J. polski – kl. IV
Data
|
Temat |
Treści nauczania |
25.05.2020 |
"Dziękuję Ci, Mamo..." - piszemy życzenia. |
• życzenia i jego elementy |
27.05.2020 |
Zdanie i równoważnik zdania. |
• wypowiedzenie • zdanie • równoważnik zdania
|
27.05.2020 |
Zdanie i równoważnik zdania - ćwiczenia w rozpoznawaniu. |
• wypowiedzenie • zdanie • równoważnik zdania
|
28.05.2020 |
Miejsce przecinka w zdaniu. |
• przecinek w zdaniu
|
29.05.2020 |
Jeszcze raz, czyli powtarzamy wiadomości z działu "Co jest w życiu ważne". |
• Lluis Cugota, Nazywam się… Maria Skłodowska-Curie (fragmenty) • zwroty grzecznościowe • podziękowanie, dialog • pisownia wielką literą nazw geograficznych • antonimy • podmiot i orzeczenie • równoważnik zdania • przecinek w zdaniu |
01.06.2020 |
Podróż w głąb fantastycznego świata – obraz V. Kusha „ Metaforyczna podróż”. |
• Vladimir Kush, Metaforyczna podróż • dzieło sztuki plastycznej • opis miejsca przedstawionego na obrazie • elementy realistyczne |
02.06.2020 |
Marzenia o złotym talonie – „Charlie i fabryka czekolady”. |
• Roald Dahl, Charlie i fabryka czekolady (fragment) • czytanie głośne i ciche • czas i miejsce wydarzeń • narrator • bohaterowie • wydarzenia
|
03.06.2020 |
Zatopić się w marzeniach – Julian Tuwim „Dyzio marzyciel”. |
Julian Tuwim, Dyzio marzyciel • podmiot liryczny • nastrój utworu • utwór poetycki – wersy, rymy • uczucia wyrażone w wierszu
|
04.06.2020 |
Sprawdzian wiadomości - dział „Co jest w życiu najważniejsze”. |
• zwroty grzecznościowe • podziękowanie, dialog • pisownia wielką literą nazw geograficznych • antonimy • podmiot i orzeczenie • równoważnik zdania • przecinek w zdaniu |
05.06.2020 |
Ogłaszam, że… - jak napisać ogłoszenie? |
• ogłoszenie i jego elementy
|
08.06.2020 |
Jak spełnienie mniejszego marzenia pomaga w spełnieniu większego? |
• Ireneusz Dańko, Policja spełnia marzenie chorego chłopca (fragment artykułu) • czytanie głośne i ciche • artykuł prasowy
|
10.06.2020 |
Sprawdzian wiadomości zdobytych w klasie IV. |
• cechy baśni •odmiana rzeczownika przez przypadki •opis ilustracji, zaproszenie • zdanie i równoważnik zdania • czytanie ze zrozumieniem |
10.06.2020 |
Sprawdzian wiadomości zdobytych w klasie IV. |
• cechy baśni •odmiana rzeczownika przez przypadki •opis ilustracji, zaproszenie • zdanie i równoważnik zdania • czytanie ze zrozumieniem
|
15.06.2020 |
Recytacja wiersza Juliana Tuwima pt. „Dyzio marzyciel”. |
• dykcja, intonacja wiersza • recytacja wiersza „Dyzio marzyciel”
|
19.06.2020 |
Z ortografią za pan brat – ćwiczenia ortograficzne. |
• zasady pisowni wyrazów z rz - ż, ó- u, ch -h oraz wielką i małą literą
|
22.06.2020 |
Kiedy spełniają się marzenia? |
• Majka Jeżowska, Jacek Skubikowski, Marzenia się spełniają (fragment) • podmiot liryczny • adresat utworu • nastrój utworu • utwór poetycki – wersy, strofy, rymy • budowa utworu –refren • piosenka • uczucia wyrażone w utworze |
24.06.2020 |
Ciekawe pomysły. |
•Joanna Papuzińska, Wędrowcy (fragment) • czas i miejsce wydarzeń • bohaterowie • wydarzenia |
24.06.2020 |
Dobroczynne i zgubne skutki wynalazków. |
• Joanna Papuzińska, Wędrowcy (fragment) • czas i miejsce wydarzeń • uczucia wyrażone w tekście • notatka
|
25.06.2020 |
Nasze wakacyjne plany. |
• plan wydarzeń • opowiadanie • opis • bezpieczeństwo podczas wakacji
|
Barbara Wdowiak
26.05 - Słuchamy i tłumaczymy historyjkę " The amazing journey. I love football'. Historyjka obrazkowa, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
28.05. – Przysłówki częstotliwości – zastosowanie. Wypowiedź według wzoru.
29.05. – Sprawdzian wiadomości. pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru, tekst narracyjny, e-mail.
2.06. – Czytamy i tłumaczymy tekst „ My sports kit” tekst narracyjny, opis.
4.06. - Opisujemy nowe dyscypliny sportu. pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru, tekst narracyjny, opis.
5.06. – Zastosowanie przyimków in, on, at – ćwiczenia gramatyczne. wypowiedź według wzoru
09.06.2020 - Poznajemy nazwy sportów i sportowców. pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, pisanie pojedynczych zdań, opis dyscyplin sportowych.
19.06.2020 – Test yourself 7. Pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, pisanie pojedynczych zdań, opis miejsca, uzupełnianie fragmentów zdań.
23.06.2020 - „ 10 najbardziej niezwykłych dyscyplin sportowych na świecie” - film
przyroda – klasa 4
Data |
Temat |
Realizowane treści |
25.05.2020 |
Warunki życia na lądzie |
Negatywna i pozytywna rola wiatru w życiu roślin. Wymiana gazowa u roślin. |
27.05.2020 |
Z biegiem rzeki. Życie w jeziorze. |
Sposób pobierania tlenu przez organizmy wodne. Omawianie różnic pomiędzy odcinkami rzeki. |
1.06.2020 |
Warunki życia na lądzie. Las ma budowę warstwową. |
Przystosowania roślin i zwierząt chroniących przed utrata wody. Zasady zachowania się w lesie. Rozpoznawanie jadalnych grzybów. |
3.06.2020 |
Sprawdzian z działu „Odkrywamy tajemnice życia w wodzie i na lądzie”. |
Rodzaje wód płynących. Wyszukiwanie nazw na mapie. Organizmy żyjące w wodzie. Rodzaje wód stojących. Wyszukiwanie nazw na mapie. Organizmy żyjące w wodzie. Sposób pobierania tlenu przez organizmy wodne. Omawianie różnic pomiędzy odcinkami rzeki. Czynniki warunkujące życie na lądzie oraz przystosowania organizmów do życia. Warstwy lasu – ich nazwy i występowanie. Warunki abiotyczne w nich panujące. Negatywna i pozytywna rola wiatru w życiu roślin. Wymiana gazowa u roślin. Podstawowe gatunki roślin i zwierząt żyjące w lesie. Jakie zwierzęta żyją w poszczególnych warstwach. Pospolite drzewa iglaste i liściaste rosnące w najbliższej okolicy szkoły. Przystosowania roślin i zwierząt chroniących przed utrata wody. Zasady zachowania się w lesie. Rozpoznawanie jadalnych grzybów. Organizmy łąkowe – rośliny i zwierzęta. Organizmy zwierzęce i roślinne żyjące na polu uprawnym. |
8.06.2020 |
Ochrona przyrody w pobliżu mojego miejsca zamieszkania - Projekt edukacyjny |
Ochrona przyroda w gminie Nowa Dęba. Pomniki przyrody i obszary chronione. |
10.06.2020 |
Podsumowanie działu7 – praca z zeszytem ćwiczeń. |
Warunki życia w wodzie i na lądzie. Nazwy organizmów wodnych (morskich, rzecznych, jeziornych) i lądowych (łąkowych, polnych, leśnych). Wody płynące i stojące. |
15.06.2020 |
Na polu uprawnym – rozwiązywania zadań. |
Nazwy typowych organizmów pola uprawnego. Znaczenie organizmów dla człowieka. |
22.06.2020 |
Na łące – rozwiązywanie zadań. |
Nazwy typowych organizmów łąk. Znaczenie organizmów dla człowieka. |
24.06.2020 |
Podsumowanie pracy z przyrody w roku szkolnym 2019/2020 |
Świat organizmów. Tajemnice ciała człowieka. Pogoda i inne zjawiska atmosferyczne. Warsztat przyrodnika. Tajemnice życia w wodzie i na lądzie. |
Historia kl. IV
Data lekcji |
Temat lekcji |
Realizowane treści |
29.05.2020 |
Zośka, Alek i Rudy – bohaterscy harcerze. / edziennik, podręcznik, clasroom, epodreczniki. |
- polityka okupantów wobec Polaków, - Szare Szeregi, - postacie Zawadzki, Dawidowski, Bytnar, - powstanie warszawskie. |
5.06.2020 |
Pilecki i Inka, żołnierze niezłomni./ edziennik, podręcznik, clasroom, epodreczniki. |
- losy Pileckiego i Siedzikówny, - przyczyny kontynuacji walki Polaków po zakończeniu II wojny światowej. |
19.06.2020 |
Jan Paweł II – papież pielgrzym / .edziennik, epodreczniki, classroom. |
- zainteresowania młodego Karola Wojtyły, - pielgrzymki papieża Polaka, - pontyfikat Jana Pawła II. |
Informatyka Kl. IV
26.5.2020r. |
Rysujemy w Paint - figury geometryczne. |
• rysowanie obiektów z wykorzystaniem kształtów, dobieranie kolorów oraz wyglądu konturu i wypełnienia
|
03.06.2020r. |
Skróty klawiszowe w programie MS Word |
• wymienianie i stosowanie podstawowych skrótów klawiszowych używanych do formatowania tekstu
|
09.06.2020r. |
Rysunek w Paint:Papuga. |
tworzenie rysuneku papugi ze szczególną starannością i dbałością o szczegóły |
23.06.2020r. |
Podsumowanie pracy całorocznej |
|
MUZYKA KL IV
Lp. |
Data |
Temat |
Treści nauczania |
1 |
26 05 2020 |
Piosenka „ Dla Ciebie Mamo” |
Rodzina, miłość , szacunek dla matki |
2 |
02 06 2020 |
„Kolorowe dzieci” – piosenka na Dzień Dziecka |
Zabawy dzieci z różnych stron świata |
3 |
09 06 2020 |
Kolorowe dzieci – utrwalenie piosenki. Egzamin teoretyczny na kartę rowerową |
Piosenki dla dzieci |
4 |
16 06 2020 |
Piosenka wakacyjna – Morskie opowieści |
Szanta jako rodzaj piosenki |
5 |
23 06 2020 |
Muzykujemy wakacyjnie |
Piosenki o wakacjach |
PLASTYKA KL IV
Lp. |
Data |
Temat |
Treści nauczania |
1 |
25 05 2020 |
Wykonywanie laurki na Dzień Matki |
Rodzina, miłość , szacunek do matki |
2 |
01 06 2020 |
Zabawy dzieci – malowanie pastelami |
Technika malowania pastelami |
3 |
08 06 2020 |
Techniki mieszane – kolaż, wydrapywanka |
Techniki mieszane, łączenie materiałów, kolaż, farby wodne i pastele, wydrapywanka |
4 |
15 06 2020 |
Zabytki małych ojczyzn |
Edukacja regionalna, zabytki, skanseny w najbliższej okolicy |
5 |
22 06 2020 |
Moje wakacyjne plany |
Wykorzystanie poznanych technik plastycznych |
TECHNIKA KL IV
Lp. |
Data |
Temat |
Treści nauczania |
1 |
25 05 2020 |
Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach |
Przepisy ruchu drogowego, wypadki na drogach, pierwsza pomoc przedmedyczna |
2 |
01 06 2020 |
Sprawdzian przed egzaminem |
Utrwalenie przepisów ruchu drogowego |
3 |
08 06 2020 |
Ruch drogowy - powtórzenie wiadomości |
Przepisy ruchu drogowego, znaki, manewry, pierwsza pomoc, ruch rowerów |
4 |
15 06 2020 |
W podróży |
Zasady bezpiecznego podróżowania, piktogramy na dworcach i lotniskach |
5 |
22 06 2020 |
Bezpieczny wypoczynek na wakacjach |
Zasady zachowania nad wodą, w górach w lesie, w czasie wyjazdu wakacyjnego . |
wychowanie do życia w rodzinie – klasa 4
Data |
Temat |
Realizowane treści |
28.05.2020 |
Dobre wychowanie |
Rola zwrotów grzecznościowych w życiu. |
4.06.2020 |
Internet – świat prawdziwy czy nieprawdziwy. |
Dobre i złe strony korzystania z internetu |
25.06.2020 |
Podsumowanie pracy w roku 2019/2020 |
Ewaluacja zajęć. Rodzina. Dojrzewanie. |
Religia
L.P |
Temat – Klasa IV |
Data |
Treści |
1. |
Jezus posyła Ducha Świętego |
26.05.2020 |
Biblijny opis Zesłania Ducha Świętego. Sposoby współpracy z Duchem Świętym. |
2. |
Eucharystia obietnicą życia wiecznego |
27.05.2020 |
Eucharystia zadatkiem życia wiecznego dla chrześcijanina.
|
3. |
Kardynał Stefan Wyszyński - Patron mojej szkoły |
02.06.2020 |
Wartości jakimi powinien kierować się prawdziwy chrześcijanin. Przedstawienie prawdy, że wiara jest odpowiedzią człowieka na Boże Objawienie. Wychowanie do troski o rozwój i obronę swojej wiary w Boga.
|
4. |
Modlitwa Pańska wzorem modlitwy chrześcijanina |
03.06.2020 |
Modlitwa Pańska rozmową z kochającym Bogiem Ojcem. Modlitwa Pańska wzorem modlitwy chrześcijanina. |
5.
|
Trójca Święta |
09.06.2020 |
Trójca Święta – jedność Osób: Ojca, Syna |
6.
|
Pan Jezus obecny w Najświętszym Sakramencie
|
10.06.2020 |
Ukazanie prawdy o obecności Pana Jezusa w Najświętszym Sakramencie. |
7.
|
Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pana Jezusa |
23.06.2020 |
Znaczenie uroczystości Najświętszego Ciała i Krwi Pana Jezusa dla chrześcijanina. |
8.
|
W czasie wakacji żyjemy w jedności z Panem Bogiem
|
24.06.2020 |
Wakacje i odpoczynek czasem danym od Boga. |
W-F klasa IV
Data |
Temat lekcji data |
Treści nauczania |
26.05 |
Ćwiczenia w domu cz. 10 (e-dziennik, materiały szkoleniowe SZS, classroom) |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
27.05 |
Odbicie piłki sposobem górnym i dolnym PS (e-dziennik, you tube) |
Kształtowanie prawidłowych nawyków technicznych |
28.05 |
Odbicie piłki sposobem górnym - doskonalenie (e-dziennik, you tube) |
Poznanie zasobu ćwiczeń kształtującyc technikę odbić piłki |
29.05 |
Atak w siatkówce (e-dziennik, you tube) |
Doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki siatkowej |
2.06 |
Ćwiczenia w domu cz.11 (e-dziennik, materiały szkoleniowe SZS, classroom) |
Kształtowanie cech kondycyjnych |
4.06 |
Piłka wodna – podstawowe zasady gry (e-dziennik, you tube) |
Przepisy gry w wybraną grę zespołową |
4.06 |
Sporty wodne – żeglarstwo (e-dziennik, you tube) |
Klasyfikacja konkurencji żeglarskich |
5.06 |
Gimnastyka artystyczna (e-dziennik, you tube) |
Podstawowe wiadomości na temat wybranej dyscypliny sportowej |
9.06 |
Ćwiczenia w domu cz.12 (e-dziennik, materiały szkoleniowe SZS) |
Kształtowanie wybranych zdolności kondycyjnych |
10.06 |
Doskonalenie przyjęcia piłki wewnętrzną częścią stopy. PN (e-dziennik, classroom) |
Kształtowanie prawidłowych nawyków technicznych |
19.06 |
Technika startu niskiego - lekkoatletyka |
Poznanie zasad techniki konkurencji lekkoatletycznej |
23.06 |
Ćwiczenia w domu cz.14 (e-dziennik, materiały szkoleniowe SZS) |
Kształtowanie wybranych zdolności kondycyjnych |
24.06 |
Gwiazdy sportu – piłka nożna (e-dziennik, you tube |
Przybliżenie postaci wybitnych sportowców |
25.06 |
Piłka siatkowa – mecz finałowy MŚ 2018 r |
Wielkie chwile polskiego sportu |
MATEMATYKA KLASA IV |
||
TERMIN |
TEMAT |
TREŚCI NAUCZANIA |
25 V |
Ułamki dziesiętne – spotkanie Meet. |
· odczytywanie i zapisywanie ułamka dziesiętnego · zamiana ułamka dziesiętnego na ułamek zwykły lub liczbę mieszaną – proste przypadki · zamiana ułamka zwykłego lub liczby mieszanej na ułamek dziesiętny – proste przypadki · porównywanie ułamków dziesiętnych · zamiana ułamka zwykłego (liczby mieszanej) na ułamek dziesiętny metodą rozszerzania · zamiana ułamka dziesiętnego na ułamek zwykły i zapisywanie go w postaci nieskracalnej |
26 V |
Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych. |
· dodawanie i odejmowanie w pamięci ułamków dziesiętnych − proste przypadki · dodawanie i odejmowanie pisemnie ułamków dziesiętnych · rozwiązywanie elementarnych zadań tekstowych z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków dziesiętnych |
27 V |
Dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych – ćwiczenia. |
|
29 V |
Mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000. |
· mnożenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 · dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 · rozwiązywanie elementarnych zadań tekstowych z zastosowaniem mnożenia i dzielenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 |
1 VI |
Dzień dziecka – matematyczne zabawy. |
Matematyczne zabawy: · Escape room · Przebij balon · Posortuj do odpowiednich kategorii · Połącz w pary · Krzyżówki i wykreślanki |
2 VI |
Pola figur płaskich. |
· porównywanie wielkości różnych figur za pomocą kwadratów jednostkowych · rysowanie za pomocą szablonu figury o polu będącym wielokrotnością pola danej figury |
3 VI |
Pola figur płaskich – ćwiczenia. |
|
9 VI |
Jednostki pola. |
· wymienianie podstawowych jednostek pola · mierzenie figury za pomocą kwadratów jednostkowych · rysowanie figury o danym polu |
10 VI |
Pole prostokąta i kwadratu. |
· obliczanie pole prostokąta · obliczanie pole kwadratu · rozwiązywanie elementarnych zadań tekstowych z zastosowaniem obliczania pola i obwodu prostokąta |
15 VI |
Prostopadłościan i sześcian. |
· wskazywanie i wymienianie przedmiotów, które mają kształt prostopadłościanu lub sześcianu · wskazywanie wierzchołków, krawędzi i ścian w prostopadłościanie i sześcianie · wyznaczanie liczby ścian, krawędzi i wierzchołków w prostopadłościanie |
19 VI |
Różne bryły. |
· opisywanie graniastosłupów, wskazując ściany boczne, podstawy, krawędzie i wierzchołki · rozróżnianie walca, stożka i kuli · wskazywanie modeli różnych brył |
22 VI |
Objętość. |
· wymienianie podstawowych jednostek objętości · szacowanie i mierzenie pojemności różnych naczyń · mierzenie objętość sześcianu sześcianem jednostkowym |
23 VI |
Powtórzenie wiadomości – cz. I. |
Utrwalenie wiadomości i umiejętności zawartych w Podstawie Programowej w punktach: · XI. Obliczenia w geometrii · X. Bryły.
Realizowane treści: · Pola figur płaskich · Jednostki pola · Pole prostokąta · Prostopadłościan i sześcian · Różne bryły · Objętość |
24 VI |
Powtórzenie wiadomości – cz. II. |
ZAKRES TREŚCI NAUCZANIA KLASA III OD 25.05.2020 DO 05.06.2020
DATA |
BLOK TEMATYCZNY |
TREŚCI KSZTAŁCENIA W POSZCZEGÓLNYCH EDUKACJACH |
25.05 – 27.05.2020 |
W świecie książek |
Edukacja polonistyczna i społeczna - głośne czytanie wiersza ,,Ale heca”, wyszukiwanie wyrazów z h, ćwiczenia ortograficzne utrwalające pisownię wyrazów z h, ćwiczenia w rozpoznawaniu rzeczowników, przymiotników i czasowników, dobieranie przymiotników do rzeczowników, tworzenie form liczby mnogiej rzeczowników, - sporządzenie metryczki lektury ,,Karolcia”, poznanie autorki i jej twórczości, określanie miejsca i czasu akcji, wskazanie postaci pierwszo – i drugoplanowych, określanie cech wyglądu i charakteru postaci, przypomnienie zapisu adresu, układanie wydarzeń w kolejności chronologicznej, wskazywanie wydarzeń realistycznych i fantastycznych, samodzielne redagowanie wymyślonej przygody Karolci, przypomnienie kompozycji opowiadania, utrwalenie pisowni wyrazów z ch i h, układanie zdania z wybranym wyrazem w formie życzenia, zamiana zdań z dialogu na zdania złożone Edukacja matematyczna: - praca z kartą Pomyślę i rozwiążę, - dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie tysiąca, obliczenia w metrach i kilometrach, odczytywanie danych z rysunku, tworzenie rysunków pomocniczych do rozwiązania zadania - sprawdzian wiadomości i umiejętności Edukacja techniczna i plastyczna - wykonanie magicznego koralika Wychowanie fizyczne: - zabawy ogólnorozwojowe rozwijające psychomotorykę. |
28.05 - 03. - 02.06.2020 |
Maj wokół nas |
Edukacja polonistyczna i społeczna: -czytanie wiersza Dywan, wyszukiwanie wyrazów określających zajęcia wiosny, dobieranie do nich rzeczowników, przypomnienie poznanych części mowy, ,rozpoznawanie rzeczownika, czasownika, przymiotnika, wyszukiwanie czasowników w czasie przeszłym, pisemnie redagowanie opowiadania z wykorzystaniem podanego słownictwa, zasady zachowania się podczas burzy - czytanie tekstu informacyjnego o zbiornikach wodnych, rodzina wyrazów – dopisywanie wyrazów pokrewnych, pisanie czasowników w 3 osobie liczby pojedynczej czasu teraźniejszego, wyjaśnienie związków frazeologicznych i przysłów związanych z wodą, pisemnie wyrażenie opinii o sytuacji opisanej w tekście, - czytanie wiersza Żuraw i czapla, ocena zachowania bohaterów utworu i udzielenie im rad dotyczących wyjaśniania i uzasadniania swojego wyboru, określanie cech żurawia i czapli, - zapisywanie przymiotników i imiesłowów opisujących ich zachowanie , dostrzeganie analogii między zachowaniem ptaków i ludzi, przypomnienie sposobu zapisywania dialogu, zamiana mowy zależnej w niezależną, - przekształcanie zdań pojedynczych na zdania złożone, ćwiczenia ortograficzne – wyrazy z ż w wierszu, układanie z nimi zdań, czytanie tekstu informacyjnego o jeziorze jako o ekosystemie wodnym, wielka litera w nazwach geograficznych - wypowiedzi o kwiatach kwitnących w maju, układanie nazw kwiatów w kolejności alfabetycznej, utrwalenie wiadomości o rzeczowniku, czasowniku i przymiotniku, tworzenie czasowników i przymiotników od rzeczowników, utrwalenie pisowni wyrazów z ch, h oraz nie z czasownikami, indywidualne układanie i pisanie twórczego opowiadania ,,jestem nasionkiem kwiatka”. Edukacja matematyczna: - poznanie sposobu mnożenia dzielenia setek w zakresie 1000, rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczanie odległości w metrach, obliczenia zegarowe, pieniężnie, przypomnienie nominałów banknotów, które są w obiegu, - mnożenie i dzielenie setek w zakresie 1000- szacownie i obliczanie wagi wybranych przedmiotów, wprowadzenie pojęcia kwintal, przypomnienie pojęcia tona, etapowe rozwiązywanie zadań złożonych z wykorzystaniem danych odczytanych z ilustracji, przypomnienie pojęcia kwartał i nazw miesięcy w kolejnych kwartałach, -ćwiczenia w mnożeniu i dzieleniu liczb przez 10 w zakresie 1000, zapis cyfrowy wskazanej liczby dziesiątek, rozwiązywanie zadań tekstowych, obliczenia długości w metrach i kilometrach, sprawdzanie dzielenia za pomocą mnożenia, zamiana centymetrów na milimetry i odwrotnie.
Edukacja przyrodnicza: - omówienie niebezpieczeństw i zagrożeń , jakie stwarza burza, przypomnienie zasad zachowania się podczas burzy, - znaczenie wody dla organizmów żywych, wody stojące, płynące i zbiorniki wodne, szacowanie, jaki obszar zajmują wody i lądy na kuli ziemskiej, krążenie wody w przyrodzie, stany skupienia wody, - jezioro jako ekosystem wodny, życie zwierząt i roślin nad wodą, - rozpoznawanie i nazywanie kwiatków kwitnących w maju, korzyści związane z uprawą kwiatów, przypomnienie warunków potrzebnych roślinie do rozwoju i życia
Edukacja plastyczna i edukacja techniczna: -rysowanie jeziora jako ekosystemu, ,,Jezioro w słoiku”, kompozycja przestrzenna z modeliny, plasteliny, pisku itp. Edukacja muzyczna: - wyrażanie muzyki środkami plastycznymi - ,,Walc kwiatów” P. Czajkowskiego Edukacja informatyczna: - wprowadzenie do systemu dwójkowego - Wychowanie fizyczne: -zabawy bieżne, skoczne i z piłkami |
03..06 – 08.06. 2020 |
W świecie dzieci |
Edukacja polonistyczna i społeczna: -poznanie wybranych praw dziecka na podstawie książki M. Terlikowskiej ,,Drzewo do samego nieba”, opracowanie metryczki książki, poznanie dokumentów prawnych np. Konwencja o prawach dziecka, Statut szkoły, pisownia nie z z przymiotnikami, wielka litera w imionach i nazwiskach, - poznanie zadań Rzecznika Praw Dziecka, prawa innych ludzi i instytucje stojące na straży ich przestrzegania, ćwiczenia wzbogacające język, synonimy wyrazu dziecko, zamiana zdań złożonych na pojedyncze według wzoru, -czytanie wiersza Wędrówka, ustalenie dokąd i z kim się wybiera osoba wypowiadająca się w wierszu, przypomnienie zasad i utrwalenie pisowni wyrazów z rz, ó(rz wymiennym, po spółgłoskach, ó wymiennym i niewymiennym, w zakończeniach ówka, ), określnie sposobu wykonania czynności jak?, uzupełnianie zdań przysłówkami, ćwiczenia w poprawnym konstruowaniu zdań -czytanie opowiadania o J. Korczaku, wyszukiwanie w dostępnych źródłach informacji o dorobku literackim Korczaka, czytanie notatki o J. Korczaku – wyszukiwanie czasowników i określanie ich czasu, zmiana czasu teraźniejszego czasownika na czas przeszły, utrwalenie pisowni wyrazów z ż niewymiennym, - czytanie informacji związanych z czerwcem oraz informacji z karty kalendarza, wyjaśnienie znaczenia czerwcowych przysłów, pisownia nazw świąt wielką literą, rozwiązywanie krzyżówek, wyszukiwanie wyrazów krytych w zdaniach, określanie rodzaju rzeczowników, pisownia wyrazów z ó i u, Edukacja matematyczna: -rozwiązywanie zadań doskonalących logiczne myślenie, porządkowanie długości w porządku rosnącym, stosowanie miar milimetr, centymetr, metr, zamiana metrów na centymetry i odwrotnie, doskonalenie dodawania, mnożenia i dzielenie, etapowe rozwiązywanie zadań złożonych, obliczanie czasu, układanie liczb trzy –, cztero , i pięciocyfrowych w ciągu rosnącym, przypomnienie znaków rzymskich, od I – XII, odczytywanie liczb zapisanych za pomocą znaków rzymskich, pisanie dat, liczb i lat za pomocą znaków rzymskich Edukacja plastyczna -Drzewo praw – przedstawienie praw dzieci w formie drzewa Edukacja informatyczna -wyszukiwanie informacji na temat Rzecznika Praw Dziecka Edukacja muzyczna - zabawy i pląsy dzieci w dawnych czasach
|
09.06 – 19.06 2020 |
W Europie |
Edukacja polonistyczna i społeczna -czytanie ze zrozumieniem tekstów informacyjnych o krajach sąsiadujących z Polską, wyjaśnienie pojęcia Słowianie, pisanie nazw państw i ich mieszkańców wielką literą, - czytanie opowiadania Dwa tygodnie w Europie symbole i znaki Unii Europejskiej, wyszukiwanie informacji o UE, pisownia nazw państw i utworzonych od nich przymiotników, rozpoznawanie nazw państw , z których pochodzą bohaterowie książek dla dzieci, praca z tekstem informacyjnym o upodobaniach kulinarnych mieszkańców Europy, poznawanie nazw potraw i uzupełnianie nimi zdań, zasady higieny i kulturalnego spożywania posiłków Edukacja matematyczna - doskonalenie rachunku pamięciowego, rozszerzenie zakresu liczbowego do 100 000, pisanie liczb słowami i cyframi, wskazywanie jedności , dziesiątek, setek, tysięcy dziesiątek tysięcy i setek tysięcy, porównywanie liczb, cen, odległości, stosowanie znaków ,<,> , stosowanie określeń najdroższy, najtańszy, -rozszerzenie zakresu liczbowego do miliona, odczytywanie i zapisywanie liczb wielocyfrowych, porządkowanie cyfr wielocyfrowych w ciągu rosnącym i malejącym, ustalenie siły nabywczej pieniądza, Dodawanie i odejmowanie liczb wielocyfrowych typu 70 000+ 10 000, 10 000 – 8000, rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczenia pieniężne, porównywanie różnicowe, układ pozycyjny cyfr Edukacja przyrodnicza - wskazywanie na mapie Polski i jej sąsiadów, wskazywanie kierunków na mapie, wskazywanie krajów należących do Unii Europejskiej Edukacja plastyczna i techniczna Flaga Unii Europejskiej – wykonanie pracy plastycznej Edukacja informatyczna - wyszukiwanie wiadomości na temat fauny i flory w wybranych państwach Europy, Edukacja muzyczna - słuchanie i nauka I zwrotki hymnu Unii Europejskiej Wychowanie fizyczne Zabawy podwórkowe z piłkami
|
22.06 – 25.06 2020 |
Wkrótce wakacje |
Edukacja polonistyczno – społeczna - czytanie opowiadania Czarodziej, wskazanie bohaterów, określanie miejsca akcji, uzupełnianie notatki, opisywanie cech wyglądu ojca, zaznaczanie czasowników i rzeczowników w zdaniach, - słuchanie tekstu informacyjnego na temat sprawdzania przytomności i oddechu osób poszkodowanych , rozmowa o umiejętności udzielania pierwszej pomocy, , tworzenie i zapisywanie rad dla odpoczywających nad wodą, na wsi, w górach i w lesie, utrwalenie wiadomości o rodzajach zdań, - uzupełnianie metryczki lektury ,,O psie, który jeździł koleją”, porządkowanie wydarzę opisanych w książce o psie Lampo, nadawanie im tytułów, uzupełnianie zdań złożonych, rola przecinka w tych zdaniach, utrwalenie wiadomości o rzeczowniku, - wypowiedzi o wakacyjnych planach, ćwiczenia w pisaniu krótkich wypowiedzi, twórcze opowiadanie o wymarzonych wakacjach, , czytanie informacji o pochodzeniu nazw letnich miesięcy, wyjaśnienie przysłów o wakacyjnych miesiącach, wyszukiwanie informacji na kartce z kalendarza i uzupełnianie dat, rozwiązywanie zagadek, rebusów ortograficznych, Edukacja matematyczna - rozwiązywanie zadań wymagających umiejętności praktycznych – obliczenia kalendarzowe, zapisywanie dat, używanie znaków rzymskich, porządkowanie dat w układzie chronologicznym, obliczanie obwodu figur geometrycznych, obliczanie czasu trwania czynności, odczytywanie i zaznaczanie godzin na zegarze, obliczenia pieniężne i porównywanie kwot, układanie liczb trzycyfrowych, zapisywanie liczb słowami, odczytywanie wskazań termometrów, rozwiązywanie zadań złożonych wymagających Obliczanie kilku sum w zakresie 10 000, wykonywanie obliczeń pieniężnych, porównywanie kwot, nominały używane na banknotach, rozwiązywanie zadań złożonych, odczytywanie danych z ilustracji i z diagramu słupkowego. Edukacja przyrodnicza - zachowanie bezpieczeństwa podczas wakacyjnych zabaw, przypomnienie numerów telefonów alarmowych, zmiany w przyrodzie w lipcu i sierpniu Edukacja plastyczna i techniczna - wykonanie prezentu dla taty ( krawat) Edukacja informatyczna - rozwiązywanie zadań na płycie Edukacja muzyczna - zabawa ruchowa przy piosence ,,Zasiali górale” Wychowanie fizyczne - ogólnorozwojowe ćwiczenia fizyczne(skoki na skakance, rzuty do celu, biegi, skoki itp.) |
Język angielski kl. III
25.05. - Uczymy się miesięcy - piosenka. piosenka, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
26.05 - Uczymy się nazw pór roku - piosenka. piosenka, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
2.06. – Słuchamy i czytamy historyjkę „ I like spring”. Historyjka obrazkowa.
4.06. – Mówimy co lubimy robić i co nam się podoba wiosną. Wypowiedź według wzoru, tekst narracyjny.
08.06.2020 - Let's travel. Oglądamy film o stolicy Wielkiej Brytanii. Film
09.06.2020 - What's the time? - Podajemy pełne godziny i wpół do. pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, pisanie pojedynczych zdań.
22.06.2020 – Poznajemy słownictwo związane z podróżowaniem – film
klasa II
Data |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia |
25.05.2020r. 28.05.2020r.
|
Różni, a tacy sami
|
Edukacja polonistyczna i społeczna - głośne czytanie wypowiedzi dzieci z różnych krajów europejskich, ustalenia z jakich krajów pochodzą dzieci i jakie noszą imiona, wypowiedzi na temat ich marzeń, pisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi na temat marzeń, próba ustalenia czy wszystkie marzenia są możliwe do spełnienia; wielka litera w nazwach państw i ich mieszkańców; przypomnienie kompozycji listu, pisanie listu do rówieśnika z innego kraju z wykorzystaniem potasowanie – pisemna autoprezentacja, stosowanie zasad poprawnej pisowni, czy dzieci na całym świecie mają podobne marzenia, uzasadnienie swojego zdania - wypowiedzi dzieci o swoich mocnych stronach i zainteresowaniach, czytanie opowiadania, rozmowa na temat poczucia własnej wartości, ćwiczenie autoprezentacji; redagowanie wypowiedzi na temat swoich umiejętności i ulubionych zajęć; pisanie liczebników porządkowych; wyrazy przeciwstawne – pisownia nie z przymiotnikami, zapisywanie wyrazów w kolejności alfabetycznej; wyrazy z ó niewymiennym - głośne czytanie opowiadania, odpowiedzi na pytania do tekstu; próba oceny ważności potrzeb bohaterów opowiadania; samoocena – moje wybory przy robieniu zakupów; nauka godzenia się z uzasadnioną odmową; układanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej i podanego słownictwa – uzupełnianie zdań należących do wstępu, rozwinięcia i zakończenia; zapisywanie liczebników głównych słowami - głośne czytanie opowiadania, określenie miejsca akcji, wypowiedzi na temat przyczyny nieporozumienia, które przydarzyło się bohaterowi, ustalanie kolejności wydarzeń, próba samoodpowiedzi jak sobie radzić, gdy czegoś nie dosłyszymy, ocena zachowanie bohatera i udzielenie mu rad; wyszukiwanie zabawnych skojarzeń i tworzenie rymów; wyszukiwanie i wyjaśnianie przysłów dotyczących słuchania; przekształcanie zdań oznajmujących w zdania pytające i rozkazujące; utrwalenie pisowni wyrazów z ó niewymiennym; układanie zdań; rozmowa o chorobach wynikających z niedbałości o słuch i sposobu unikania hałasu w szkolenie Potyczki ortograficzne. Ważne są ćwiczenia, gdy ó się nie wymienia Czytanie wiersza, ustalenie jakie czynności wykonują jego bohaterowie, wyszukiwanie w tekście par rymujących się wyrazów i wyróżnionych wyrazów z ó niewymiennym, pisanie ich z pamięci, układanie z nimi zdań; synteza głoskowa wyrazów; pisanie wyrazów w kolejności alfabetycznej
Edukacja matematyczna - ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb – uzupełnianie działań z okienkami, obliczanie długości w centymetrach i wagi w dekagramach, dopełnianie do 100; rozwiązywanie zadań tekstowych m.in. złożonych - sposoby oszczędzania i zalety systematycznego zbierania pieniędzy; doskonalenie rachunku pamięciowego – nominały banknotów; Sprawdzam siebie – dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100; obliczanie długości; obliczenia zegarowe; obliczenia pieniężne; etapowe rozwiązanie złożonego zadania tekstowego na porównywanie różnicowe, rozwiązanie zadania wymagającego obliczeń pieniężnych i wagowych, obliczanie działań mnożenia i dzielenia; obliczenie ceny jednostkowej produktów - rozszerzenie zakresu liczbowego do 1000 – ćwiczenie rachunku pamięciowego, liczenie po 10 do 100 i po 100 do 1000; uzupełnienie ciągu liczbowego do 1000; poznanie zapisu liczb –setkami; przeliczanie pieniędzy (dziesiątkami i setkami), odczytywanie danych z diagramu słupkowego, porównywanie danych - rachunek pamięciowy – dodawanie i odejmowanie w poznanym zakresie; obliczenia pieniężne – dodawanie i odejmowanie pełnych setek, odczytywanie danych z rysunku, obliczenia pieniężne, obliczanie długości, układanie zadań do podanych formuł matematycznych - dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 – dobieranie liczb spełniających podane warunki
Edukacja przyrodnicza - Wyszukiwanie na mapie państw sąsiadujących z Polską i czytanie ich nazw - podawanie przyczyn niesłyszenia; choroby wynikające z niedbania o słuch; jak dbać o słuch; poznanie pracy lekarza laryngologa
Edukacja plastyczna i edukacja techniczna - ilustrowanie własnych marzeń – praca plastyczna dowolną techniką - „Oczytana sowa” – wykonanie pracy plastycznej zgodnie z instrukcją - „Tańczące klauny” – wykonanie zabawki
Edukacja informatyczna - Stworzenie programu, w którym duszek opowiada historię oraz zmieniają się tła
Edukacja muzyczna - Nauka piosenki „Bo co może mały człowiek’ - poznanie budowy brzmienia kontrabasu - Improwizacja ruchowa
Wychowanie fizyczne - prowadzenie piłki ręką i nogą – kozłowanie, celowanie do bramki - zabawy i gry bieżne – indywidualne ćwiczenie startu wysokiego, bieg szybki na krótkim dystansie - skoki obunóż, skoki z miejsca i z rozbiegu
|
Data |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia |
29.05.2020r. 4.06.2020r.
|
Piękna nasza Polska cała
|
Edukacja polonistyczna i społeczna - słuchanie legendy, elementy fantastyczne w legendzie, wypowiedzi opisujące drogę rzeki od źródła po ujście, opis biegu Wisły, uzupełnianie zdań nazwami geograficznymi na podstawie tekstu, wielka litera w nazwach miast, rzek, mórz i gór, przypomnienie czym jest legenda – wspólne ustalenie jakie legendy zostały wymienione w opowiadaniu, przypomnienie innych legend związanych z powstaniem polskich miast, układanie zdań pytających i rozkazujących, dobieranie określeń do wyrazów, przypomnienie znaków interpunkcyjnych stawianych na końcu zdań oznajmujących, pytających i rozkazujących, - głośne czytanie wiersza, czytanie informacji na temat najpopularniejszych obiektów i zabytków w Krakowie, rozwiązywanie zagadek dotyczących zabytków Krakowa, wypowiedzi dzieci na temat Krakowa na podstawie przeczytanych tekstów i własnych doświadczeń; wielka litera w nazwach budowli i zabytków, kolorowanie herbu Krakowa, układanie zdań z podanymi wyrażeniami, wyjaśnienie znaczeń wyrazu krakowiak, kilkuzdaniowe wypowiedzi opisujące strój krakowski kobiety na podstawie ilustracji, nazwy elementów stroju - głośne czytanie legendy, opowiadanie o powstaniu Warszawy na podstawie legendy, wyjaśnienie, dlaczego Warszawa ma w herbie syrenkę, dobieranie wypowiedzi do postaci z legendy, porządkowanie zdań zgodnie z kolejnością wydarzeń w legendzie, porównywanie wyglądu syreny z legendy z syreną z herbu o omówienie różnic, ustne opisywanie herbu Warszawy, uzupełnienie zdań opisujących herb stolicy; poznawanie wybranych zabytków, pomników, budowli stolicy na podstawie różnych źródeł - głośne czytanie wiersza, wyjaśnienie nazwy miasta Toruń na podstawie legendy i źródeł historycznych; słuchanie informacji o dokonaniach Mikołaja Kopernika przedstawionego na zdjęciu, pisanie nazw planet w kolejności w jakiej są ustawione względem Słońca – wielka litera w nazwach planet, kilkuzdaniowe wypowiedzi opisujące pomnik wykonany według własnego projektu, tworzenie wyrazów za pomocą przyrostków i układanie z nimi zdań. Dzień odkrywców. Gwiazdy i planety Słuchanie i czytanie fragmentów książki W. Chotomskiej „Dzieci pana Astronoma”, wyjaśnienie czym jest Układ Słoneczny, czytanie ze zrozumieniem informacji o Układzie Słonecznym, odpowiedzi na pytania I uzupełnianie zdań na podstawie przeczytanych informacji, stosowanie liczebników porządkowych do określania kolejności planet i ich ciał niebieskich Edukacja matematyczna - wprowadzenie pojęcia kilometr; szacowanie odległości 1km, odczytywanie danych z rysunku i obliczanie odległości w metrach, rozwiązywanie zadań tekstowych m.in. złożonych – wykorzystanie rysunków schematycznych, obliczanie odległości w metrach, obliczenia pieniężne, reszta; dodawanie i odejmowanie pełnych dziesiątek i setek, porównywanie liczb i kwot - przyrządy pomiarowe, odległości i obiekty mierzone za ich pomocą, wskazywanie miejsca setek, dziesiątek i jedności w liczbach trzy cyfrowych, powiększanie liczb o 100, skróty stosowane w układach pozycyjnych ; zapisywanie cyframi liczb przedstawionych na liczydle koralikowym, pisanie kolejnych liczb trzycyfrowych wg podanego wzoru - obliczenia pieniężne w zakresie 1000, nominały banknotów, które są w obiegu; obliczanie odległości na podstawie ilustracji, odczytywanie zakodowanych liczb trzycyfrowych, obliczanie różnicy; dodawanie odejmowanie dziesiątek i setek do /od/ liczby trzycyfrowej; rozwiązywanie zadania tekstowego; Pomyślę i rozwiążę – rozwiązywanie złożonych zadań tekstowych, porównywanie różnicowe, obliczenia wagowe, pieniężne, obliczanie długości - rachunek pamięciowy – mnożenie i dzielenie, odczytywanie danych z diagramu słupkowego, układanie pytań; rozwiązywanie zadań tekstowych m.in. złożonych – porównywanie różnicowe, obliczenia pieniężne, wykorzystanie schematu rysunku; obliczenia zegarowe w systemie 24 godzinnym – mini test dodawanie i odejmowanie w zakresie 100, - mnożenie i dzielenie liczb , ustawianie wyników w ciągu rosnącym
Edukacja przyrodnicza - znaczenie wody w życiu człowieka i w przyrodzie; Wisła najdłuższa rzeka Polski, wskazywanie na mapie Baraniej Góry, Morza Bałtyckiego i większych miast nad Wisłą; wprowadzenie pojęć źródło, ujście, lewy brzeg, prawy brzeg rzeki - wskazywanie Krakowa na mapie Polski - wskazywanie Warszawy na mapie Polski, odczytywanie większych miast na trasie z Krakowa do Warszawy, poznanie ważnych obiektów w Warszawie - zdobycie wiedzy o znanym polskim astronomie Mikołaju Koperniku - wskazanie Torunia na mapie Polski, poznanie ważnych obiektów w Toruniu - wyjaśnienie czym jest Układ Słoneczny; położenie planet względem Słońca; warunki życia na Ziemi (odpowiednia temperatura, obecność wody i tlenu)
Edukacja plastyczna i edukacja techniczna - „Lajkonik” – wykonanie pracy przestrzennej zgodnie z instrukcją - „Syrenka” – wykonanie pracy przestrzennej z różnych materiałów - wymyślanie i rysowanie własnych projektów pierników, - Planety i Układ Słoneczny - malowanie plasteliną
Edukacja informatyczna - Stworzenie programu, w którym duszek opowiada historię oraz zmieniają się tła
Edukacja muzyczna - Nauka piosenki „To nasza ojczyzna” - śpiewanie i tańczenie „Trojaka”
Wychowanie fizyczne - marszobieg w terenie, pokonywanie przeszkód naturalnych lub sztucznych, rzuty do celu, ćwiczenia równoważne - zabawy i ćwiczenia z piłką – rzucanie i chwytanie, odbijanie piłki, kozłowanie w miejscu, marszu i w biegu - Gry i zabawy ruchowe z piłką – rzuty piłką do kosza
|
Data |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia |
5.06.2020r. .
|
Już wkrótce lato
|
- rozmowa o wakacyjnych planach, czytanie informacji na temat polskich miejscowości i atrakcji turystycznych w różnych zakątkach Polski, wybór najciekawszych i uzasadnienie wyboru, uzupełnienie zdań nazwami miejscowości na podstawie tekstu, wyszukiwanie innych ciekawych miejsc i wyszukiwanie informacji w dostępnych źródłach, kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat innych atrakcji turystycznych w miejscowości w której mieszkają dzieci
Edukacja matematyczna - tworzenie zbiorów, przeliczanie i porównywanie liczby dzieci wybierających się w różne miejsca Polski, doskonalenie rachunku pamięciowego w grze matematycznej
Edukacja przyrodnicza - kierunki na mapie, położenie swojej miejscowości na mapie Polski; atrakcje turystyczne swojej miejscowości; wskazywanie na mapie granic Polski, Warszawy i własnej miejscowości
Edukacja plastyczna i edukacja techniczna
Edukacja informatyczna - Stworzenie programu, w którym duszek opowiada historię oraz zmieniają się tła c.d.
Edukacja muzyczna
Wychowanie fizyczne - podawanie i chwytanie piłki, kozłowanie, rzuty do celu
|
8.06.2020r. 25.06.2020r.
.
|
Już wkrótce lato
|
- rozmowa o wakacyjnych planach, czytanie informacji na temat polskich miejscowości i atrakcji turystycznych w różnych zakątkach Polski, wybór najciekawszych i uzasadnienie wyboru, uzupełnienie zdań nazwami miejscowości na podstawie tekstu, wyszukiwanie innych ciekawych miejsc i wyszukiwanie informacji w dostępnych źródłach, kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat innych atrakcji turystycznych w miejscowości w której mieszkają dzieci tworzenia wyrażeń przyimkowych i używanie ich w wypowiedzi pisemnej o wakacyjnych planach, intuicyjne określenie rodzaju rzeczownika i przymiotnika w liczbie pojedynczej i mnogiej, uzupełnianie zdań nazwami kierunków geograficznych, wielka litera w nazwach miejscowości i imionach. - swobodne wypowiedzi na temat planów związanych z uczczeniem Dnia Ojca: poznanie opowiadania, odpowiedzi na pytania do tekstu, wskazywanie bohaterów i określanie ich cech, ustalenie kolejności wydarzeń, wymyślanie i pisanie propozycji niespodzianek dla taty, przymiotniki określające tatę, ułożenie i napisanie kilkuzdaniowej wypowiedzi jaki jest tata, kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat zajęć najchętniej wykonywanych przez tatę; omówienie roli ojca w rodzinie, sposoby okazywania mu miłości i szacunku - swobodne wypowiedzi na temat ich doświadczeń turystycznych, gromadzenie słownictwa związanego z tematem, czytanie tekstu informacyjnego, ustalenie jak turysta powinien przygotować się do wycieczki, uzupełnienie listy wyposażenia turysty, zapisywanie rad dla początkującego turysty, oglądanie i zapisywanie przewodników turystycznych i wypowiadanie się na ich temat, tworzenie kart do przewodnika turystycznego po swojej miejscowości, układanie zdań w liczbie pojedynczej i mnogiej, zapisywanie adresu, przypomnienie skrótów adresowych - czytanie rymowanek, formułowanie zasad zachowania opisanych w rymowankach, układanie i recytacja rymowanek dotyczących bezpiecznego zachowania podczas wakacji, tworzenie rad w postaci zakazu , ostrzegawczych i informacyjnych, rozmowa na temat bezpiecznego zachowania i wyboru bezpiecznych miejsc do zabaw podczas wakacji, ćwiczenia w redagowaniu pisemnych wypowiedzi, unikanie powtórzeń, zapisywanie swojego adresu, pisownia zwrotów grzecznościowych i skrótów adresowych, utrwalanie wyrazów z ó, u, rz, ż korzystanie ze słownika ortograficznego Dzień odkrywców. Do zobaczenia w trzeciej klasie - zapoznanie się z opowiadaniem, sprawdzenie rozumienia tekstu, prośba oceny zachowania bohaterów, tworzenie listy rad dla nich, wypowiedzi na temat opowiadania, wypowiedzi o mijający roku nauki, najciekawszych zajęciach, najzabawniejszych sytuacjach i największych osiągnięciach indywidualnych i zespołowych, gry i zabawy dydaktyczne utrwalające wiadomości i umiejętności polonistyczne i przyrodnicze; przypomnienie i zapisywanie nazw przedmiotów potrzebnych w czasie wakacyjnych wypraw oraz właściwego ubioru i wyposażenia turystów w górach; uzupełnianie diagramu krzyżówki, uzupełnianie tekstu z lukami
Edukacja matematyczna - tworzenie zbiorów, przeliczanie i porównywanie liczby dzieci wybierających się w różne miejsca Polski, doskonalenie rachunku pamięciowego w grze matematycznej - rozwiązywanie zagadki logicznej i łamigłówki z hasłem, obliczenia zegarowe, zaznaczanie godzin na zegarze; obliczanie ceny jednostkowej produktów na podstawie ilustracji, rozwiązywanie zadań tekstowych - obliczenia pieniężne, zegarowe, korzystanie z rysunku schematycznego, przedstawianie wskazanych liczb za pomocą działań dodawania, odejmowania, mnożenia lub dzielenia, obliczanie sum i różnic w zakresie 100, układanie wyników w ciągu malejącym - zabawy matematyczne utrwalające liczenie setkami do 1000, rozwiązywanie zadania złożonego, rozwiązywanie zadania wymagającego logicznego myślenia, odkrycie zasady tworzenia zasady układu kolumnowo – szeregowego, dostrzeganie regularności we wzorach, przeliczanie elementów wskazanych zbiorów; odczytywanie danych z diagramu kołowego, porównywanie liczb, dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000, odczytywanie i zapisywanie hasła - zabawy dydaktyczne doskonalące dodawanie i odejmowanie; zapisywanie liczb w ciągu rosnącym i malejącym, porównywanie liczb , omówienie zasady gry stolikowej „Spływ kajakowy” - gry i zabawy utrwalające wiadomości i umiejętności matematyczne
Edukacja przyrodnicza - kierunki na mapie, położenie swojej miejscowości na mapie Polski; atrakcje turystyczne swojej miejscowości; wskazywanie na mapie granic Polski, Warszawy i własnej miejscowości - wyjaśnienie pojęcia rośliny chronione, wyszukiwanie w dostępnych źródłach i czytanie informacji o wybranych roślinach chronionych, przyczyny obejmowania ochroną niektórych roślin - poznawanie zawodu przewodnika turystycznego - numery alarmowe do służb ratowniczych; ćwiczenie powiadomienia służb ratunkowych o niebezpiecznym zdarzeniu, poprawne przekazywanie swojego adresu - przypomnienie zasad zachowania się na drogach, ulicach w ich pobliżu, poznawanie wybranych znaków drogowych nakazu i zakazu - ocena miejsca zabawy pod względem bezpieczeństwa, stosowanie zasad bezpiecznej zabawy - Wakacyjne wędrówki po Polsce – gra utrwalająca wiedzę o wybranych polskich miastach
Edukacja plastyczna i edukacja techniczna - wakacyjny obrazek – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem różnych technik - „Żaglówka dla taty’ – wykonanie kompozycji przestrzennej lub obrazka z różnych materiałów zgodnie z instrukcją - wykonanie przewodnika po własnej miejscowości
Edukacja informatyczna - Stworzenie programu, w którym duszek opowiada historię oraz zmieniają się tła c.d. - rozwiązywanie zadań sprawdzających wiedzę z II klasy
Edukacja muzyczna - nauka piosenki „Niech żyją wakacje” - realizacja schematu rytmicznego - przypomnienie piosenek z całego roku szkolnego
Wychowanie fizyczne - podawanie i chwytanie piłki, kozłowanie, rzuty do celowanie toru przeszkód, rzuty do celu, bieg na krótkich dystansach, skoki przez skakankę, toczenie piłki - gry i zabawy na placu zabaw – wspinanie się, schodzenie z pochylni, omijanie przeszkód, bezpieczne miejsca do zabawy
|
J. ANGIELSKI KLASA II
25.05 - Utrwalamy czynności codzienne - śpiewamy piosenki. Piosenka.
28.05 – Poznajemy nazwy dyscyplin sportowych. Pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru.
1.06. – Słuchamy i śpiewamy zabawne piosenki z okazji Dnia dziecka. Piosenka.
5.06 – Opowiadamy o swoich upodobaniach sportowych. Historyjka obrazkowa, wypowiedź według wz08.06.2020 - Football - czytamy i tłumaczymy tekst. Tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
15.06.2020 – Uczymy się piosenki o sporcie – utrwalamy nazwy czynności. Piosenka
19.06.2020 – „ 10 najbardziej niezwykłych dyscyplin sportowych na świecie” - film
22.06.2020 – How are you? - mówimy jak się czujemy. Pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, pisanie pojedynczych zdań.
25.06.2020 - Słuchamy i czytamy bajeczkę „ The hare and the tortoise”. Historyka obrazkowa, tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
Religia
L.P |
Temat – Klasa II |
Data |
Treści |
1. |
Maryja Matką Kościoła |
26.05.2020 |
Maryja Matką Kościoła – wspólnoty ludzi wierzących. Postawa wdzięczności wobec Jezusa i Maryi – Matki Kościoła. |
2. |
Kardynał Stefan Wyszyński - Patron mojej szkoły |
28.05.2020 |
Wartości jakimi powinien kierować się prawdziwy chrześcijanin. Przedstawienie prawdy, że wiara jest odpowiedzią człowieka na Boże Objawienie. Wychowanie do troski o rozwój i obronę swojej wiary w Boga.
|
3. |
Z Maryją wielbimy Pana Boga |
02.06.2020 |
Maryja wzorem uwielbiania Boga. Postawa uwielbienia i posłuszeństwa Bogu. |
4. |
Pan Jezus posyła Ducha Świętego |
03.06.2020 |
Zesłanie Ducha Świętego – dar Pana Jezusa Postawa wiary i otwartości na działanie Ducha Świętego.
|
5.
|
Trójca Święta |
09.06.2020 |
Trójca Święta – jedność Osób: Ojca, Syna |
6.
|
Dziękujemy Panu Jezusowi za miłość
|
23.06.2020 |
Miłość Pana Jezusa do ludzi. Postawa wyrażania miłości i wdzięczności Jezusowi za Jego miłość. |
7.
|
Żyć w przyjaźni |
25.06.2020 |
Wakacje – czas dany od Boga. Pogłębianie przyjaźni z Panem Bogiem. Postawa wdzięczności Bogu za dar wakacji |
Klasa I
Okres realizacji |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia w poszczególnych edukacjach
|
Od 25 maja
|
Dzieci lubią czytać |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● słuchanie wiersza; wyszukiwanie fragmentów opisujących korzyści płynące z czytania książek i rozmowa na ten temat; wspólne redagowanie i zapisywanie notatki o zaletach książek; ustalanie, jakie informacje można znaleźć na okładce książki; wybieranie przymiotników określających cechy książki; zapisywanie tytułów książek – wprowadzenie cudzysłowiu, wielka litera w zapisie tytułów, nazwisk i imion; układanie zdań z rozsypanki wyrazowej ● głośne czytanie opowiadania, czytanie z podziałem na role; odpowiedzi na pytania do tekstu – ustalanie, na co żaliły się książki; czytanie ze zrozumieniem – poprawianie zdań na podstawie opowiadania; ćwiczenia w mówieniu – prezentowanie ulubionych książek; scenki dramowe – formułowanie próśb książek dotyczących dbania o nie; zdania rozkazujące – czytanie z odpowiednią intonacją, rola wykrzyknika ● kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat ulubionych czasopism; poznawanie czasopisma dla dzieci „Świerszczyk”; słuchanie informacji na temat tego czasopisma; głośne czytanie informacji o jego stałych rubrykach; pisownia tytułów czasopism – wielka litera, cudzysłów; doskonalenie spostrzegawczości – wyszukiwanie elementów na rysunku w czasopiśmie („Ukryte obrazki”); ćwiczenia grafomotoryczne; przedstawienie na mapie myśli najważniejszych informacji o ulubionych czasopismach, doskonalenie słuchania ze zrozumieniem; słuchanie opowiadania |
|
|
edukacja matematyczna ● odczytywanie danych z kalendarza; mierzenie długości dowolnie obraną miarą i miarą centymetrową; rozwiązywanie zadań tekstowych – odczytywanie danych z ilustracji, obliczenia pieniężne; ćwiczenie rachunku pamięciowego – dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 bez przekraczania progu dziesiątkowego; rysowanie figury w powiększeniu na sieci kwadratowej ● doskonalenie umiejętności rachunkowych – dodawanie i odejmowanie bez przekraczania progu dziesiątkowego w zakresie 20; układanie ● powtarzanie i utrwalanie wiedzy i umiejętności matematycznych: uzupełnianie ciągów liczbowych, porównywanie liczb, dodawanie i odejmowanie w zakresie 20, obliczenia wagowe, odczytywanie wskazań zegara, mierzenie długości i zapisywanie wyników pomiarów, obliczenia pieniężne, rozwiązywanie zadań tekstowych ● obliczenia pieniężne, siła nabywcza pieniędzy; dodawanie kilku składników w diagramach słupkowych; odejmowanie liczb – piramidki liczbowe; utrwalanie stosunków przestrzennych; |
|
|
edukacja przyrodnicza ● rozróżnienie pojęć drzewo, drewno ● zasady segregacji i ponowne wykorzystanie odpadów papierowych |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● opracowanie historyjki obrazkowej w formie książeczki ● mój ulubiony bohater – praca plastyczna ● produkcja papieru z drewna i makulatury; ustalenie, co jest wykonane |
|
|
edukacja informatyczna ● rozwiązywanie zagadek logicznych i matematycznych, przygotowywanie do programowania |
|
|
edukacja muzyczna ● nauka piosenki „Baju, baj, książeczko” ● zabawy z nutami |
|
|
wychowanie fizyczne ● kształtowanie zwinności, szybkości i skoczności w zabawach terenowych; pokonywanie toru przeszkód; rzuty do celu, skoki na skakance ● ćwiczenie ogólnorozwojowe z wykorzystaniem nietypowych przyborów |
od 1 czerwca |
Podróże małe i duże |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● swobodne wypowiedzi dzieci na temat środków lokomocji, którymi dotychczas podróżowały; słuchanie wiersza; wyszukiwanie w nim nazw środków lokomocji; wyjaśnianie pojęcia środki lokomocji; opisywanie wybranego środka lokomocji; kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat podróżowania różnymi środkami lokomocji; rozmowa na temat zalet i wad podróżowania różnymi środkami lokomocji; tworzenie rodziny wyrazu podróż; czytanie ze zrozumieniem, zapisywanie zdań; układanie zdań ● głośne czytanie tekstu informacyjnego o Polsce; wypowiedzi na temat polskich krajobrazów; ustalanie, w jaki sposób można spędzać czas ● słuchanie opowiadania i tekstu informacyjnego; oglądanie i komentowanie materiału ilustracyjnego poświęconego Warszawie; wypowiedzi na temat stolicy Polski, jej charakterystycznych obiektów i zabytków – na podstawie opowiadania, tekstu informacyjnego i zgromadzonych materiałów; udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstów; wypowiedzi na temat miejsc, które warto w stolicy odwiedzić; określanie cech wielkiego miasta; próba opisania herbu Warszawy; pisownia wielką literą nazw własnych zabytków i budowli; przypomnienie wiadomości o zdaniu – stosowanie znaków interpunkcyjnych (wielka litera na początku, kropka na końcu, przecinek przy wyliczaniu), uzupełnianie zdania rzeczownikami ● słuchanie opowiadania nauczyciela o Europie, Unii Europejskiej i jej symbolach; wyjaśnianie pojęcia kontynent; zapoznanie z mapą Europy – czytanie nazw największych krajów europejskich; oglądanie ilustracji słuchanie tekstu M. E. Letki „Wehikuł dziadka”; rozmowa kierowana na podstawie wysłuchanego tekstu; wyjaśnienie, co to znaczy oglądać świat |
|
|
edukacja matematyczna ● rozszerzenie zakresu liczbowego do 100 – liczenie pełnymi dziesiątkami, ustalenie zapisu cyfrowego kolejnych dziesiątek, porządkowanie liczb (dziesiątek) w ciągu rosnącym; doskonalenie rachunku pamięciowego – dodawanie i odejmowanie w zakresie 20; numeracyjne przypadki dodawania i odejmowania; mierzenie odległości ● liczba 100 – przeliczanie dziesiątkami, odczytywanie pełnych dziesiątek, dodawanie i odejmowanie dziesiątek, porównywanie pełnych dziesiątek; doskonalenie umiejętności praktycznych – obliczenia zegarowe, wagowe, pieniężne; przypomnienie miary centymetrowej i sposobów mierzenia, odważników oraz nominałów banknotów i monet; układnie podanych kwot z banknotów i monet; rozwiązywanie zadań – obliczenia w zakresie 100, porównywanie liczb, etapowe rozwiązywanie zadania złożonego ● obliczenia pieniężne – doskonalenie umiejętności praktycznych; wprowadzenie groszy oraz pojęcia długu; poznawanie siły nabywczej pieniędzy; obliczanie sum i różnic pełnymi dziesiątkami ● ćwiczenia praktyczne w mierzeniu długości przedmiotów zgodnie
|
|
|
edukacja przyrodnicza ● praca lotnika, maszynisty i marynarza ● praca z mapą Polski i Europy, wskazywanie na mapie stolicy Polski ● krajobrazy Polski ● zwierzęta charakterystyczne dla różnych regionów Polski ● stolica Polski, jej najbardziej znane obiekty ● największe państwa Unii Europejskiej; wyjaśnianie pojęcia kontynent
|
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● wykonywanie plakatu zachęcającego do odwiedzenia własnej miejscowości lub wybranego miejsca w Polsce ● „Atlas Małych Marzycieli” – wykonywanie twórczych rysunków
|
|
|
edukacja informatyczna ● rozwiązywanie zagadek logicznych i matematycznych ● tworzenie algorytmu drogi mrówek za pomocą strzałek i symboli
|
|
|
edukacja muzyczna ● nauka piosenki „Podróże małe i duże” ● poznanie pauzy ćwierćnutowej · wysłuchanie „Ody do radości” – hymnu Unii Europejskiej |
|
|
wychowanie fizyczne ● wędrówka po najbliższej okolicy wyznaczonym szlakiem ● wymyślanie i przeprowadzanie gry i zabawy w terenie ● toczenie piłki jedną i obiema rękami – kształtowanie zręczności |
Okres realizacji |
Blok tematyczny |
Treści kształcenia w poszczególnych edukacjach
|
Od 8 czerwca
|
Podróże małe |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● planowanie podróży do wybranego państwa w Europie, omówienie charakterystycznych cech tego państwa, uzupełnianie zdań brakującymi wyrazami; ● czytanie nazw miast, gór, rzek, jezior, morza na mapie Polski, pisanie z pamięci, pisownia nazw państw i ich mieszkańców nazw miejscowości, rzek, gór wielką literą; ćwiczenia doskonalące spostrzegawczość, pamięć, kreatywność i wyobraźnię przestrzenną; planowanie podróży – listy potrzebnych rzeczy ● odnajdywanie na mapie położenia własnej miejscowości, wyszukiwanie miejsc wartych odwiedzenia ; uzupełnianie zdań informacjami o miejscu zamieszkania; pisanie swojego adresu; powtórzenie wiadomości gramatyczno – ortograficznych; |
|
|
edukacja matematyczna ● mierzenie różnych przedmiotów, dodawanie długości odcinków; rozwiązywanie zadań tekstowych – obliczanie długości, dodawanie i odejmowanie pełnymi dziesiątkami w zakresie 100 cm; doskonalenie umiejętności praktycznych; obliczenia pieniężne, wagowe, kalendarzowe i zegarowe; obliczanie sum i różnic pełnymi dziesiątkami; rozwiązywanie zadań tekstowych różnych |
|
|
edukacja przyrodnicza ● czytanie mapy Polski, wskazywanie położenia dużych miast, rzek i gór oraz własnej miejscowości, charakterystyczne cechy ukształtowania terenu – kolory mapy ● mapa Europy – wskazywanie państw należących do Unii Europejskiej |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● Europejski miszmasz – praca plastyczna z wykorzystaniem różnych materiałów ● projektowanie i wykonanie herbu swojej miejscowości |
|
|
edukacja muzyczna ● utrwalenie piosenki „ Podróże małe i duże”. Pauza w muzyce. |
|
|
wychowanie fizyczne · ćwiczenia przy muzyce - zumba ● ćwiczenie ogólnorozwojowe z wykorzystaniem nietypowych przyborów |
od 15 czerwca |
Wkrótce wakacje |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● uważne słuchanie tekstów; rozmowa na temat wakacyjnych planów bohaterów opowiadania; rozmowa o przyjaźni i wartości przebywania ● głośne czytanie opowiadania; udzielanie odpowiedzi na pytania do tekstu; ustalanie, czy rzeczy spakowane przez bohatera będą mu przydatne w górach – uzasadnianie zdania; wyjaśnienie słowa niezbędne; czytanie z podziałem na role; kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat przygotowań do wyjazdów i kompletowania bagażu |
|
|
edukacja matematyczna ● liczenie dziesiątkami w zakresie 100 w porządku rosnącym i malejącym; dodawanie i odejmowanie dziesiątek – doskonalenie umiejętności rachunkowych w zakresie 100; rozwiązywanie zadań tekstowych – liczenie w zakresie 100, obliczenia pieniężne; zabawa ucząca planowania wydatków; zaznaczanie dat, obliczenia kalendarzowe; zaznaczanie wskazanych godzin na zegarze ● dodawanie i odejmowanie w zakresie 20; rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych; dostrzeganie obiektów symetrycznych; pomniejszanie i powiększanie figur na sieci kwadratowej; mierzenie odcinków i porównywanie ich długości; ćwiczenie orientacji przestrzennej – liczenie figur na rysunkach, układanie figur z patyczków |
|
|
edukacja przyrodnicza ● rośliny i grzyby trujące |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● grupowe projektowanie wakacyjnych zajęć – rysunkowa mapa myśli |
|
|
edukacja informatyczna ● tworzenie algorytmu drogi mrówek za pomocą strzałek i symboli |
|
|
edukacja muzyczna ● nauka piosenki „Niech żyją wakacje” ● improwizacje ruchowe ● określanie nastroju muzyki |
|
|
wychowanie fizyczne ● wędrówka po najbliższej okolicy wyznaczonym szlakiem ● wymyślanie i przeprowadzanie gry i zabawy w terenie |
od 22 czerwca |
Wkrótce wakacje c.d. |
edukacja polonistyczna i edukacja społeczna ● głośne czytanie wiersza; opisywanie głównego bohatera utworu; numerowanie zdań zgodnie z kolejnością wypowiedzi bohatera; pisanie z pamięci ostatniego zdania wiersza; wypowiedzi na temat taty na podstawie własnych doświadczeń i wiersza; wypowiedzi na temat codziennych zajęć z tatą i sposobów spędzania z nim wolnego czasu; określanie cech (przymiotniki) i opisywanie swojego taty; zabawy ● wypowiedzi na temat miejsc letniego wypoczynku i ulubionych wakacyjnych zajęć; głośne i wyraziste czytanie wiersza; wypowiedzi na temat prośby osoby mówiącej w wierszu; nauka fragmentu wiersza pamięć; wypowiedzi na temat pisania i wysyłania kartek pocztowych z wakacji; wskazywanie innych sposobów utrzymywania wakacyjnego kontaktu z najbliższymi; pisanie pozdrowień z wakacji; wskazywanie czynności związanych z wysyłaniem widokówek; uzupełnianie kartki pocztowej – ustalenie jej adresata i nadawcy; przypomnienie zapisu zdania; układanie zdania z sylab i zapisywanie go w liniaturze; redagowanie wakacyjnych rad dotyczących bezpieczeństwa, przypomnienie numerów alarmowych, wykrzyknik w zdaniu rozkazującym; ustalenie, co to znaczy dostać świadectwo i promocję do drugiej klasy; gry i zabawy dydaktyczne rozwijające pamięć, utrwalające wiadomości z różnych dziedzin edukacji; |
|
|
edukacja matematyczna ● utrwalanie wiadomości i umiejętności: dodawanie i odejmowanie ● gry stolikowe, zagadki matematyczne; rozwiązywanie zadań tekstowych –analiza ilustracji; przypomnienie figur geometrycznych ● powtórzenie wiadomości – zabawy i gry matematyczne doskonalące dodawanie |
|
|
edukacja przyrodnicza ● przypomnienie numerów alarmowych |
|
|
edukacja plastyczna i edukacja techniczna ● Moje wakacyjne plany – praca plastyczna |
|
|
edukacja informatyczna ● Praca plastyczna w programie Paint Podsumowanie i utrwalenie wiedzy i umiejętności |
|
|
edukacja muzyczna ● utrwalenie piosenki „Niech żyją wakacje” ● improwizacje ruchowe przy piosence |
|
|
wychowanie fizyczne ● gry i zabawy w terenie: z elementem równowagi, zręcznościowe, marsz, trucht, bieżne, na czworakach, przeskakiwanie przez przeszkody ● propozycje wakacyjnych zabaw; rzuty do celów umieszczonych |
RELIGIA KLASA „I”
Opr. B. Barwińska
DATA |
TEMAT |
CELE OGÓLNE |
26.05.2020 |
Wniebowstąpienie Pana Jezusa – zaproszeniem do nieba. |
- Ukazanie wydarzenia Wniebowstąpienia Pana Jezusa - Zachęcanie do modlitwy w domu i w kościele
|
28.05.2020 |
Kardynał Stefan Wyszyński – naprawdę święty człowiek |
- Zachęcanie do modlitwy dziękczynnej za dar życia Kardynała Stefana Wyszyńskiego
|
02.06.2020 |
Duch Święty i Jego prezenty |
- Ukazanie biblijnego opisu zesłania Ducha Świętego - Wzbudzenie pragnienia modlitwy do Ducha świętego |
05.06.2020 |
Uczestniczę w procesji Bożego Ciała |
- Wskazanie, że w Uroczystość Bożego Ciała czcimy Jezusa obecnego w Najświętszym Sakramencie - Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas
|
9.06.2020 |
Uczestniczę w procesji Bożego Ciała |
- Wskazanie, że w Uroczystość Bożego Ciała czcimy Jezusa obecnego w Najświętszym Sakramencie - Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas
|
19.06.2020 |
Dziękuję Panu Jezusowi za Jego Miłość |
- Ukazanie prawdy o miłości Pana Jezusa do wszystkich ludzi - Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Jezusowi za Jego miłość
|
23.06.2020 |
Wakacje z Panem Jezusem |
- Ukazanie wakacji jako czasu odpoczynku oraz spotkania z Bogiem i człowiekiem - Wzbudzenie postawy wdzięczności Bogu za wakacje i piękno otaczającego świata |
25.06.2020 |
Dziękujemy Panu Bogu za rok nauki w szkole |
- Dziękujemy Panu Jezusowi za Jego miłość - Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Bogu za miłość do każdego człowieka - zachęcanie do modlitwy rano i wieczorem
|
J. ANGIELSKI KLASA I
26.05 - I like/I don't like. Mówimy o tym, jakie owoce lubimy. Historyjka obrazkowa, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru.
27.05 - Super kanapki - poznajemy nazwy produktów żywieniowych, z których możemy stworzyć kanapki. Historyjka obrazkowa, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru,
1.06. – Słuchamy i śpiewamy zabawne piosenki z okazji Dnia dziecka. Piosenka.
3.06 – Food. Nazywamy nazwy produktów spożywczych. Pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru
9.06.2020. - Powtórzenie wiadomości z tematu Jedzenie. Historyka obrazkowa, tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, pisanie pojedynczych zdań.
10.06.2020 - Jakie dania są popularne w Polsce i w Wielkiej Brytanii? Historyka obrazkowa, tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
15.06.2020 – Polska i brytyjska flaga – uzupełniamy zdania i wskazujemy właściwe obrazki. Pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, pisanie pojedynczych zdań, opis flag.
23.06.2020 – Najważniejsze miejsca w Wielkiej Brytanii i w Polsce- czytamy tekst i wskazujemy właściwe zdjęcia. Historyka obrazkowa, tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
24.06.2020 – Słuchamy i czytamy bajeczkę „ Goldilocks and three bears” Historyka obrazkowa, tekst narracyjny, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
KLASA ,,0,,
Okres: od 25.05.2020 r. do 05.06.2020 r.
TYDZIEŃ: Realizacja: 25.05 – 05.06.2020 r. |
|||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
TREŚCI PROGRAMOWE |
|
Na święto Mamy i Taty niech będzie program bogaty. |
1.Moja mama i mój tata. |
• Kształcenie umiejętności prowadzenia rozmowy na temat roli rodziców w rodzinie. • Wdrażanie do kulturalnego prowadzenia rozmowy – uważne słuchanie wypowiedzi innych, włączanie się do rozmowy. • Zachęcanie do rozmów na temat więzi emocjonalnych łączących członków rodziny. • Dostrzeganie czynności wykonywanych przez rodziców na rzecz organizacji życia codziennego dla wszystkich członków rodziny. • Kształcenie umiejętności recytowania wierszy i śpiewania piosenek związanych z tematem zajęć. • Zachęcanie do planowania czynności, które doprowadzą do celu. • Dostrzeganie zmian odwracalnych, nieodwracalnych i częściowo odwracalnych. • Uświadamianie dzieciom bezwarunkowej miłości rodzicielskiej. • Zachęcanie do okazywania szacunku i miłości swoim rodzicom. • Uświadamianie, że zły humor nie upoważnia do niegrzecznego zachowania, szczególnie wobec osób najbliższych. • Zachęcanie do angażowania się w wykonywanie codziennych czynności domowych, jako obowiązku wszystkich członków rodziny. • Zachęcanie do spędzania czasu z rodziną w zgodzie i poszanowaniu potrzeb wszystkich jej członków. • Kształtowanie potrzeby sprawiania rodzicom radości, przyjemności nie tylko z okazji ich świąt.
|
|
2.Życzenia dla mamy. |
|||
3.Moja wesoła rodzinka. |
|||
4.Razem z tatą miło spędzam czas. |
|||
5.Ulubione zajęcia dzieci. |
|||
TYDZIEŃ: Realizacja: 01.06 – 05.06.2020 r. |
|||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
TREŚCI PROGRAMOWE |
|
Dla wszystkich dzieci słońce przyjaźnie świeci. |
1. Nasze święto – Dzień Dziecka. |
• Wzbogacanie wiedzy na temat życia ludzi na różnych kontynentach. • Poznawanie muzyki etnicznej różnych zakątków świata. • Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej. • Prezentacja zabaw, w które bawią się dzieci na różnych kontynentach – doświadczenia własne, informacje z mediów. • Doskonalenie umiejętności komunikacji werbalnej i niewerbalnej. • Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter. • Zachęcanie do nawiązywania kontaktów i zapraszania do zabawy innych dzieci. • Kształtowanie tolerancji i akceptacji dzieci innej rasy i narodowości. • Wdrażanie do poszanowania praw dzieci wszystkich ras i narodowości. • Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za aktywne uczestniczenie w zajęciach edukacyjnych. • Kształtowanie odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo w czasie gier i zabaw. • Wdrażanie do poszanowania zabawek i sprzętów używanych w czasie nauki i zabawy. |
|
TYDZIEŃ: 37 Realizacja: 08.06 – 19.06.2020 r. |
|||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
TREŚCI PROGRAMOWE |
|
Szukamy lata na łące, w lesie, na drzewach i w kwiatach. |
1.Lato, lato my na ciebie czekamy. |
• Kształcenie umiejętności kulturalnego prowadzenia rozmów: włączanie się, uważne słuchanie. • Doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian zachodzących np. w środowisku w lecie; rośliny i zwierzęta w różnych ekosystemach o różnych porach roku. • Zachęcanie do zabaw ruchowych w grupie – wdrażanie do uważnego słuchania, zabawy w echo. • Kształtowanie rozumienia stałości objętości płynu. • Wzbogacanie wiedzy na temat kosmosu. • Rozwijanie postawy poszanowania środowiska – rozmowa na temat ochrony lasów oraz na temat korzyści, jakie człowiek czerpie z lasu – tworzenie „Kodeksu lasu”. • Doskonalenie umiejętności czytania w zakresie poznanych liter. • Wzbogacanie języka czynnego o wyrażenia typu: „zakazany owoc”, „wyprowadzić w pole”. • Kształtowanie empatii i potrzeby troszczenia się o najbliższych. • Wdrażanie do odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo w zakresie dobierania ubioru do rodzaju wakacyjnych aktywności. • Wdrażanie zasad higienicznego spożywania potraw.
|
|
2.Troszczymy się o nasze środowisko. |
|||
3.Letnie wędrówki. |
|||
4.Echo niesie się po lesie. |
|||
5.Barwy lata. |
|||
TYDZIEŃ: 38 Realizacja: 22.06 – 26.06.2020 r. |
|||
BLOK TEMATYCZNY |
TEMAT DNIA |
TREŚCI PROGRAMOWE |
|
Żegnamy przedszkole, po wakacjach spotkamy się w szkole. |
1. Bezpieczne i udane wakacje. |
• Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w miejscach publicznych. • Kształtowanie, w trakcie planowania zabaw, postawy odpowiedzialności za bezpieczeństwo i zdrowie swoje oraz osób uczestniczących w zabawach. • Przygotowanie do podjęcia roli ucznia, kształtowanie pozytywnej postawy wobec szkoły i nauki szkolnej. • Kształcenie umiejętności planowania swoich działań. • Doskonalenie umiejętności recytowania wierszy, śpiewania piosenek, aktywnego uczestnictwa w uroczystościach przedszkolnych. • Wdrażanie do odpowiedzialności za własne zdrowie i bezpieczeństwo w trakcie letniego wypoczynku. • Wdrażanie do zachowania ostrożności i czujności przy zawieraniu nowych wakacyjnych znajomości i uczestniczeniu w spotkaniach towarzyskich. • Wdrażanie do okazywania życzliwości i sympatii koleżankom i kolegom podczas zabawy. • Wdrażanie do uprzejmego i kulturalnego zachowania się wobec pracowników przedszkola/ i szkoły czasie wakacji.
|
|
RELIGIA KLASA „0”
Opr. B. Barwińska
DATA |
TEMAT |
CELE OGÓLNE |
25.05.2020 |
Wniebowstąpienie Pana Jezusa – zaproszeniem do nieba c.d. |
- Ukazanie wydarzenia Wniebowstąpienia Pana Jezusa - Zachęcanie do modlitwy w domu i w kościele
|
28.05.2020 |
Kardynał Stefan Wyszyński – naprawdę święty człowiek |
- Zachęcanie do modlitwy dziękczynnej za dar życia Kardynała Stefana Wyszyńskiego
|
01.06.2020 |
Duch Święty i Jego prezenty |
- Ukazanie biblijnego opisu zesłania Ducha Świętego - Wzbudzenie pragnienia modlitwy do Ducha świętego |
04.06.2020 |
Uczestniczę w procesji Bożego Ciała |
- Wskazanie, że w Uroczystość Bożego Ciała czcimy Jezusa obecnego w Najświętszym Sakramencie - Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas
|
8.06.2020 |
Uczestniczę w procesji Bożego Ciała |
- Wskazanie, że w Uroczystość Bożego Ciała czcimy Jezusa obecnego w Najświętszym Sakramencie - Kształtowanie postawy wdzięczności Jezusowi za sakrament Eucharystii i Jego obecność wśród nas
|
15.06.2020 |
Dziękuję Panu Jezusowi za Jego Miłość |
- Ukazanie prawdy o miłości Pana Jezusa do wszystkich ludzi - Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Jezusowi za Jego miłość
|
22.06.2020 |
Wakacje z Panem Jezusem |
- Ukazanie wakacji jako czasu odpoczynku oraz spotkania z Bogiem i człowiekiem - Wzbudzenie postawy wdzięczności Bogu za wakacje i piękno otaczającego świata |
25.06.2020 |
Dziękujemy Panu Bogu za rok nauki w szkole |
- Dziękujemy Panu Jezusowi za Jego miłość - Kształtowanie postawy wdzięczności Panu Bogu za miłość do każdego człowieka - zachęcanie do modlitwy rano i wieczorem |
J. ANGIELSKI KLASA „O”
27.05. – " Cucumber and egg" - uczymy się nazw warzyw, słuchając i recytując tekst. Historyjka obrazkowa, rymowanka pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
29.05. – Yummy – poznajemy nowe produkty żywnościowe. Historyjka obrazkowa, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
2.06. – Rysujemy i nazywamy owoce i warzywa , które lubimy jeść. pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami, wypowiedź według wzoru, rysunek.
4.06. – Uczymy się piosenki „ Bread, ham, tomato and cheese” piosenka, pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
24.06.2020 – Mój dom – poznajemy nowe słowa. Rymowanka pojedyncze wyrazy wspierane obrazkami.
Strona 2 z 5