- rozszerzenie zakresu liczbowego do 1000 – ćwiczenie rachunku pamięciowego, liczenie po 10 do 100 i po 100 do 1000; uzupełnienie ciągu liczbowego do 1000; poznanie zapisu liczb –setkami; przeliczanie pieniędzy (dziesiątkami i setkami), odczytywanie danych z diagramu słupkowego, porównywanie danych

- rachunek pamięciowy – dodawanie i odejmowanie w poznanym zakresie; obliczenia pieniężne – dodawanie i odejmowanie pełnych setek, odczytywanie danych z rysunku, obliczenia pieniężne, obliczanie długości, układanie zadań do podanych formuł matematycznych

- dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 – dobieranie liczb spełniających podane warunki

 

Edukacja przyrodnicza

- Wyszukiwanie na mapie państw sąsiadujących z Polską i czytanie ich nazw

- podawanie przyczyn niesłyszenia; choroby wynikające z niedbania o słuch; jak dbać o słuch; poznanie pracy lekarza laryngologa

 

Edukacja plastyczna i edukacja techniczna

- ilustrowanie własnych marzeń – praca plastyczna dowolną techniką

- „Oczytana sowa” – wykonanie pracy plastycznej zgodnie z instrukcją

- „Tańczące klauny” – wykonanie zabawki

 

Edukacja informatyczna

- Stworzenie programu, w którym duszek opowiada historię oraz zmieniają się tła

 

Edukacja muzyczna

- Nauka piosenki „Bo co może mały człowiek’

- poznanie budowy  brzmienia kontrabasu

- Improwizacja ruchowa

 

Wychowanie fizyczne

- prowadzenie piłki ręką i nogą – kozłowanie, celowanie do bramki

- zabawy i gry bieżne – indywidualne ćwiczenie startu wysokiego, bieg szybki na krótkim dystansie

- skoki obunóż, skoki z miejsca i z rozbiegu

 

 

Data

Blok tematyczny

Treści kształcenia

 

29.05.2020r.

4.06.2020r.

 

 

Piękna nasza Polska cała

 

Edukacja polonistyczna i społeczna

- słuchanie legendy, elementy fantastyczne w legendzie, wypowiedzi opisujące drogę rzeki od źródła po ujście, opis biegu Wisły, uzupełnianie zdań nazwami geograficznymi na podstawie tekstu, wielka litera w nazwach miast, rzek, mórz i gór, przypomnienie czym jest legenda – wspólne ustalenie jakie legendy zostały wymienione w opowiadaniu, przypomnienie innych legend związanych z powstaniem polskich miast, układanie zdań pytających i rozkazujących, dobieranie określeń do wyrazów, przypomnienie znaków interpunkcyjnych stawianych na końcu zdań oznajmujących, pytających i rozkazujących,

- głośne czytanie wiersza, czytanie informacji na temat najpopularniejszych obiektów i zabytków w Krakowie, rozwiązywanie zagadek dotyczących zabytków Krakowa, wypowiedzi dzieci na temat Krakowa na podstawie przeczytanych tekstów i własnych doświadczeń; wielka litera w nazwach budowli i zabytków, kolorowanie herbu Krakowa, układanie zdań z podanymi wyrażeniami, wyjaśnienie znaczeń wyrazu krakowiak, kilkuzdaniowe wypowiedzi opisujące strój krakowski kobiety na podstawie ilustracji, nazwy elementów stroju

- głośne czytanie legendy, opowiadanie o powstaniu Warszawy na podstawie legendy, wyjaśnienie, dlaczego Warszawa ma w herbie syrenkę, dobieranie wypowiedzi do postaci z legendy, porządkowanie zdań zgodnie z kolejnością wydarzeń w legendzie, porównywanie wyglądu syreny z legendy z syreną z herbu o omówienie różnic, ustne opisywanie herbu Warszawy, uzupełnienie zdań opisujących herb stolicy; poznawanie wybranych zabytków, pomników, budowli stolicy na podstawie różnych źródeł

- głośne czytanie wiersza, wyjaśnienie nazwy miasta Toruń na podstawie legendy i źródeł historycznych; słuchanie informacji o  dokonaniach Mikołaja Kopernika przedstawionego na zdjęciu, pisanie nazw planet w kolejności w jakiej są ustawione względem Słońca – wielka litera w nazwach planet, kilkuzdaniowe wypowiedzi opisujące pomnik wykonany według własnego projektu, tworzenie wyrazów za pomocą przyrostków i układanie z nimi zdań.

Dzień odkrywców. Gwiazdy i planety

Słuchanie i czytanie fragmentów książki W. Chotomskiej „Dzieci pana Astronoma”, wyjaśnienie czym jest Układ Słoneczny, czytanie ze zrozumieniem informacji o Układzie Słonecznym, odpowiedzi na pytania

I uzupełnianie zdań na podstawie przeczytanych informacji, stosowanie liczebników porządkowych do określania kolejności planet i ich ciał niebieskich

Edukacja matematyczna

- wprowadzenie pojęcia kilometr; szacowanie odległości 1km, odczytywanie danych z rysunku i obliczanie odległości w metrach, rozwiązywanie zadań tekstowych m.in. złożonych – wykorzystanie rysunków schematycznych, obliczanie odległości w metrach, obliczenia pieniężne, reszta; dodawanie i odejmowanie pełnych dziesiątek i setek, porównywanie liczb i kwot

- przyrządy pomiarowe, odległości i obiekty mierzone za ich pomocą, wskazywanie miejsca setek, dziesiątek i jedności w liczbach trzy cyfrowych, powiększanie liczb  o 100, skróty stosowane w układach pozycyjnych ; zapisywanie cyframi liczb przedstawionych na liczydle koralikowym, pisanie kolejnych liczb trzycyfrowych wg podanego wzoru

- obliczenia pieniężne w zakresie 1000, nominały banknotów, które są w obiegu; obliczanie odległości na podstawie ilustracji, odczytywanie zakodowanych liczb trzycyfrowych, obliczanie różnicy; dodawanie odejmowanie dziesiątek i setek do /od/ liczby trzycyfrowej; rozwiązywanie zadania tekstowego; Pomyślę i rozwiążę – rozwiązywanie złożonych zadań tekstowych, porównywanie różnicowe, obliczenia wagowe, pieniężne, obliczanie długości

- rachunek pamięciowy – mnożenie i dzielenie, odczytywanie danych z diagramu słupkowego, układanie pytań; rozwiązywanie zadań tekstowych m.in. złożonych – porównywanie różnicowe, obliczenia pieniężne, wykorzystanie schematu rysunku; obliczenia zegarowe w systemie 24 godzinnym – mini test dodawanie i odejmowanie w zakresie 100,

- mnożenie i dzielenie liczb , ustawianie wyników w ciągu rosnącym

 

Edukacja przyrodnicza

- znaczenie wody w życiu człowieka i w przyrodzie; Wisła najdłuższa rzeka Polski, wskazywanie na mapie Baraniej Góry, Morza Bałtyckiego i większych miast nad Wisłą; wprowadzenie pojęć źródło, ujście, lewy brzeg, prawy brzeg rzeki

- wskazywanie Krakowa na mapie Polski

- wskazywanie Warszawy na mapie Polski, odczytywanie większych miast na trasie z Krakowa do Warszawy, poznanie ważnych obiektów w Warszawie

- zdobycie wiedzy o znanym polskim astronomie Mikołaju Koperniku

- wskazanie Torunia na mapie Polski, poznanie ważnych obiektów w Toruniu

- wyjaśnienie czym jest Układ Słoneczny; położenie planet względem Słońca; warunki życia na Ziemi (odpowiednia temperatura, obecność wody i tlenu)

 

Edukacja plastyczna i edukacja techniczna

- „Lajkonik” – wykonanie pracy przestrzennej zgodnie z instrukcją

- „Syrenka” – wykonanie pracy przestrzennej z różnych materiałów

- wymyślanie i rysowanie własnych projektów pierników,

- Planety i Układ Słoneczny -  malowanie plasteliną

 

 

Edukacja informatyczna

- Stworzenie programu, w którym duszek opowiada historię oraz zmieniają się tła

 

Edukacja muzyczna

- Nauka piosenki „To nasza ojczyzna”

- śpiewanie i tańczenie „Trojaka”

 

Wychowanie fizyczne

- marszobieg w terenie, pokonywanie przeszkód naturalnych lub sztucznych, rzuty do celu, ćwiczenia równoważne

- zabawy i ćwiczenia z piłką – rzucanie i chwytanie, odbijanie piłki, kozłowanie w miejscu, marszu i w biegu

- Gry i zabawy ruchowe z piłką – rzuty piłką do kosza

 

 

Data

Blok tematyczny

Treści kształcenia

 

5.06.2020r.

.

 

Już wkrótce lato

 

- rozmowa o wakacyjnych planach, czytanie informacji na temat polskich miejscowości  i atrakcji turystycznych w różnych zakątkach Polski, wybór najciekawszych i uzasadnienie wyboru, uzupełnienie zdań nazwami miejscowości na podstawie tekstu, wyszukiwanie innych ciekawych miejsc i wyszukiwanie  informacji w dostępnych źródłach, kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat innych atrakcji turystycznych w miejscowości w której  mieszkają dzieci

 

Edukacja matematyczna

- tworzenie zbiorów, przeliczanie i porównywanie liczby dzieci wybierających się w różne miejsca Polski, doskonalenie rachunku pamięciowego w grze matematycznej

 

Edukacja przyrodnicza

- kierunki na mapie, położenie swojej miejscowości na mapie Polski; atrakcje turystyczne swojej miejscowości; wskazywanie na mapie granic Polski, Warszawy i własnej miejscowości

 

Edukacja plastyczna i edukacja techniczna

 

Edukacja informatyczna

- Stworzenie programu, w którym duszek opowiada historię oraz zmieniają się tła c.d.

 

Edukacja muzyczna

 

Wychowanie fizyczne

- podawanie i chwytanie piłki, kozłowanie, rzuty do celu

 

 

8.06.2020r.

25.06.2020r.

 

.

 

Już wkrótce lato

 

- rozmowa o wakacyjnych planach, czytanie informacji na temat polskich miejscowości  i atrakcji turystycznych w różnych zakątkach Polski, wybór najciekawszych i uzasadnienie wyboru, uzupełnienie zdań nazwami miejscowości na podstawie tekstu, wyszukiwanie innych ciekawych miejsc i wyszukiwanie  informacji w dostępnych źródłach, kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat innych atrakcji turystycznych w miejscowości w której  mieszkają dzieci tworzenia wyrażeń  przyimkowych i używanie ich w wypowiedzi pisemnej o wakacyjnych planach, intuicyjne określenie rodzaju rzeczownika i przymiotnika w liczbie pojedynczej i mnogiej, uzupełnianie zdań nazwami kierunków geograficznych, wielka litera w nazwach miejscowości i imionach.

-  swobodne wypowiedzi na temat planów związanych z uczczeniem Dnia Ojca: poznanie opowiadania, odpowiedzi na pytania do tekstu, wskazywanie bohaterów i określanie ich cech, ustalenie kolejności wydarzeń, wymyślanie i pisanie propozycji niespodzianek dla taty, przymiotniki określające tatę, ułożenie i napisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi jaki jest tata, kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat zajęć najchętniej wykonywanych przez tatę; omówienie roli ojca w rodzinie, sposoby okazywania mu miłości i szacunku

- swobodne wypowiedzi na temat ich doświadczeń turystycznych, gromadzenie słownictwa związanego z tematem, czytanie tekstu informacyjnego, ustalenie jak turysta powinien przygotować się do wycieczki, uzupełnienie listy wyposażenia turysty, zapisywanie rad  dla początkującego turysty, oglądanie i zapisywanie przewodników turystycznych i wypowiadanie się na ich temat, tworzenie kart  do przewodnika turystycznego po swojej miejscowości, układanie zdań w liczbie pojedynczej i mnogiej, zapisywanie adresu, przypomnienie skrótów adresowych

- czytanie rymowanek, formułowanie zasad zachowania opisanych w rymowankach, układanie i recytacja rymowanek dotyczących bezpiecznego zachowania podczas wakacji, tworzenie rad w postaci zakazu , ostrzegawczych i informacyjnych, rozmowa na temat bezpiecznego zachowania i wyboru bezpiecznych miejsc do zabaw podczas wakacji, ćwiczenia w redagowaniu pisemnych wypowiedzi, unikanie powtórzeń, zapisywanie swojego adresu, pisownia zwrotów grzecznościowych i skrótów adresowych, utrwalanie wyrazów z ó, u, rz, ż korzystanie ze słownika ortograficznego

Dzień odkrywców. Do zobaczenia w trzeciej klasie

- zapoznanie się z opowiadaniem, sprawdzenie rozumienia tekstu, prośba oceny zachowania bohaterów, tworzenie listy rad dla nich, wypowiedzi na temat opowiadania, wypowiedzi o mijający roku nauki, najciekawszych zajęciach, najzabawniejszych sytuacjach i największych osiągnięciach indywidualnych i zespołowych, gry i zabawy dydaktyczne utrwalające wiadomości i umiejętności polonistyczne i przyrodnicze; przypomnienie i zapisywanie nazw przedmiotów potrzebnych w czasie wakacyjnych wypraw oraz właściwego ubioru i wyposażenia turystów w górach; uzupełnianie diagramu krzyżówki, uzupełnianie tekstu z lukami

 

Edukacja matematyczna

- tworzenie zbiorów, przeliczanie i porównywanie liczby dzieci wybierających się w różne miejsca Polski, doskonalenie rachunku pamięciowego w grze matematycznej

- rozwiązywanie zagadki logicznej i łamigłówki z hasłem, obliczenia zegarowe, zaznaczanie godzin na zegarze; obliczanie ceny jednostkowej produktów na podstawie ilustracji, rozwiązywanie zadań tekstowych  - obliczenia pieniężne, zegarowe, korzystanie z rysunku schematycznego, przedstawianie wskazanych liczb za pomocą działań dodawania, odejmowania, mnożenia lub dzielenia, obliczanie sum i różnic w zakresie 100, układanie wyników w ciągu malejącym

- zabawy matematyczne utrwalające liczenie setkami do 1000, rozwiązywanie zadania złożonego, rozwiązywanie zadania wymagającego logicznego myślenia, odkrycie zasady tworzenia zasady układu kolumnowo – szeregowego, dostrzeganie regularności we wzorach, przeliczanie elementów wskazanych zbiorów; odczytywanie danych z diagramu kołowego, porównywanie liczb, dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000, odczytywanie i zapisywanie hasła

- zabawy dydaktyczne doskonalące dodawanie i odejmowanie; zapisywanie liczb w ciągu rosnącym i malejącym, porównywanie liczb , omówienie zasady gry stolikowej „Spływ kajakowy”

- gry i zabawy utrwalające wiadomości i umiejętności matematyczne

 

 

Edukacja przyrodnicza

- kierunki na mapie, położenie swojej miejscowości na mapie Polski; atrakcje turystyczne swojej miejscowości; wskazywanie na mapie granic Polski, Warszawy i własnej miejscowości

- wyjaśnienie pojęcia rośliny chronione, wyszukiwanie w dostępnych źródłach i czytanie informacji o wybranych roślinach chronionych, przyczyny obejmowania ochroną niektórych roślin

- poznawanie zawodu przewodnika turystycznego

- numery alarmowe do służb ratowniczych; ćwiczenie powiadomienia służb ratunkowych o niebezpiecznym zdarzeniu, poprawne przekazywanie swojego adresu

 - przypomnienie zasad zachowania się na drogach, ulicach  w ich pobliżu, poznawanie wybranych znaków drogowych nakazu i zakazu

- ocena miejsca zabawy pod względem bezpieczeństwa, stosowanie zasad bezpiecznej zabawy

 - Wakacyjne wędrówki po Polsce – gra utrwalająca wiedzę o wybranych polskich miastach

 

 

Edukacja plastyczna i edukacja techniczna

- wakacyjny obrazek – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem różnych technik

- „Żaglówka dla taty’ – wykonanie kompozycji przestrzennej lub obrazka z różnych materiałów zgodnie z instrukcją

- wykonanie przewodnika po własnej miejscowości

 

Edukacja informatyczna

- Stworzenie programu, w którym duszek opowiada historię oraz zmieniają się tła c.d.

- rozwiązywanie zadań sprawdzających wiedzę z II klasy

 

Edukacja muzyczna

- nauka piosenki „Niech żyją wakacje”

- realizacja schematu rytmicznego

- przypomnienie piosenek z całego roku szkolnego

 

Wychowanie fizyczne

- podawanie i chwytanie piłki, kozłowanie, rzuty do celowanie toru przeszkód, rzuty do celu, bieg na krótkich dystansach, skoki przez skakankę, toczenie piłki

- gry i zabawy na placu zabaw – wspinanie się, schodzenie z pochylni, omijanie przeszkód, bezpieczne miejsca do zabawy

 

 

J. ANGIELSKI KLASA II

25.05 - Utrwalamy czynności codzienne - śpiewamy piosenki. Piosenka.

28.05 – Poznajemy nazwy dyscyplin sportowych. Pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru.

1.06. – Słuchamy i śpiewamy zabawne piosenki z okazji Dnia dziecka. Piosenka.

5.06 – Opowiadamy o swoich upodobaniach sportowych. Historyjka obrazkowa, wypowiedź według wz08.06.2020 - Football - czytamy i tłumaczymy tekst. Tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

15.06.2020 – Uczymy się piosenki o sporcie – utrwalamy nazwy czynności. Piosenka

19.06.2020 – „ 10 najbardziej niezwykłych dyscyplin sportowych na świecie” - film

22.06.2020 – How are you?  - mówimy jak się czujemy. Pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, pisanie pojedynczych zdań.

25.06.2020 - Słuchamy i czytamy bajeczkę „ The hare and the tortoise”.  Historyka obrazkowa, tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

 

Religia

L.P

Temat – Klasa II

Data

Treści

1.

Maryja Matką Kościoła

26.05.2020

Maryja Matką Kościoła – wspólnoty ludzi wierzących.                                            Postawa wdzięczności wobec Jezusa i Maryi – Matki Kościoła.

2.

Kardynał Stefan Wyszyński - Patron mojej szkoły 

28.05.2020

Wartości jakimi powinien kierować się prawdziwy chrześcijanin.

Przedstawienie prawdy, że wiara jest odpowiedzią człowieka na Boże Objawienie.

Wychowanie do troski o rozwój i obronę swojej wiary w Boga.

 

3.

Z Maryją wielbimy Pana Boga

02.06.2020

Maryja wzorem uwielbiania Boga.             Postawa uwielbienia i posłuszeństwa Bogu.

4.

Pan Jezus posyła Ducha Świętego

03.06.2020

Zesłanie Ducha Świętego – dar Pana Jezusa
dla uczniów.

Postawa wiary i otwartości na działanie Ducha Świętego.

 

5.

 

Trójca Święta

09.06.2020

Trójca Święta – jedność Osób: Ojca, Syna
i Ducha Świętego.                                   Postawa wdzięczności za obecność Trójcy Świętej w naszym życiu.

6.

 

Dziękujemy Panu Jezusowi za miłość

 

23.06.2020

Miłość Pana Jezusa do ludzi.                    Postawa wyrażania miłości i wdzięczności Jezusowi za Jego miłość.

7.

 

Żyć w przyjaźni
z Bogiem – wakacje

25.06.2020

Wakacje – czas dany od Boga.              Pogłębianie przyjaźni z Panem Bogiem.      Postawa wdzięczności Bogu za dar wakacji
i piękno stworzonego świata.

 

Klasa I

Klasa I

Okres realizacji

Blok tematyczny

Treści kształcenia w poszczególnych edukacjach

 

Od 25 maja
do 29 maja

 

Dzieci lubią czytać

edukacja polonistyczna i edukacja społeczna

● słuchanie wiersza; wyszukiwanie fragmentów opisujących korzyści płynące z czytania książek i rozmowa na ten temat; wspólne redagowanie i zapisywanie notatki o zaletach książek; ustalanie, jakie informacje można znaleźć na okładce książki; wybieranie przymiotników określających cechy książki; zapisywanie tytułów książek – wprowadzenie cudzysłowiu, wielka litera w zapisie tytułów, nazwisk i imion; układanie zdań z rozsypanki wyrazowej

● głośne czytanie opowiadania, czytanie z podziałem na role; odpowiedzi na pytania do tekstu – ustalanie, na co żaliły się książki; czytanie ze zrozumieniem – poprawianie zdań na podstawie opowiadania; ćwiczenia w mówieniu – prezentowanie ulubionych książek; scenki dramowe – formułowanie próśb książek dotyczących dbania o nie; zdania rozkazujące – czytanie z odpowiednią intonacją, rola wykrzyknika
w zdaniach rozkazujących; słuchanie informacji o produkcji papieru
z drewna i makulatury; rozmowa o oszczędnym korzystaniu z papieru oraz o segregacji i wykorzystaniu makulatury; uzupełnianie zdań podanymi wyrazami; układanie wyrazów z sylab i liter

● kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat ulubionych czasopism; poznawanie czasopisma dla dzieci „Świerszczyk”; słuchanie informacji na temat tego czasopisma; głośne czytanie informacji o jego stałych rubrykach; pisownia tytułów czasopism – wielka litera, cudzysłów; doskonalenie spostrzegawczości – wyszukiwanie elementów na rysunku w czasopiśmie („Ukryte obrazki”); ćwiczenia grafomotoryczne; przedstawienie na mapie myśli najważniejszych informacji o ulubionych czasopismach, doskonalenie słuchania ze zrozumieniem; słuchanie opowiadania
B. Ostrowickiej „Nowa książeczka”; twórcze opowiadanie historii zielono-
-niebieskiego kotka i innych bohaterów opowiadania; określanie ich cech; poznawanie etapów powstawania książki; zabawy dydaktyczne
na podstawie baśni i innych tekstów literackich; pisanie rozwiązania zagadki; doskonalenie spostrzegawczości – wyszukiwanie różnic między ilustracjami; czytanie zdań ze zrozumieniem; poprawianie krótkiego tekstu; wizualizacja opowieści czytanej przez nauczyciela – ćwiczenia pamięci

 

 

edukacja matematyczna

● odczytywanie danych z kalendarza; mierzenie długości dowolnie obraną miarą i miarą centymetrową; rozwiązywanie zadań tekstowych – odczytywanie danych z ilustracji, obliczenia pieniężne; ćwiczenie rachunku pamięciowego – dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 bez przekraczania progu dziesiątkowego; rysowanie figury w powiększeniu na sieci kwadratowej

● doskonalenie umiejętności rachunkowych – dodawanie i odejmowanie bez przekraczania progu dziesiątkowego w zakresie 20; układanie
i rozwiązywanie zadań tekstowych – odczytywanie danych z ilustracji; rysowanie na sieci kwadratowej zgodnie z kodem

● powtarzanie i utrwalanie wiedzy i umiejętności matematycznych: uzupełnianie ciągów liczbowych, porównywanie liczb, dodawanie i odejmowanie w zakresie 20, obliczenia wagowe, odczytywanie wskazań zegara, mierzenie długości i zapisywanie wyników pomiarów, obliczenia pieniężne, rozwiązywanie zadań tekstowych

● obliczenia pieniężne, siła nabywcza pieniędzy; dodawanie kilku składników w diagramach słupkowych; odejmowanie liczb – piramidki liczbowe; utrwalanie stosunków przestrzennych;

 

 

edukacja przyrodnicza

● rozróżnienie pojęć drzewo, drewno

● zasady segregacji i ponowne wykorzystanie odpadów papierowych

 

 

edukacja plastyczna i edukacja techniczna

● opracowanie historyjki obrazkowej w formie książeczki

● mój ulubiony bohater – praca plastyczna

● produkcja papieru z drewna i makulatury; ustalenie, co jest wykonane
z papieru i jak jest wykorzystywane drewno przez człowieka

 

 

edukacja informatyczna

● rozwiązywanie zagadek logicznych i matematycznych, przygotowywanie do programowania

 

 

 

edukacja muzyczna

● nauka piosenki „Baju, baj, książeczko”

● zabawy z nutami

 

 

wychowanie fizyczne

● kształtowanie zwinności, szybkości i skoczności w zabawach terenowych; pokonywanie toru przeszkód; rzuty do celu, skoki na skakance

● ćwiczenie ogólnorozwojowe z wykorzystaniem nietypowych przyborów

od 1 czerwca
 do 5 czerwca

Podróże małe i duże

edukacja polonistyczna i edukacja społeczna

● swobodne wypowiedzi dzieci na temat środków lokomocji, którymi dotychczas podróżowały; słuchanie wiersza; wyszukiwanie w nim nazw środków lokomocji; wyjaśnianie pojęcia środki lokomocji; opisywanie wybranego środka lokomocji; kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat podróżowania różnymi środkami lokomocji; rozmowa na temat zalet i wad podróżowania różnymi środkami lokomocji; tworzenie rodziny wyrazu podróż; czytanie ze zrozumieniem, zapisywanie zdań; układanie zdań
o pracy lotnika, marynarza i maszynisty i ich zapisywanie; ćwiczenia ortofoniczne

● głośne czytanie tekstu informacyjnego o Polsce; wypowiedzi na temat polskich krajobrazów; ustalanie, w jaki sposób można spędzać czas
nad morzem, jeziorem, w górach, w mieście; wędrówka po uproszczonej mapie Polski – czytanie nazw największych polskich miast, rzek i jezior; wypowiedzi na temat polskich krajobrazów; wyszukiwanie wyrazów związanych z wycieczką krajoznawczą; analiza wyrazów ze spółgłoskami miękkimi ś, ć, ń, ź – odkodowanie hasła; pisanie nazw miast, rzek i gór wielką literą; kilkuzdaniowe wypowiedzi o walorach własnej miejscowości

● słuchanie opowiadania i tekstu informacyjnego; oglądanie i komentowanie materiału ilustracyjnego poświęconego Warszawie; wypowiedzi na temat stolicy Polski, jej charakterystycznych obiektów i zabytków – na podstawie opowiadania, tekstu informacyjnego i zgromadzonych materiałów; udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstów; wypowiedzi na temat miejsc, które warto w stolicy odwiedzić; określanie cech wielkiego miasta; próba opisania herbu Warszawy; pisownia wielką literą nazw własnych zabytków i budowli; przypomnienie wiadomości o zdaniu – stosowanie znaków interpunkcyjnych (wielka litera na początku, kropka na końcu, przecinek przy wyliczaniu), uzupełnianie zdania rzeczownikami
i określającymi je przymiotnikami

● słuchanie opowiadania nauczyciela o Europie, Unii Europejskiej i jej symbolach; wyjaśnianie pojęcia kontynent; zapoznanie z mapą Europy – czytanie nazw największych krajów europejskich; oglądanie ilustracji
i czytanie tekstów informacyjnych o obiektach, postaciach, tradycjach
i potrawach związanych z różnymi krajami Europy; opisywanie flagi Polski i Unii Europejskiej; uzupełnianie zdań informacjami o sobie; pisownia nazw państw i ich mieszkańców, miast i rzek wielką literą

słuchanie tekstu M. E. Letki „Wehikuł dziadka”; rozmowa kierowana na podstawie wysłuchanego tekstu; wyjaśnienie, co to znaczy oglądać świat
z lotu ptaka
; grupowe tworzenie historyjki o pierwszym locie dziadka
i babci; cechy konstruktora – burza mózgów; czytanie nazw miast, gór, rzek, jezior, morza na mapie Polski; planowanie podróży do tajemniczego miejsca – opowiadanie o wyprawie, tworzenie listy potrzebnych rzeczy; ćwiczenia doskonalące spostrzegawczość, pamięć, kreatywność i wyobraźnię przestrzenną

 

 

edukacja matematyczna

● rozszerzenie zakresu liczbowego do 100 – liczenie pełnymi dziesiątkami, ustalenie zapisu cyfrowego kolejnych dziesiątek, porządkowanie liczb (dziesiątek) w ciągu rosnącym; doskonalenie rachunku pamięciowego – dodawanie i odejmowanie w zakresie 20; numeracyjne przypadki dodawania i odejmowania; mierzenie odległości
i zapisywanie wyników pomiarów; prezentacja banknotu 100 zł, liczenie pieniędzy pełnymi dziesiątkami; porównywanie liczb; produkty pakowane po 10 – podawanie przykładów z życia

● liczba 100 – przeliczanie dziesiątkami, odczytywanie pełnych dziesiątek, dodawanie i odejmowanie dziesiątek, porównywanie pełnych dziesiątek; doskonalenie umiejętności praktycznych – obliczenia zegarowe, wagowe, pieniężne; przypomnienie miary centymetrowej i sposobów mierzenia, odważników oraz nominałów banknotów i monet;  układnie podanych kwot z banknotów i monet; rozwiązywanie zadań – obliczenia w zakresie 100, porównywanie liczb, etapowe rozwiązywanie zadania złożonego

obliczenia pieniężne – doskonalenie umiejętności praktycznych; wprowadzenie groszy oraz pojęcia długu; poznawanie siły nabywczej pieniędzy; obliczanie sum i różnic pełnymi dziesiątkami

● ćwiczenia praktyczne w mierzeniu długości przedmiotów zgodnie
z podanymi warunkami, szacowanie długości i sprawdzanie przypuszczeń; wprowadzenie pojęcia metr i skrótu m; dodawanie długości odcinków; rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczanie długości, dodawanie
i odejmowanie pełnymi dziesiątkami w zakresie 100 cm

 

 

 

edukacja przyrodnicza

● praca lotnika, maszynisty i marynarza

● praca z mapą Polski i Europy, wskazywanie na mapie stolicy Polski
i czytanie nazw miast, rzek, gór, jezior i morza

● krajobrazy Polski

● zwierzęta charakterystyczne dla różnych regionów Polski

● stolica Polski, jej najbardziej znane obiekty

● największe państwa Unii Europejskiej; wyjaśnianie pojęcia kontynent

 

 

 

edukacja plastyczna i edukacja techniczna

● wykonywanie plakatu zachęcającego do odwiedzenia własnej miejscowości lub wybranego miejsca w Polsce

● „Atlas Małych Marzycieli” – wykonywanie twórczych rysunków

 

 

 

edukacja informatyczna

● rozwiązywanie zagadek logicznych i matematycznych

● tworzenie algorytmu drogi mrówek za pomocą strzałek i symboli

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

edukacja muzyczna

● nauka piosenki „Podróże małe i duże”

● poznanie pauzy ćwierćnutowej

·       wysłuchanie „Ody do radości” – hymnu Unii Europejskiej

 

 

wychowanie fizyczne

● wędrówka po najbliższej okolicy wyznaczonym szlakiem

● wymyślanie i przeprowadzanie gry i zabawy w terenie
z wykorzystaniem naturalnych przeszkód

● toczenie piłki jedną i obiema rękami – kształtowanie zręczności
i koordynacji

 

Okres realizacji

Blok tematyczny

Treści kształcenia w poszczególnych edukacjach

 

Od 8 czerwca
do 12 czerwca

 

Podróże małe
i duże c.d.

edukacja polonistyczna i edukacja społeczna

● planowanie podróży do wybranego państwa w Europie, omówienie charakterystycznych cech tego państwa, uzupełnianie zdań brakującymi wyrazami;

● czytanie nazw miast, gór, rzek, jezior, morza na mapie Polski, pisanie z pamięci, pisownia nazw państw i ich mieszkańców nazw miejscowości, rzek, gór wielką literą;

ćwiczenia doskonalące spostrzegawczość, pamięć, kreatywność i wyobraźnię przestrzenną; planowanie podróży – listy potrzebnych rzeczy

● odnajdywanie na mapie położenia własnej miejscowości, wyszukiwanie miejsc wartych odwiedzenia ; uzupełnianie zdań informacjami o miejscu zamieszkania; pisanie swojego adresu; powtórzenie wiadomości gramatyczno – ortograficznych;

 

 

edukacja matematyczna

● mierzenie różnych przedmiotów, dodawanie długości odcinków; rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczanie długości, dodawanie i odejmowanie pełnymi dziesiątkami w zakresie 100 cm; doskonalenie umiejętności praktycznych; obliczenia pieniężne, wagowe, kalendarzowe i zegarowe; obliczanie sum i różnic pełnymi dziesiątkami; rozwiązywanie zadań tekstowych różnych

 

 

edukacja przyrodnicza

● czytanie mapy Polski, wskazywanie położenia dużych miast, rzek i gór oraz własnej miejscowości, charakterystyczne cechy ukształtowania terenu – kolory mapy

● mapa Europy – wskazywanie państw należących do Unii Europejskiej

 

 

edukacja plastyczna i edukacja techniczna

● Europejski miszmasz – praca plastyczna z wykorzystaniem różnych materiałów

● projektowanie i wykonanie herbu swojej miejscowości

 

 

edukacja muzyczna

● utrwalenie piosenki „ Podróże małe i duże”. Pauza w muzyce.  

 

 

wychowanie fizyczne

·       ćwiczenia przy muzyce - zumba

● ćwiczenie ogólnorozwojowe z wykorzystaniem nietypowych przyborów

od 15 czerwca
 do 19 czerwca

Wkrótce wakacje

edukacja polonistyczna i edukacja społeczna

● uważne słuchanie tekstów; rozmowa na temat wakacyjnych planów bohaterów opowiadania; rozmowa o przyjaźni i wartości przebywania
ze sobą inspirowana opowiadaniem; wypowiedzi na temat planów
na wakacje, wakacyjnych zajęć i odwiedzanych miejsc; planowanie zajęć w zależności od miejsca pobytu; formułowanie rad dotyczących bezpieczeństwa w czasie wakacyjnych podróży; uzupełnianie zdań przyimkami; łączenie w pary rzeczowników z czasownikami; przypomnienie numerów alarmowych

● głośne czytanie opowiadania; udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu; ustalanie, czy rzeczy spakowane przez bohatera będą mu przydatne w górach – uzasadnianie zdania; wyjaśnienie słowa niezbędne; czytanie z podziałem na role; kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat przygotowań do wyjazdów i kompletowania bagażu

 

 

edukacja matematyczna

● liczenie dziesiątkami w zakresie 100 w porządku rosnącym i malejącym; dodawanie i odejmowanie dziesiątek – doskonalenie umiejętności rachunkowych w zakresie 100; rozwiązywanie zadań tekstowych – liczenie w zakresie 100, obliczenia pieniężne; zabawa ucząca planowania wydatków; zaznaczanie dat, obliczenia kalendarzowe; zaznaczanie wskazanych godzin na zegarze

● dodawanie i odejmowanie w zakresie 20; rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych; dostrzeganie obiektów symetrycznych; pomniejszanie i powiększanie figur na sieci kwadratowej; mierzenie odcinków i porównywanie ich długości; ćwiczenie orientacji przestrzennej – liczenie figur na rysunkach, układanie figur z patyczków

 

 

edukacja przyrodnicza

● rośliny i grzyby trujące

 

 

edukacja plastyczna i edukacja techniczna

● grupowe projektowanie wakacyjnych zajęć – rysunkowa mapa myśli

 

 

edukacja informatyczna

● tworzenie algorytmu drogi mrówek za pomocą strzałek i symboli

 

 

edukacja muzyczna

● nauka piosenki „Niech żyją wakacje”

● improwizacje ruchowe

● określanie nastroju muzyki

 

 

wychowanie fizyczne

● wędrówka po najbliższej okolicy wyznaczonym szlakiem

● wymyślanie i przeprowadzanie gry i zabawy w terenie
z wykorzystaniem naturalnych przeszkód

od 22 czerwca
 do 25 czerwca

Wkrótce wakacje c.d.

edukacja polonistyczna i edukacja społeczna

● głośne czytanie wiersza; opisywanie głównego bohatera utworu; numerowanie zdań zgodnie z kolejnością wypowiedzi bohatera; pisanie z pamięci ostatniego zdania wiersza; wypowiedzi na temat taty na podstawie własnych doświadczeń i wiersza; wypowiedzi na temat codziennych zajęć z tatą i sposobów spędzania z nim wolnego czasu; określanie cech (przymiotniki) i opisywanie swojego taty; zabawy
z elementami czytania – układanie rymów, tworzenie wyrazów z sylab, zabawy naśladowcze; wypowiedzi o tym, jak można okazać uczucia swojemu tacie; układanie i pisanie życzeń dla taty – pisownia zwrotów grzecznościowych; nauka wybranej zwrotki wiersza na pamięć; układanie zdań pasujących do ilustracji; pisanie zdania z pamięci

● wypowiedzi na temat miejsc letniego wypoczynku i ulubionych wakacyjnych zajęć; głośne i wyraziste czytanie wiersza; wypowiedzi  na temat prośby osoby mówiącej w wierszu; nauka fragmentu wiersza  pamięć; wypowiedzi na temat pisania i wysyłania kartek pocztowych z wakacji; wskazywanie innych sposobów utrzymywania wakacyjnego kontaktu z najbliższymi; pisanie pozdrowień z wakacji; wskazywanie czynności związanych z wysyłaniem widokówek; uzupełnianie kartki pocztowej – ustalenie jej adresata i nadawcy; przypomnienie zapisu zdania; układanie zdania z sylab i zapisywanie go w liniaturze; redagowanie wakacyjnych rad dotyczących bezpieczeństwa, przypomnienie numerów alarmowych, wykrzyknik w zdaniu rozkazującym; ustalenie, co to znaczy dostać świadectwo i promocję do drugiej klasy; gry i zabawy dydaktyczne rozwijające pamięć, utrwalające wiadomości z różnych dziedzin edukacji;

 

 

edukacja matematyczna

● utrwalanie wiadomości i umiejętności: dodawanie i odejmowanie
w zakresie 20, przeliczanie obiektów, ustawianie liczb w ciągu rosnącym, doskonalenie orientacji przestrzennej (prawa, lewa strona osoby stojącej tyłem
i przodem), rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczenia pieniężne; obliczenia zegarowe i kalendarzowe – doskonalenie umiejętności praktycznych

● gry stolikowe, zagadki matematyczne; rozwiązywanie zadań tekstowych –analiza ilustracji; przypomnienie figur geometrycznych

● powtórzenie wiadomości – zabawy i gry matematyczne doskonalące dodawanie
i odejmowanie w zakresie 20

 

 

edukacja przyrodnicza

● przypomnienie numerów alarmowych

 

 

edukacja plastyczna i edukacja techniczna

● Moje wakacyjne plany – praca plastyczna

 

 

edukacja informatyczna

● Praca plastyczna w programie Paint

Podsumowanie i utrwalenie wiedzy i umiejętności

 

 

edukacja muzyczna

● utrwalenie piosenki „Niech żyją wakacje”

● improwizacje ruchowe przy piosence

 

 

wychowanie fizyczne

● gry i zabawy w terenie: z elementem równowagi, zręcznościowe, marsz, trucht, bieżne, na czworakach, przeskakiwanie przez przeszkody

● propozycje wakacyjnych zabaw; rzuty do celów umieszczonych
na różnych wysokościach – kształtowanie zręczności i celności

 

RELIGIA KLASA „I”

Opr. B. Barwińska

DATA

TEMAT

CELE OGÓLNE

26.05.2020

Wniebowstąpienie Pana Jezusa – zaproszeniem do nieba.

- Ukazanie wydarzenia Wniebowstąpienia Pana Jezusa

- Zachęcanie do modlitwy w domu i w kościele

 

28.05.2020

Kardynał Stefan Wyszyński – naprawdę święty człowiek

- Zachęcanie do modlitwy dziękczynnej za dar życia Kardynała Stefana Wyszyńskiego

 

02.06.2020

Duch Święty i Jego prezenty

- Ukazanie biblijnego opisu zesłania Ducha Świętego

- Wzbudzenie pragnienia modlitwy do Ducha świętego

05.06.2020

Uczestniczę w procesji Bożego Ciała

- Wskazanie, że w Uroczystość Bożego Ciała czcimy  Jezusa obecnego w Najświętszym Sakramencie

- Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas

 

9.06.2020

Uczestniczę w procesji Bożego Ciała

- Wskazanie, że w Uroczystość Bożego Ciała czcimy  Jezusa obecnego w Najświętszym Sakramencie

- Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas

 

 

19.06.2020

Dziękuję Panu Jezusowi za Jego Miłość

- Ukazanie prawdy o miłości Pana Jezusa do wszystkich ludzi

- Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Jezusowi za Jego miłość

 

23.06.2020

Wakacje z Panem Jezusem

- Ukazanie wakacji jako czasu odpoczynku oraz spotkania z Bogiem i człowiekiem

- Wzbudzenie postawy wdzięczności Bogu za wakacje i piękno otaczającego świata

25.06.2020

Dziękujemy Panu Bogu za rok nauki w szkole

- Dziękujemy Panu Jezusowi za Jego miłość

- Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Bogu za miłość do każdego człowieka

- zachęcanie do modlitwy rano i wieczorem

 

 

 J. ANGIELSKI KLASA I

26.05 - I like/I don't like. Mówimy o tym, jakie owoce lubimy. Historyjka obrazkowa, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru.

27.05 -  Super kanapki - poznajemy nazwy produktów żywieniowych, z których możemy stworzyć kanapki. Historyjka obrazkowa, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru,

1.06. – Słuchamy i śpiewamy zabawne piosenki z okazji Dnia dziecka. Piosenka.

3.06 – Food. Nazywamy nazwy produktów spożywczych. Pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru

9.06.2020. -  Powtórzenie wiadomości z tematu Jedzenie. Historyka obrazkowa, tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, pisanie pojedynczych zdań.

10.06.2020 - Jakie dania są popularne w Polsce i w Wielkiej Brytanii? Historyka obrazkowa, tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

15.06.2020 – Polska i brytyjska flaga – uzupełniamy zdania i wskazujemy właściwe obrazki. Pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, pisanie pojedynczych zdań, opis flag.

23.06.2020 – Najważniejsze miejsca w Wielkiej Brytanii i w Polsce- czytamy tekst i wskazujemy właściwe zdjęcia. Historyka obrazkowa, tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

24.06.2020 – Słuchamy i czytamy bajeczkę „ Goldilocks and three bears” Historyka obrazkowa, tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

 

Klasa 0

KLASA ,,0,,

Okres: od 25.05.2020 r. do 05.06.2020 r.

TYDZIEŃ: Realizacja:  25.05 – 05.06.2020 r.

BLOK TEMATYCZNY

TEMAT DNIA

TREŚCI PROGRAMOWE

Na święto Mamy                  i Taty niech będzie program bogaty.

1.Moja mama i mój tata.

• Kształcenie umiejętności prowadzenia rozmowy na temat roli rodziców                    w rodzinie.

• Wdrażanie do kulturalnego prowadzenia rozmowy – uważne słuchanie wypowiedzi innych, włączanie się do rozmowy.

• Zachęcanie do rozmów na temat więzi emocjonalnych łączących członków rodziny.

• Dostrzeganie czynności wykonywanych przez rodziców na rzecz organizacji życia codziennego dla wszystkich członków rodziny.

• Kształcenie umiejętności recytowania wierszy i śpiewania piosenek związanych z tematem zajęć.

• Zachęcanie do planowania czynności, które doprowadzą do celu.

• Dostrzeganie zmian odwracalnych, nieodwracalnych i częściowo odwracalnych.

• Uświadamianie dzieciom bezwarunkowej miłości rodzicielskiej.

• Zachęcanie do okazywania szacunku               i miłości swoim rodzicom.

• Uświadamianie, że zły humor nie upoważnia do niegrzecznego zachowania, szczególnie wobec osób najbliższych.

• Zachęcanie do angażowania się w wykonywanie codziennych czynności domowych, jako obowiązku wszystkich członków rodziny.

• Zachęcanie do spędzania czasu z rodziną w zgodzie i poszanowaniu potrzeb wszystkich jej członków.

• Kształtowanie potrzeby sprawiania rodzicom radości, przyjemności nie tylko z okazji ich świąt.

 

2.Życzenia dla mamy.

3.Moja wesoła rodzinka.

4.Razem z tatą miło  spędzam czas.

5.Ulubione zajęcia dzieci.

TYDZIEŃ: Realizacja:  01.06 – 05.06.2020 r.

BLOK TEMATYCZNY

TEMAT DNIA

TREŚCI PROGRAMOWE

Dla wszystkich dzieci słońce przyjaźnie świeci.

1. Nasze święto – Dzień Dziecka.

• Wzbogacanie wiedzy na temat życia ludzi na różnych kontynentach.

• Poznawanie muzyki etnicznej różnych zakątków świata.

• Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.

• Prezentacja zabaw, w które bawią się dzieci na różnych kontynentach – doświadczenia własne, informacje                    z mediów.

• Doskonalenie umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej.

• Doskonalenie umiejętności czytania            w zakresie poznanych liter.

• Zachęcanie do nawiązywania kontaktów i zapraszania do zabawy innych dzieci.

• Kształtowanie tolerancji i akceptacji dzieci innej rasy i narodowości.

• Wdrażanie do poszanowania praw dzieci wszystkich ras i narodowości.

• Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za aktywne uczestniczenie w zajęciach edukacyjnych.

• Kształtowanie odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo w czasie gier                    i zabaw.

• Wdrażanie do poszanowania zabawek              i sprzętów używanych w czasie nauki                 i zabawy.

TYDZIEŃ: 37  Realizacja:  08.06 – 19.06.2020 r.

BLOK TEMATYCZNY

TEMAT DNIA

TREŚCI PROGRAMOWE

Szukamy lata na łące, w lesie, na drzewach  i w kwiatach.

1.Lato, lato my na ciebie czekamy.

• Kształcenie umiejętności kulturalnego prowadzenia rozmów: włączanie się, uważne słuchanie.

• Doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących np. w środowisku                 w lecie; rośliny i zwierzęta w różnych ekosystemach o różnych porach roku.

• Zachęcanie do zabaw ruchowych w grupie – wdrażanie do uważnego słuchania, zabawy w echo.

• Kształtowanie rozumienia stałości objętości płynu.

• Wzbogacanie wiedzy na temat kosmosu.

• Rozwijanie postawy poszanowania środowiska – rozmowa na temat ochrony lasów oraz na temat korzyści, jakie człowiek czerpie z lasu – tworzenie

„Kodeksu lasu”.

• Doskonalenie umiejętności czytania             w zakresie poznanych liter.

• Wzbogacanie języka czynnego                              o wyrażenia typu: „zakazany owoc”, „wyprowadzić w pole”.

• Kształtowanie empatii i potrzeby troszczenia się o najbliższych.

• Wdrażanie do odpowiedzialności                     za własne zdrowie i bezpieczeństwo                      w zakresie dobierania ubioru do rodzaju wakacyjnych aktywności.

• Wdrażanie zasad higienicznego spożywania potraw.

 

2.Troszczymy się                 o nasze środowisko.

3.Letnie wędrówki.

4.Echo niesie się po lesie.

5.Barwy lata.

TYDZIEŃ: 38 Realizacja: 22.06 – 26.06.2020 r.

BLOK TEMATYCZNY

TEMAT DNIA

TREŚCI PROGRAMOWE

Żegnamy przedszkole, po wakacjach spotkamy się w szkole.

1. Bezpieczne i udane wakacje.

• Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych.

• Kształtowanie, w trakcie planowania zabaw, postawy odpowiedzialności za bezpieczeństwo i zdrowie swoje oraz osób uczestniczących w zabawach.

• Przygotowanie do podjęcia roli ucznia, kształtowanie pozytywnej postawy wobec szkoły i nauki szkolnej.

• Kształcenie umiejętności planowania swoich działań.

• Doskonalenie umiejętności recytowania wierszy, śpiewania piosenek, aktywnego uczestnictwa w uroczystościach przedszkolnych.

• Wdrażanie do odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo w trakcie letniego wypoczynku.

• Wdrażanie do zachowania ostrożności                  i czujności przy zawieraniu nowych wakacyjnych znajomości i uczestniczeniu w spotkaniach towarzyskich.

• Wdrażanie do okazywania życzliwości                i sympatii koleżankom i kolegom podczas zabawy.

  • Wdrażanie do uprzejmego i kulturalnego zachowania się wobec pracowników przedszkola/ i szkoły czasie wakacji.

 

 

       

 

 

RELIGIA KLASA „0”

Opr. B. Barwińska

DATA

TEMAT

CELE OGÓLNE

25.05.2020

Wniebowstąpienie Pana Jezusa – zaproszeniem do nieba c.d.

- Ukazanie wydarzenia Wniebowstąpienia Pana Jezusa

- Zachęcanie do modlitwy w domu i w kościele

 

28.05.2020

Kardynał Stefan Wyszyński – naprawdę święty człowiek

- Zachęcanie do modlitwy dziękczynnej za dar życia Kardynała Stefana Wyszyńskiego

 

01.06.2020

Duch Święty i Jego prezenty

- Ukazanie biblijnego opisu zesłania Ducha Świętego

- Wzbudzenie pragnienia modlitwy do Ducha świętego

04.06.2020

Uczestniczę w procesji Bożego Ciała

- Wskazanie, że w Uroczystość Bożego Ciała czcimy  Jezusa obecnego w Najświętszym Sakramencie

- Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas

 

 

8.06.2020

Uczestniczę w procesji Bożego Ciała

- Wskazanie, że w Uroczystość Bożego Ciała czcimy  Jezusa obecnego w Najświętszym Sakramencie

- Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas

 

 

15.06.2020

Dziękuję Panu Jezusowi za Jego Miłość

- Ukazanie prawdy o miłości Pana Jezusa do wszystkich ludzi

- Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Jezusowi za Jego miłość

 

22.06.2020

Wakacje z Panem Jezusem

- Ukazanie wakacji jako czasu odpoczynku oraz spotkania z Bogiem i człowiekiem

- Wzbudzenie postawy wdzięczności Bogu za wakacje i piękno otaczającego świata

25.06.2020

Dziękujemy Panu Bogu za rok nauki w szkole

- Dziękujemy Panu Jezusowi za Jego miłość

- Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Bogu za miłość do każdego człowieka

- zachęcanie do modlitwy rano i wieczorem

 

J. ANGIELSKI KLASA „O”

27.05. – " Cucumber and egg" - uczymy się nazw warzyw, słuchając i recytując tekst. Historyjka obrazkowa, rymowanka pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

29.05. – Yummy – poznajemy nowe produkty żywnościowe. Historyjka obrazkowa, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

2.06. – Rysujemy  i nazywamy owoce i warzywa , które lubimy jeść. pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru, rysunek.

4.06. – Uczymy się piosenki „ Bread, ham, tomato and cheese” piosenka, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

24.06.2020 – Mój dom – poznajemy nowe słowa. Rymowanka pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.

 

Copyright © 2024. OPENMINT Rights Reserved.